Nieuw lid, dodge dart

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
Post Reply
Slantytown
Posts: 15
Joined: 23 Jan 2018, 20:34

Nieuw lid, dodge dart

Post by Slantytown »

Hi,
Ik heb vandaag mn eerste wagen aangeschaft, en zal mezelf even voorstellen.
Ik ben Jon, 19, opgegroeid met vanaf mn 6e een groene Chrysler Town & Country uit 1966 (Martijn, username twinsnorkler hiero). Dus aangestoken door het Amerikanen (Mopar) virus, en na wat geklooi met oldtimer brommertjes werd het tijd voor iets fatsoenlijks. Dus vandaag met wat geluk voor een mooi prijsje een 74er Dodge Dart Sport (met slant 6..) kunnen bemachtigen. Ding kwam van de eerste eigenaar, 20+ jaar stilgestaan. Maar wel een erg gaaf fout kleurtje (goud met wit). Origineel Belgisch, helaas wel de papieren kwijt.
Vandaag maar meteen aan de slag gegaan, kijken hoe slecht het er bij stond. Viel gelukkig reuze mee, paar stukjes laswerk maar had de roest erger verwacht. Bestuurderskant achter achterwiel is zowat helemaal weg, en de onderkanten van de deuren hebben ook hun beste tijd gehad. Vloer is gelukkig keihard.
Bij deze meteen een vraag; heeft er iemand nog parts voor deze wagen? Met name rechtsvoor spatbord.
Mvg,
Jon te Lintelo
Attachments
received_10155974568376668.jpeg
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Nieuw lid, dodge dart

Post by BigBlockMopar »

Hoi Jon, welkom!
Leuke auto om mee te starten. Succes ermee.
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Nieuw lid, dodge dart

Post by Dickdale »

Welkom!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Nieuw lid, dodge dart

Post by blade »

Welcome Jon. Enjoy your Dart! :good:
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
arnie_human
Posts: 180
Joined: 11 Feb 2011, 15:37

Re: Nieuw lid, dodge dart

Post by arnie_human »

Welkom, hopelijk kan ik je binnenkort helpen.
Mvg Arnoud
Eat Sleep Mopar Repeat
Slantytown
Posts: 15
Joined: 23 Jan 2018, 20:34

Re: Nieuw lid, dodge dart

Post by Slantytown »

Ff een kleine update. Slant 6 na ontzettend veel gekloot eindelijk goed aan het lopen! Ten eerste was de distributeur vastgelopen en het kunststof tandwiel kapot gelopen. Thanks to JWtje is dat weer helemaal goed gekomen. Daarnaast was de rest van de ontsteking verrot, motorbekabeling doorgefikt ooit en beun gerepareerd, koelsysteem vol met shit, bakolie zo dik als stroop, remmen compleet verrot, carb uitgedroogd en lek, kleppen meer dan een millimeter speling, uitlaat van voor naar achter verrot, rest van bekabeling ook geoxideerd en nog veel meer.
Bijna alles is nu helemaal gefixt, hij rijdt weer als een trein. Morgen trek ik de voorophanging uit elkaar om de fuseekogels en draagarmrubbers te vervangen en nog wat hoezen, en dan is ie technisch klaar voor de keuring. Dan kunnen we beginnen met hoofdstuk 2, plaatwerk...
Attachments
IMG-20181019-WA0020.jpg
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Nieuw lid, dodge dart

Post by Dickdale »

Mooi werk! Hoe ga je het doen zonder de papieren en de keuring? Zat er al eerder een NL kenteken op?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Slantytown
Posts: 15
Joined: 23 Jan 2018, 20:34

Re: Nieuw lid, dodge dart

Post by Slantytown »

Hij is origineel geleverd in belgie. Verhaal wat ik van de verkoper (tussenhandelaar) kreeg was dat de eigenaar was overleden en dat de tuinman het perceel zsm leeg moest krijgen. De dart is toen uit een schuur getrokken en zsm verkocht. De papieren zijn toen niet meegekomen, waarschijnlijk kwijt.
Het plan wat ik nu heb is 6 november naar de RDW met eendaagskenteken, puur voor een Identificatiecheck. Heb de chassisnummers gevonden op de auto (5 plekken en buildsheet) en ze kloppen allemaal. De auto wordt dan gelabeld, hierna trek ik de voorschermen en rechter deur er af (heb nieuwe) en pak ik de rest van het plaatwerk aan.
Als alles dan weer netjes is laat ik hem keuren voor invoer.
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Nieuw lid, dodge dart

Post by blade »

If I were you, I would get the official paperwork done before spending more money on the car.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: Nieuw lid, dodge dart

Post by scamp »

Succes met de opbouw en welkom. Ik heb nog wat lijstwerk bumper en achterklep glas en wat klein spul op zolder liggen.
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Post Reply