Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Mopar or No Car!
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Dickdale »

Ik zou voor 1.12" gaan...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

De veerkracht van de auto heb ik al eens verdubbeld tov de Stock-vering door de stap van 0.87" naar 1" diameter.
Met een stap van 1" naar 1.12" dia zou er nu nog eens de helft aan veerkracht extra bij komen. Voor een weekend warrior zou het niet zo veel uitmaken, maar voor een dailydriver weet ik het nog niet of dat zo prettig is. Maar zou best kunnen van wel.
Het is jammer dat er in NL verder geen andere (mij bekende) "well handling" street A-bodies rondrijden waar ik een vergelijk tussen zou kunnen maken.

Maar prijstechnisch vind ik de PST/FirmFeel veren nog net wat te stevig geprijsd om 'zomaar' even weer een nieuwe set over te laten komen.
Sponsoren, die ook zo ra-zend be-nieuwd zijn, zijn uiteraard welkom zich te melden... :D :D
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by MoparJW »

Ik heb die ouwe 318 weer eens aan het werk gezet :D
P1010016.JPG
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Mooi plaatje!
Ziet er niet direct uit als het Groningen dat ik me kan herinneren... :D
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Dickdale »

BigBlockMopar wrote: 27 Apr 2017, 20:02 De veerkracht van de auto heb ik al eens verdubbeld tov de Stock-vering door de stap van 0.87" naar 1" diameter.
Met een stap van 1" naar 1.12" dia zou er nu nog eens de helft aan veerkracht extra bij komen. Voor een weekend warrior zou het niet zo veel uitmaken, maar voor een dailydriver weet ik het nog niet of dat zo prettig is. Maar zou best kunnen van wel.
Het is jammer dat er in NL verder geen andere (mij bekende) "well handling" street A-bodies rondrijden waar ik een vergelijk tussen zou kunnen maken.

Maar prijstechnisch vind ik de PST/FirmFeel veren nog net wat te stevig geprijsd om 'zomaar' even weer een nieuwe set over te laten komen.
Sponsoren, die ook zo ra-zend be-nieuwd zijn, zijn uiteraard welkom zich te melden... :D :D
Inmiddels al andere torsiestangen gekocht? Zo ja, welke?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Nee ik rij nu nog met beide 'garantie' Torsion bars van Just Suspension onder de auto.
Ben er laatst nog wel even mee bezig geweest maar nog niets besloten verder.
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by MoparJW »

BigBlockMopar wrote: 19 Aug 2017, 00:49 Mooi plaatje!
Ziet er niet direct uit als het Groningen dat ik me kan herinneren... :D
Resultaat van het aardbevingsgeweld van de laatste jaren denk ik :hmmm:

Ben blij dat er nu een sway bar, frame connectors en stevige banden onder zitten, ik beeldde me bijna in dat ik in een sportwagen zat bij bochtige afdalingen :lol:, dat was de vorige keer wel anders...
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Bean Bandit »

Kleppendeksels "lekvrij" gemaakt middels nieuwe rubber pakkingen en wat vloeibare pakking.
Lekvrije klepdesksels kan volgens mij niet bij een LA small block, maar goed, ik heb m'n best gedaan :lol:.

M'n toerenteller verplaatst van de stuurkolom naar onderzijde dashboard.
Kon 'm niet goed aflezen door de versnellingshendel :( . Nu prima aftelezen :happy:.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by jeffrey..... »

Ik heb een vriesplug in mn motor gehengst :?
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Nieuw poly-rubbertje gemaakt voor de Dart. De (pas 6 jaar) oude had, grotendeels, het schip verlaten...

Image

Image

Links zoals de andere kant er nog uit zag. Rechts het restant;

Image

Had zo direct niets nieuws op voorraad dus heb maar een bladveer bushing vermaakt tot Strut rod bushing.

Image

Image

Kunnen we voorlopig weer even mee vooruit :)

Image
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Bean Bandit »

Zo hé, na zes jaar al versleten? Of heb je veel kilometers gereden, dat kan ook natuurlijk.
Ik gebruik pu rubbers van energysuspension.com, maar ik rijdt alleen hobby matig. Dus ze zijn nog zeer goed.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Zo'n 11-12000km p/j ong.
Het lijkt erop dat het center is ingescheurd en 'eruit getrokken' is door de trekkracht er op van het remmen.
Wil nog eens nader bekijken of er wellicht een te scherpe rand aan het K-member gat zit wat dit kan veroorzaken.
De andere kant vertoonde een licht inscheurrandje rondom het gat.
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Bean Bandit »

Ah, ja dan kan het wel eens stuk. Ware het niet dat ik denk dat die pu rubbers langer mee horen te gaan.
Wellicht een ander merk proberen? En wat je zelf zegt, op scherpe randen controleren.

Ik kan geen foto's meer vinden van die nieuwe rubbers die ik geinstalleerd heb.
Wel een foto van de oude:
Image
Ik zie bij de pu rubber set, die ik gebruikt heb, wel een bus zitten die je, denk ik, om de strutrod moet schuiven. Maar ik weet niet meer of ik die gebruikt heb :hmmm: . Wellicht moet die metalen bus door je framebalk heen, maar zoals gezegd ik, weet 't niet meer en kan het hoogstwaarschijnlijk ook niet meer zien. Ik zie bij meerdere sets een metalen bus zitten.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

De bus heb ik ook inderdaad en zag er nog goed uit.
Deze bus dient als opvul- en afstandsbus zodat de rubbers met de juiste voorspanning worden vastgezet.
N.H
Posts: 114
Joined: 29 Aug 2013, 16:10
Location: Philippine

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by N.H »

De laatste hand aan het leggen aan de Scamp zodat hij na 4 jaar binnen weer als nieuw de weg op kan.

