Nieuw hier! Town & Country `72

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
Post Reply
Lv_87
Posts: 4
Joined: 14 Jul 2016, 19:59

Nieuw hier! Town & Country `72

Post by Lv_87 »

Hoi allemaal! Ik kom mij ook eens voorstellen op dit forum na de aanschaf van mijn eerste amerikaan.
Ik ben LV_87 uut Grunn`, engineer van beroep en allround autofreak hoewel ik altijd wel japans heb gereden (o.a. Subaru Impreza WRX, Mr2, etc).
En nu dus een full size amerikaan. Ik kon het niet laten.. zo`n V8 is altijd een wens geweest. Hij stond bij een klassieker handelaar en kan wel wat liefde gebruiken. Het gaat dus om een Town and Country met 440 blok uit 1972. Hij is echter keihard, rijdt en remt goed en op de 1 of andere manier gaf het me wel vertrouwen dat de vorige eigenaar hem zelf sinds de import in 1998 had en hem had ingeruild op een andere leuke Amerikaan.

Image

Hij is echter niet perfect, het uitlaatspruitstuk lekt en een stangetje van de stabilisatorstang zit los. Dat brengt mij meteen al op een eerste vraag: Waar haal ik in vredesnaam onderdelen voor dit schip? Hij moet over 3 maanden een nieuwe APK, ik heb er wel vertrouwen in alleen moet dit dan even gefixt worden.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Nieuw hier! Town & Country `72

Post by BigBlockMopar »

Welkom!
Uitlaatspruitstuk-pakkingen zijn voor vrijwel alle meest voorkomende Chrysler 'big block-motoren (383/400/413/440) gelijk.
Met wat mazzel ben je geholpen met alleen een nieuwe pakking. Als het spruitstuk echter krom is geworden door de hitte dan moet het eerst gevlakt worden voordat het weer goed afdicht.

De pakking kan je bestellen bij 1 van de adverteerders alhier.
Ik weet dat ze bijna altijd wel op voorraad liggen bij SixPack Speedshop.