Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
De veerkracht van de auto heb ik al eens verdubbeld tov de Stock-vering door de stap van 0.87" naar 1" diameter.
Met een stap van 1" naar 1.12" dia zou er nu nog eens de helft aan veerkracht extra bij komen. Voor een weekend warrior zou het niet zo veel uitmaken, maar voor een dailydriver weet ik het nog niet of dat zo prettig is. Maar zou best kunnen van wel.
Het is jammer dat er in NL verder geen andere (mij bekende) "well handling" street A-bodies rondrijden waar ik een vergelijk tussen zou kunnen maken.
Maar prijstechnisch vind ik de PST/FirmFeel veren nog net wat te stevig geprijsd om 'zomaar' even weer een nieuwe set over te laten komen.
Sponsoren, die ook zo ra-zend be-nieuwd zijn, zijn uiteraard welkom zich te melden...
Met een stap van 1" naar 1.12" dia zou er nu nog eens de helft aan veerkracht extra bij komen. Voor een weekend warrior zou het niet zo veel uitmaken, maar voor een dailydriver weet ik het nog niet of dat zo prettig is. Maar zou best kunnen van wel.
Het is jammer dat er in NL verder geen andere (mij bekende) "well handling" street A-bodies rondrijden waar ik een vergelijk tussen zou kunnen maken.
Maar prijstechnisch vind ik de PST/FirmFeel veren nog net wat te stevig geprijsd om 'zomaar' even weer een nieuwe set over te laten komen.
Sponsoren, die ook zo ra-zend be-nieuwd zijn, zijn uiteraard welkom zich te melden...
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Ik heb die ouwe 318 weer eens aan het werk gezet
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Mooi plaatje!
Ziet er niet direct uit als het Groningen dat ik me kan herinneren...
Ziet er niet direct uit als het Groningen dat ik me kan herinneren...
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Inmiddels al andere torsiestangen gekocht? Zo ja, welke?BigBlockMopar wrote: ↑27 Apr 2017, 20:02 De veerkracht van de auto heb ik al eens verdubbeld tov de Stock-vering door de stap van 0.87" naar 1" diameter.
Met een stap van 1" naar 1.12" dia zou er nu nog eens de helft aan veerkracht extra bij komen. Voor een weekend warrior zou het niet zo veel uitmaken, maar voor een dailydriver weet ik het nog niet of dat zo prettig is. Maar zou best kunnen van wel.
Het is jammer dat er in NL verder geen andere (mij bekende) "well handling" street A-bodies rondrijden waar ik een vergelijk tussen zou kunnen maken.
Maar prijstechnisch vind ik de PST/FirmFeel veren nog net wat te stevig geprijsd om 'zomaar' even weer een nieuwe set over te laten komen.
Sponsoren, die ook zo ra-zend be-nieuwd zijn, zijn uiteraard welkom zich te melden...
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Nee ik rij nu nog met beide 'garantie' Torsion bars van Just Suspension onder de auto.
Ben er laatst nog wel even mee bezig geweest maar nog niets besloten verder.
Ben er laatst nog wel even mee bezig geweest maar nog niets besloten verder.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Resultaat van het aardbevingsgeweld van de laatste jaren denk ikBigBlockMopar wrote: ↑19 Aug 2017, 00:49 Mooi plaatje!
Ziet er niet direct uit als het Groningen dat ik me kan herinneren...
Ben blij dat er nu een sway bar, frame connectors en stevige banden onder zitten, ik beeldde me bijna in dat ik in een sportwagen zat bij bochtige afdalingen , dat was de vorige keer wel anders...
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Kleppendeksels "lekvrij" gemaakt middels nieuwe rubber pakkingen en wat vloeibare pakking.
Lekvrije klepdesksels kan volgens mij niet bij een LA small block, maar goed, ik heb m'n best gedaan .
M'n toerenteller verplaatst van de stuurkolom naar onderzijde dashboard.
Kon 'm niet goed aflezen door de versnellingshendel . Nu prima aftelezen .
