Nu eindelijk legaal (=RDW gekeurd en gekentekend) op de weg, mijn Jensen Interceptor uit 1968. Eerste type, met de standaard 383 ci Chrysler V8 en 727 automaat. Ik heb de auto al een paar jaar. Gekocht van een Engelse eigenaar die veel plaatwerk had vernieuwd. Mechanisch was er bijna niets gedaan, ik heb wat werk gestoken om het onder de motorkap wat netter te krijgen. Ik las dat de tanden van de tandwielen een nylon coating hadden die na verloop van jaren afbrokkelden. Inderdaad! Er lagen genoeg stukjes in het carter. Nieuwe tandwielen en ketting erop en de boel loopt weer zonder die zorgen. Ook maar een nieuwe waterpomp en oranje elektronische Mopar ontsteking gemonteerd incl nieuwe verdeler.
Over zorgen gesproken, er is natuurlijk nog zat te doen aan zo'n oude bak. Motor loopt goed, maar de carburateur lekt soms benzine (met name als de motor net uit is vreemd genoeg) en ik heb 2x gestaan nadat de motor afsloeg staande voor een stoplicht. En dan met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Pas na een kwartiertje slaat ie weer aan. Heat soak? Te hete carburateur / verdampte benzine?
Een uur geleden zijn er nieuwe banden binnengekomen. Was plotseling en snel nodig omdat de bestaande oud zijn en eentje er opeens zijn binnenste wil laten zien

Die komen er dus maandag op. Opmerkelijk zijn de prijsverschillen van de verschillende merken banden: van 255 euro per band (Vredestein Classic) tot de 78 die ik nu betaal (Hankook, kwam in de ANWB bandentest er als goed uit). Standaard maatje van 205/70x15 aangehouden. Verder ga ik dit weekend bezig met het monteren van een andere rembekrachtiger (zonder is best lastig rijden met zo'n zware bak) en wat interieurwerk. Plus uitvogelen wat voor LPG systeem er in moet komen want 1 op 5 op benzine vind ik teveel van het goede. Ben van plan de auto veel te gaan gebruiken.