72 Challenger 493 cui
Re: 72 Challenger 493 cui
Het zijn boss velgen met conti-banden.
Voorwielen: 225/40-18 op 8 J
Achter: 265/35-18 op 9,5 J
Tsja, die bies: Op dit moment hebben we een dikke plakker in gedachten.
Zeg niets tegen Gijs, want die wil de pinstripe..
Voorwielen: 225/40-18 op 8 J
Achter: 265/35-18 op 9,5 J
Tsja, die bies: Op dit moment hebben we een dikke plakker in gedachten.
Zeg niets tegen Gijs, want die wil de pinstripe..
Re: 72 Challenger 493 cui
Ben benieuwd naar de foto's met bandenRobchally wrote:Het zijn boss velgen met conti-banden.
Vaart zit er nu goed in, binnenkort dus weer gummen
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 72 Challenger 493 cui
rob die bies moet je niet plakken dat is 2e keus , ruben ooms kan dat erg goed met penseel , ziet er mooi uit verder dus dat moet ook mooi , ik vind persoonlijk de banden wat aan de platte kant , er moet meer rubber onder.
Re: 72 Challenger 493 cui
Banden? ha! Velglinten liggen er onder!
Ik ben het met jullie eens, Sjak en Rob. Maar in het echt valt het mee. Daarbij moet de hele zaak nog veel lager worden. Zodra vooral de achterwielen een klein stukje onder het scherm verdwijnen is het wat mij betreft goed. Die banden zijn toch snel glad, dus dan kunnen we even kijken wat er voor maat op gaat.
Die bies!! Het moet wel een brede bies worden van een centimeter minimaal. Hij moet er goed uit springen. En op de achterschermen komt ook nog iets wat er uit moet springen.
Nou heeft Gijs een oude Corsa gekocht. Met water-oliemengsel. De ruilmotor ligt al klaar op de sloop. Een Corsa is natuurlijk véél interessanter dan een oude challenger voor die jonge jongens... dat moet ik niet hebben... Dus ik moet even dreigen dat ik allerlei raar eten ga koken,( quorn met paprika curry, warme griekse aardappelsalade met fèta en zo) zodat hij weer met de chally verder gaat
Ik ben het met jullie eens, Sjak en Rob. Maar in het echt valt het mee. Daarbij moet de hele zaak nog veel lager worden. Zodra vooral de achterwielen een klein stukje onder het scherm verdwijnen is het wat mij betreft goed. Die banden zijn toch snel glad, dus dan kunnen we even kijken wat er voor maat op gaat.
Die bies!! Het moet wel een brede bies worden van een centimeter minimaal. Hij moet er goed uit springen. En op de achterschermen komt ook nog iets wat er uit moet springen.
Nou heeft Gijs een oude Corsa gekocht. Met water-oliemengsel. De ruilmotor ligt al klaar op de sloop. Een Corsa is natuurlijk véél interessanter dan een oude challenger voor die jonge jongens... dat moet ik niet hebben... Dus ik moet even dreigen dat ik allerlei raar eten ga koken,( quorn met paprika curry, warme griekse aardappelsalade met fèta en zo) zodat hij weer met de chally verder gaat
Re: 72 Challenger 493 cui
Hi,
Looks great, alleen velglinten mogen vetter zijn ik ga zelf ook voor 18" in 8 en 9,5 breed maar ik leg er 275 a 285/40/18 of zelfs 275/45/18 op en aan de voorkant 235 a 245/40/18 of ook de 45 serie?
De stretched look is niet mooi voor onze Muscle cars maar grote wielen met slappe banden look ziet er ook niet uit.
Op Cuda-Challenger.com hebben ze een topic "tire combo's" de nodige pagina's lang.
Dit gaf mij een goed beeld van de voor mij ideale look .
Verder een zeer geslaagd project erg mooi!
Ik wil dit ook nog doen maar dan met mijn 6.1 Hemi . Zou er dan zo uit kunnen zien, mijn auto is origineel wit maar ik denk niet dat dit de kleur wordt.
