'65 Valiant
'65 Valiant
Sinds een ruime week ben ik, voor het eerst van mijn leven, in het bezit van een lopende/rijdende auto!
Het is een Belgische '65 Valiant met een 3 speed 170cu slant six. Voor zover ik weet ben ik de 4e eigenaar, waarvan de eerste eigenaar hem pas in 2000 heeft verkocht. Op een paar kleine dingen na was de auto helemaal origineel. De carrosserie is bijna helemaal hard, op een plekje bij de deuren na.
Het word (voorlopig) geen echt spannend project. Mijn plan is om er van het zomer lekker in te rijden en mee op vakantie te gaan, en daarna zie ik wel weer verder. Echt veel hoeft er niet aan te gebeuren, maar als je er mee bezig bent kom je altijd weer dingen tegen en ik wil het dan ook gelijk graag goed doen. Er zal sowieso een kenteken op moeten, en dan komt er ook gelijk gas in.
Zo was de auto toen ik hem kocht (niet mijn foto's)
En hier staat hij thuis. De mistlampen heb ik er af gehaald, en de spiegel komt gewoon op de deur:
Toen ik de kofferbak opende twijfelde ik even of ik geen honda gekocht had, maar een uurtje later begon het weer op een amerikaan te lijken. Nog even een vinyl matje er in en klaar:
Allereerst heb ik wat kleine dingen in orde gemaakt als een deur die moeilijk dicht ging, en wat kroonsteentjes vervangen voor een soldeer verbinding met een krimpkous.
Vandaag de uitlaat er onderuit gehaald omdat die lek was. De demper en het eindstuk ga ik sowieso vervangen voor RVS, en het voorste stuk hangt nog even af of het buigen een beetje wil.
Achter lekken de remcilinders ook wat dus die moeten nog even vervangen worden. Voor neem ik dan ook gelijk maar mee:
Hopelijk heb ik morgen weer een update
Het is een Belgische '65 Valiant met een 3 speed 170cu slant six. Voor zover ik weet ben ik de 4e eigenaar, waarvan de eerste eigenaar hem pas in 2000 heeft verkocht. Op een paar kleine dingen na was de auto helemaal origineel. De carrosserie is bijna helemaal hard, op een plekje bij de deuren na.
Het word (voorlopig) geen echt spannend project. Mijn plan is om er van het zomer lekker in te rijden en mee op vakantie te gaan, en daarna zie ik wel weer verder. Echt veel hoeft er niet aan te gebeuren, maar als je er mee bezig bent kom je altijd weer dingen tegen en ik wil het dan ook gelijk graag goed doen. Er zal sowieso een kenteken op moeten, en dan komt er ook gelijk gas in.
Zo was de auto toen ik hem kocht (niet mijn foto's)
En hier staat hij thuis. De mistlampen heb ik er af gehaald, en de spiegel komt gewoon op de deur:
Toen ik de kofferbak opende twijfelde ik even of ik geen honda gekocht had, maar een uurtje later begon het weer op een amerikaan te lijken. Nog even een vinyl matje er in en klaar:
Allereerst heb ik wat kleine dingen in orde gemaakt als een deur die moeilijk dicht ging, en wat kroonsteentjes vervangen voor een soldeer verbinding met een krimpkous.
Vandaag de uitlaat er onderuit gehaald omdat die lek was. De demper en het eindstuk ga ik sowieso vervangen voor RVS, en het voorste stuk hangt nog even af of het buigen een beetje wil.
Achter lekken de remcilinders ook wat dus die moeten nog even vervangen worden. Voor neem ik dan ook gelijk maar mee:
Hopelijk heb ik morgen weer een update
Re: '65 Valiant
Yoo Vet, 2dr seadns rule!!!
Als je nog een reserve three speed zoekt mag je em gratis op komen halen, evenals een reserve 170 cui.
Toon
Als je nog een reserve three speed zoekt mag je em gratis op komen halen, evenals een reserve 170 cui.
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: '65 Valiant
Bedankt! En Toon, dat is heel aardig van je. Waar woon je ongeveer?
Gister was ik al even met de uitlaat begonnen:
De demper komt natuurlijk aan de andere kant
Gister was ik al even met de uitlaat begonnen:
De demper komt natuurlijk aan de andere kant
Re: '65 Valiant
Helaas weinig tijd afgelopen week, maar toch nog een paar kleine dingetjes gedaan. De knop van de deurklink bleef hangen, en na alles even goed gesmeerd te hebben en paar kleine aanpassingen later was het opgelost.
