Vleugeltjes....
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Vleugeltjes....
Net terug uit de loods om mijn project af te dekken...
Van de week een paar keer gemaild en gebeld. Donderdag wezen kijken en besloten om de Cranbrook te ruilen.
Aangezien ik er toch nooit in reed. Ik was blijer met de Pontiac. En nu kreeg ik de kans om een mooie grote Mopar met V8 in bezit te krijgen. Maar ook eentje met veel werk.
Nu staat er dus een enorm project met vleugels in de loods.
De mannen konden gisteren wel janken van ellende, ik kon wel janken van blijschap.
Meer info en foto's volgen nog.
Van de week een paar keer gemaild en gebeld. Donderdag wezen kijken en besloten om de Cranbrook te ruilen.
Aangezien ik er toch nooit in reed. Ik was blijer met de Pontiac. En nu kreeg ik de kans om een mooie grote Mopar met V8 in bezit te krijgen. Maar ook eentje met veel werk.
Nu staat er dus een enorm project met vleugels in de loods.
De mannen konden gisteren wel janken van ellende, ik kon wel janken van blijschap.
Meer info en foto's volgen nog.
Walk like a woman, talk like a man.
Re: Vleugeltjes....
en wat is het model??
Zelfs ton jankte??...oej die is wel wat gewend.
Zelfs ton jankte??...oej die is wel wat gewend.
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: Vleugeltjes....
Ton stotterde zelfs een beetje. Marcel is gelukkig behoorlijk bij aan het draaien. Hij ziet er momenteel ook veel erger uit dan hij in werkelijkheid is. Je moet er even doorheen kijken. (en ja in de kofferbak kijk ik er letterlijk doorheen. )
Het is deze geworden.
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=9488
Ik krijg er een 400 blok met bak bij wat ik wil gaan stroken naar een 500.
Maar eerst eens kijken of ik de pushbuttonbak mss kan redden met een ander blok of op een andere manier.
Achter heeft die wat werk, maar van voren en van onderen is het een supergoede harde auto.
En ja het is een 4-deurs, maar wil i.v.m. eventuele gezinsuitbreiding ook geen 2-deurs meer.
Verder wordt die (momenteel) matzwart met hoogglans zwarte accenten.
Beetje lager bij de grond laten zakken.
Al met al behoorlijk wat werk, maar ik heb er meer zin in dan in de Cranbrook.
Het is deze geworden.
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=9488
Ik krijg er een 400 blok met bak bij wat ik wil gaan stroken naar een 500.
Maar eerst eens kijken of ik de pushbuttonbak mss kan redden met een ander blok of op een andere manier.
Achter heeft die wat werk, maar van voren en van onderen is het een supergoede harde auto.
En ja het is een 4-deurs, maar wil i.v.m. eventuele gezinsuitbreiding ook geen 2-deurs meer.
Verder wordt die (momenteel) matzwart met hoogglans zwarte accenten.
Beetje lager bij de grond laten zakken.
Al met al behoorlijk wat werk, maar ik heb er meer zin in dan in de Cranbrook.
Walk like a woman, talk like a man.
Re: Vleugeltjes....
Vette wagen! ben benieuwd naar de foto's!! gefeliciteeerd met je aanwinst
Courage is the key, unlock your destiny
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Vleugeltjes....
Real men drive FullSize...*bing the intruder wrote:... maar ik heb er meer zin in dan in de Cranbrook.
*mag ook voor women gelden trouwens...
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: Vleugeltjes....
Deed ik al met de Pontiac.BigBlockMopar wrote:
Real men drive FullSize...*
*mag ook voor women gelden trouwens...
Mare heel erg bedankt nog voor je hulp!
En zo staat onze "libresse" nu in de loods. Half geschuurd....Het oude blok is er al uitgelepeld. Heb wel nog onderdelen van het blok. (nieuwe en oude) Voor de liefhebber die er iets mee kan doen.
Interieur en hemeltje zijn nog erg netjes. Gisteren in Den Bosch nog gepraat met een goede plaatwerker, dus de buitenkant gaat helemaal goed komen. Vrijdag komen ze de 400 brengen en dan ga ik eens informatie over het stroken en passend maken inwinnen. Spuiter heb ik ook al op het oog. Dus alleen nog wat overuurtjes maken om genoeg centjes te hebben.
