Page 1 of 1

Regels omtrent oldtimers in NL in de toekomst

Posted: 29 Apr 2018, 17:14
by spstrikwerda
Hoi allemaal, met oog op de toekomst van oldtimers in NL zit ik mij wat zaken af te vragen:

- Hoe lang denkt men nog de regel in stand te houden dat auto's van 40 jaar of ouder belastingvrij zijn?
- Hoe lang mogen oldtimers nog de grote steden in? (milieuzones)

Bovenstaande vragen bepalen of een auto nog verkoopbaar is in Nederland en wat de waardeontwikkeling zal zijn.
Daarom ben ik wel benieuwd wat jullie hiervan weten? Op internet is nog niet zoveel te vinden, maar je kan er op rekenen dat ze in Den Haag net zo lang doorgaan tot alle MOPAR's in het museum staan.

Re: Regels omtrent oldtimers in NL in de toekomst

Posted: 29 Apr 2018, 20:51
by Dickdale
Geen idee wat de toekomst brengt. Het rijden op fossiele brandstoffen zal worden gedemotiveerd. Tot die tijd gewoon genieten van je ride. Over waardeontwikkeling kan je speculeren maar dat weet niemand.

Re: Regels omtrent oldtimers in NL in de toekomst

Posted: 02 May 2018, 17:23
by WietseR/T
Onze Mopars slaan anders een beste deuk in te ontvangen brandstof accijnzen :)
Het draait eerst om geld, daarna komt milieu om de hoek kijken.

Den Haag is ervan overtuigd dat we over 10 jaar allemaal electrisch rijden, maar als je er een beetje over nadenkt begrijp je al gauw dat dat niet gebeuren gaat.
Qua waarde ontwikkeling zal het in NL wel gaan dalen maar in andere landen blijft er vast wel belang bij deze wagens dus denk niet dat dit waarde verlies gaat opleveren voor onze auto's.
De shop waar ik mijn auto kocht verkoopt ook meer als de helft van de auto's aan mensen uit het buitenland dus denk dat wij NL-ers wel bekend staan om goede kwaliteit klassieke wagens.

Re: Regels omtrent oldtimers in NL in de toekomst

Posted: 12 May 2018, 12:33
by NY69
Ik ben al een tijdje bezig de autohobby in te krimpen (van 15 klassiekers terug naar momenteel 7) en neem al niet eens meer de moeite om in Nederland te adverteren als ik wat ga verkopen. Fransen en Duitsers geven betere prijzen (zijn bovendien betrouwbaarder/serieuzer en lopen minder te zeiken) en de markt is groter; meestal binnen een maand verkocht. De markt zorgt dus zelf al dat de wens van Den Haag langzaamaan vervuld wordt.