De deur had van binnen ook wat lichte roest, en dit gelijk maar even aangepakt nu toch alles uit elkaar ligt:
Het slot van de linkerdeur werkte ook niet meer. Zoals verwacht zijn een paar pennetjes zover afgesleten dat hij niet meer op slot kan. Binnenkort maar even iets langere pennetjes maken:
Op deze foto is het slecht te zien, maar het is ook geen wonder dat het slot weigert als je voor je Mopar een Ford sleutel hebt!
De deur had van binnen ook wat lichte roest, en dit gelijk maar even aangepakt nu toch alles uit elkaar ligt:
Het slot van de linkerdeur werkte ook niet meer. Zoals verwacht zijn een paar pennetjes zover afgesleten dat hij niet meer op slot kan. Binnenkort maar even iets langere pennetjes maken:
Op deze foto is het slecht te zien, maar het is ook geen wonder dat het slot weigert als je voor je Mopar een Ford sleutel hebt!
- Robchopper
- Posts: 74
- Joined: 01 Nov 2009, 20:37
Re: '65 Valiant
Superding! sucses man
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Re: '65 Valiant
Leuke wagen! Ik heb er ook 1 gehad, wel eens spijt van dat ik hem weggedaan heb (ook al was ik die auto toen zwaar zat omdat hij constant volledig uitviel door slechte bedrading en mijn andere auto ook een bedradingshorror was). Reed 1 op 9 op LPG, was een lachertje
Re: '65 Valiant
Bedankt voor de leuke reacties!
@ Wilf; had jij er ook een 170 slant six in zitten? Want 1:9 is heel mooi om te horen, ik ging meer uit van 1:6-7
Gister heb ik het eindstuk van de uitlaat en demper behuizing afgelast. Ik hoop de demper aan het einde van deze week klaar te hebben, dan kan ik beginnen aan het voorste stuk.
@ Wilf; had jij er ook een 170 slant six in zitten? Want 1:9 is heel mooi om te horen, ik ging meer uit van 1:6-7
Gister heb ik het eindstuk van de uitlaat en demper behuizing afgelast. Ik hoop de demper aan het einde van deze week klaar te hebben, dan kan ik beginnen aan het voorste stuk.
Re: '65 Valiant
Ja ik had er ook een 170 in volgens mij, er zat wel een pauper-LPG-systeem in gelijkend op een gaspitje in de keuken. Misschien stond die wel een beetje lean en ik racete er niet mee, dus als je er 'normaal' mee rijdt dan is sowieso 1 op 8 wel te halen met een beetje goede instelling denk ik.
Re: '65 Valiant
De demper is inmiddels ook klaar:
De ene kamer gevult met RVS krullen:
En de andere met glasvezel:
Nu nog het voorste stuk van de uitlaat maken en dan testen!
De ene kamer gevult met RVS krullen:
En de andere met glasvezel:
Nu nog het voorste stuk van de uitlaat maken en dan testen!
Re: '65 Valiant
Hoezo demper kopen als je het zelf kan maken!
Vakwerk zo te zien
Vakwerk zo te zien
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: '65 Valiant
Bedankt!
Deze week was mijn plan om het buigijzer klaar te krijgen, en dan het voorste stuk af te maken. Helaas is dit niet gelukt omdat de kolom boormachine op school kapot was. Toen besloten om voorlopig het voorste stuk van de oude uitlaat te gebruiken tot het buigijzer klaar is. Gister heb ik de uitlaat even uitgeprobeerd:
Het is zeker geen V8, maar hij klinkt beter dan eerst. Gelukkig is hij nog wel stil, maar toch met een iets zwaarder geluid! (De klemmen zitten nog niet vast dus je hoort hem wat lekken)
Deze week was mijn plan om het buigijzer klaar te krijgen, en dan het voorste stuk af te maken. Helaas is dit niet gelukt omdat de kolom boormachine op school kapot was. Toen besloten om voorlopig het voorste stuk van de oude uitlaat te gebruiken tot het buigijzer klaar is. Gister heb ik de uitlaat even uitgeprobeerd:
Het is zeker geen V8, maar hij klinkt beter dan eerst. Gelukkig is hij nog wel stil, maar toch met een iets zwaarder geluid! (De klemmen zitten nog niet vast dus je hoort hem wat lekken)
-
- Posts: 1
- Joined: 16 Apr 2010, 02:57
Re: '65 Valiant
HI,
I'm the second owner of this car, the picture on the first topic are mine. You need to have some information about this car and i think because i'm a fan , that you must know the true story how tha car has been sold.
