voorstellen

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
kriboogh
Posts: 19
Joined: 21 Oct 2015, 15:31

voorstellen

Post by kriboogh »

Hi,
k ben Kris uit Belgie. Mijn autopassie zijn Opel Manta B's maar mijn absolute droomauto is nog altijd een Dodge Charger model 1968.
Jaren terug een zwarte R/T uit Nederland die toen voor amper 18.5K verkocht werd, niet kunnen kopen en laten gaan en nog altijd heeel veel spijt van. Nu onlangs is de kriebel om er toch een aan te schaffen terug opgedoken. Enkele dagen terug nog aan het twijfelen geweest om een R/T te kopen die in Berlijn stond; maar daar was dan weer wel wat werk aan.

k Ben helemaal nieuw in het Mopar/Charger wereldje. dus als er iemand tips heeft waar ik om moet letten bij de aanschaf van een Charger 1968 hoor ik het graag. k Zoek iets tussen de 20 en 30K, dat al rijdt, hoeft zeker geen showroom wagen te zijn (die vind je toch niet meer voor die prijs), maar iets dat rijdt, waar ik in het weekend mee kan rondrijden. Misschien zelf nog wat oplappen en een nieuwe paint geven. Maar zonder dus grote las of herstellingswerken. ... of is dit niet realistisch?
k zag bvb deze staan ook in Berlijn, maar net iets buiten budget: http://www.special-cars-berlin.de/1968- ... 360-orange
Als je bvb naar de video kijkt, lijkt hij goed te lopen, of horen jullie bvb toch iets mis met de auto (ze hebben hem al sinds september vorig jaar, wat me lang lijkt voor zo'n wagen).

Anyway greetz,
Kris
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: voorstellen

Post by Dickdale »

Welkom!

Check ook eens:

Moparts.org
Forbbodiesonly.com
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
68reaper
Posts: 158
Joined: 01 May 2014, 20:20

Re: voorstellen

Post by 68reaper »

:good: dodgecharger.com
500cui '68 Reaper
'07 Charger SRT8
kriboogh
Posts: 19
Joined: 21 Oct 2015, 15:31

Re: voorstellen

Post by kriboogh »

Bedank voor de links!
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: voorstellen

Post by blade »

Voor 30.000 Euro kan je een nette Charger in the states kopen.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Dikkie
Posts: 4
Joined: 21 Oct 2015, 22:52

Re: voorstellen

Post by Dikkie »

nou gaat hij dan ik ben dus dikkie heb al heel lang een Plymouth v 100 2 drs sedan uit 1967 (project) nu ga ik er edan toch eindelijk aan beginnen restaureren is niet zo,n probleem kennis van de Plymouth ontbreekt wel
omdat ik er VEEL aan wil doen zal ik dus ook veel op deze site zitten
ligt momenteel een 170 cui 6 cilinder lijn in 4 bak hand geen rembekrachtiging geen stuur bekrachtiging dit laatste moet er dus allemaal opkomen en er moet een V8 automaat inkomen en schijven voor dus heeel veel werk waar ik dus heel veel info en evt onderdelen voor nodig heb hoop via deze weg hoop leuke interesante mensen te leren kennen die hun kennis willen delen

voor nu gr dikkie
philippe
Posts: 257
Joined: 12 Jan 2015, 21:36

Re: voorstellen

Post by philippe »

jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: voorstellen

Post by jeffrey..... »

Welkom allemaal. Dikkie, misschien leuk om een eigen topic te openen. Veel plezier met je a-body! Kijk eens op forabodysonly.com daar staat echt veel informatie op
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: voorstellen

Post by jeffrey..... »

O ja. Veel succes met je zoektocht Kris!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
kriboogh
Posts: 19
Joined: 21 Oct 2015, 15:31

Re: voorstellen

Post by kriboogh »

philippe, bedankt voor de ebay tip. K ben hem aan het volgen. Alleen helemaal geen idee hoe ik dit ga moeten klaarspelen als ik hem zou winnen. K heb het dan over het regelen van de transport, verzekering, import... Dus als jullie nog tips hebben hierover graag, of mensen/firmas die dit kunnen regelen? Transport volgens uship zou iets van 3000 euro zijn klopt dat?
Iemand ervaring met california import uit belgie?
kriboogh
Posts: 19
Joined: 21 Oct 2015, 15:31

Re: voorstellen

Post by kriboogh »

Bedank jeffrey!
philippe
Posts: 257
Joined: 12 Jan 2015, 21:36

Re: voorstellen

Post by philippe »

Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: voorstellen

Post by Dickdale »

68reapers heeft nog 2 69's chargers te koop staan... Mocht je die ook mooi vinden...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
68reaper
Posts: 158
Joined: 01 May 2014, 20:20

Re: voorstellen

Post by 68reaper »

haha had ik ze maar.. deze heeft I.D.K. te koop staan!