Groeten uit Kelowna, Canada.
Looks great, alleen velglinten mogen vetter zijn ik ga zelf ook voor 18" in 8 en 9,5 breed maar ik leg er 275 a 285/40/18 of zelfs 275/45/18 op en aan de voorkant 235 a 245/40/18 of ook de 45 serie?
De stretched look is niet mooi voor onze Muscle cars maar grote wielen met slappe banden look ziet er ook niet uit.
Op Cuda-Challenger.com hebben ze een topic "tire combo's" de nodige pagina's lang.
Dit gaf mij een goed beeld van de voor mij ideale look .
Verder een zeer geslaagd project erg mooi!
Ik wil dit ook nog doen maar dan met mijn 6.1 Hemi . Zou er dan zo uit kunnen zien, mijn auto is origineel wit maar ik denk niet dat dit de kleur wordt.
Groeten uit Kelowna, Canada.
1970 Challenger 318 # matching LA build.
6.1 Hemi (komt uit een 2009 Dodge Challenger).
2010 GMC Terrain (geen Mopar ik weet het)
6.1 Hemi (komt uit een 2009 Dodge Challenger).
2010 GMC Terrain (geen Mopar ik weet het)
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 72 Challenger 493 cui
Tering!
Wat is het moeilijk om de remleidingen allemaal dicht te krijgen!!
Wat is het moeilijk om de remleidingen allemaal dicht te krijgen!!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 72 Challenger 493 cui
Dat ligt voornamelijk aan het gereedschap.
Met de meeste craptools uit China moet je een stuk beter je best doen om iets bruikbaars te krijgen vaak.
Met de meeste craptools uit China moet je een stuk beter je best doen om iets bruikbaars te krijgen vaak.
Re: 72 Challenger 493 cui
Alle flensjes zijn wel dicht, na veel oefenen. Veel problemen gehad met de banjo-aansluitingen en nog steeds met de onluchtingsnippels en de line-lock. Daar zeikt overal olie uit, behalve langs de flensjes!
Gijs is bijna zat! En gelijk heeft-ie!
Gijs is bijna zat! En gelijk heeft-ie!
Re: 72 Challenger 493 cui
Kom op! De aanhouder wint! Laat je niet kisten door zo'n stukkie metaal...Robchally wrote:Alle flensjes zijn wel dicht, na veel oefenen. Veel problemen gehad met de banjo-aansluitingen en nog steeds met de onluchtingsnippels en de line-lock. Daar zeikt overal olie uit, behalve langs de flensjes!
Gijs is bijna zat! En gelijk heeft-ie!
Re: 72 Challenger 493 cui
Het schiet op.
Volgende week vrijdag naar de spuiter voor de laatste afwerkklussen en de ruiten er in plakken. Daarna een paar dingen monteren: stoelen, gordels, interierpanelen, uitlaat en kleine dingen. Gevolgd door de RDW.
Het einde is in zicht!
Re: 72 Challenger 493 cui
Goed bezig! en dadelijk lekker rijden wanneer het wat mooier weer wordt
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: 72 Challenger 493 cui
Ik heb er zin in!!
Even denken: volgens mij is het 7 jaar geleden dat ik voor het laatst in een ami-bakkie heb gereden!!!
Even denken: volgens mij is het 7 jaar geleden dat ik voor het laatst in een ami-bakkie heb gereden!!!
Re: 72 Challenger 493 cui
Bijna het eerst tochtje. Dat wordt genieten! Weet het nog goed toen ik naar het RDW ging. Met hoeveel vermogen komt hij op kenteken?
Re: 72 Challenger 493 cui
235 pk?Gijs wrote:Bijna het eerst tochtje. Dat wordt genieten! Weet het nog goed toen ik naar het RDW ging. Met hoeveel vermogen komt hij op kenteken?
