RDW KEURING...

Mopar or No Car!
Post Reply
Marc74
Posts: 8
Joined: 27 May 2017, 08:21

RDW KEURING...

Post by Marc74 »

Beste mopars,

Heb dus een 66-er coronet, al redelijk verbouwd en daar moet dus nog een kenteken op komen (us title nu).

Om probleempjes te voorkomen (rdw schijnt niet altijd de makkelijkste te zijn) ben ik op zoek naar een overzicht van waar de auto aan moet voldoen om zo soepel mogelijk een kenteken te krijgen voordat ik verder ga aan de auto. Maar ervaringen van jullie hoor ik ook graag, als er dus een rdw station ergens in nederland is waar ze klassiekers waarderen en het op de juiste manier beoordelen dan hoor ik het ook graag!

Wat ik begrijp van de rdw is dat de auto apk waardig moet zijn.

Tnx
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: RDW KEURING...

Post by SuperFlyTNT »

Ik had het er laatst nog met je buurman Willy over gehad. Je kan de keuringseisen incl de laatste wijzigingen gewoon op het interweb terugvinden. Als je zorgt dat de auto daaraan voldoet, dan kan je dat beter aantonen dan afgaan op iemands ervaringen (die uiteraard mey de beste bedoelingen met je gedeeld worden :yeah: )

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: RDW KEURING...

Post by SuperFlyTNT »

Over ervaringen gesproken; ik zou het rdw keuringsstation in Roosendaal mijden en gelijk doorrijden naar Rijen ;-)

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
nimjaefighter
Posts: 27
Joined: 20 Dec 2016, 21:26

Re: RDW KEURING...

Post by nimjaefighter »

Ben twee keer bij de keurders in gouda geweest met verschillende oldtimers.
Kijken alleen of je remmen en het licht het doen en of de stuurinrichting niet te veel speling heeft.
Verder kijken ze eigenlijk nergens naar.

Waar het RDW wel enorm over kan zeiken is wanneer ze het idee hebben dat er ergens een frame of onderdeel nummer niet klopt.
Dus als je nou denkt laat ik het nummer even beter leesbaar maken door er een schroevendraaier doorheen te trekken NIET DOEN!
kost je 6 weken en een herkeuring dei niet nodig was geweest.

Succes der mee
Frits@Vrolijk
Posts: 11
Joined: 01 Jun 2017, 15:26

Re: RDW KEURING...

Post by Frits@Vrolijk »

Dus een andere motor in je auto en je hebt bij voorbaat een hoop geleuter :hammer:
Last edited by Frits@Vrolijk on 18 Jun 2017, 10:01, edited 1 time in total.
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: RDW KEURING...

Post by Wilf »

Ninja: bedoel je met Gouda Waddinxveen? Daar heb ik wisselende ervaringen. Één keurmeester daar (Wilfred) is een geduldige man, aardig ook, liefhebber van auto's en als je je spullen op orde hebt (boeken, documentatie, schone nette auto in goede staat) dan is het zo geregeld. Zo ging het supermakkelijk in 2011 met mijn Zweedse DeSoto.

Echter…

Vorig jaar had ik bij Waddinxveen een man die Amerikaanse auto's haat en bij het zonder hand voorstellen met een lang gezicht zei: "Je hebt hem wel voorgekeurd want anders mag je direct naar huis. Ik heb een hekel aan die Amerikanenrijders die onvoorbereid met hun rotzooi hier komen. Na 15 afkeurpunten ben ik er dan helemaal klaar mee."

Ik was met een zeer zeldzame auto waaraan ik 2 jaar gewerkt heb, een net uitziende klassieker uit de jaren veertig waar iedereen behalve deze man een big smile van krijgt. De toon was dus gezet en hij was de hele tijd kortaf en stil, en moest regelmatig de keuring stilleggen voor privételefoontjes en met donderwolkgezichten zat hij achter de computer. Hij heeft mij zes keer gezegd: "Ga maar even koffie drinken, dit gaat even duren." Dan ging hij weer bellen of mokken of overleggen met collegae of naar andere auto's kijken. En soms was ik nodig voor bijvoorbeeld de ophangingtest en dan moest ik natuurlijk zo snel mogelijk komen maar hij schoot uit zijn slof toen ik dezelfde route nam als hij en zijn collegae over de smeerput (op zich arbotechnisch correct maar doe het zelf dan ook niet). Op een gegeven moment ging hij ook lunchen.