Groeten, Remco
Lekvrije klepdesksels kan volgens mij niet bij een LA small block, maar goed, ik heb m'n best gedaan .
M'n toerenteller verplaatst van de stuurkolom naar onderzijde dashboard.
Kon 'm niet goed aflezen door de versnellingshendel . Nu prima aftelezen .
Groeten, Remco
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Ik heb een vriesplug in mn motor gehengst
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Nieuw poly-rubbertje gemaakt voor de Dart. De (pas 6 jaar) oude had, grotendeels, het schip verlaten...
Links zoals de andere kant er nog uit zag. Rechts het restant;
Had zo direct niets nieuws op voorraad dus heb maar een bladveer bushing vermaakt tot Strut rod bushing.
Kunnen we voorlopig weer even mee vooruit
Links zoals de andere kant er nog uit zag. Rechts het restant;
Had zo direct niets nieuws op voorraad dus heb maar een bladveer bushing vermaakt tot Strut rod bushing.
Kunnen we voorlopig weer even mee vooruit
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Zo hé, na zes jaar al versleten? Of heb je veel kilometers gereden, dat kan ook natuurlijk.
Ik gebruik pu rubbers van energysuspension.com, maar ik rijdt alleen hobby matig. Dus ze zijn nog zeer goed.
Groeten, Remco
Ik gebruik pu rubbers van energysuspension.com, maar ik rijdt alleen hobby matig. Dus ze zijn nog zeer goed.
Groeten, Remco
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Zo'n 11-12000km p/j ong.
Het lijkt erop dat het center is ingescheurd en 'eruit getrokken' is door de trekkracht er op van het remmen.
Wil nog eens nader bekijken of er wellicht een te scherpe rand aan het K-member gat zit wat dit kan veroorzaken.
De andere kant vertoonde een licht inscheurrandje rondom het gat.
Het lijkt erop dat het center is ingescheurd en 'eruit getrokken' is door de trekkracht er op van het remmen.
Wil nog eens nader bekijken of er wellicht een te scherpe rand aan het K-member gat zit wat dit kan veroorzaken.
De andere kant vertoonde een licht inscheurrandje rondom het gat.
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Ah, ja dan kan het wel eens stuk. Ware het niet dat ik denk dat die pu rubbers langer mee horen te gaan.
Wellicht een ander merk proberen? En wat je zelf zegt, op scherpe randen controleren.
Ik kan geen foto's meer vinden van die nieuwe rubbers die ik geinstalleerd heb.
Wel een foto van de oude:
Ik zie bij de pu rubber set, die ik gebruikt heb, wel een bus zitten die je, denk ik, om de strutrod moet schuiven. Maar ik weet niet meer of ik die gebruikt heb . Wellicht moet die metalen bus door je framebalk heen, maar zoals gezegd ik, weet 't niet meer en kan het hoogstwaarschijnlijk ook niet meer zien. Ik zie bij meerdere sets een metalen bus zitten.
Groeten, Remco
Wellicht een ander merk proberen? En wat je zelf zegt, op scherpe randen controleren.
Ik kan geen foto's meer vinden van die nieuwe rubbers die ik geinstalleerd heb.
Wel een foto van de oude:
Ik zie bij de pu rubber set, die ik gebruikt heb, wel een bus zitten die je, denk ik, om de strutrod moet schuiven. Maar ik weet niet meer of ik die gebruikt heb . Wellicht moet die metalen bus door je framebalk heen, maar zoals gezegd ik, weet 't niet meer en kan het hoogstwaarschijnlijk ook niet meer zien. Ik zie bij meerdere sets een metalen bus zitten.
Groeten, Remco
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
De bus heb ik ook inderdaad en zag er nog goed uit.
Deze bus dient als opvul- en afstandsbus zodat de rubbers met de juiste voorspanning worden vastgezet.
