'68 Plymouth Satellite
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
'68 Plymouth Satellite
Hier enkele foto's van de reeds gedane werken...
Aangekomen bij de (ex) garage...
Eerst wat kleinere herstellingen doen...slechte stukken er uit (ook van de extention)
Nieuw erin en behandeld tegen vliegroest...
Pfff (door water insijpeling onder één plaats losgekomen coating van 41j geleden...)
Slecht stuk eruit, nieuw erin, naden vlak en behandeld... (ziet er mss wat slordig uit op foto, maar dit is voorlopig...)
Achterflank met deuk doch roestvrij...
Flank verwijderd, outerwheelhouse en inner rocker uitgedeukt en gericht... + alles behandeld...
Nieuwe flank voorbereid...
1ste punt gezet... (flank wordt ingelast...) Dus a hell of a job, maar wel onzichtbare naad achteraf en geen (lees weinig) plamuur nodig
Rondom afgelast en minime lasnaad weg geslepen. Klaar voor verdere behandelingen...
Nu de koffervloer. Enkel het minder goede deel wordt vervangen... logisch dus.
Voor dit werk heb ik las gaten geperforeerd... vooraleer ik begon te lassen heb ik alle onderkanten van naden eerst behandeld met een soort lasprimer...
Mooi gepunt, alles mooi vlak geslepen en terug behandeld...
Aangekomen bij de (ex) garage...
Eerst wat kleinere herstellingen doen...slechte stukken er uit (ook van de extention)
Nieuw erin en behandeld tegen vliegroest...
Pfff (door water insijpeling onder één plaats losgekomen coating van 41j geleden...)
Slecht stuk eruit, nieuw erin, naden vlak en behandeld... (ziet er mss wat slordig uit op foto, maar dit is voorlopig...)
Achterflank met deuk doch roestvrij...
Flank verwijderd, outerwheelhouse en inner rocker uitgedeukt en gericht... + alles behandeld...
Nieuwe flank voorbereid...
1ste punt gezet... (flank wordt ingelast...) Dus a hell of a job, maar wel onzichtbare naad achteraf en geen (lees weinig) plamuur nodig
Rondom afgelast en minime lasnaad weg geslepen. Klaar voor verdere behandelingen...
Nu de koffervloer. Enkel het minder goede deel wordt vervangen... logisch dus.
Voor dit werk heb ik las gaten geperforeerd... vooraleer ik begon te lassen heb ik alle onderkanten van naden eerst behandeld met een soort lasprimer...
Mooi gepunt, alles mooi vlak geslepen en terug behandeld...
Last edited by '7T Challenger on 05 Dec 2010, 20:57, edited 6 times in total.
Re: '68 Plymouth Satellite resto
mooi werk, zo hoor het! en een mooi model auto
danny
plymouth fury 3 1968
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
Re: '68 Plymouth Satellite resto
Goed bezig Geen half werk maar meteen goed
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
Re: '68 Plymouth Satellite
Heb nog even tijd gehad om wat verder te doen aan de Satellite...
Alles verwijderd om hem voor te bereiden voor een nieuwe laklaag. Enkel hier en daar wat strak maken, schuren en klaar! Voor- en achterruit gaan er ook uit, werkt properder en moet er zowiezo uit voor het nieuw vinyl dak...
Hij wordt voorzien van een nieuwe laag in hetzelfde kleur. De eerste keer in 42jaar
Binnenslagen etc. zijn perfect en worden niet meegeschilderd, op die manier blijft hij toch iets origineler.
Heb een foto bijgevoegd van de A stijl, vanuit de voorste wielkuip getrokken... zie hoe gezond hij is...
Alsook juist onder de achterruit... gewoon perfect!
Die roodachtige vlekken zijn antiroest primer vanuit de fabriek... lijkt vliegroest maar is het niet!!
Extra motivatie om eraan verder te doen!
Alles verwijderd om hem voor te bereiden voor een nieuwe laklaag. Enkel hier en daar wat strak maken, schuren en klaar! Voor- en achterruit gaan er ook uit, werkt properder en moet er zowiezo uit voor het nieuw vinyl dak...
Hij wordt voorzien van een nieuwe laag in hetzelfde kleur. De eerste keer in 42jaar
Binnenslagen etc. zijn perfect en worden niet meegeschilderd, op die manier blijft hij toch iets origineler.
Heb een foto bijgevoegd van de A stijl, vanuit de voorste wielkuip getrokken... zie hoe gezond hij is...
Alsook juist onder de achterruit... gewoon perfect!
Die roodachtige vlekken zijn antiroest primer vanuit de fabriek... lijkt vliegroest maar is het niet!!
Extra motivatie om eraan verder te doen!
Last edited by '7T Challenger on 05 Dec 2010, 21:10, edited 3 times in total.
Re: '68 Plymouth Satellite 383
Mooi werk!!!
Hoe is de bodem/frames? Ga je deze nog behandelen/bewerken?
Hoe is de bodem/frames? Ga je deze nog behandelen/bewerken?
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
Re: '68 Plymouth Satellite 383
Thanks!Dickdale wrote:Mooi werk!!!
Hoe is de bodem/frames? Ga je deze nog behandelen/bewerken?
Bodem en frames zijn eveneens perfect en onaangeroerd, de vloeren hebben zelfs de originele kleur nog!
Check it out... wat bestoft en vuil maar da's afwasbaar he
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
Re: '68 Plymouth Satellite
Weer eens aan de slag geweest... ik had er even de tijd niet meer voor...
Foto's volgen.
