72 Challenger 493 cui
72 Challenger 493 cui
Een nieuwe topic, dat werd tijd. Er waren al verschillende topics voor de verschillende delen.
Na de verkoop van onze 72-charger hebben we een aantal auto's gehad. In 2007 vonden we in Phoenix Arizona een Challenger zonder motor. resto-object, niet al te veel geld. We hebben het er maar op gegokt, en eind 2007 kwam de wagen binnen. Prima project voor het geld.
1972, origineel 318 auto, met mooie papieren.
Al snel heb ik een handeltje gemaakt met een plaatwerker. De wagen zou worden strak gemaakt en gespoten. Klaar tegen de zomer van 2008.
Omdat we de body al helemaal gestript hadden werd ons geadviseerd hem helemaal te laten stralen. Dat is dan ook gebeurd.
De wagen kwam mooi tevoorschijn. Eigenlijk vielen alleen de achterschermen tegen.
Dus Pascal gebeld. Nieuwe schermen besteld.
Toen die binnen waren, moest het hele zaakje naar de plaatwerker. Gelukkig doen de remmen van mijn vrachtwagen het heel goed, maar de schuivende lading in de bak maakte dat één van de schermen meteen het schroot in kon.
Dus pascal gebeld. Nieuw scherm besteld.
Inmiddels was het september 2008. Afgesproken dat de wagen tegen kerst 2008 helemaal klaar zou zijn.
Dikke ruk, dus.
Met kerst bleek er geen zak aan gebeurd te zijn, sterker nog, de wagen was buiten geparkeerd onder een afdak. Lekker, als alles gestraald, in de lasprimer, is afgeleverd.....
Ok, nieuwe ronde nieuwe kansen. Keiharde afspraak gemaakt: 15 mei klaar, laswerk af, auto niet meer naar buiten, strak, primer, en de moeilijk te bereiken delen reeds in de lak.
We zijn drie keer wezen kijken, langzaam vordering. Drie weken geleden bleek dat het niet afkomt. Uiteindelijk afgesproken dat we donderdag 7 mei de auto zouden ophalen, gereed of niet gereed.
Gisteren bleek het laswerk allemaal klaar te zijn.
Het positieve nieuws komt nu:
Laswerk gereed:
Vier vloerdelen er prachtig in.
Vier kofferbakstukken er prachtig in
Twee achterschermen er prachtig in
Hier en daar allerlei gaatjes dichtgemaakt
In de firewall een paar gaten dicht
Tunnel helemaal klaar.
De rest van het projekt:
K frame en transmissie-crossmember sterk en klaar.
Poedercoatingwerk klaar.
Motor en versnellingsbak klaar
De kleur van de wagen is nog steeds niet gekozen. Dat gaat nog wel goed komen, we hebben verschillende mogelijkheden. 200.000 kleuren om precies te zijn.
De volgende stap is de auto op de wielen te krijgen. Dat betekent achteras en ophanging voornamelijk delen kopen. Vooraan idem.
Waarschijnlijk gaan we eerst op zoek naar een plaatwerker om nu direkt eerst goed te conserveren, en een verder afbouwplan te maken.
Nu de chally weer terug is, begin ik weer een beetje lol erin te krijgen. De eerste bewonderaars zijn vanochtend al geweest, prima reklame-object in mijn bedrijf!!!
Zie de foto’s!
Na de verkoop van onze 72-charger hebben we een aantal auto's gehad. In 2007 vonden we in Phoenix Arizona een Challenger zonder motor. resto-object, niet al te veel geld. We hebben het er maar op gegokt, en eind 2007 kwam de wagen binnen. Prima project voor het geld.
1972, origineel 318 auto, met mooie papieren.
Al snel heb ik een handeltje gemaakt met een plaatwerker. De wagen zou worden strak gemaakt en gespoten. Klaar tegen de zomer van 2008.
Omdat we de body al helemaal gestript hadden werd ons geadviseerd hem helemaal te laten stralen. Dat is dan ook gebeurd.
De wagen kwam mooi tevoorschijn. Eigenlijk vielen alleen de achterschermen tegen.
Dus Pascal gebeld. Nieuwe schermen besteld.
Toen die binnen waren, moest het hele zaakje naar de plaatwerker. Gelukkig doen de remmen van mijn vrachtwagen het heel goed, maar de schuivende lading in de bak maakte dat één van de schermen meteen het schroot in kon.
Dus pascal gebeld. Nieuw scherm besteld.
Inmiddels was het september 2008. Afgesproken dat de wagen tegen kerst 2008 helemaal klaar zou zijn.
Dikke ruk, dus.
Met kerst bleek er geen zak aan gebeurd te zijn, sterker nog, de wagen was buiten geparkeerd onder een afdak. Lekker, als alles gestraald, in de lasprimer, is afgeleverd.....
