Tips voor bezichtiging

Mopar or No Car!
User avatar
Bilthoven
Posts: 161
Joined: 05 Oct 2008, 12:15
Location: Utrecht
Contact:

Re: Tips voor bezichtiging

Post by Bilthoven »

Ja, het was zeker wel wat.

Jammer van de 2 cm dikke laag sneeuw en mijn camera was in een keer spontaan leeg (batterij net goed gechecked :boos: ) Maar ik heb zeker een goed beeld gekregen van de auto.

Waar moet ik beginnen. geen proefrit want de transmissie lag er onder uit (werd gereviseerd), kofferbak was op slot en de sleutel was kwijt :)
VIN nummer = JH23G4B170294

Verder zag de auto er goed uit. Het is oorspronkelijk een 318 met een sporthood en rallye door panels, 3spd wipers, en nog een paar andere grappige opties.

Wat me nog het meeste opviel was dat hij netjes in zijn verf zat en dat het interieur echt een bende was met als meest treurige het dak binnen in. de ijspegels hingen er net nog niet aan :) dak had vliegroest en was overgespoten over de roest :( en natuurlijk was de auto binnen erg vochtig. (wisten we al)
De carpeting was dik en had een vreemde rode kleur en het stonk in de auto :) Oh ja en de passagierskant lag vol met meuk en half lege stickervellen met barcodes.
Kortom het interieur behoeft flink wat TLC ;)

Motorisch zag het er ook wel goed uit. Hier heb ik niet zoveel verstand van. het blok was oranje en het zag er oud uit. mar geen rare dingen op dat de radiator maar aan een kant een slang zat. de andere kant zat wel een aansluiting maar daar zaten geen slangen op.
Volgens Vincent liep die erg soepel en netjes, maar heb dat niet gehoord.

In de carrosserie zitten inderdaad wat rotte plekken. De ergste plek is aan de achterkant onder het raam rechts. Daar is een gat ingeroest ten grote van een kleine mandarijn.
QP's vallen heel erg mee. beetje verroest. Aan de voorzijde van de auto bij de fenders onder de bumpers is het verbogen en verroest (licht) dus ik denk een zachte botsing. Bij de sierstrippen aan de achterbak zit ook wat roest en de voorzijde onder de motorkap bij de voorrand roest ie ook weg.

Al met al een auto met wat TLC en wat laswerk kan het zeker wat worden. Onderkant zag er goed uit. Ik schat dat 10-12.000 euro een redelijk bod is voor die auto.

Er zit wel teveel werk in voor mij om die auto te kopen. dat is jammer.

Leuk voor iemand die verstand heeft van lassen en die een eigen garage heeft.
1969 El Camino - In restauratie (www.restore-a-classic.com)
Toekomst: 1968 Charger R/T of een leuke Roadrunner

Eigenaar van Twelve Communications
Helpt bij het uitvoeren van de interne en externe communicatie in ondernemingen http://www.twelve.nl
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: Tips voor bezichtiging

Post by loki »

Tja,

Ik denk dat je met jouw budget toch echt zelf aan de slag moet om een Challenger of Charger te rijden.
Waarom kijk je niet naar iets anders uit om mee te beginnen?
Het is zo april, en dan begint het feest weer!
Ik heb het al tegen een aantal mensen gezegd, en zal het ook tegen jou zeggen;
kijk eens naar die Valiant van Danny, of een andere mopar in die prijsklasse...... :)
Dat slagschip van Sjak is wellicht ook een optie, al weet ik niet wat ie moet kosten.
Soms heb ik ook spijt dat ik met mijn Valiant ben begonnen, hij rijdt wel en alles werkt, maar ik ben ook wel een heleboel tijd en geld kwijt voordat ie naar mijn zin is.
En ik heb nog steeds geen sleutelhok.... :boos:
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: Tips voor bezichtiging

Post by Lennard »

heb je ook nog gekeken naar de chassis balken en bodemplaat enzo ?

