onderdelen vanuit de USA laten versturen

Mopar or No Car!
Post Reply
cranksandrods
Posts: 30
Joined: 26 Apr 2008, 00:16

onderdelen vanuit de USA laten versturen

Post by cranksandrods »

Ik wil wat onderdelen vanuit de States laten versturen. Niks zwaars, doosje van een paar kilo.
Dit kost al gauw $140 per afzender. En omdat ik van meerdere toeleveranciers iets wil kopen, ben ik aan het kijken naar zgn 'forwarding services'. Zij maken een PO Box voor je aan, verzamelen jouw bestellingen, stoppen het in 1 doos en sturen die naar je op tegen een (hopelijk) gunstig tarief.
De voordeligste die ik vond zijn:
planetexpress
borderlinx
usendhome
shipito
ipsparcel

Heeft er iemand ervaring met deze bedrijven of andere tips? Voor een doosje met 9 kilo inhoud kom ik op bedragen tussen de $80 en en $100. Het gaat niet alleen om Mopar stuff, dus bij bekende adressen in Nederland kopen is geen optie voor mij.
Groet,
Marc
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: onderdelen vanuit de USA laten versturen

Post by SuperFlyTNT »

Ik heb een aantal jaar geleden een tijdje gebruik gemaakt van zo'n forwarding service in Missouri met een Nederlandse eigenaar, maar die schijnt de laatste tijd niet zulke goede recencies te krijgen (Mailbox International). Ik heb overigens geen problemen gehad met deze service. Naast het voordeel van het samenpakken en versturen biedt het je ook de gelegenheid om te kopen van mensen die liever niet naar een niet-Amerikaans adres iets opsturen.

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Andy!
Posts: 12
Joined: 22 Jul 2017, 18:55

Re: onderdelen vanuit de USA laten versturen

Post by Andy! »

ik heb het via MYUS geregeld, werkt prima opzich, en kijken alleen naar gewicht niet naar grote van het pakket.

maar goedkoop is het nog steeds niet helaas.
WietseR/T
Posts: 51
Joined: 19 Apr 2018, 22:37

Re: onderdelen vanuit de USA laten versturen

Post by WietseR/T »

Ik bestel ook heel veel uit de VS, het is duur inderaad.
Houd er ook rekening mee dat je belasting betalen moet over het volledige bedrag. (dus waarde INCL. verzendkosten)

Ik heb nooit gebruik gemaakt van die "forwarding services", vind het maar een beetje verdachte zaakjes.
User avatar
Xinta 15
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2017, 09:09

Re: onderdelen vanuit de USA laten versturen

Post by Xinta 15 »

Via Hans en Bianca al meer dingen over laten komen. Gewoon lekker Nederlands en tegen een gunstig tarief. Reageren vlot op mail en weten waar ze over spreken.

http://www.usa2ned.com is hun site
Dodge D150 440 . Dodge A108 van 5.7 HEMI
WietseR/T
Posts: 51
Joined: 19 Apr 2018, 22:37

Re: onderdelen vanuit de USA laten versturen

Post by WietseR/T »

Goeie link.

Maar via hun kun je ook spullen bestellen bij US shops? (Classic Industries, Summit Racing)
Vervolgens bij hun laten afleveren en hun sturen het op naar NL zonder import belasting te hoeven betalen?
Scheelt even een flinke duit zie!
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: onderdelen vanuit de USA laten versturen

Post by blade »

Xinta 15 wrote: 28 Apr 2018, 07:38 Via Hans en Bianca al meer dingen over laten komen. Gewoon lekker Nederlands en tegen een gunstig tarief. Reageren vlot op mail en weten waar ze over spreken.

http://www.usa2ned.com is hun site
Make sure that you have EVERYTHING written down on paper, otherwise you might be in for an expensive surprise when you pick up your stuff in n.l.:sick:
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
Xinta 15
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2017, 09:09

Re: onderdelen vanuit de USA laten versturen

Post by Xinta 15 »

Het doet altijd zeer als je nog een rekening krijgt voor de import kosten. Maar hou daar gewoon rekening mee. Wordt je er niet uitgepikt (wat bijna niet meer lukt volgens mij) dan heb je mazzel.
Vraag ze en zij kunnen je precies vertellen wat je extra moet betalen.
Maar misschien zijn er ook mensen hier op het forum die kunnen regelen dat je het als used parts, gifts of iets dergelijks uit de US kunnen versturen? Duana is niet gek maar je kunt dan geluk hebben en geen importheffingen te hoeven betalen. Is mij wel eens gelukt maar ook wel mislukt.
Succes ik ben benieuwd!
Dodge D150 440 . Dodge A108 van 5.7 HEMI
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: onderdelen vanuit de USA laten versturen

Post by Crash »

Bestel gewoon altijd direct bij Summit rockauto of Classic.
Via een tussenpersoon kan we werken maar duurt langer en die willen er toch ook wel wat aanvoer hebben.
Invoerrechten krijg je altijd via elke tussenpersoon, vroeguhlikte dat soort dingen allemaal door het in de kofferbak te knallen of zeecontainer en de helft manifesteren.

Nu gaat het niet met 9/11 IS alles moet in orde zijn qua papierwerk en goederen en anders word het in beslag genomen en na een langzaam onderzoek krijg je je spullen uiteindelijk met de invoerrechten die je mag voldoen.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Post Reply