Ok, nieuwe ronde nieuwe kansen. Keiharde afspraak gemaakt: 15 mei klaar, laswerk af, auto niet meer naar buiten, strak, primer, en de moeilijk te bereiken delen reeds in de lak.
We zijn drie keer wezen kijken, langzaam vordering. Drie weken geleden bleek dat het niet afkomt. Uiteindelijk afgesproken dat we donderdag 7 mei de auto zouden ophalen, gereed of niet gereed.
Gisteren bleek het laswerk allemaal klaar te zijn.
Het positieve nieuws komt nu:
Laswerk gereed:
Vier vloerdelen er prachtig in.
Vier kofferbakstukken er prachtig in
Twee achterschermen er prachtig in
Hier en daar allerlei gaatjes dichtgemaakt
In de firewall een paar gaten dicht
Tunnel helemaal klaar.
De rest van het projekt:
K frame en transmissie-crossmember sterk en klaar.
Poedercoatingwerk klaar.
Motor en versnellingsbak klaar
De kleur van de wagen is nog steeds niet gekozen. Dat gaat nog wel goed komen, we hebben verschillende mogelijkheden. 200.000 kleuren om precies te zijn.
De volgende stap is de auto op de wielen te krijgen. Dat betekent achteras en ophanging voornamelijk delen kopen. Vooraan idem.
Waarschijnlijk gaan we eerst op zoek naar een plaatwerker om nu direkt eerst goed te conserveren, en een verder afbouwplan te maken.
Nu de chally weer terug is, begin ik weer een beetje lol erin te krijgen. De eerste bewonderaars zijn vanochtend al geweest, prima reklame-object in mijn bedrijf!!!
Zie de foto’s!
Last edited by Robchally on 08 May 2009, 15:35, edited 1 time in total.
Re: 72 Challenger 493 cui
Nee. We vonden hem op internet, bij een kerel in Arizona. Die heeft er een paar jaar in gereden, en de motor voor een ander projekt gebruikt.
De reis naar Phoenix, het verblijf, en de gedorven omzet/inkomsten in Nederland zouden duurder zijn dan de aanschaf, dus we hebben hem ongezien gekocht.
De reis naar Phoenix, het verblijf, en de gedorven omzet/inkomsten in Nederland zouden duurder zijn dan de aanschaf, dus we hebben hem ongezien gekocht.
- meefpartyrat
- Posts: 1035
- Joined: 07 Jun 2007, 21:57
- Location: sevenum
Re: 72 Challenger 493 cui
en als je er met de kleur dan nog niet uit bent, dan heb ik hier ook nog zo'n 35000 gespoten kleurstalen hangen van glasurit en standox
barracuda 440 - '74
satellite 318 - '73
le baron 2dr 440- '69 green
le baron 2dr 440- '69 red
chevy camper 97
het leven is één groot feest dus gedraag je daar ook naar !!
satellite 318 - '73
le baron 2dr 440- '69 green
le baron 2dr 440- '69 red
chevy camper 97
het leven is één groot feest dus gedraag je daar ook naar !!
- BarraRuben
- Posts: 841
- Joined: 11 Jun 2007, 16:16
- Contact:
Re: 72 Challenger 493 cui
De banden liggen er al onderDickdale wrote:geweldig om te zien! enne komen die banden eronder???
Last edited by Robchally on 08 May 2009, 15:43, edited 1 time in total.
Re: 72 Challenger 493 cui
We gaan het niet zelf doen, Bart. Ik heb daar het geduld, de kennis en zeker de handigheid niet voor. De tijd gebruik ik dan maar als smoes... Ik weet nog niet met welke volgende klojo we in zee gaan. Pascal raadde me Harteveld aan. Wellicht een optie...
We moeten nu eerst zo snel mogelijk de hele body tegen roest beschermen. Mijn loods is wel waterdicht, maar niet droog.
Hey, Bart, wanneer doen we een bakkie?
We moeten nu eerst zo snel mogelijk de hele body tegen roest beschermen. Mijn loods is wel waterdicht, maar niet droog.
Hey, Bart, wanneer doen we een bakkie?
Last edited by Robchally on 19 Sep 2009, 13:07, edited 1 time in total.
Re: 72 Challenger 493 cui
Robchally wrote:Pascal raadde me Harteveld aan.
ik ook !
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
Re: 72 Challenger 493 cui
Oei, was ik jou toch vergeten te melden, Dennis!!! Jij was de eerste, een jaar of anderhalf geleden!!!Thing wrote:
ik ook !
We zijn vanmiddag bij Harteveld geweest. Zodra we aan de beurt zijn gaat hij daar naar toe.
