Moderne Dodge Challenger, eerst huren, waar te huur? (juiste keuze maken)

Mopar or No Car!
Post Reply
HJ850
Posts: 2
Joined: 02 Dec 2016, 18:30
Location: Amsterdam

Moderne Dodge Challenger, eerst huren, waar te huur? (juiste keuze maken)

Post by HJ850 »

Hallo allen,

Wie weet waar je in Nederland een moderne (>2008) Dodge Challenger V8 R/T of SRT8 kunt huren voor een weekend? Of iemand die hem ergens als deelauto op heeft staan?


Ik heb al wat gezocht, MyWheels en andere auto-delen site: niet dit type Dodge, enkel een -fraaie- 70ies oldtimer Challenger.
En een witte 'trouw-auto' voor erg veel geld en onduidleijk of dit een V6 of V8 is.


Recent kwam ik op het idee om gewoon een leuke 2 zitter te zoeken. En ik zag een video met een moderne Dodge Challenger. V8, wel modern...
Ben er eentje in het echt gaan kijken in het echt, en dat beviel wel, dat kan wel eens mijn volgende auto zijn.

Zie ook mijn voorsteldraadje viewtopic.php?f=22&t=17487&p=121461#p121461


Wij wonen in Amsterdam en ding moet gewoon op straat staan, dus een super uiterlijk of echt een oldtimer is niet handig.

Dus ik ben nu toch aan het kijken hoe ik dit volgend jaar kan verwezenlijken. Of anders vóór 31 maart 2017 in verband met wijziging parkeerregeling, toch een V8 Amerikaan old timer te kopen.

Import van een exemplaar uit de VS (13K-18K US$ momenteel voor 2008-2010 exemplaren) of Duitsland zie ik wel zitten.


Maarrrrr, ik wil niet weer een verkeerde keuze maken zoals ik met mijn huidige Volvo XC70 heb gedaan.
Een proefritje voldoet niet, dan lijkt alles mooi.

Ik zoek wel een cruiser. Hellcat is mooi, maar niet mijn ding om zelf te hebben.

Ik twijfel erg tussen
een R/T (5,7 350ci HEMI blok, meestal hogere en dus comfortabelere banden en in algemeen minder compleet uitgerust)
en een SRT8 (6,1 l HEMI, mooiere motor, bredere banden en dus hoger verbruik, betere remmen en naar ik vermoed wat meer waardevast dan een R/T en in algemeen completer uitgerust).



Dus wil ik wel eens een weekend op stap met een moderne V8 Challenger.
R/T of SRT8 (geen Hellcat, mooie ding maar niet wat ik zou willen)


Wie weet of er zo een ergens in Nederland te huur is?
Of een auto-delen site waar er wel een op staat?

Als je er zelf een hebt en wel een weekend wilt ruilen met een station, kan ook ;) :winner:


Ook ervaringen over rijgedrag van de R/T versus een SRT8 zijn welkom.

HJ
User avatar
panther-pink
Posts: 1058
Joined: 09 Jun 2007, 16:07
Location: nijverdal

Re: Moderne Dodge Challenger, eerst huren, waar te huur? (juiste keuze maken)

Post by panther-pink »

((( Ik zoek wel een cruiser. Hellcat is mooi, maar niet mijn ding om zelf te hebben. )))

Denk dat je ook zo,n 150,000,- euries gaat betalen!!!
Hellcat op kenteken krijgen kost net zoveel als de auto zelf!!! 8)
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: Moderne Dodge Challenger, eerst huren, waar te huur? (juiste keuze maken)

Post by moparton »

HJ850 wrote: Import van een exemplaar uit de VS (13K-18K US$ momenteel voor 2008-2010 exemplaren) of Duitsland zie ik wel zitten.
HJ
Onderschat niet de kosten die daar nog bij komen.. Bpm, slurptax enz..
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Moderne Dodge Challenger, eerst huren, waar te huur? (juiste keuze maken)

Post by Dickdale »

Budget?

Waar te huur geen idee. Gewoon garages bellen en het verhaal uitleggen. Wie weet zijn ze bereid je er een te verhuren.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
piermopar
Posts: 1
Joined: 25 Dec 2016, 12:58

Re: Moderne Dodge Challenger, eerst huren, waar te huur? (juiste keuze maken)

Post by piermopar »

hoi, ik heb zelf veel ervaring met de laatste generatie challenger, het zijn heerlijke wagens die op het vlak van afwerking en looks veel veeeeeel beter zijn als de pvc camaros en mustangs, zelf rij ik op dit moment rond met een srt 6.1 manual, dit is een beestigge bak maar voor in de stad zou ik hem afraden wegens te bokkig en te hevig de dual clutch maakt het niet zo fijn om file te rijden. de rt manual is een ander verhaal deze is vele beter voor het stads verkeer en verbruik ligt ook iets lagen gemiddeld een 13.5l op 100 km in stads situaties, mijn vorige challenger was een srt automaat maar de automaat neemt gewoon te veel controle en rij sensatie weg , en is niet op de baan te houden bij gladde omstandigheden als je de vrouw er mee laat rijden. ik zelf woon in belgie en we hebben hier een poortje in de wetgeving waar door de wagens belastings vrij kunnen zijn. als je in belgie zijt kan ik je gerust eens mee nemen voor een ritje. ook hebben we in de zaak nog een rt manual staan die te koop is www.carcave.be
veel sucses met de zoektocht , en doen als je een dikke smile op u gezicht wil hebben elke keer je het pedaal naar onder drukt
Post Reply