nieuw maar toch oud

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
Post Reply
michaelmeel
Posts: 4
Joined: 28 May 2014, 16:49

nieuw maar toch oud

Post by michaelmeel »

hey,

Mijn naam is Michael en ben al enige tijd bezoeker van dit forum. heb enkel echt nooit comments geplaatst of me voorgesteld.
Door zo lang afwezig te zijn was mijn gebruikersnaam zelf al verwijdert. Ook heb ik veel last van foutmeldingen op dit forum.
zoals: "deze pagina is gedeeld onder verschillende domein namen en dat het zogezegd niet bestaat" en dan plots werkt het terug en niet veel later is het weer weg. Ik weet niet of jullie hier ook problemen mee hebben?

Nu ik ben 24 jaar en ik ben al van mijn 14jaar gek van Mopars, met name de B-body charger. Ik heb er ook voor het eerst 1 gezien als ik 14 was. deze stond gewoon langs de weg geparkeerd, een 1970 R/T charger in bruin achtig verkleurd goud met een vinyl dak. dat was ook de enige keer dat ik 1 tegen gekomen ben. nu in het begin vond ik de 70 de mooiste maar naar mate ik meer en meer opzocht over deze autos beviel de 68 mij het meeste. de 69 was dan mijn 2de favoriet zodat de 70 eigelijk op de 3de plaats kwam. rond mijn 18 had ik al aardig wat gespaard en was ik opzoek naar 1. jammer genoeg was er dan totaal nergens een 68 te vinden en ik ging niet settelen voor een 69 of 70 het moest een 68 worden. later verwaarloosde ik zowat de drang naar een charger en kocht mijn eerste auto, een VW splitbus deluxe uit het jaar 1967 met 6 pop-out ramen een waar wrak. afkomstig van texas ingevoerd door een nederlands bedrijf deze heb ik intussen al volledig roestvrij en effen gekregen en is nu in zijn laatste fase voor hij volledig af is. Deze auto heeft me eigelijk auto zot gemaakt en het is ondertussen wat uit de hand gelopen. rij nu met een widebody polynesian mini 1300cc van het jaar 91 en heb nog 2 fiat 500 deluxejes staan uit het jaar 69 waarvan 1 binnen een week af is! nu 2 weken geleden is er nog een auto toegevoegd aan de collectie en jawel het is een 1968 dodge charger met een 440 motor die moet worden herbouwd en een 4speed transmissie. het is een groot project en zal me wel een 2jaar duren als ik dan wel goed kan door werken eraan ook. eerst werk ik nog de VW bus af want dat project werkte ik maar in stukken door en sprong van het een op het ander maar het is wel de basis geweest van alles wat ik nu kan. heb volledige neus moeten in lassen, deuken uithalen, zandstralen, plamuren alles wat aan de auto gebeurt is heb ik zelf gedaan, enkel met de hulp van mijn vader, die zijn kennis nu doorgeeft aan mij. er is bijna niks waar mijn vader voor achteruit gaat, heb hem weten autos terug brengen die andere zouden weg doen naar het schroot. hij heeft ook een 1972 charger 3 maand geleden gerestaureerd voor iemand en dat heeft me weer doen zoeken. nu ik beschikte over zoveel mogelijkheden en met ondertussen een uitgegroeide garage met brug spuitcabine noem maar op.. moest ik geen charger meer zoeken van 20.000 euro maar vond ik 1 in amerika die alle panelen had, een 4-speed, alle papieren, een 440 en een 383 de grill zit erook bij maar die gaat wat werk nodig hebben 2paar achterlichten en noem maar op. een ideale auto om te restaureren maar wel goed door gerot en deze kon ik kopen voor 3200 euro en dat valt goed mee tegenover 20.000, roest ben ik niet bang van, hij is intussen aangekomen en heb hem grondig onderzocht. de onderkant is in zeer goede staat en het ergste is eigelijk gewoon de roest aan de panelen onderaan deze zijn aan vervanging toe maar is haalbaar. dus bij deze nog een mopar van het schroot gered! want als ik fotos ga tonen zul je denken daar beginnen er niet veel aan.
michaelmeel
Posts: 4
Joined: 28 May 2014, 16:49

Re: nieuw maar toch oud

Post by michaelmeel »

charger barn find look a like
Attachments
IMG_2343.JPG
IMG_2342.JPG
IMG_2341.JPG
michaelmeel
Posts: 4
Joined: 28 May 2014, 16:49

Re: nieuw maar toch oud

Post by michaelmeel »

auto op achter grond is een 2CV van citroen zo hebben we er nog 3 staan en 1 volledig gerestaureerde
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: nieuw maar toch oud

Post by PostMan »

Michael, my fellow VW splitwindow Van driver! Welkom. Wat een uitdaging ga je daar aan. Wij vinden plaatjes heel erg leuk en lange teksten minder leuk. Dus, kom maar op met die foto's en hou ons op de hoogte! We zijn benieuwd. Ga je voor origineel of voor...matzwart met stomme wielen?
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
meefpartyrat
Posts: 1035
Joined: 07 Jun 2007, 21:57
Location: sevenum

Re: nieuw maar toch oud

Post by meefpartyrat »

mooi, paar uurtjes werk maar dan heb je ook wat :yeah:
barracuda 440 - '74
satellite 318 - '73
le baron 2dr 440- '69 green
le baron 2dr 440- '69 red
chevy camper 97

het leven is één groot feest dus gedraag je daar ook naar !!
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: nieuw maar toch oud

Post by scamp »

Oeps! Besteed dan liever wat meer tijd aan mijn vriendin :D succes en welkom op het forum :good:
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
michaelmeel
Posts: 4
Joined: 28 May 2014, 16:49

Re: nieuw maar toch oud

Post by michaelmeel »

vriendin sleutel lekker mee dus daar is geen probleem mee.
de charger komt in het zwart maar niet mat, zo zie ik hem het liefst maar geen vuile wielen.
Ik blijf bij vector wielen goed breed achteraan.

blijf problemen hebben met op dit forum te graken...
Post Reply