Hello mopar liefhebbers.
Ik ben Jeroen, 26 jaar uit Mechelen (B) en ongeveer een jaar in het bezit van een originele, numbers matching 1971 Charger 500 (met 383 HP bigblock).
Geen mechanische achtergrond, maar wel het nodige enthusiasme, geduld en leergierigheid. De wagen was al in uitstekende conditie, op een paar dingetjes na.
Heb al paar dingetjes gedaan, waaronder:
* contactslot vervangen (sleutel was afgebroken)
* elektronische ontsteking gestoken (ignitor 2)
* rubbers van kleppendeksels vervangen en kleppendeksels gespoten
* grille herspoten
* bougies + kabels vervangen
* luchtfilter vervangen
* raamrubbers vervangen
* kofferplaat behandeld tegen oppervlakkige roest
Verder staan de volgende klussen op het schema:
* rubbers van ophanging (voor en bladveren) vervangen door polyurethane exemplaren
* deurscharnieren vernieuwen
* distributor vervangen (zit wel wat spel op de as...)
en verder gewoon ook genieten van het zalige rijden he...
Even mezelf en mijn Charger voorstellen
Even mezelf en mijn Charger voorstellen
Last edited by Jeroen71 on 06 May 2014, 12:59, edited 1 time in total.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Even mezelf en mijn mopar voorstellen
Mooie bak! Goeie keuze
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: Even mezelf en mijn Charger voorstellen
Amai,
De rubbers van de leafsprings vervangen was nog een hele uitdaging... Wat een verschil wel (tesamen met nieuwe shocks)
De rubbers van de leafsprings vervangen was nog een hele uitdaging... Wat een verschil wel (tesamen met nieuwe shocks)
Re: Even mezelf en mijn Charger voorstellen
Dan herken je de voorkant helemaal niet meer terug als je de rubbers vervangen hebt voor polypurethane...