Dodge Custom Royal 1957 by bingelke, on Flickr
Walk like a woman, talk like a man.
Re: Vleugeltjes....
Dat ding houdt je wel ff van de straat
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: Vleugeltjes....
Dat hoop je dan.....mare ik denk het idd ook wel ja. Maar ik wordt nog steeds gruwelijk blij als ik naar hem kijk.Sjak Brak wrote:Dat ding houdt je wel ff van de straat
Marcel had straks zijn roadrunner wannabee nog eens gestart en zo'n geluidje wil ik dadelijk ook. (en zijn velgen!)
Hoe smaakte de cameraltaart trouwens? Je had hem zo snel op....Had je wel tijd om iets te proeven???
Walk like a woman, talk like a man.
-
- Posts: 157
- Joined: 12 Jun 2007, 21:52
- Location: Amsterdam
Re: Vleugeltjes....
Beats Always
Mooi project Jolanda, gefeliciteerd met je vleugeltjes!
Mooi project Jolanda, gefeliciteerd met je vleugeltjes!
'57er Chrysler New Yorker 392 Hemi
'73er Dodge Polara 318
'80er Dodge Ramcharger 318
'73er Dodge Polara 318
'80er Dodge Ramcharger 318
Re: Vleugeltjes....
YAY! Ben echt heel blij voor je, prachtwagen hoor Maak er wat moois van (dat gaat wel lukken met die kundige en handige mannen om je heen)
Re: Vleugeltjes....
Leuk nieuw aanwinst Jolanda, heb hem ook al mee geduuwd zaterdag Het kan zeker iets worden , het zal zeker een hoop tijd en geld kosten ik kan het weten
Ik heb een werkplaats handboek van de mijne mag je wel eens lenen als je wil
Ronnie
Ik heb een werkplaats handboek van de mijne mag je wel eens lenen als je wil
Ronnie
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: Vleugeltjes....
Carmen, thank you again.
Wilf, superlief van je! Als je eens in de buurt bent dan ben je natuurlijk welkom hier!
Ronnie, thanks voor het naar binnen duwen, en ik kan idd je raad af en toe wel gebruiken. Werkplaatsboek ga ik nu zelf bestellen. Ook i.v.m. vette vingers. Alleen dat forum moet ik nog een beetje uitvogelen.
Ik zit ook nog op een vinnenforum (met kleine autootje al) en daar hebben ze ook heel veel goede raad.
Ik zal je die link wel mailen.
Wilf, superlief van je! Als je eens in de buurt bent dan ben je natuurlijk welkom hier!
Ronnie, thanks voor het naar binnen duwen, en ik kan idd je raad af en toe wel gebruiken. Werkplaatsboek ga ik nu zelf bestellen. Ook i.v.m. vette vingers. Alleen dat forum moet ik nog een beetje uitvogelen.
Ik zit ook nog op een vinnenforum (met kleine autootje al) en daar hebben ze ook heel veel goede raad.
Ik zal je die link wel mailen.
Walk like a woman, talk like a man.
-
- Posts: 412
- Joined: 10 Jun 2007, 12:04
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: Vleugeltjes....
Dankjewel Arno.
Ik ben weer een hele poos zoet!
Hoe is het met jouw nieuwe ride???? Mag je al legaal de weg op????
Ben best wel benieuwd naar hem.
Ik ben weer een hele poos zoet!
Hoe is het met jouw nieuwe ride???? Mag je al legaal de weg op????
Ben best wel benieuwd naar hem.
Walk like a woman, talk like a man.
Re: Vleugeltjes....
In het boek van mij zitten al vette vingers dus dat zou niks uit maken, je mag het lenen. Heb je vragen weet je mij te vinden.
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Vleugeltjes....
Hier zitten de meeste vinnen-rijders;bing the intruder wrote:Ik zit ook nog op een vinnenforum (met kleine autootje al) en daar hebben ze ook heel veel goede raad.
http://www.forwardlook.net/forums/
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: Vleugeltjes....
Die kreeg ik dus ook van Ronnie, maar daar snap ik de ballen van. Beetje onoverzichtelijk ofzo......
Walk like a woman, talk like a man.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Vleugeltjes....
Ja inderdaad de beheerder daar is duidelijk iemand die denkt dat je 5000 subforums nodig hebt om een forum te runnen.