Last year, i buyed that car to an old man, whos ask me to keep this car safe. Taht was the first owner, a family car.. On the first picture, the yellow Plymouth Volare 1978 is mine. The picture was taken near the house of this owner. I save this car from the futur destruction and i buyed for .... euros.
6 month after, i losted my job and no haved other choice to sell some of my cars. A guy come one day to buy another and see the plymouth whos sleeped under protection in my garage at home and ask me if i selled. He tell me that was for his boy for his birthday of 19 or 20, i dont remember. I don't wanted in the beginning but after i change my position and i accept to see for .... euros. That was for a young guy and i thinked that she gonna be protected et keeped in a safe place. I accept to sell and thinked that was a good thing that she found a nice guy to keep in original condition, that was rare to found a car whit a story so clean.
2 HOURS after the sell , a friend call me and tell me that MY car was on internet to sell for .... euro in brussel, whit an unknow story, specially think, exeptionnal music instalation... and a lot and a lot of stupid thing..... you could imagine that i was really really mad.....i was stupid to beleive that guy and it's my mistake.....
I do nothing on the valiant exept that i clean a lot, drive the car in my street, check some little things no more, never control nothing, only knows that the brake had problem... its only. I change one ligth in the front and change the air room in the wheels, no more.
When i put the video on internet, i receive the message about that car was sold in Anvers by a guy named Dean for .... euros, i dont Know that guy ....but its not the man whos buy from me .
I'm the second owner of this car, the picture on the first topic are mine. You need to have some information about this car and i think because i'm a fan , that you must know the true story how tha car has been sold.
Last year, i buyed that car to an old man, whos ask me to keep this car safe. Taht was the first owner, a family car.. On the first picture, the yellow Plymouth Volare 1978 is mine. The picture was taken near the house of this owner. I save this car from the futur destruction and i buyed for .... euros.
6 month after, i losted my job and no haved other choice to sell some of my cars. A guy come one day to buy another and see the plymouth whos sleeped under protection in my garage at home and ask me if i selled. He tell me that was for his boy for his birthday of 19 or 20, i dont remember. I don't wanted in the beginning but after i change my position and i accept to see for .... euros. That was for a young guy and i thinked that she gonna be protected et keeped in a safe place. I accept to sell and thinked that was a good thing that she found a nice guy to keep in original condition, that was rare to found a car whit a story so clean.
2 HOURS after the sell , a friend call me and tell me that MY car was on internet to sell for .... euro in brussel, whit an unknow story, specially think, exeptionnal music instalation... and a lot and a lot of stupid thing..... you could imagine that i was really really mad.....i was stupid to beleive that guy and it's my mistake.....
I do nothing on the valiant exept that i clean a lot, drive the car in my street, check some little things no more, never control nothing, only knows that the brake had problem... its only. I change one ligth in the front and change the air room in the wheels, no more.
When i put the video on internet, i receive the message about that car was sold in Anvers by a guy named Dean for .... euros, i dont Know that guy ....but its not the man whos buy from me .
Last edited by atlantidis on 22 Apr 2010, 14:24, edited 1 time in total.
Re: '65 Valiant
Thanks for your reply! And you don't have to be afraid, i won't put stupid things in the car (in my view ) like ridiculous sound installations etc.
I want to keep the car as much as possible in original condition. The brakes leek indeed some oil so I've already ordered new parts:
En voor de zekerheid nog een hitteschild om de demper gemaakt. Afgelopen weekend heb ik de uitlaat nog wat aangepast zodat hij helemaal netjes zit. Ook nog wat ophang beugeltjes en klemmen gemaakt zodat de uitlaat nu definitief vast zit!
Echter "nieuw" waren de remcylinders niet helemaal. Van de 4 remcylinders hadden ze allemaal scheuren in de buitenste stofrubbers. Dat wordt dus weer wachten op een revisiesetje helaas..
I want to keep the car as much as possible in original condition. The brakes leek indeed some oil so I've already ordered new parts:
En voor de zekerheid nog een hitteschild om de demper gemaakt. Afgelopen weekend heb ik de uitlaat nog wat aangepast zodat hij helemaal netjes zit. Ook nog wat ophang beugeltjes en klemmen gemaakt zodat de uitlaat nu definitief vast zit!
