Mooi protouring project!

Mopar or No Car!
Post Reply
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Mooi protouring project!

Post by Dickdale »

1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Mooi protouring project!

Post by Dickdale »

oke, over smaak valt te twisten... maar wat een werk...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Mooi protouring project!

Post by Sjak Brak »

Over het geheel nog best smaakvol gedaan hoor, en inderdaad ,wat een werk! Natuurlijk zijn er altijd details waarover je kan muggenziften bij dit soort projecten, maar zaken als tijd, budget en persoonlijke voorkeur spelen daarin ook mee. ZO kan je je afvragen of de stijfheid beter wordt door het plaatwerk onder de kap te vervangen door stukken vlakke plaat, om maar iets te noemen.

Maar hij is toch niet van plan om ermee te scheuren, met zn speedo die maar tot 170km/u gaat :lol:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: Mooi protouring project!

Post by Bean Bandit »

Hé let wel, het gaat ook om lekker bezig zijn. Iets zelf bedenken en maken. Dat is voor veel mensen de lol van een oude auto.
Even de dagelijkse sores vergeten. Er zijn mensen die het vooral gaat om het sleutelen. Is het project klaar, word het verkocht en komt er een nieuw project.
En niet te vergeten het, iig voor mij, bekende gevoel van: dat heb ik toch mooi zelf gefixed!
Rijden is leuk, ff lekker blèren door stad en land, maar het sleutelen is leuker. Zo denk ik er iig over.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Mooi protouring project!

Post by bigfoot »

Heb ik in CH gezien tijdens Mopar Nats aldaar.
Is ProTouring niet een stijl ?
Hoef je toch niet perse' 300km/h mee te rijden.
You can only thrust yourself.
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: Mooi protouring project!

Post by Bean Bandit »

Ja idd, dat is de stijl. Want al die "creature comforts" doe je niet in een race auto.
Die man is lekker bezig geweest, twee jaar, letterlijk, van de straat ;) .

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Mooi protouring project!

Post by PostMan »

Ding heeft voor €100.000 te koop gestaan...Over smaak valt idd niet te twisten maar respect voor de hoeveelheid werk die erin gestopt is.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
moparfryslan
Posts: 740
Joined: 08 Jun 2007, 12:48
Location: nij beets

Re: Mooi protouring project!

Post by moparfryslan »

Is wel netjes geworden :good:
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985


patrick bakker
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Mooi protouring project!

Post by challenger72 »

heel mooi gedaan,ik ben alleen benieuwd hoe lang die 408 blijft draaien want die is van blueprint engines,de grootste rotzooi die er te krijgen is en die 500+ pk haalt ie ook nooit.
Hoe ik weet dat dit zo"n prulmotor is? Er zit een klein blikken plaatje met een rood randje onder de rechter kop geplakt van blueprint en t onderblok is zwart gespoten en er zit een goudkleurige sticker links op de verdiepte carterpan geplakt.Heb dezelfde motor vorig jaar via American Carpartner in brabant gekocht en die ging naar de kloten na 500 mijl.
De kleppen in de eddy koppen lekten als een bezetene, de krukashoofdlagerschalen waren gigantisch versleten met rare groeven erin en de compressieverhouding van 10:1 kon nooit kloppen want die was veel lager na opmeten en berekenen,er zaten standaard drijfstangen met geperste zuigerpennen in een hp strokermotor, klopt ook geen reet van want in de beschrijving van hun stond dat er speciale h-rods in zaten.
Geen garantie gekregen en kon fluiten naar mn centen want ik had m zelf stuk gedraaid en niet geprimed van te voren riepen ze gelijk in usa en die knakker van American Carpartner was ook niet thuis,maar hij had ook liever niet dat ik het verhaal op internet zou zetten want dan ging zn naam eraan en tegemoetkomen ho maar.
Dus de boel weer opnieuw op laten bouwen door een goede hobbymotorbouwer en de krukas laten slijpen met overmaatse lagerschalen,de juiste i beamrods met pins erin en de hele boel laten uitbalanceren,alle kleppen goed ingeschuurd zodat ie lekvrij waren en de koppen nog wat af laten vlakken toen kwam ie op 9.7:1 compressie en liep ie weer als een zonnetje.
Best snel maar hield bij 400 pk wel op.
Zo dat moest ik even kwijt en laat t een waarschuwing zijn voor anderen,amen
Post Reply