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=2
500cui '68 Reaper
'07 Charger SRT8
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: voorstellen

Post by blade »

kriboogh wrote:philippe, bedankt voor de ebay tip. K ben hem aan het volgen. Alleen helemaal geen idee hoe ik dit ga moeten klaarspelen als ik hem zou winnen. K heb het dan over het regelen van de transport, verzekering, import... Dus als jullie nog tips hebben hierover graag, of mensen/firmas die dit kunnen regelen? Transport volgens uship zou iets van 3000 euro zijn klopt dat?
Iemand ervaring met california import uit belgie?
3000 Euro voor verschepen vanuit de usa is te veel geld. Normaliter kost dat ongeveer de helft.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
panther-pink
Posts: 1058
Joined: 09 Jun 2007, 16:07
Location: nijverdal

Re: voorstellen

Post by panther-pink »

Als jij dat kunt regelen voor de helft incl inland transport , handling , tax , etcetra dan krijg jij het nog druk........
Je moet idd rekenen op zo,n 2500,- tot 3000,- alles incl. afhankelijk natuurlijk waar de auto staat .
Maar ga daar niet op bezuinigen , beter een auto uit het westen en wat meer betalen dan een ( hoeft niet ) krokante uit het oostelijke gedeelte.
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: voorstellen

Post by Dickdale »

Als ik jou was, zou ik als je een geschikte gevonden hebt, hem laten taxeren door een onafhankelijk buro. Kost ca 350 dollar maar dan krijg je een uitgebreid verslag met meer dan 300 foto's. Dan weet je al meer dan die paar foto's via eBay.

Of zelf heen gaan en bekijken als het mogelijk is...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
kriboogh
Posts: 19
Joined: 21 Oct 2015, 15:31

Re: voorstellen

Post by kriboogh »

Phillipe, nogmaals bedankt! Goeie site precies. K heb mijn zinnen nu gezet op een andere hopelijk is hij nog niet verkocht. K zal dan eens kijken om zon taxatie erop te laten doen.

Dickdale, weet jij toevallig een buro dat aan te raden is?

69 ers vind ik persoonlijk iets minder mooi, de gespleten grill en rechte achterlichten vind ik iets minder. Maar dat is smaak natuurlijk, t blijft een mooie charger :-)

Groeten, kris :yeah:
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: voorstellen

Post by blade »

panther-pink wrote:Als jij dat kunt regelen voor de helft incl inland transport , handling , tax , etcetra dan krijg jij het nog druk........
Je moet idd rekenen op zo,n 2500,- tot 3000,- alles incl. afhankelijk natuurlijk waar de auto staat .
Okay, have it your way. :good:
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
I.D.K.
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2007, 20:28
Location: Waar de strepen liggen!!

Re: voorstellen

Post by I.D.K. »

Die link van philippe klopt niet helemaal denk ik. Een R/T, met dana, 440 en 4 speed voor dat geld. Lekker laten staan.

Als je voor dat geld een auto wil gaan kopen lekker die kant op gaan en auto's gaan opzoeken waar je al wat onderzoek naar gedaan hebt.

Succes met de zoektocht!
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: voorstellen

Post by Dickdale »

1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
kriboogh
Posts: 19
Joined: 21 Oct 2015, 15:31

Re: voorstellen

Post by kriboogh »

Bedank voor de link. Ondertussen al wat mails verstuurd, maar geen antwoord. Misschien net omdat ik vermeld dat ik de wagen wil laten taxeren. De prijzen op die 2040 website zijn inderdaad wel op zijn minst vreemd maar je weet nooit he.

Iemand ervaring met scl rotterdam? Of usa-car-import.com?

Groeten,
:good:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: voorstellen

Post by BigBlockMopar »

Ik heb ervaring met SCL, maar dan de Amerikaanse tak. Ik geloof niet dat SCL R'dam en USA veel binding hebben met elkaar.
Bij de US-toko werkt een Nederlandse knaap genaamd Joey die het transport van 2 auto's voor mij heeft verzorgd.
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: voorstellen

Post by Dickdale »

je kan beter bellen bij echte interesse. Verkopers worden door veel gasten aan het lijntje gehouden. Als je eenmaal wat meer vertrouwen hebt gewonnen kan je over een appraisal beginnen...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
philippe
Posts: 257
Joined: 12 Jan 2015, 21:36

Re: voorstellen

Post by philippe »

Dickdale wrote:je kan beter bellen bij echte interesse. Verkopers worden door veel gasten aan het lijntje gehouden. Als je eenmaal wat meer vertrouwen hebt gewonnen kan je over een appraisal beginnen...
niet alleen verkopers,ook kopers worden wel eens aan het lijntje gehouden :?

mvg philippe
Post Reply