Voorstellen en een vraag.
Voorstellen en een vraag.
Hey, ff voorstellen, ik 34 uit Westerbork, heb jaren terug een dodge dart gehad en het begon toch weer
wat te jeuken (kennis rijdt buick 1955).
Gelijk een vraag:
Ik ben bezig met een 1967 newport 4 deurs, deze auto heeft van 1982 tot +/- 2012 al in Nederland gereden,
toen verkocht op export naar België.
De auto is al weer in Nederland inmiddels, Wie kent deze auto en heeft info over de geschiedenis???
Het gaat om een zwarte newport 1967 4 deurs. Het 1982 kenteken begon dacht ik met HT-
Alvast bedankt...!
wat te jeuken (kennis rijdt buick 1955).
Gelijk een vraag:
Ik ben bezig met een 1967 newport 4 deurs, deze auto heeft van 1982 tot +/- 2012 al in Nederland gereden,
toen verkocht op export naar België.
De auto is al weer in Nederland inmiddels, Wie kent deze auto en heeft info over de geschiedenis???
Het gaat om een zwarte newport 1967 4 deurs. Het 1982 kenteken begon dacht ik met HT-
Alvast bedankt...!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voorstellen en een vraag.
Welkom!
Ik heb ooit 13 jaar lang een '67 Newport gehad met kenteken HG-90-PG. Dat is inmiddels alweer ruim 10 jaar terug. Maar die auto is naar mijn idee ruim een jaar geleden gesloopt.
Ik heb ooit 13 jaar lang een '67 Newport gehad met kenteken HG-90-PG. Dat is inmiddels alweer ruim 10 jaar terug. Maar die auto is naar mijn idee ruim een jaar geleden gesloopt.
Re: Voorstellen en een vraag.
Hey Ton,
Het is hem wel hoor! en nee hij is niet gesloopt.
iemand is er druk mee aan het schuren gegaan, hij is maar voor een klein deel gedemonteerd
(o.a sierlijsten, achterbumer en grille) thats all!
Hij was verkocht naar belgie toe, maar is al 4 jaar terug in NL..
Ik wil heel graag meer weten van de auto!
Groet Jan
Het is hem wel hoor! en nee hij is niet gesloopt.
iemand is er druk mee aan het schuren gegaan, hij is maar voor een klein deel gedemonteerd
(o.a sierlijsten, achterbumer en grille) thats all!
Hij was verkocht naar belgie toe, maar is al 4 jaar terug in NL..
Ik wil heel graag meer weten van de auto!
Groet Jan
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voorstellen en een vraag.
Op mijn site kan je wat hysterie..., historie zien van de auto in de tijd dat hij in mijn bezit was;
http://www.bigblockmopar.nl/cars/previo ... r-newport/
Ik heb de auto in April 2005 verkocht. Daarna heeft de auto, na ook een tijdje in iemands tuin te hebben gestaan, over de jaren een rondreis door Nederland gemaakt.
Voordat je (nog meer) geld gaat uitgeven, controleer eerst of de onderste fuseekogels inmiddels ooit vervangen zijn. Ik denk dat dit de reden is dat de auto inmiddels zoveel eigenaren heeft gezien.
De onderste fuseekogels zijn maar 1 of 2 jaar gebruikt en zijn/waren dure dingen ($350,- bij RareParts dacht ik) en als je die moet vernieuwen voor de APK dan dat zou best eens je dag kunnen verpesten.
Ik denk dat ombouwen naar een gangbaar (rem)systeem slimmer zou zijn.
http://www.bigblockmopar.nl/cars/previo ... r-newport/
Ik heb de auto in April 2005 verkocht. Daarna heeft de auto, na ook een tijdje in iemands tuin te hebben gestaan, over de jaren een rondreis door Nederland gemaakt.
Voordat je (nog meer) geld gaat uitgeven, controleer eerst of de onderste fuseekogels inmiddels ooit vervangen zijn. Ik denk dat dit de reden is dat de auto inmiddels zoveel eigenaren heeft gezien.
De onderste fuseekogels zijn maar 1 of 2 jaar gebruikt en zijn/waren dure dingen ($350,- bij RareParts dacht ik) en als je die moet vernieuwen voor de APK dan dat zou best eens je dag kunnen verpesten.
Ik denk dat ombouwen naar een gangbaar (rem)systeem slimmer zou zijn.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voorstellen en een vraag.
