Even voorstellen
Even voorstellen
Hallo allemaal!
Mijn naam is Wietse, 35 jaar en eigenaar van een 1969 Dodge Coronet R/T sinds een jaar.
Ik heb al een tijdje "meegelezen" op dit forum maar vond dat ik me moest registreren en even voorstellen.
Na een jaartje met de auto te zijn bezig geweest zijn er wel aardig wat dingen waar ik over mee kan praten of iemand mee kan helpen.
Ok, nu wat meer over de auto....vast meer interessant voor de meesten
Een originele R/T, met een door een eerdere eigenaar aangepakte 440 (origineel blok btw), met een 750 holley 4-barrel, Edelbrock Performer RPM inlaat, automaat met een 4.10 as met LSD. (weet nog niet wat voor LSD erin zit...origineel of aftermarket)
Andere opties, ramcharger motorkap (ducting niet aanwezig, Ralley dash, side scoops, power steering en power brakes met remschijven voor.
Het huidige interieur is van een '70 Coronet, al heb ik al andere, correcte, bucket seats gevonden maar die moeten eerst gerestaureerd worden.
Auto is jaren geleden compleet opnieuw gespoten in de kleur Sublime green, hij was origineel rood. (R6 volgens mij)
Hierbij is alleen het exterieur gedaan en verder niks, de onderkant zit in een allemachtig dikke laag teer en zit eigenlijk geen roest op.
Ik heb het volledige interieur er al uit gehad en de complete binnenkant "ontroest" waar nodig en behandeld met POR15.
Heb al een hoop onderdelen vervangen waaronder alle kabelbomen omdat die verknipt en/of gaar waren.
Net klaar met de volledige wiel ophanging voor vernieuwen met nieuwe draagarm bussen en andere rubber/slijt delen.
Heb bijna alles binnen om de bladveren en rubbers achter ook te vervangen.
Gaat een hoop tijd, moeite en geld in...maar het is een leuke hobby!
Al met al een leuke hobby, auto rijd als een trein en het blok is een monster.
Nog even wat foto's erbij om boze gezichten te voorkomen
Misschien dat er mensen zijn die deze wagen herkennen, hij is al de nodige jaren in NL al weet ik niet sinds wanneer.
Via via hoorde ik van iemand die deze auto "kende" en hem wel eens in Schevingen heeft zien rijden.
Mocht iemand iets weten van de auto dan hoor ik dat graag!
Wietse
Mijn naam is Wietse, 35 jaar en eigenaar van een 1969 Dodge Coronet R/T sinds een jaar.
Ik heb al een tijdje "meegelezen" op dit forum maar vond dat ik me moest registreren en even voorstellen.
Na een jaartje met de auto te zijn bezig geweest zijn er wel aardig wat dingen waar ik over mee kan praten of iemand mee kan helpen.
Ok, nu wat meer over de auto....vast meer interessant voor de meesten
Een originele R/T, met een door een eerdere eigenaar aangepakte 440 (origineel blok btw), met een 750 holley 4-barrel, Edelbrock Performer RPM inlaat, automaat met een 4.10 as met LSD. (weet nog niet wat voor LSD erin zit...origineel of aftermarket)
Andere opties, ramcharger motorkap (ducting niet aanwezig, Ralley dash, side scoops, power steering en power brakes met remschijven voor.
Het huidige interieur is van een '70 Coronet, al heb ik al andere, correcte, bucket seats gevonden maar die moeten eerst gerestaureerd worden.
Auto is jaren geleden compleet opnieuw gespoten in de kleur Sublime green, hij was origineel rood. (R6 volgens mij)
Hierbij is alleen het exterieur gedaan en verder niks, de onderkant zit in een allemachtig dikke laag teer en zit eigenlijk geen roest op.
Ik heb het volledige interieur er al uit gehad en de complete binnenkant "ontroest" waar nodig en behandeld met POR15.
Heb al een hoop onderdelen vervangen waaronder alle kabelbomen omdat die verknipt en/of gaar waren.
Net klaar met de volledige wiel ophanging voor vernieuwen met nieuwe draagarm bussen en andere rubber/slijt delen.
Heb bijna alles binnen om de bladveren en rubbers achter ook te vervangen.
Gaat een hoop tijd, moeite en geld in...maar het is een leuke hobby!
Al met al een leuke hobby, auto rijd als een trein en het blok is een monster.
Nog even wat foto's erbij om boze gezichten te voorkomen
Misschien dat er mensen zijn die deze wagen herkennen, hij is al de nodige jaren in NL al weet ik niet sinds wanneer.
Via via hoorde ik van iemand die deze auto "kende" en hem wel eens in Schevingen heeft zien rijden.
Mocht iemand iets weten van de auto dan hoor ik dat graag!
Wietse
Re: Even voorstellen
Welcome and nice car. The one someone saw in Scheveningen could be this one:
Last edited by blade on 19 Apr 2018, 23:22, edited 1 time in total.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: Even voorstellen
Welkom Wietse!!!
Is je spanningsregelaar nog heel? ;-)
SuperFly TNT
Is je spanningsregelaar nog heel? ;-)
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Re: Even voorstellen
Hey Superfly, de spanningsregelaar is al een tijdje overbodig dmv een nieuwe dynamo met interne regelaarSuperFlyTNT wrote: ↑19 Apr 2018, 23:16 Welkom Wietse!!!
