'65 Valiant

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Willard
Posts: 190
Joined: 28 Jun 2007, 21:22

Re: '65 Valiant

Post by Willard »

Ja klopt, er zit nog geen 10mm speling tussen en als ik wat harder door de bochten ga schuurt, met name het rechter wiel, wat tegen de binnenkant van het spatbord aan.

Aan de binnenkant, tussen de bladveer en de velg zit nog wel redelijk wat ruimte dus ik zou de velgring wat verder naar binnen kunnen plaatsen. Dat zo eerst maar eens met een oude velg proberen!

Uitrollen was mij nog niet bekend, maar daar zie je later weinig van? Niet dat je er dan een rare vouw in krijgt ofzo?
Bedankt alvast!
'7T Challenger
Posts: 648
Joined: 24 Jun 2007, 16:53
Location: Oost Vl.- 9080 (B)

Re: '65 Valiant

Post by '7T Challenger »

Willard wrote:Ja klopt, er zit nog geen 10mm speling tussen en als ik wat harder door de bochten ga schuurt, met name het rechter wiel, wat tegen de binnenkant van het spatbord aan.

Aan de binnenkant, tussen de bladveer en de velg zit nog wel redelijk wat ruimte dus ik zou de velgring wat verder naar binnen kunnen plaatsen. Dat zo eerst maar eens met een oude velg proberen!

Uitrollen was mij nog niet bekend, maar daar zie je later weinig van? Niet dat je er dan een rare vouw in krijgt ofzo?
Bedankt alvast!
Indien het juist wordt toegepast zie je er niks van, maar blijft natuurlijk altijd een risico. Wat je ook kunt doen, is de helft van het platte vlak weg snijden... zo behoud je de stevigheid van de wielrand en vergroot je de speling ook, en anders opnieuw velgen laten aanpassen... (In een vorige post gezien dat de prijs goed meevalt).
User avatar
Willard
Posts: 190
Joined: 28 Jun 2007, 21:22

Re: '65 Valiant

Post by Willard »

Bedankt voor je hulp. Inmiddels heb ik een velg al klaar. Het hart heb ik uit de velgring geslepen, en daarna wat naar buiten geplaatst en weer vast gelast. Nu de andere nog ff!
'7T Challenger
Posts: 648
Joined: 24 Jun 2007, 16:53
Location: Oost Vl.- 9080 (B)

Re: '65 Valiant

Post by '7T Challenger »

you're welcome :good:
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: '65 Valiant

Post by Thing »

me ouwe wieltjes zien er dik uit zo Willard!!

jij ben lekker bezig!!
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: '65 Valiant

Post by jvdwolde »

Willard wrote:Bedankt voor je hulp. Inmiddels heb ik een velg al klaar. Het hart heb ik uit de velgring geslepen, en daarna wat naar buiten geplaatst en weer vast gelast. Nu de andere nog ff!
Zelf gedaan? :? krijg je dat ding ooit nog gebalanceerd?
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Willard
Posts: 190
Joined: 28 Jun 2007, 21:22

Re: '65 Valiant

Post by Willard »

Ja tuurlijk, waarom niet? Sterker nog, ik heb hem niet eens opnieuw hoeven uitbalanceren.

Inmiddels een ritje van 200km met de auto gemaakt zonder problemen! Helaas nog geen foto's :?
User avatar
chryslert
Posts: 260
Joined: 22 Feb 2009, 12:57
Location: ermelo

Re: '65 Valiant

Post by chryslert »

haha gast je stijl bevalt me!

je maakt alles super netjes en helemaal zelf! die uitlaat is echt klasse.

blijf vooral eigenwijs genoeg om alles te proberen ik ken niet veel mensen die zelf even de velgen uit elkaar slijpen en het weer vast lassen. :yeah:

begin je eigen garage of handel ofzo, doe er wat mee :D
maak het af, voordat het jou afmaakt
User avatar
Willard
Posts: 190
Joined: 28 Jun 2007, 21:22

Re: '65 Valiant

Post by Willard »

Thanks (nog) voor je reactie chryslert!

Ik was helemaal vergeten nog foto's te plaatsen van de auto, maar nu de sneeuw weer weg is moeten een paar zonnige foto's wel kunnen toch? :happy: Afgelopen zomervakantie 2500km door Denemarken gereden zonder problemen:

Image
Image
Image
Image
coronet69
Posts: 95
Joined: 14 Aug 2010, 21:51

Re: '65 Valiant

Post by coronet69 »

cool gedaan man, die uitlaten, heb dat nog nooit iemand zien doen chapeau, echt leuke auto :good:
Post Reply