Grappig, dat fuseestuk op Ebay. Dit lijkt een gemodificeerde versie waar iemand een alternatieve 'bolt-in' fuseekogel in heeft gemaakt.
Al kan ik de vorm niet thuis brengen alsof dit van een '67 Chrysler is.
Al kan ik de vorm niet thuis brengen alsof dit van een '67 Chrysler is.
Re: Voorstellen en een vraag.
origineel stond er ook voor 295 dollar p.st die hebben wel smeernippel.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voorstellen en een vraag.
Er is verschil tussen trommelrem- en schijfrem-fusee stukken.
Deze lijkt iets schappelijker geprijst, in verhouding tot de Ebay-woekerhandelaar;
http://fcrcmachine.com/i-14217060-rare- ... 10491.html
Deze lijkt iets schappelijker geprijst, in verhouding tot de Ebay-woekerhandelaar;
http://fcrcmachine.com/i-14217060-rare- ... 10491.html
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voorstellen en een vraag.
Heb inmiddels ook het verschil tussen de drum/schijfrem stukken gezien.
Heb dat op de auto nooit los gehad zelf.
Op mijn '65 Chrysler 300 convertible heb ik schijfremmen van een '73 Chrysler overgezet. Dat was een bolt-on job.
Kijk bij jouw auto ook of je nog het standaard 'Budd'-remsysteem hebt (met grote 4-zuiger remklauwen).
Heb dat op de auto nooit los gehad zelf.
Op mijn '65 Chrysler 300 convertible heb ik schijfremmen van een '73 Chrysler overgezet. Dat was een bolt-on job.
Kijk bij jouw auto ook of je nog het standaard 'Budd'-remsysteem hebt (met grote 4-zuiger remklauwen).
Re: Voorstellen en een vraag.
hmmm het wordt nog wel een uitdaging dus deze newport,
je kan dus gemakkelijk leeg lopen op zoiets.
Motor en bak / aandrijflijn heb ik ook geen historie van.?!
Interieur was erg netjes en compleet.
Hij moet gespoten of geverfd.
Alle chrome delen zijn nog goed.
alle ramen zijn goed.
Zit geen laswerk aan.
Schijfremmen heeft ie nog steeds, en waarschijnlijk ook nog origineel.
Fuseekogels moeilijk aan te komen.
je kan dus gemakkelijk leeg lopen op zoiets.
Motor en bak / aandrijflijn heb ik ook geen historie van.?!
Interieur was erg netjes en compleet.
Hij moet gespoten of geverfd.
Alle chrome delen zijn nog goed.
alle ramen zijn goed.
Zit geen laswerk aan.
Schijfremmen heeft ie nog steeds, en waarschijnlijk ook nog origineel.
Fuseekogels moeilijk aan te komen.
Re: Voorstellen en een vraag.
Het blok was een 361 maar die hebben ze na mij geloof ik vervangen.
Zit geen laswerk aan? weet je zeker dat het dezelfde is? :-)
En sierlijsten? die zaten er eerst ook zo goed als niet op.
Zit geen laswerk aan? weet je zeker dat het dezelfde is? :-)
En sierlijsten? die zaten er eerst ook zo goed als niet op.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voorstellen en een vraag.
De 361-motor kwam uit mijn '64er Chrysler die ik ooit had.
Vlak voordat ik 'm verkocht had ik er 4 roestvrije deuren ingezet. Dat scheelde zo'n 40% roest aan de auto
De achterkant van de auto heb ik ooit in de Hammerite gezet, maar omdat dat strepen gaf heb ik de rest van de body met MoTip-spuitbussen in een Q-park garage gedaan. Dat werkte veel beter.
De achterruit-sierlijsten heb ik nog nooit teruggeplaatst nadat de ruit een keer stuk ging doordat een kennis met een stinkin' Camaro een burnout maakte op de Mopar-meeting die ik hield in Leidschendam.
Heb een tijd lang met een perspex-achterruit rondgereden daarna.
Bij de voorruit is de linker verticale sierlijst ooit eraf gevlogen met 170 op de A4 richting Delft.
Vlak voordat ik 'm verkocht had ik er 4 roestvrije deuren ingezet. Dat scheelde zo'n 40% roest aan de auto
De achterkant van de auto heb ik ooit in de Hammerite gezet, maar omdat dat strepen gaf heb ik de rest van de body met MoTip-spuitbussen in een Q-park garage gedaan. Dat werkte veel beter.
