RDW vraag

Mopar or No Car!
Post Reply
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

RDW vraag

Post by Dickdale »

Even een keuringsvraag.

Aangezien ik geen ervaring met de RDW heb en mijn Hemi uit 2013 graag in de Satellite wil hebben, ga ik problemen krijgen met de RDW?

Ik wil de 6.4 Hemi srt8 met de a518 in de auto hebben en hiermee naar de keuring gaan, tegen de tijd dat de auto klaar is.

Ik heb ook nog de 440 met 727 liggen dus hiermee naar de keuring en achteraf ombouwen is ook een optie.

Iemand?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: RDW vraag

Post by boyanka »

Je kunt het doen. Indien de rdw moeilijk gaat doen dan wordt hij in het slechtste geval afgekeurd en dan leg je de 440 er in.
Je kunt natuurlijk ook eens een mail sturen naar Veendam met de vraag of de hemi er in mag
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: RDW vraag

Post by BigBlockMopar »

We zijn hier niet in Duitsland ofzo waar niets mag. Die Hemi kan je er gewoon in gooien.
Er is een soort richtlijnregel dat 1/3e van een oldtimer aangepast mag zijn: Body / Aandrijflijn / Ophanging.
Heb wel een keer begrepen dat je/er aangetoont moeten kunnen worden dat de motor/bak niet uit een gestolen auto zijn gekomen ooit ofzoiets.

Hoe ze denken dat je dit moet kunnen aantonen weet ik niet helemaal, als er een instantie is die zou weten of er iets gejat is ooit dan is het de RDW wel.

Dat gezegd, ik weet niet hoe je die Hemi gaat aansturen, maar een 440 heb je binnen een dag rijdbaar.
Met een Hemi ben je wel een tijd langer mee bezig voordat dat goed loopt.
User avatar
pedro1904
Posts: 13
Joined: 19 Jan 2016, 18:58

Re: RDW vraag

Post by pedro1904 »

hoi,

ik heb zelf 3 jaar geleden een golf 1 1.5 omgebouwd en gekeurd naar 1.8 20v turbo.
de rdw moest toen wel weten waar het motorblok vandaan kwam, ivm diefstal.
dit heb ik laten zien door factuur waarop ook chassis nr van de donor auto afkwam staat, en daarbij wouden ze zelf ook het nummer van het motorblok kunnen zien.
hoop dat je hier iets aan hebt

gr pedro
Beep, Beep
Andy!
Posts: 12
Joined: 22 Jul 2017, 18:55

Re: RDW vraag

Post by Andy! »

maar hoe gaan ze zoiets controleren als je zegt ik heb het blok van de sloop vandaan? :hmmm:

lijkt me moeilijk aan te tonen, aangzeien de gemiddelde sloop medewerker hier in de omgeving nog niet meewerkt ook al valt er een atoombom :happy:
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: RDW vraag

Post by boyanka »

Als je een blok los gekocht hebt dan zal je een aankoop nota moeten overleggen.
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Post Reply