Re: 72 Challenger 493 cui
Geen idee, of ik wel zo nodig moet aangeven hoeveel pk...
Ik vrees dat meneer rdw dan wit wegtrekt...
Ik denk dat 235 wel een acceptabel getalletje is
Ik vrees dat meneer rdw dan wit wegtrekt...
Ik denk dat 235 wel een acceptabel getalletje is
Re: 72 Challenger 493 cui
Volgens mij hoef je het niet eens op te geven. Ik vraag me alleen af of je het voor de verzekering door moet geven...Robchally wrote:Geen idee, of ik wel zo nodig moet aangeven hoeveel pk...
Ik vrees dat meneer rdw dan wit wegtrekt...
Ik denk dat 235 wel een acceptabel getalletje is
Re: 72 Challenger 493 cui
Veel succes bij de RDW dan. In eerste instantie wou ik ook het vermogen niet op kenteken.
Daar was ik dan om het Gas eraf te keuren? Komt de specialist naar mij toe, dat hij alles even gaat controleren. Dit was een soort onderzoek plicht. De auto kreeg een totale controle het motor nummer en vermogen moest erop dit wou ik niet. Even handje klap en wat boeken erbij, toen zijn we op 372 kw gekomen. Maar ik zou dus wel wat documentatie meenemen en hem goed op kenteken zetten. Gewoon boekje of print mee en de specs pakken van een Hemi. Ik heb zelf zoiets van of geen vermogen of iets wat redelijk klopt!
Daar was ik dan om het Gas eraf te keuren? Komt de specialist naar mij toe, dat hij alles even gaat controleren. Dit was een soort onderzoek plicht. De auto kreeg een totale controle het motor nummer en vermogen moest erop dit wou ik niet. Even handje klap en wat boeken erbij, toen zijn we op 372 kw gekomen. Maar ik zou dus wel wat documentatie meenemen en hem goed op kenteken zetten. Gewoon boekje of print mee en de specs pakken van een Hemi. Ik heb zelf zoiets van of geen vermogen of iets wat redelijk klopt!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 72 Challenger 493 cui
Zo'n vermogensmelding op je kenteken is helemaal niet wenselijk.
Bedenk eens wat er gebeurt als je verzekeringstoko dat ook ineens gaat laten meewegen in je premie.
Ik had ook zoiets met m'n '60er NewYorker met 8.2L strokermotor tentijden van de keuring. De RDW-keurmeester vroeg, na het zien van de 'aangepaste' motor, wat nu het vermogen was ervan. Suf als ik was meldde ik eigenlijk dat het rond de 450 moest liggen. Uiteindelijk zette hij de standaard Pk's in kw's ofzo van een motor uit 1960 in de computer.
Was eerst een beetje teleurgesteld maar later bedacht ik me dat een hoog vermogensgetal misschien ooit weleens negatief kan uitpakken, dus kon er eigenlijk niet meer wakker van liggen daarna.
Bedenk eens wat er gebeurt als je verzekeringstoko dat ook ineens gaat laten meewegen in je premie.
Ik had ook zoiets met m'n '60er NewYorker met 8.2L strokermotor tentijden van de keuring. De RDW-keurmeester vroeg, na het zien van de 'aangepaste' motor, wat nu het vermogen was ervan. Suf als ik was meldde ik eigenlijk dat het rond de 450 moest liggen. Uiteindelijk zette hij de standaard Pk's in kw's ofzo van een motor uit 1960 in de computer.
Was eerst een beetje teleurgesteld maar later bedacht ik me dat een hoog vermogensgetal misschien ooit weleens negatief kan uitpakken, dus kon er eigenlijk niet meer wakker van liggen daarna.
Re: 72 Challenger 493 cui
Dat kan er zijn voorbeelden genoeg dat mensen niet kunnen omgaan met hoge vermogensgetallenBigBlockMopar wrote:later bedacht ik me dat een hoog vermogensgetal misschien ooit weleens negatief kan uitpakken, .
Ik werk met plezier.