De achterruit-sierlijsten heb ik nog nooit teruggeplaatst nadat de ruit een keer stuk ging doordat een kennis met een stinkin' Camaro een burnout maakte op de Mopar-meeting die ik hield in Leidschendam.
Heb een tijd lang met een perspex-achterruit rondgereden daarna.
Bij de voorruit is de linker verticale sierlijst ooit eraf gevlogen met 170 op de A4 richting Delft.
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: Voorstellen en een vraag.
Bij de RDW is niks bekend over een kenteken HG-90-PG.
Daarnaast was ik een paar jaar geleden bij de persoon die deze auto voor onderdelen had gekocht en had gesloopt. De (witte) deuren hebben nog lang op MP te koop gestaan. In de buurt van Loosdrecht.
SuperFly TNT
Daarnaast was ik een paar jaar geleden bij de persoon die deze auto voor onderdelen had gekocht en had gesloopt. De (witte) deuren hebben nog lang op MP te koop gestaan. In de buurt van Loosdrecht.
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Re: Voorstellen en een vraag.
tja het verhaal wordt wel heel vaag zo. Waar is de auto dan gesloopt gezien??
De auto heeft in belgie gereden dus dat rdw verhaal klopt. Het kentekenbewijs is ook afgestempeld voor export.
er zit nu ook geen actief kenteken op.
Er is ooit achter de achterbumper een klein stukje in gelast, verder kon ik weinig vinden.?
Lpg is er uit ... Staan nog wel op kenteken.
Heb je er ook weer 4 zwarte deuren in gezet??
lekker bakkie heb ik dan gekocht..
De auto heeft in belgie gereden dus dat rdw verhaal klopt. Het kentekenbewijs is ook afgestempeld voor export.
er zit nu ook geen actief kenteken op.
Er is ooit achter de achterbumper een klein stukje in gelast, verder kon ik weinig vinden.?
Lpg is er uit ... Staan nog wel op kenteken.
Heb je er ook weer 4 zwarte deuren in gezet??
lekker bakkie heb ik dan gekocht..
Re: Voorstellen en een vraag.
nog ff een vraag, want dan weet ik denk ik wel.
Wat voor dashboard, hemel en bekleding zat er in????
Wat voor dashboard, hemel en bekleding zat er in????
Re: Voorstellen en een vraag.
Misschien handig om je vin/meldcode op te zoeken.
En dan kijken of het iemand hier bekend voorkomt bij een voorheen Nederlands kenteken.
Heb je foto's?
En met bezig zijn.....
Met de aanschaf of met opknappen?
En dan kijken of het iemand hier bekend voorkomt bij een voorheen Nederlands kenteken.
Heb je foto's?
En met bezig zijn.....
Met de aanschaf of met opknappen?
Re: Voorstellen en een vraag.
heb de auto gekocht maar hij komt pas in juli bij mij, ivm verhuizing van mijn werkplaats/opslag.
Ben al erg blij met jullie reacties, daarom is een forum dus ook gewoon nuttig want zo groot is Nederland niet.
Ben me nu gewoon aan het inlezen op allerlei nuttige weetjes en techniek dingetjes.
alle info welkom
Ben al erg blij met jullie reacties, daarom is een forum dus ook gewoon nuttig want zo groot is Nederland niet.
Ben me nu gewoon aan het inlezen op allerlei nuttige weetjes en techniek dingetjes.
alle info welkom
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: Voorstellen en een vraag.
Als de auto niet meer op kenteken is gezet in NL na 2012 en je hebt iig het overschrijvingsbewijs van het oude Nederlandse kenteken (HG-90-PG), dan kan je de auto via de RDW weer op dat kenteken krijgen.
SuperFly TNT
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voorstellen en een vraag.
Hier een aantal foto's van de Newport zoals deze in November 2011 op Marktplaats stond;
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Voorstellen en een vraag.
En hier de tekst en een aantal foto's van Marktplaats van Januari 2014;
Chrysler Newport 1967 onderdelen mopar
141 x gezien sinds 17 jan. '14, 18:31
Prijs: N.o.t.k.
Beschrijving
Heb een Chrysler Newport staan uit 1967 met NL Papieren op LPG. Mag in onderdelen weg. Heb je een onderdeel nodig? Mail me even wat je nodig hebt...
Aandrijflijn is al weg, dus motor, bak en achteras.
mopar v8
James
7 jaar actief op Marktplaats
Utrecht, Utrecht