Nieuw op het Forum

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
Post Reply
User avatar
bvdkruijt
Posts: 13
Joined: 21 May 2013, 16:02

Nieuw op het Forum

Post by bvdkruijt »

Beste mede MoPar liefhebbers.

Hierbij even voorstellen:

Ik ben Bastiaan, 32 jaar woon in de provincie Groningen en bezit een Plymouth Valiant 2 deurs uit 1968.
De auto is gebruikt in Duitsland en Nederland, is in het bezit geweest van een Amerikaan die gestationeerd was op een kazerne in Duitsland.

Auto heeft aardig wat aandacht nodig qua plaatwerk, de bodem is niet veel meer.
Onder de kap ligt een slant six met een a-833 bak er achter, in de toekomst zal hier een v-8 met 727 in komen.

Hierbij een paar foto's:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Hier heb ik een nieuwe bodemplaat afgehaald bij Gooze, prima service daar! De chevy staat nu geschorst, dankzij de plannen van exminister Weekers..
Image
Voor het plaatsen van een nieuwe bodem heb ik dit in google sketch-up getekend. Iemand op het forum ervaring met zo iets?

Nou tot zo ver even mijn voorstel rondje! ben benieuwd naar jullie reacties :-)
Last edited by bvdkruijt on 11 Jul 2016, 03:11, edited 1 time in total.
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Nieuw op het Forum

Post by PostMan »

Hoi Bastiaan,

Leuk! De wagen ken ik heel goed. Deze heeft jaaaaaaaren bij een handelaar gestaan bij mij in het dorp (Gemert). Destijds was de auto nogal "aan de prijs" zoals we dat hier noemen. Er moest inderdaad heel veel aan gebeuren. Daarom heb ik 'm laten staan hoewel dit mijn favoriete A-body model is.

De vierbak die erin ligt bestaat voor het grootste gedeelte uit onderdelen die van mij af komen. Deze heb ik een paar jaar geleden verkocht aan een Philip (waar jij de auto waarschijnlijk van gekocht hebt? Kerel uit Amsterdam?).

Vragen? Richt je tot TheDeputy. Hij heeft precies dezelfde auto weer rijdend gemaakt en gebruikt 'm zelfs als dagelijkse auto! Ik kan je vertellen, dat ding rijdt fijner dan de gemiddelde nieuwe auto.

Waarom kies je ervoor om naar een automaat te gaan? Wat ga je met de vierbak doen?

Succes met de restauratie en hou ons op de hoogte! Vooral met plaatjes, dat vinden we fijn hier...
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Nieuw op het Forum

Post by Dickdale »

Welkom!

Een kantelbrug is hetgeen je nodig hebt. Deze heb ik ook gekocht via:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
bvdkruijt
Posts: 13
Joined: 21 May 2013, 16:02

Re: Nieuw op het Forum

Post by bvdkruijt »

Beste PostMan,

De naam Philip komt me inderdaad bekend voor, hij heeft de auto destijds ingeruild op een motor. Ik heb de auto weer van diegene gekocht waar hij de motor mee geruild heeft. Ja er moet zeker wel het een en ander gebeuren. De bodem is niet veel meer, deze zal er dan ook nieuw in moeten. Ik heb in de rubriek onderdelen gevraagd ook het een en ander aan plaatwerk staan dus als iemand nog wat plaatwerk heeft voor een auto als deze houdt ik mij zeker aanbevolen.

Wat is er trouwens met de 4 bak gebeurd? Er is eens aan gelast. Ik had van de week even de bak achter de motor weg omdat volgens mij het druklager enorm veel lawaai maakte.

Image

Voor de rest schakelt de bak goed, Philip beweerde destijds dat deze bak volledig gereviseerd was maar hier heb ik zo mijn bedenkingen bij :-)

Inderdaad die kantelbrug had ik al eens gezien op marktplaats maar vind hem wat fragiel. had bij vocor eens wat stevigers gezien maar helaas is de prijs ook meteen stevig. vandaar mn plan zelf wat te maken.



Nu was ik hier en daar al even begonnen met wat plaatwerk.
Image
Image
Image
Image

Leuk forum, zie ook veel leuke projecten!
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Nieuw op het Forum

Post by PostMan »

Hoi Bastiaan,

De vierbak die ik destijds aan hem verkocht had was één grote puzzel. Die bestond uit behuizingen, tandwielen, lagers...noem maar op. Ik had één complete vierbak en die zit nu onder mijn auto ;-) Dus, gereviseerd? Niet door mij in ieder geval. Hij zei dat ie niet bang was om van alle onderdelen één geheel te maken.

Leuk dat je dit project oppakt! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en zie de auto graag in een keer in het echt. Succes!
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Nieuw op het Forum

Post by BigBlockMopar »

Welkom!
User avatar
Henri
Posts: 616
Joined: 03 Jan 2012, 13:18
Location: Flevo Polder

Re: Nieuw op het Forum

Post by Henri »

Welkom. Erg gaaf model, veel restauratie plezier.
Beware of Flying DRIVESHAFTS! :OO
User avatar
Redcornet
Posts: 493
Joined: 08 Jun 2007, 14:23
Location: Vlaanderen
Contact:

Re: Nieuw op het Forum

Post by Redcornet »

Welkom! Leuke kleurencombo! :good:
Ik heb wel één en ander van plaatwerk liggen maar dat is niet zoveel beter dan wat er nu bij jou op zit, denk ik.
Met het plaatwerk dat je zelf maakt, lukt het precies wel.
Motorkap, achterklep en bumpers heb ik wel nog liggen in goede staat.
Pm me maar als je andere zaken zoekt.
Coronet68 2dr,Valiant69 2dr,68Chrysler300 2dr,AMC Matador 73,62Dart2dr330, 89+91LeBaronconv,68 Satellite 4dr
PARTING OUT:67 NY 2dr,70Valiant 4dr,73 Dart 4dr,74 Dart Swinger 2dr,90 Baron V6,66 2dr DART GT,73Charger,62 Newport,some 65imperialparts
User avatar
bvdkruijt
Posts: 13
Joined: 21 May 2013, 16:02

Re: Nieuw op het Forum

Post by bvdkruijt »

Imagevandaag even een klein stukje gereden :-)
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: Nieuw op het Forum

Post by scamp »

Welkom. :good:
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
jeroen.68coro
Posts: 445
Joined: 08 Jun 2007, 23:57

Re: Nieuw op het Forum

Post by jeroen.68coro »

Welkom ,

Altijd lache om oude onderdelen terug te zien, het schakelmechanisme en stangen heb Phillip toen van mij over genomen :)


Gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack


Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: Nieuw op het Forum

Post by Rebel »

Je bent in ieder gaval al lekker begonnen! Veel succes en hou ons op de hoogte!
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Post Reply