Dodge A108 CS

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
Post Reply
MipMip
Posts: 4
Joined: 19 Jun 2014, 22:37
Location: Amsterdam

Dodge A108 CS

Post by MipMip »

Mijn naam is Pim en ik ben sinds kort de best wel trotse eigenaar van een Dodge A108 Custom Sportsman uit '68.
Er zit een 318 V8 in met handbak.
Afgelopen tijd druk geweest met het klaarmaken voor de RDW-keuring waar ik dinsdag naartoe moest. Nu maar wachten tot de papieren binnen zijn.

Image

Vond een beetje 'white sludge' op de peilstok dus Forte motorflush gekocht. Eerst een half uurtje warm draaien, flush erbij en daarna moest hij 1,5 uur verhoogd stationair draaien, toch handig als je vrouw in de revalidatie werkt :).

Image

Voor de flush behoorlijk wat blauwe rook uit de uitlaat maar daarna helemaal verdwenen.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Dodge A108 CS

Post by ARLI »

leuke bus, maar daar na ook olie ververst?
Ik werk met plezier.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Dodge A108 CS

Post by ARLI »

welkom op dit forum trouwens van uit Noord-Holland
Ik werk met plezier.
MipMip
Posts: 4
Joined: 19 Jun 2014, 22:37
Location: Amsterdam

Re: Dodge A108 CS

Post by MipMip »

ARLI wrote:leuke bus, maar daar na ook olie ververst?
He, provinciegenoot.
Tuurlijk, en een vers filter. Heb de gebruiksaanwijzing goed gelezen ;)
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Dodge A108 CS

Post by Dickdale »

Welkom! Leuk ding...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Dodge A108 CS

Post by BigBlockMopar »

Welkom.

Die witte sludge aan de peilstok is gewoon wat condenswater in de motor, waarschijnlijk veroorzaakt door een niet (goed) werkend PCV systeem. Overbodig om daar een flush-middel voor te gebruiken want volgende week zit het er weer.
MipMip
Posts: 4
Joined: 19 Jun 2014, 22:37
Location: Amsterdam

Re: Dodge A108 CS

Post by MipMip »

PCV-systeem zal ik ook even nalopen, bedankt voor de tip.
En een flush kan sowieso geen kwaad bij een 46 jaar oud blok waarvan je de onderhoudshistorie niet kent :) .
Eerste keer dat ik dat spul heb gebruikt en ben er tot nu toe aangenaam door verrast. Hij rookte aardig wat blauw maar na de flush helemaal niet meer.

Ik hoop dat er nog een paar mooie dagen komen zodat we er nog even lekker in kunnen toeren en dan gaat hij de garage in om de boel aan te pakken.
Post Reply