Is je spanningsregelaar nog heel? ;-)
SuperFly TNT
Re: Even voorstellen
Nog even een paar plaatjes btw
Niet helemaal recent maar over het algemeen redelijk idee wat het nu is.
Niet helemaal recent maar over het algemeen redelijk idee wat het nu is.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Even voorstellen
Hee Wietse,
Leuk om te lezen dat je de weg naar deze plek ook hebt gevonden. Vind het nog steeds een mooi verhaal van je auto
Antoon
Leuk om te lezen dat je de weg naar deze plek ook hebt gevonden. Vind het nog steeds een mooi verhaal van je auto
Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: Even voorstellen
Thx mannen,
Het is een klein wereldje in en klein landje.
Nu de auto in een meer betrouwbare conditie hoop ik ook op meetings te kunnen komen e.d. en dan is het leuk als je mensen "kent" via de forums waar je dan ook een gezicht aan kan plakken en er wat goede connecties aan overhoud om elkaar te helpen e.d.
Ja de auto heeft nogal een stukkie geschiedenis, hij staat geregistreerd als WP23G0A******, dus een 500 uit 1970.
Hij was me ook verkocht als een R/T kloon, en met mijn kennis op dat moment vond ik het allemaal wel prima.
Maar na een tijdje ging het toch knagen en ben ik op zoek gegaan naar wat nummers, en vond gelukkig WS23L9E****** VIN op het blok en 2x E9 ****** deel VIN op het chassis.
Dus al met al een goeie koop, een echte af-fabriek R/T met het originele blok!
Qua registratie weten we allemaal wel wat er gebeurd is, met hulp van het bedrijf waar ik hem kocht gaan we eerst eens wat info inwinnen over beide VIN nummers en zien of we er mee naar de RDW zouden kunnen om de registratie recht te trekken.
Hun vertelden mij ook al dat hun van te voren al kunnen weten of dit goed komt of niet, kan geen risico's nemen vanzelf omdat deze chaos van jaren geleden mij ook op de kop kan vallen.
Het is een klein wereldje in en klein landje.
Nu de auto in een meer betrouwbare conditie hoop ik ook op meetings te kunnen komen e.d. en dan is het leuk als je mensen "kent" via de forums waar je dan ook een gezicht aan kan plakken en er wat goede connecties aan overhoud om elkaar te helpen e.d.
Ja de auto heeft nogal een stukkie geschiedenis, hij staat geregistreerd als WP23G0A******, dus een 500 uit 1970.
Hij was me ook verkocht als een R/T kloon, en met mijn kennis op dat moment vond ik het allemaal wel prima.
Maar na een tijdje ging het toch knagen en ben ik op zoek gegaan naar wat nummers, en vond gelukkig WS23L9E****** VIN op het blok en 2x E9 ****** deel VIN op het chassis.
Dus al met al een goeie koop, een echte af-fabriek R/T met het originele blok!
Qua registratie weten we allemaal wel wat er gebeurd is, met hulp van het bedrijf waar ik hem kocht gaan we eerst eens wat info inwinnen over beide VIN nummers en zien of we er mee naar de RDW zouden kunnen om de registratie recht te trekken.
Hun vertelden mij ook al dat hun van te voren al kunnen weten of dit goed komt of niet, kan geen risico's nemen vanzelf omdat deze chaos van jaren geleden mij ook op de kop kan vallen.
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: Even voorstellen
is het wel slim om hierover te beginnen bij de rdw?je moet geen slapende honden wakker maken
Re: Even voorstellen
Welkom....mooie waghu!
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Re: Even voorstellen
Bij een klein voor onderzoekje "off the record" moet dat eerst blijken of het verstandig is om hiermee aan te komen.
Mocht dan al blijken dat riskant is dan doen we er niks aan, maar zoals je begrijpt zeker de moeite waard om de auto correct te registreren.
Je moet alleen wel de juiste persoon hebben die bekend is met Mopars en de feiten op een rijtje kan zetten.
De meest mogelijke reden dat ie zo geregistreerd is is het feit dat de papieren kwijt zijn geraakt.
Beide VIN nummer heb ik al op diverse sites gecheckt of die geregistreerd staan als gestolen oid maar dat is niet zo.
De auto zelf is eerlijk en heeft genoeg bewijs om te stellen dat het chassis en aandrijflijn origineel zijn, al met al is het de RDW die het uiteindelijk met me eens moet zijn.
Mocht dan al blijken dat riskant is dan doen we er niks aan, maar zoals je begrijpt zeker de moeite waard om de auto correct te registreren.
Je moet alleen wel de juiste persoon hebben die bekend is met Mopars en de feiten op een rijtje kan zetten.
De meest mogelijke reden dat ie zo geregistreerd is is het feit dat de papieren kwijt zijn geraakt.
Beide VIN nummer heb ik al op diverse sites gecheckt of die geregistreerd staan als gestolen oid maar dat is niet zo.
De auto zelf is eerlijk en heeft genoeg bewijs om te stellen dat het chassis en aandrijflijn origineel zijn, al met al is het de RDW die het uiteindelijk met me eens moet zijn.