Re: 72 Challenger 493 cui
We moeten nog een paar kleine dingen aan de body doen, en dan is hij helemaal gereed voor de bodyshop en de laklaag.
Opschieten, daar in Wateringen!
-
- Posts: 412
- Joined: 10 Jun 2007, 12:04
Re: 72 Challenger 493 cui
lekkere foto's!!
wat is dat nou op je motorkap op de laatste foto?? lijken wel aluminium louvres ofzo???
wat is dat nou op je motorkap op de laatste foto?? lijken wel aluminium louvres ofzo???
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
Re: 72 Challenger 493 cui
Nee, dat is de bubbelfolie als bescherming in de doos. Die zat mooi vastgeplakt, en hebben we er mooi op laten zitten.
Re: 72 Challenger 493 cui
Eindelijk op weg naar de spuiter!
Nu de kleur nog verzinnen. 'k heb nog een week of vier de tijd....
Nu de kleur nog verzinnen. 'k heb nog een week of vier de tijd....
Re: 72 Challenger 493 cui
Gewoon zwart...Robchally wrote:Eindelijk op weg naar de spuiter!
Nu de kleur nog verzinnen. 'k heb nog een week of vier de tijd....
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
Re: 72 Challenger 493 cui
Dan hoeven de achterschermen en de motorkap niet gedaan te worden. Spaart weer geld uit!Fury wrote:
Gewoon zwart...
Re: 72 Challenger 493 cui
Dik heren
Mooi te zien dat er na al die jaren dubben ( tja wat wil je ook ... vader en zoon...) nu echt eens wat lijkt te vorderen
ben erg benieuwd wat dat allemaal gaat worden, maar dat het dik word is me al duidelijk
En de kleur..... Hemi orange, black vinylroof and black details... wat mij betreft, maar knok dat maar lekker met
je zoon uit
Mooi te zien dat er na al die jaren dubben ( tja wat wil je ook ... vader en zoon...) nu echt eens wat lijkt te vorderen
ben erg benieuwd wat dat allemaal gaat worden, maar dat het dik word is me al duidelijk
En de kleur..... Hemi orange, black vinylroof and black details... wat mij betreft, maar knok dat maar lekker met
je zoon uit
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Re: 72 Challenger 493 cui
Er zit schot in.
Even 100 kilo schuurpapier, een kwast en een pot verf bij de Gamma halen, en dan komt hij terug!
Even 100 kilo schuurpapier, een kwast en een pot verf bij de Gamma halen, en dan komt hij terug!
Re: 72 Challenger 493 cui
Gisteravond hebben we de challenger weer opgehaald.
We zijn er super-tevreden over. We gaan de wagen nu langzaamaan opbouwen, ik denk dat we er nog wel een anderhalf-jaartje zoet mee zijn. Daarna moet hij weer naar de spuiter, wordt alles bijgewerkt en gepolijst, en komt er op de overgang oranje-zwart een zilveren bies van ca 15 mm breed.
Het vinyl dak dat eerst de bedoeling was laten we lekker achterwege!
Mark en John, geweldig bedankt, complimenten voor het werk, en graag tot ziens!
We zijn er super-tevreden over. We gaan de wagen nu langzaamaan opbouwen, ik denk dat we er nog wel een anderhalf-jaartje zoet mee zijn. Daarna moet hij weer naar de spuiter, wordt alles bijgewerkt en gepolijst, en komt er op de overgang oranje-zwart een zilveren bies van ca 15 mm breed.
Het vinyl dak dat eerst de bedoeling was laten we lekker achterwege!
Mark en John, geweldig bedankt, complimenten voor het werk, en graag tot ziens!
Re: 72 Challenger 493 cui
Rob,
Uber geil om te zien, dit is wat je noemt geen half werk! Ik kom binnenkort bij je langs om de Chally live te bewonderen.
Uber geil om te zien, dit is wat je noemt geen half werk! Ik kom binnenkort bij je langs om de Chally live te bewonderen.
Re: 72 Challenger 493 cui
Pedalfred wrote: En de kleur..... Hemi orange, black vinylroof and black details... wat mij betreft, maar knok dat maar lekker met
je zoon uit
Lijkt er ook nog op Fred!
Het is uiteindelijk geworden:
Hemi orange en Black Velvet.
De zilveren streep wordt reflexzilver of elke andere kleur zilver die op plakband leverbaar is.
We hadden alles goed vastgezet gisteren.
Maar achter mijn vrachtwagen is het natuurlijk zo turbulent als de pest, en de kofferdeksel heeft lekker heen en weer staan zenuwen. Na 10 kilometer even gekeken hoe het ging, en de beschadigingen zitten er al op/aan
De volgende schade doet dus minder pijn!