Ik vind het ook vaak irritant om mee te werken aangezien foto's posten ook nog eens op een niet-standaard manier gaat daar, maar het is wel 1 van de zeer weinige forums wat 90% over vleugel-Mopars gaat.
Ik vind het ook vaak irritant om mee te werken aangezien foto's posten ook nog eens op een niet-standaard manier gaat daar, maar het is wel 1 van de zeer weinige forums wat 90% over vleugel-Mopars gaat.
Re: Vleugeltjes....
over vleugels
ik reed net in schagen achter een suburban uit 1959 aan, vleugels zijn zo groot, je kan volgens mij weinig in de spiegels zien.
De kleur rood-wit, stationcar, reservewie links achter ae-73-80, komt er een zwarte vailliant al-08-81 achter aan rijden bij stoplicht.
Dat maak ik bijna nooit mee, twee mopars in het wild.
zo zie je maar, het is net almelo hier, er is altijd wat te doen, soms is het stoplicht op rood en soms op groen
die suburban was al 3 jaar niet apk goedgekeurd.
ik reed net in schagen achter een suburban uit 1959 aan, vleugels zijn zo groot, je kan volgens mij weinig in de spiegels zien.
De kleur rood-wit, stationcar, reservewie links achter ae-73-80, komt er een zwarte vailliant al-08-81 achter aan rijden bij stoplicht.
Dat maak ik bijna nooit mee, twee mopars in het wild.
zo zie je maar, het is net almelo hier, er is altijd wat te doen, soms is het stoplicht op rood en soms op groen
die suburban was al 3 jaar niet apk goedgekeurd.
Ik werk met plezier.
Re: Vleugeltjes....
Voor auto's van voor 1960 is er geen APK-plicht meer, sterker nog, keurmeesters kunnen ze niet eens meer afmeldenARLI wrote:een suburban uit 1959
[...]
die suburban was al 3 jaar niet apk goedgekeurd.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: Vleugeltjes....
Arli, mijn achteruitkijkspiegel is om te kijken of mijn mascara niet is doorgelopen.
En Sjak, dat is ook een reden waarom ik verliefd werd op deze vleugeltjes.
Ow ja en het gas op kenteken en de dikke gastank.
Vanaaf maar eerst even verder met de Valiant, maar mijn handjes jeuken al.....
En Sjak, dat is ook een reden waarom ik verliefd werd op deze vleugeltjes.
Ow ja en het gas op kenteken en de dikke gastank.
Vanaaf maar eerst even verder met de Valiant, maar mijn handjes jeuken al.....
Walk like a woman, talk like a man.
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: Vleugeltjes....
Gisteren in de loods flink aan het multitasken aan de Valiant, staan er opeens 2 bomen van kerels in de loods. Ik zag ze door de opening van de motorkap, die open stond, binnenwandelen. Ik wist dat ik dit ooit had kunnen verwachten, en had me al een beetje voorbereid op zo'n moment. Maar nu was dit moment er en ik schrok stiekem toch even flink. Voor alle zekerheid had ik een stuk ijzer met een flinke haak klaarstaan. Je weet maar nooit.... Met een kloppend hart, trillende en zwetende handjes kwam ik onder de motorkap van het Valiantje uit. Ik had ook de deur niet open moeten laten staan, schiet er door mijn hoofd. Dat is achteraf gepraat. Ik loop met mijn anderhalve meter richting de kerels waarvan ik, door het licht wat door de deur schijnt, alleen de silhoueten zie. Ze zijn zeker een halve meter langer dan mij.... Ik probeer me groter en stoerder voor te doen dan ik in werkelijkheid ben en loop richting het ijzer met de haak. Ik klem mijn klamme bibberende handjes om het ijzer heen en begin het vooruit te duwen. Ik zie dat de grote poort wordt opengegooid.... De mannen zien mij aankomen met de grote haak en lopen weer naar buiten....... Ik loop ze achterna met de haak. Vriendje komt intussen ook al aangesneld. Buiten staat een vrachtwagentje met een aanhanger. Mijn 400 BigBlock is binnen!!!! Aanhangwagen de loods ingeduwd, het motor-optilwagentje met enorme haak erboven gezet en eruit getild. Ligt nu tegenover het vleugeldiertje. Samen nog gezellig wat gedronken en aan de ruil ook nog een paar leuke kennisjes overgehouden. Ze hadden ook nog een mailtje van iemand die de Dodge nog te koop had zien staan. Die meneer had nog een origineel blok liggen wat op de pushbuttonautomaatbak (wat een woord he) past. Dus hier gaan we even wat meer dingen over uitzoeken en mss wel overwegen om die te nemen.