Deze bus dient als opvul- en afstandsbus zodat de rubbers met de juiste voorspanning worden vastgezet.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
De laatste hand aan het leggen aan de Scamp zodat hij na 4 jaar binnen weer als nieuw de weg op kan.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Besloten om toch de neus maar te veranderen aangezien het niet helemaal naar mijn zin was.
Met dank aan JW een bumper kunnen bemachtigen voor mock up. Nieuwe grill gemaakt, onderste lijst aangepast, gespoten en dan toch maar een nieuwe bumper laten komen.
Met dank aan JW een bumper kunnen bemachtigen voor mock up. Nieuwe grill gemaakt, onderste lijst aangepast, gespoten en dan toch maar een nieuwe bumper laten komen.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Phantom grill looks nice!
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Beetje lopen gassen* in m'n garage...
*Beetje lopen "LPG'en" klinkt zo stom namelijk
*Beetje lopen "LPG'en" klinkt zo stom namelijk
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Mooi herman en wat een geweldige oplossing met de Rubbers man!
MOPAR Or No Car!
Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Zow hee! Dit moet toch een van de leukste topics van heel het forum zijn! De laatste post is echter 2 jaar oud! Terwijl ik hem door zit te spitten, kom ik toch echt hele leuke dingen tegen.
Aangezien ik toch ook wel eens het een en ander doe aan mn Fury denk ik dat dit de beste plek is om zo af en toe iets te posten over mn vee agje. Dus ik schop dit leuke topic maar weer eens omhoog en wellicht komt het topic dan weer uit hibernation.
Vandaag eens op pad geweest met mn Cragar velgen die ik van Crash heb overgenomen om ze te laten stralen en poedercoaten in het zwart. Maar soms kan ik mezelf wel voor mn kop slaan want je kan ze helemaal niet stralen.... want chroom... Dus ik kom bij de plaatselijke straalboer aan en die geeft me een blik zo van: verrekte mongol!
Ik nog geprobeerd een lulverhaal op te hangen maar het mocht allemaal niet meer baten. Hij had gewoon gelijk haha.
Dus ik ga ze gewoon met die Montana spray verf - goede ervaringen mee - over het chroom heen spuiten. Die verf wordt keihard en aangezien ik mijn gehele achterbumper ermee hebt gedaan, en mijn Fury toch een heel hoog rat rod gehalte heeft, is dat voor nu de beste oplossing dacht ik zo.
Maar toen bedacht ik me ineens: zouden ze eigenlijk wel passen? Dus omhoog met die kont en de velgen gepast. De steek was helemaal goed maar fok, wat zijn ze breed! Aan de ene kant supergaaf maar aan de andere kant betwijfel ik echt of het wel gaat passen. En toch zie ik c body gasten die er een 295 onder stoppen dus het moet kunnen maar als ik het zo eens bekijk, heb ik er een hard hoofd in.
Er valt niet veel te winnen aan de binnenkant van de wielkasten, ja, een klein flutrandje van 1 cm...
Kijken jullie eens, wat vinden jullie?
Van de week even naar een schadereparateur in mijn straat toe, kijken wat die er van vindt. Maar goed, heb ik ook niet al te veel hoop op want die gast deukt smartjes, fiat 500 en mini's uit...
Zou jammer zijn want het staat echt heel gaaf! Maar goed, wel gelijk even de nieuwe spinners op mn huidige velgen gezet en ziet er echt mooi uit. Bijna te mooi. Denk dat ik ze ook zwart ga spuiten...
Aangezien ik toch ook wel eens het een en ander doe aan mn Fury denk ik dat dit de beste plek is om zo af en toe iets te posten over mn vee agje. Dus ik schop dit leuke topic maar weer eens omhoog en wellicht komt het topic dan weer uit hibernation.
Vandaag eens op pad geweest met mn Cragar velgen die ik van Crash heb overgenomen om ze te laten stralen en poedercoaten in het zwart. Maar soms kan ik mezelf wel voor mn kop slaan want je kan ze helemaal niet stralen.... want chroom... Dus ik kom bij de plaatselijke straalboer aan en die geeft me een blik zo van: verrekte mongol!