Groeten lennard
User avatar
340cuda
Posts: 556
Joined: 08 Jun 2007, 22:43
Location: Wognum

Re: Tips voor bezichtiging

Post by 340cuda »

Veel te veel geld voor deze auto als ik je verhaal zo lees. Netjes in de verf en diverse roestplekken gaan bij mij niet samen. Als ik dit zo lees komt er nog wel meer ellende naar boven. Lekker laten staan. Je kunt beter een auto zoeken in deze staat
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=4708 Je betaalt er aanzienlijk minder voor en ik denk zelfs dat deze auto in een betere staat verkeert dan de Challenger. Of je moet even doorsparen. Ik heb gisteren de gele Challenger bij Fred bekeken en dan heb je meteen een dikke mopar die je voor dat geld zelf niet zo kan maken.
Patrick Bakker
User avatar
Bilthoven
Posts: 161
Joined: 05 Oct 2008, 12:15
Location: Utrecht
Contact:

Re: Tips voor bezichtiging

Post by Bilthoven »

340cuda wrote:Veel te veel geld voor deze auto als ik je verhaal zo lees. Netjes in de verf en diverse roestplekken gaan bij mij niet samen. Als ik dit zo lees komt er nog wel meer ellende naar boven. Lekker laten staan. Je kunt beter een auto zoeken in deze staat
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=4708 Je betaalt er aanzienlijk minder voor en ik denk zelfs dat deze auto in een betere staat verkeert dan de Challenger. Of je moet even doorsparen. Ik heb gisteren de gele Challenger bij Fred bekeken en dan heb je meteen een dikke mopar die je voor dat geld zelf niet zo kan maken.

Daar zeg je wat. Die gele challenger is echt zoooooo mooi. :) dat is zeker even goed doorsparen. :) en anders is die van Panther pink ook nog een leuke optie als ik doorspaar :)
1969 El Camino - In restauratie (www.restore-a-classic.com)
Toekomst: 1968 Charger R/T of een leuke Roadrunner

Eigenaar van Twelve Communications
Helpt bij het uitvoeren van de interne en externe communicatie in ondernemingen http://www.twelve.nl
lessy
Posts: 2
Joined: 01 Aug 2016, 13:37

Re: Tips voor bezichtiging

Post by lessy »

Hallo,
Bilthoven wrote:VIN nummer = JH23G4B170294
Verder zag de auto er goed uit. Het is oorspronkelijk een 318 met een sporthood en rallye door panels, 3spd wipers, en nog een paar andere grappige opties.
Deze auto staat nu in Zuid-Duitsland te koop (http://ww3.autoscout24.de/classified/291878565) en ik vraag mij af hoe de geschiedenis van deze auto sinds deze thread in 2009 is verlopen. De verkoper geeft een paar feiten aan die op basis van de informatie uit dit forum en de VIN niet kloppen. Onder andere:
- Verkoper zegt dat de auto 12 jaar geleden "Frame-Off" is gerestaureerd (Deze thread is pas 7 jaar oud)
- Volgens verkoper is/was de auto met de 360CI motor uitgerust (Letter "L" in de VIN), maar volgens de VIN was het een "gewone" G (316CI)

Misschien is de wagen nu inderdaad in een perfecte gerestaureerde toestand en heeft de verkoper gewoon geen sjoege. Maar voor ik naar München rij, misschien heeft iemand hier inderdaad nadere informatie.

Alvast bedankt
Last edited by lessy on 02 Aug 2016, 10:15, edited 1 time in total.
Groetjes
Lessy
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Tips voor bezichtiging

Post by Dickdale »

Inderdaad een beetje raar als hij 12 jaar geleden gerestaureerd is.

Plak er gewoon een weekeind Munchen achter aan, dan ben je niet voor niks gegaan.

Bij zwarte bumpers ga ik eigenlijk al uit van "geen geld om te verchromen, maar wel om de hele auto te "restaureren"?? Maar dat natuurlijk ook zijn omdat hij dit mooier vindt.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
philippe
Posts: 257
Joined: 12 Jan 2015, 21:36

Re: Tips voor bezichtiging

Post by philippe »

soms kan je in vertrouwen kopen zonder bezichtiging.zoals laatst de dart swinger voor 1250eur.
bleek zelfs 2 complete build sheets bij te zitten,volledige complete originele auto met maar 35000 echte km.
20 jaar stilgestaan (binnen) en motor vast,ondertussen losgekregen en starten maar.
draaiende originele wagen voor een spotprijs,waarschijnlijk een tikkeltje geluk.

mvg philippe
.
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Tips voor bezichtiging

Post by challenger72 »

prijs van die oranje challenger is veel te hoog,moet met 15000 wel ophouden
Post Reply