Uiteindelijk 2,5 uur later kwam hij met 5 afkeurpunten waarvan een aantal redelijk vergezocht. Zo had ik de originele iets verweerde binnenspiegel teruggeplaatst omdat de nieuwe die ik 1,5 jaar eerder had laten namaken een week voor de RDW in het midden een scherpe barst kreeg. Dat legde ik uit, liet de kapotte zien met een bestelformulier voor de nieuwe, maar dat maakte hem niks uit. Ook had hij niet naar het lichtbeeld gekeken van mijn sealed beams maar "dat maakt toch niks uit, ik weet dat die niet goed zijn" terwijl die tegenwoordig gewoon mogen. Derde punt was een splitpen die ontbrak. Ja, ik snap dat dat niet goed is maar dat kan je vrij eenvoudig en goedkoop vervangen en dan is het opgelost. Al dat werk aan de ophanging, nieuwe baksteunen, nieuwe remmerij en bushings et cetera et cetera voor niets geweest. Een herkeuring was een feit en toen ben ik naar een ander station gegaan (Nieuwegein). Dat werd ook nog een nachtmerrie maar dat is een ander verhaal:

Ik kreeg van Waddinxveen de opdracht om de auto binnen 4 weken te herkeuren of anders opnieuw aan te bieden, telefonisch kreeg ik extra weken via RDW hoofdkantoor, maar toen ik in N'gein aankwam wilden ze mij naar huis sturen omdat ik niet binnen 4 weken was gekomen. Keurmeester weigerde mijn auto te bekijken. "Ga maar weer naar huis jongen." Gelukkig was ik 2 uur te vroeg en ben ik weer gaan bellen met RDW. Zij zagen dat ik het netjes geregeld had en probeerde Waddinxveen te bellen ter confirmatie. Die namen niet op. Anderhalf uur (!) later, nog steeds aan de telefoon, namen ze op en verifieerde ze dat het klopt. Toen moest de dame van het RDW N'gein bellen om het te bevestigen. Ondertussen was het dus al bijna tijd om te keuren, ik stond dood te gaan want ik zag mijn droom in duigen vallen. In een laatste wanhoopspoging trok ik weer een nummertje, nu 5 minuten voor keuringstijd. 2 minuten voor keuringstijd werd mijn nummer op de balie gezet, dus met mijn nu rode oor aan de telefoon liep ik weer met mijn door de baliemedewerker en keurmeester afgekeurde papierhandel naar de balie. Op dat moment komt de vrouw van de RDW aan te telefoon weer uit hold en zegt: "Meneer? We hebben net contact gehad met Nieuwegein en ze weten er van." Op dat moment kijk ik naar de baliemedewerker die schoorvoetend mijn papieren weer inneemt en ditmaal de gegevens intikt op de computer. En wat staat er groot op het scherm van het door Waddinxveen ingespannen en doorgestuurde dossier, met rode pen en een grote cirkel eromheen? 2 weken respijt. Als die gast achter de balie mij dus 2 uur daarvoor niet gelijk had geweigerd maar even had ingelogd… maar naar mij luisteren wilde ze niet. Te laat was te laat.

Op dat moment krijg ik wederom van iemand bij de RDW met een lang gezicht mijn papieren terug en het insteekhoesje, ik vlieg naar mijn auto en rij gauw naar het rolluik, 3 minuten later dan oorspronkelijke keuringstijd. Dit keer zie ik niet diezelfde keurmeester die mijn auto weigerde maar twee andere keurmeesters die met glunderend gezicht mij wenken om door te rijden. De auto hield zich prima, splitpen zat er weer in, H4-lampen present met goed lichtbeeld, de tweede nieuwe spiegel zat er ik en wat laswerk was gedaan, paar minuten later was het: "Rijd maar naar de weegbrug, zie je mijn duim dan mag je hem weer naar voren rijden." Dus zo gedaan en met een big smile bij mij en een positief en lachend gezicht van deze keurmeester krijg ik een hand en felicitatie en was ik eindelijk klaar met het RDW-verhaal.
Frits@Vrolijk
Posts: 11
Joined: 01 Jun 2017, 15:26

Re: RDW KEURING...