Ik nog geprobeerd een lulverhaal op te hangen maar het mocht allemaal niet meer baten. Hij had gewoon gelijk haha.
Dus ik ga ze gewoon met die Montana spray verf - goede ervaringen mee - over het chroom heen spuiten. Die verf wordt keihard en aangezien ik mijn gehele achterbumper ermee hebt gedaan, en mijn Fury toch een heel hoog rat rod gehalte heeft, is dat voor nu de beste oplossing dacht ik zo.
Maar toen bedacht ik me ineens: zouden ze eigenlijk wel passen? Dus omhoog met die kont en de velgen gepast. De steek was helemaal goed maar fok, wat zijn ze breed! Aan de ene kant supergaaf maar aan de andere kant betwijfel ik echt of het wel gaat passen. En toch zie ik c body gasten die er een 295 onder stoppen dus het moet kunnen maar als ik het zo eens bekijk, heb ik er een hard hoofd in.
Er valt niet veel te winnen aan de binnenkant van de wielkasten, ja, een klein flutrandje van 1 cm...
Kijken jullie eens, wat vinden jullie?
Van de week even naar een schadereparateur in mijn straat toe, kijken wat die er van vindt. Maar goed, heb ik ook niet al te veel hoop op want die gast deukt smartjes, fiat 500 en mini's uit...
Zou jammer zijn want het staat echt heel gaaf! Maar goed, wel gelijk even de nieuwe spinners op mn huidige velgen gezet en ziet er echt mooi uit. Bijna te mooi. Denk dat ik ze ook zwart ga spuiten...
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Die 'standaard' china-velgen gaan nooit passen omdat de velg-offset altijd fout is.
Je zal velgen moet aanpassen zodat ze de juiste offset hebben voor je auto. Helemaal als je 10J velgen hebt.
Voor een Mopar is dat vrijwel altijd dat het velghart op ca. 3/8" na in het midden van de velg moet zitten.
Je zal velgen moet aanpassen zodat ze de juiste offset hebben voor je auto. Helemaal als je 10J velgen hebt.
Voor een Mopar is dat vrijwel altijd dat het velghart op ca. 3/8" na in het midden van de velg moet zitten.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Helder!
Dus ik kan die brede 295 slofjes wel vergeten dus
Al weet ik niet of dit china velgen zijn: check de foto. Maar boeit verder niet, het gaat het jammer genoeg niet worden. Bedankt voor de info BBM! Maarre, om de materie enigszins te begrijpen, je bedoeld dus eigenlijk dat het hart van de velg meer naar buiten moet staan zodat de velg dieper naar binnen valt?
En is deze "offset" sowieso aan te passen voor deze velgen?
o wacht: lees=weet jij iemand die dit aan kan passen?
Maar voorlopig gaat het plan helaas de ijskast in vrees ik
Dus ik kan die brede 295 slofjes wel vergeten dus
Al weet ik niet of dit china velgen zijn: check de foto. Maar boeit verder niet, het gaat het jammer genoeg niet worden. Bedankt voor de info BBM! Maarre, om de materie enigszins te begrijpen, je bedoeld dus eigenlijk dat het hart van de velg meer naar buiten moet staan zodat de velg dieper naar binnen valt?
En is deze "offset" sowieso aan te passen voor deze velgen?
o wacht: lees=weet jij iemand die dit aan kan passen?
Maar voorlopig gaat het plan helaas de ijskast in vrees ik
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Het velghart moet inderdaad verplaatst worden naar 'buiten' (minder diep), zodat de velg zelf verder naar binnen gaat.
Ik heb zelf ooit plannen gehad om daar eens mee te gaan spelen en een setup te maken die dat makkelijk kan doen, maar nooit echt ver mee gekomen nog.
Ik heb zelf ooit plannen gehad om daar eens mee te gaan spelen en een setup te maken die dat makkelijk kan doen, maar nooit echt ver mee gekomen nog.