Image
Image
N.H
Posts: 114
Joined: 29 Aug 2013, 16:10
Location: Philippine

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by N.H »

Besloten om toch de neus maar te veranderen aangezien het niet helemaal naar mijn zin was.
Met dank aan JW een bumper kunnen bemachtigen voor mock up. Nieuwe grill gemaakt, onderste lijst aangepast, gespoten en dan toch maar een nieuwe bumper laten komen.
Image
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by blade »

Phantom grill looks nice! :good:
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Beetje lopen gassen* in m'n garage...



*Beetje lopen "LPG'en" klinkt zo stom namelijk :)
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by HemiMopar »

:yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: Mooi herman en wat een geweldige oplossing met de Rubbers man! :winner: :winner: :winner:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by challenger72 »

:yeah: hangt lekker aan t gas
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

Zow hee! Dit moet toch een van de leukste topics van heel het forum zijn! De laatste post is echter 2 jaar oud! Terwijl ik hem door zit te spitten, kom ik toch echt hele leuke dingen tegen.

Aangezien ik toch ook wel eens het een en ander doe aan mn Fury denk ik dat dit de beste plek is om zo af en toe iets te posten over mn vee agje. Dus ik schop dit leuke topic maar weer eens omhoog en wellicht komt het topic dan weer uit hibernation. :)

Vandaag eens op pad geweest met mn Cragar velgen die ik van Crash heb overgenomen om ze te laten stralen en poedercoaten in het zwart. Maar soms kan ik mezelf wel voor mn kop slaan want je kan ze helemaal niet stralen.... want chroom...:( Dus ik kom bij de plaatselijke straalboer aan en die geeft me een blik zo van: verrekte mongol! :)

Ik nog geprobeerd een lulverhaal op te hangen maar het mocht allemaal niet meer baten. Hij had gewoon gelijk haha.

Dus ik ga ze gewoon met die Montana spray verf - goede ervaringen mee - over het chroom heen spuiten. Die verf wordt keihard en aangezien ik mijn gehele achterbumper ermee hebt gedaan, en mijn Fury toch een heel hoog rat rod gehalte heeft, is dat voor nu de beste oplossing dacht ik zo.

Maar toen bedacht ik me ineens: zouden ze eigenlijk wel passen? Dus omhoog met die kont en de velgen gepast. De steek was helemaal goed maar fok, wat zijn ze breed! Aan de ene kant supergaaf maar aan de andere kant betwijfel ik echt of het wel gaat passen. En toch zie ik c body gasten die er een 295 onder stoppen dus het moet kunnen maar als ik het zo eens bekijk, heb ik er een hard hoofd in.
Er valt niet veel te winnen aan de binnenkant van de wielkasten, ja, een klein flutrandje van 1 cm...:(

Kijken jullie eens, wat vinden jullie?

Van de week even naar een schadereparateur in mijn straat toe, kijken wat die er van vindt. Maar goed, heb ik ook niet al te veel hoop op want die gast deukt smartjes, fiat 500 en mini's uit...:)

Zou jammer zijn want het staat echt heel gaaf! Maar goed, wel gelijk even de nieuwe spinners op mn huidige velgen gezet en ziet er echt mooi uit. Bijna te mooi. Denk dat ik ze ook zwart ga spuiten... :good:
Attachments
IMG_0316.JPG
IMG_0315.JPG
IMG_0314.JPG
IMG_0313.JPG
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Die 'standaard' china-velgen gaan nooit passen omdat de velg-offset altijd fout is.
Je zal velgen moet aanpassen zodat ze de juiste offset hebben voor je auto. Helemaal als je 10J velgen hebt.
Voor een Mopar is dat vrijwel altijd dat het velghart op ca. 3/8" na in het midden van de velg moet zitten.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Dit zijn 8J velgen met een ca. 275 band erop.

Image
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

Helder!

Dus ik kan die brede 295 slofjes wel vergeten dus :)

Al weet ik niet of dit china velgen zijn: check de foto. Maar boeit verder niet, het gaat het jammer genoeg niet worden. Bedankt voor de info BBM! Maarre, om de materie enigszins te begrijpen, je bedoeld dus eigenlijk dat het hart van de velg meer naar buiten moet staan zodat de velg dieper naar binnen valt?

En is deze "offset" sowieso aan te passen voor deze velgen?

o wacht: lees=weet jij iemand die dit aan kan passen? :lol:

Maar voorlopig gaat het plan helaas de ijskast in vrees ik :x
Attachments
IMG_0311.JPG
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Het velghart moet inderdaad verplaatst worden naar 'buiten' (minder diep), zodat de velg zelf verder naar binnen gaat.

Ik heb zelf ooit plannen gehad om daar eens mee te gaan spelen en een setup te maken die dat makkelijk kan doen, maar nooit echt ver mee gekomen nog.
Post Reply