Post by Frits@Vrolijk »

(Nieuwegein). Dat werd ook nog een nachtmerrie maar dat is een ander verhaal:


Vertel daar moet ik ook naar toe haha
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: RDW KEURING...

Post by boyanka »

Ik ben met een pick-up in Roosendaal geweest en totaal geen probleem. Zat ook een ander blok in en werd gewoon goed nagelopen. Geen probleem gehad daar.
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Frits@Vrolijk
Posts: 11
Joined: 01 Jun 2017, 15:26

Re: RDW KEURING...

Post by Frits@Vrolijk »

En volgens mij zijn het in Nieuwegein ook geen verkeerde gasten


Mijn Benz kwam toen ook lachent door de keuring maar dat was toen wel iemand die de Benz erg mooi vond dat wel
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: RDW KEURING...

Post by Wilf »

Het is maar echt nét wie je treft en wanneer (ik was er steeds op maandagochtend tot middag) en hoe zijn of haar thuissituatie of bui is. Ook zitten er bij die kicken op macht en je bewust kleineren of aan het lijntje houden, hoe coöperatief en goed voorbereid je ook bent. Type BOA op de zaterdag in de stad.
Frits@Vrolijk
Posts: 11
Joined: 01 Jun 2017, 15:26

Re: RDW KEURING...

Post by Frits@Vrolijk »

I know het is ook vaak pech of mazzel hebben bij die gasten

Helaas is het niet anders :sick:
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: RDW KEURING...

Post by Wilf »

Het zijn net mensen :D
Frits@Vrolijk
Posts: 11
Joined: 01 Jun 2017, 15:26

Re: RDW KEURING...

Post by Frits@Vrolijk »

Kom jou ook overal tegen he haha
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: RDW KEURING...

Post by Wilf »

Nou dat dacht ik nou juist van jou, aangezien je geen Mopar hebt naar mijn weten :D

Nou nog op pre66 en dan heb je alle fora wel gehad waar ik actief op ben :lol:
Frits@Vrolijk
Posts: 11
Joined: 01 Jun 2017, 15:26

Re: RDW KEURING...

Post by Frits@Vrolijk »

Ha ha wist niet eens dat ik geen Mopar heb ach ja als je maar lol hebt met of zonder Mopar

Ga nu ff bij pre66 kijken laterssssss
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: RDW KEURING...

Post by jelmoer »

GMC:

General

Mopar

Company.... :hmmm:
Frits@Vrolijk
Posts: 11
Joined: 01 Jun 2017, 15:26

Re: RDW KEURING...

Post by Frits@Vrolijk »

jelmoer wrote:GMC:

General

Mopar

Company.... :hmmm:


Ha ha een van de 2 zit er naast en ik weet het niet :hammer:



Maar volgens mij is het General Motor Company :) dus heb ik geen Mopar :D
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: RDW KEURING...

Post by Wilf »

Als je hier lang genoeg zit komt dat springhok er vanzelf wel een keer :D
Frits@Vrolijk
Posts: 11
Joined: 01 Jun 2017, 15:26

Re: RDW KEURING...

Post by Frits@Vrolijk »

Nou wou het hier verlopig ff bij laten


Fijne week daar
Marc74
Posts: 8
Joined: 27 May 2017, 08:21

Re: RDW KEURING...

Post by Marc74 »

Mede "slachtoffers",

Bedankt voor de tips. Moet eerst voor identificatie naar rdw, daarna kan ik beginnen...

Ik ga eens kijken of ik het kan regelen via importautos.
Die hebben blijkbaar veel ervaring met amerikanen invoeren.
Post Reply