Challenger wanne-have

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
Post Reply
HJ850
Posts: 2
Joined: 02 Dec 2016, 18:30
Location: Amsterdam

Challenger wanne-have

Post by HJ850 »

Hallo allen,

Al lang wil ik weer een V8 Amerikaan. Ooit een Chevy '80ies K8 Blazer gehad. Nooit weg moeten doen... :foei: Dat relaxte cruisen, die V8 :roll:

Sinds kort rij ik niet meer dagelijks en heb ik mijn Big Cruiser Volvo super luxe grote LPG V960 helemaal opgereden, naar de sloop gebracht en vervangen door een modernere 15 jaar oude benzine Volvo XC70. Vreselijke auto, een week na aankoop was ik al op zoek naar een andere auto. :OO:

Oh, en daarnaast ben ik al 1,5 jaar fan van het YouTube kanaal 'RoadKill'
En af en toe ben ik wel naar Amerikanen te koop gaan kijken.
Mijn interesse is voor begin jaren '70, 4 koplampen, bruin, matig uiterlijk technisch OK en goed uitgerust met minimaal automaat, CC centrale vergrendeling.

Auto historie, na wat aanloop / diverse:

Jeep Cherokee, de oude
Chevy K5 Blazer oude model, 2WD V8 350 blokje, LPG
Volvo 850 sedan eerste bouwjaar, super onderhouden bijzonder exemplaar, forum lid en club lid geweest. Mijn forumnaam hier verwijst hier nog naar.
Volvo 960 (V90) station, oud barrel vol deuken en krassen rondom, I don't care; LPG, RIP bij 623.000 km
en nu dus Volvo XC70 eerste bouwjaar


Recent kwam ik op het idee dat ik ook eigenlijk helemaal geen station nodig heb, behalve dan dat mijn ego er ook in moet passen :happy: Dus niet 'voor de kids of honden'. Tja, zal maar eerlijk zijn ;) .

En ik zag een video met een moderne Dodge Challenger. Ben er eentje in het echt gaan kijken in het echt, en dat beviel wel, dat kan wel eens mijn auto zijn.
Behalve de prijs. Want dit is voor mij in aanschaf een ongekend dure auto, ben ik niet gewend, altijd in oude barrels gereden van hooguit een paar duizend.
Wij wonen in Amsterdam en ding moet gewoon op straat staan, dus een super uiterlijk of echt een oldtimer is niet handig.

Maar ik ben nu toch aan het kijken hoe ik dit volgend jaar kan verwezenlijken.


Dus op zoek naar Nederlandse exemplaren en ervaringen, en zo kwam ik op dit forum.


Mijn vraag stel ik wel in een ander draadje.

Gr., HJ
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Challenger wanne-have

Post by Dickdale »

Welkom!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: Challenger wanne-have

Post by boyanka »

Welkom. Bij mij in de buurt rijdt een 6.1 hemi. Prachtig apparaat.
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Challenger wanne-have

Post by ARLI »

HJ850 wrote: A> En af en toe ben ik wel naar Amerikanen te koop gaan kijken.

B> Mijn interesse is voor begin jaren '70, 4 koplampen, bruin, matig uiterlijk technisch OK en goed uitgerust met minimaal automaat, CC, centrale vergrendeling.

C> Auto historie, na wat aanloop / diverse : Jeep Cherokee, de oude Chevy K5 Blazer oude model, 2WD V8 350 blokje, LPG
Volvo 850 sedan eerste bouwjaar, super onderhouden bijzonder exemplaar, forum lid en club lid geweest. Mijn forumnaam hier verwijst hier nog naar.
Volvo 960 (V90) station, oud barrel vol deuken en krassen rondom, I don't care; LPG, RIP bij 623.000 km
en nu dus Volvo XC70 eerste bouwjaar

D> Recent kwam ik op het idee dat ik ook eigenlijk helemaal geen station nodig heb, behalve dan dat mijn ego er ook in moet passen :happy: Dus niet 'voor de kids of honden'. Tja, zal maar eerlijk zijn ;) .

E> En ik zag een video met een moderne Dodge Challenger. Ben er eentje in het echt gaan kijken in het echt, en dat beviel wel, dat kan wel eens mijn auto zijn. Behalve de prijs. Want dit is voor mij in aanschaf een ongekend dure auto, ben ik niet gewend, altijd in oude barrels gereden van hooguit een paar duizend. Wij wonen in Amsterdam en ding moet gewoon op straat staan, dus een super uiterlijk of echt een oldtimer is niet handig.
F> Dus op zoek naar Nederlandse exemplaren en ervaringen, en zo kwam ik op dit forum.
G> Maar ik ben nu toch aan het kijken hoe ik dit volgend jaar kan verwezenlijken.

H> Gr., HJ
A> niet kijken maar kopen.
B> Eerst heb je het over begin jaren 7-0 met cc en centrale vergrendeling en dat zal niet eenvoudig te vinden zijn en even later heb je het over een moderne. Wat zoek je ?
C> na een leven met cheffie en volfo materiaal zal een challenger die technisch ok is wel even wat anders zijn van prijs dan wat je gewend ben.
D> challengers is niet in stationcar of zo dus dat komt goed uit.
E> Buiten de stad gaan wonen. Opgelost. Woning met een schuur zoeken buiten Amsterdam.
F> Ik denk dat je gewoon op marktplaats kan kijken en dat ze volgend jaar gewoon nog te koop zijn. Tussen de 30 en de 50 duizend euro vind je mogelijk wel een knappe en misschien onder de 30 ook wel 1 met gebruikerssporen...
Ik zit zelf ook nog te broeden op wat ik ga kopen volgend jaar. Ik heb net me driftauto verkocht dus heb ruimte in me schuur.
Vind een challenger ook een mooie auto en ben ook benieuwd naar gebruikers ervaringen.
G> Geld verzamelen en aan verkoper geven, auto meenemen.
H> mvg Arjan
Ik werk met plezier.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Challenger wanne-have

Post by ARLI »

boyanka wrote:Welkom. Bij mij in de buurt rijdt een 6.1 hemi. Prachtig apparaat.
Ik vind ze van buiten ook erg mooi maar ik ben bang dat ( ik verwend ben met me huidige auto) ik een 730d van ongeveer zelfde bouwjaar qua interieur mooier vind en dat een BMW per km ook nog wel eens voordeliger zijn.
Qua kosten kan je denk ik beter een dure jaren 70 challenger kopen omdat die niet minder waard wordt.
Mits auto's niet worden verboden door groenlinks als ze in de regering komen volgend jaar.
Misschien willen ze dan na een verbod op geurkaarsen en vuurwerk en houtkachels ook verbod op barbecueën en V8'en?
Ik werk met plezier.
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Challenger wanne-have

Post by JWtje »

Ik las net nog het voorlopige verkiezingsprogramma van Groenlinks. Ze willen een algeheel verbod op chili con carne om zo de methaanuitstoot terug te gaan dringen.
De partij van de dieren doet volgend jaar niet meer mee. Marianne Thieme is opgepakt en vastgezet. Ze had haar poes geschoren.
mopaar
Posts: 4
Joined: 30 Mar 2011, 11:31
Location: Dordrecht
Contact:

Re: Challenger wanne-have

Post by mopaar »

:lol: :lol:
Post Reply