Een nieuwe

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
Post Reply
TannoR
Posts: 2
Joined: 14 Oct 2016, 17:00

Een nieuwe

Post by TannoR »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Tanno ik ben 21 jaar en sinds afgelopen zaterdag ben ik trotse eigenaar van een Chrysler Newport uit '66 met een 383 2 barrel.
Heb dat weekend en afgelopen week met een enorme lach rondgereden deels door t geluid en kracht van die V8 en omdat het een droom was dat nu dan toch echt is uitgekomen. Helaas wilde hij gister niet starten en zijn we er net achter gekomen dat de bobine het heeft begeven dus het is even zoeken en wachten op een nieuwe.

Er zitten hier en daar nog wel wat plekjes wat bijgewerkt moet worden en de benzinetank heeft een hele tijd leeg gestaan.
Kijk er naar uit om te sleutelen en vooral te rijden met deze enorme bak.
En ik zal zeker af en toe wat tips, tricks en hulp kunnen gebruiken :happy:

Groeten Tanno

Ps: hier is een foto van de Newport
Attachments
IMG-20161008-WA0008.jpg
User avatar
panther-pink
Posts: 1058
Joined: 09 Jun 2007, 16:07
Location: nijverdal

Re: Een nieuwe

Post by panther-pink »

Congratz... strakke auto zo te zien en gelijk rijden , niet teveel sleutelen anders ligt ie straks half uit elkaar en ben je 5 jaar of langer bezig om hem weer op de weg te krijgen , je zult niet de eerste zijn........
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: Een nieuwe

Post by SuperFlyTNT »

Welkom!

Als de originele ontsteking met contactpuntjes erin zit, dan niet het contact aan laten staan (sleutel in "RUN" stand, voordat je doordraait om te starten). Als de puntjes net dicht staan, dan branden ze in omdat er constant spanning op staat. En de bobine wordt heeeul warm. Kijk ook gelijk ff de contactpuntjes na in je verdeler.

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Een nieuwe

Post by Dickdale »

Welkom!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Post Reply