Hij krijgt een nieuwe laag (enkel buitenkant)
Alle onderstaande onderdelen zijn nieuw aanwezig
-bumpers voor en achter
-remmerij kompleet rondom rond, incl. leidingen. manual drums worden power discbrakes-->vooraan.
-komplete voortrein krijgt revisie, alle gewrichten, stangen en draagarmen worden vernieuwd.
-4 nieuwe schokdempers
-dual flowmaster super 40 systeem
-8 3/4 achteras met 489 case en 3.55 sper (reeds geplaatst)
-zetelbekleding (reeds gedaan)
-vloerbekleding
-dashcover (reeds gedaan)
-brandstoftank met sender unit, incl. nieuwe beugels. en leidingen
-nieuwe washer bottle, batterytray, relays etc.
De fendertag en alle andere labels zijn nog aanwezig. Zelfs de warranty validation sticker en tire pressure sticker in de deurslag, en een label van zijn laatste onderhoud.
De 273 die naar de vaantjes was, wordt "normaalgezien" een goeie 318 met edelbrock carb en inlet manifold, en headers met een gereviseerde 904 bak, die hier reeds klaar staat.
Foto's volgen.
Hij krijgt een nieuwe laag (enkel buitenkant)
Alle onderstaande onderdelen zijn nieuw aanwezig
-bumpers voor en achter
-remmerij kompleet rondom rond, incl. leidingen. manual drums worden power discbrakes-->vooraan.
-komplete voortrein krijgt revisie, alle gewrichten, stangen en draagarmen worden vernieuwd.
-4 nieuwe schokdempers
-dual flowmaster super 40 systeem
-8 3/4 achteras met 489 case en 3.55 sper (reeds geplaatst)
-zetelbekleding (reeds gedaan)
-vloerbekleding
-dashcover (reeds gedaan)
-brandstoftank met sender unit, incl. nieuwe beugels. en leidingen
-nieuwe washer bottle, batterytray, relays etc.
De fendertag en alle andere labels zijn nog aanwezig. Zelfs de warranty validation sticker en tire pressure sticker in de deurslag, en een label van zijn laatste onderhoud.
De 273 die naar de vaantjes was, wordt "normaalgezien" een goeie 318 met edelbrock carb en inlet manifold, en headers met een gereviseerde 904 bak, die hier reeds klaar staat.
Last edited by '7T Challenger on 01 May 2014, 15:36, edited 3 times in total.
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
Re: '68 Plymouth Satellite
De afgelopen tijd af en toe na de uren wat verder gedaan, (foto's volgen) en staat nu helemaal klaar voor de grondverf.
Vandaag heb ik het kleur reeds laten maken, kwestie van het eind in zicht te krijgen
Vandaag heb ik het kleur reeds laten maken, kwestie van het eind in zicht te krijgen
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
Re: '68 Plymouth Satellite
Sorry voor de latere reactie, ik kon een hele tijd niet op het forum...
Heb al heel wat werk achter de rug, intussen is ie mooi herspoten.
Eerder zei ik dat de enginebay niet ging meegeschilderd worden maar is toch helemaal gedaan.
Foto's volgen
Heb al heel wat werk achter de rug, intussen is ie mooi herspoten.
Eerder zei ik dat de enginebay niet ging meegeschilderd worden maar is toch helemaal gedaan.
Foto's volgen
Re: '68 Plymouth Satellite
waarom heb je voor een sper gekozen met een 318?'7T Challenger wrote: -8 3/4 achteras met 489 case en 3.55 sper (reeds geplaatst)
een goeie 318 met edelbrock carb en inlet manifold,
of bedoel je met reeds geplaatst dat de sper er al in zat?
Ik werk met plezier.
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
Re: '68 Plymouth Satellite
Ik had hem destijds ingevoerd als 7200cc ofte 440ci zodat ik er eender welke motor kon in droppen, vandaar deze achteras, beter zo dan omgekeerd denk ik dan.
De 318 met gereviseerde bak (ex Coronet69) zou een betrouwbare set zijn en heb deze al eventjes klaar staan.
Uiteraard, mocht iemand een leuke plug&play BB set hebben aan een leuke prijs, kan ik nog steeds van gedacht veranderen.
De 318 met gereviseerde bak (ex Coronet69) zou een betrouwbare set zijn en heb deze al eventjes klaar staan.
Uiteraard, mocht iemand een leuke plug&play BB set hebben aan een leuke prijs, kan ik nog steeds van gedacht veranderen.
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
Re: '68 Plymouth Satellite
Zo staat hij er tegenwoordig bij, moet afgewerkt worden, maar vind de tijd niet.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: '68 Plymouth Satellite
Ziet er goed uit zover.
Gebrek aan tijd is altijd zonde. Stel je eens voor wat een mens zou kunnen bereiken als ie overal genoeg tijd voor zou hebben..!
Gebrek aan tijd is altijd zonde. Stel je eens voor wat een mens zou kunnen bereiken als ie overal genoeg tijd voor zou hebben..!
Re: '68 Plymouth Satellite
ik had de advertentie al gespot op Kapaza,mooie kleurcombo!
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
-
- Posts: 648
- Joined: 24 Jun 2007, 16:53
- Location: Oost Vl.- 9080 (B)
Re: '68 Plymouth Satellite
Bedankt voor de complimenten.
Ik heb hem nog staan hoor, heb gewoon de ad. verwijderd want heb niet echt zin om hem te zien gaan, zo onafgewerkt...
Ik heb hem nog staan hoor, heb gewoon de ad. verwijderd want heb niet echt zin om hem te zien gaan, zo onafgewerkt...