Walk like a woman, talk like a man.
-
- Posts: 412
- Joined: 10 Jun 2007, 12:04
Re: Vleugeltjes....
hhahaha pas maar op met grote mannen.
ma tof van je blok en ja dat blok wat op die pushbutton hoort is natuurlijk wel intressant.
ma je moet onderhand aardig wat overuren draaien denk .
ik ben ook aan sparen voor laatste puntjes aan mijn wagen.
heb alleen geen haast hij is geschorst en seizoen is toch wel beetje voorbij .
dus als die volgend jaar maart ma rijklaar is is het mij vroeg zat.
wil wel een keer komen kijken bij de wagen als dat kan en mag?
ma tof van je blok en ja dat blok wat op die pushbutton hoort is natuurlijk wel intressant.
ma je moet onderhand aardig wat overuren draaien denk .
ik ben ook aan sparen voor laatste puntjes aan mijn wagen.
heb alleen geen haast hij is geschorst en seizoen is toch wel beetje voorbij .
dus als die volgend jaar maart ma rijklaar is is het mij vroeg zat.
wil wel een keer komen kijken bij de wagen als dat kan en mag?
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: Vleugeltjes....
Hey Arno, ik ben ook heel benieuwd naar wat je nog gaat doen aan jouw auto. Had hem toen al bij Pascal zien staan en het was toen al een plaatje.
Ik moet idd nog wat overuurtjes draaien. En even heel goed bedenken wat ik eigenlijk wil. Gisteren het blok in de loods nog eens goed bekeken en info gevraagd van het andere blok. Het liefste wil ik iets wat snel gaat. Heb al een cruiser.
Mare ik stuur je morgen ofzo even een pm op hyves. Nu ff naar het slakkenhuisje kijken. (unit op dodge)
Ik moet idd nog wat overuurtjes draaien. En even heel goed bedenken wat ik eigenlijk wil. Gisteren het blok in de loods nog eens goed bekeken en info gevraagd van het andere blok. Het liefste wil ik iets wat snel gaat. Heb al een cruiser.
Mare ik stuur je morgen ofzo even een pm op hyves. Nu ff naar het slakkenhuisje kijken. (unit op dodge)
Walk like a woman, talk like a man.
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: Vleugeltjes....
Niet veel aan de auto zelf gedaan. Alleen info gezocht en op internet voor onderdelen gesnuffeld. Gaan nu wel even kijken naar het andere blok, want dit blijkt hetzelfde te zijn als wat eruit is gekomen. Men schijnt dit ook wel redelijk snel te kunnen krijgen. Dus nu daar maar info over gaan zoeken.
Kleuren ben ik nu wel helemaal uit. Helemaal zwart met donkerblauwe of blauw geflakete vleugels om het donkerblauwe van het interieur terug te laten komen. Alleen de bumpers is nog een probleempje. Het chroom aan de onderkant is niet meer zo goed en opnieuw verchromen is kostbaar aangezien het dubbele bumpers zijn. Zat eraan te denken om ze zwart te laten poedercoaten.
Maar goed, de valiant is bijna klaar (heb nog een pieleke en een tjoepke over en weet ook echt niet meer waar die zaten) en dan ga ik lekker beginnen met het vleugeldiertje.
Kleuren ben ik nu wel helemaal uit. Helemaal zwart met donkerblauwe of blauw geflakete vleugels om het donkerblauwe van het interieur terug te laten komen. Alleen de bumpers is nog een probleempje. Het chroom aan de onderkant is niet meer zo goed en opnieuw verchromen is kostbaar aangezien het dubbele bumpers zijn. Zat eraan te denken om ze zwart te laten poedercoaten.
Maar goed, de valiant is bijna klaar (heb nog een pieleke en een tjoepke over en weet ook echt niet meer waar die zaten) en dan ga ik lekker beginnen met het vleugeldiertje.
Walk like a woman, talk like a man.