Echter "nieuw" waren de remcylinders niet helemaal. Van de 4 remcylinders hadden ze allemaal scheuren in de buitenste stofrubbers. Dat wordt dus weer wachten op een revisiesetje helaas..
Re: '65 Valiant
Helaas kan ik nog niet verder met de remmen, dus moest ik maar wat andere dingen doen.
Een remleiding zat zo vast dat een nippeltje dolgedraaid was dus gelijk vervangen door een van koper:
Ook nog wat dingen weer zwart gespoten:
En nou weer wachten tot ik met de remmen verder kan!
Een remleiding zat zo vast dat een nippeltje dolgedraaid was dus gelijk vervangen door een van koper:
Ook nog wat dingen weer zwart gespoten:
En nou weer wachten tot ik met de remmen verder kan!
Re: '65 Valiant
Zonet heb ik de gespoten onderdelen weer in de auto gezet en nog een beetje gepoetst. De motorruimte kan nog een stuk netter, maar dat komt in de loop van de tijd wel. Eerst een kenteken erop krijgen en lekker rijden!
Eerst:
Nu
Eerst:
Nu
Re: '65 Valiant
Weer een kleine update; één sealed beam koplamp was kapot, en omdat het licht vrij slecht is heb ik ze maar vervangen voor een goed setje:
En met dank aan Thing heb ik nu 14" stalen velgen!
De voorste velgen gestraald en in de epoxy primer gezet:
Nu is het nog wachten op wat onderdelen voor de remmerij, banden en lpg en dan voor de keuring!
En met dank aan Thing heb ik nu 14" stalen velgen!
De voorste velgen gestraald en in de epoxy primer gezet:
Nu is het nog wachten op wat onderdelen voor de remmerij, banden en lpg en dan voor de keuring!
Re: '65 Valiant
Als je toch bezig bent met de remmen, zou je er dan niet meteen een twee-kringssysteem van maken?
Verder echt heel goed bezig . Tenminste een normaal project, en niet zo'n over the top, ut mag alles kosten ding waar nooit in wordt gereden (oh wacht zoiets staat bij mij in de schuur ook nog )
Toon
Verder echt heel goed bezig . Tenminste een normaal project, en niet zo'n over the top, ut mag alles kosten ding waar nooit in wordt gereden (oh wacht zoiets staat bij mij in de schuur ook nog )
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: '65 Valiant
Bedankt Toon! Achteraf dacht ik inderdaad, had ik niet beter gelijk een tandem kunnen bestellen? Maar ach, ik heb al verschillende drag valiants gezien die nog gewoon met deze enkele cylinder en 9" trommels rijden
En zo is dat, zoveel mogelijk zelf doen en straks lekker rijden!
En zo is dat, zoveel mogelijk zelf doen en straks lekker rijden!
-
- Posts: 412
- Joined: 10 Jun 2007, 12:04
Re: '65 Valiant
Goeie aanpak en goeie wagen zo te zien. Reken jezelf niet rijk met het verbruik op lpg, meestal bij een 170 ci manual 1op 7,5 en bij een 225 ci 1op 6,5 gem. Maar dat maakt niet uit, anders moet je een Suzuki Salto moeten kopen
Om de 6000 kleppen stellen met gas, deze blokken hebben nog geen inductief geharde klepzittingen. (als het blok nog origineel is, zo te zien wel)
Succes en misschien tot ziens bij een meeting.
Jo
Om de 6000 kleppen stellen met gas, deze blokken hebben nog geen inductief geharde klepzittingen. (als het blok nog origineel is, zo te zien wel)
Succes en misschien tot ziens bij een meeting.
Jo
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: '65 Valiant
Bedankt voor je reactie Jo! Het blok is inderdaad nog origineel
En ik ga er wel vanuit ja, dat ik deze zomer nog wat meetings kan bezoeken met de valiant!
De achtervelgen komen als het goed is deze week nog binnen zodat ze binnenkort ook gespoten kunnen worden.
En ik ga er wel vanuit ja, dat ik deze zomer nog wat meetings kan bezoeken met de valiant!
De achtervelgen komen als het goed is deze week nog binnen zodat ze binnenkort ook gespoten kunnen worden.