72 Challenger 493 cui

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Robchally »

Het zijn boss velgen met conti-banden.

Voorwielen: 225/40-18 op 8 J
Achter: 265/35-18 op 9,5 J

Tsja, die bies: Op dit moment hebben we een dikke plakker in gedachten. :hmmm:

Zeg niets tegen Gijs, want die wil de pinstripe..
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Sjak Brak »

Robchally wrote:Het zijn boss velgen met conti-banden.
Ben benieuwd naar de foto's met banden :happy:

Vaart zit er nu goed in, binnenkort dus weer gummen :good:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
B1cuda
Posts: 545
Joined: 10 Jun 2007, 13:04

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by B1cuda »

rob die bies moet je niet plakken dat is 2e keus , ruben ooms kan dat erg goed met penseel :good: , ziet er mooi uit verder dus dat moet ook mooi , ik vind persoonlijk de banden wat aan de platte kant , er moet meer rubber onder.
71 cuda 500 cui.
hd xr 1200
mini cooper s


HD XR1200
Image
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Robchally »

Banden? ha! Velglinten liggen er onder!

Ik ben het met jullie eens, Sjak en Rob. Maar in het echt valt het mee. Daarbij moet de hele zaak nog veel lager worden. Zodra vooral de achterwielen een klein stukje onder het scherm verdwijnen is het wat mij betreft goed. Die banden zijn toch snel glad, dus dan kunnen we even kijken wat er voor maat op gaat.

Die bies!! Het moet wel een brede bies worden van een centimeter minimaal. Hij moet er goed uit springen. En op de achterschermen komt ook nog iets wat er uit moet springen.

Nou heeft Gijs een oude Corsa gekocht. Met water-oliemengsel. De ruilmotor ligt al klaar op de sloop. Een Corsa is natuurlijk véél interessanter dan een oude challenger voor die jonge jongens... dat moet ik niet hebben... Dus ik moet even dreigen dat ik allerlei raar eten ga koken,( quorn met paprika curry, warme griekse aardappelsalade met fèta en zo) zodat hij weer met de chally verder gaat :lol:
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Gijs »

Gijs moet dan nog veel leren.

Helemaal vasten tot hij klaar is.! :good:
Parts
Posts: 35
Joined: 16 Jan 2013, 18:35
Location: Overloon Nb

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Parts »

Hi,
Looks great, alleen velglinten mogen vetter zijn ik ga zelf ook voor 18" in 8 en 9,5 breed maar ik leg er 275 a 285/40/18 of zelfs 275/45/18 op en aan de voorkant 235 a 245/40/18 of ook de 45 serie?
De stretched look is niet mooi voor onze Muscle cars maar grote wielen met slappe banden look ziet er ook niet uit.

Op Cuda-Challenger.com hebben ze een topic "tire combo's" de nodige pagina's lang.
Dit gaf mij een goed beeld van de voor mij ideale look :good: .
Verder een zeer geslaagd project erg mooi!
Ik wil dit ook nog doen maar dan met mijn 6.1 Hemi :hammer: .
Hemi 6.1.jpg
Zou er dan zo uit kunnen zien, mijn auto is origineel wit maar ik denk niet dat dit de kleur wordt.

Groeten uit Kelowna, Canada.
1970 Challenger 318 # matching LA build.
6.1 Hemi (komt uit een 2009 Dodge Challenger).
2010 GMC Terrain (geen Mopar ik weet het)
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by BigBlockMopar »

Witte verf is grondverf. Ook glimmende witte verf... :D
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Robchally »

Tering!
Wat is het moeilijk om de remleidingen allemaal dicht te krijgen!! :x
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by BigBlockMopar »

Dat ligt voornamelijk aan het gereedschap.
Met de meeste craptools uit China moet je een stuk beter je best doen om iets bruikbaars te krijgen vaak.
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Robchally »

Alle flensjes zijn wel dicht, na veel oefenen. Veel problemen gehad met de banjo-aansluitingen en nog steeds met de onluchtingsnippels en de line-lock. Daar zeikt overal olie uit, behalve langs de flensjes!

Gijs is bijna zat! En gelijk heeft-ie!
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Dickdale »

Robchally wrote:Alle flensjes zijn wel dicht, na veel oefenen. Veel problemen gehad met de banjo-aansluitingen en nog steeds met de onluchtingsnippels en de line-lock. Daar zeikt overal olie uit, behalve langs de flensjes!

Gijs is bijna zat! En gelijk heeft-ie!
Kom op! De aanhouder wint! Laat je niet kisten door zo'n stukkie metaal...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Robchally »

image.jpg



Het schiet op.
Volgende week vrijdag naar de spuiter voor de laatste afwerkklussen en de ruiten er in plakken. Daarna een paar dingen monteren: stoelen, gordels, interierpanelen, uitlaat en kleine dingen. Gevolgd door de RDW.
Het einde is in zicht!
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by JaapMopar »

Goed bezig! en dadelijk lekker rijden wanneer het wat mooier weer wordt 8)
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Robchally »

Ik heb er zin in!!
Even denken: volgens mij is het 7 jaar geleden dat ik voor het laatst in een ami-bakkie heb gereden!!!
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Gijs »

Bijna het eerst tochtje. Dat wordt genieten! Weet het nog goed toen ik naar het RDW ging. Met hoeveel vermogen komt hij op kenteken?
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Dickdale »

Gijs wrote:Bijna het eerst tochtje. Dat wordt genieten! Weet het nog goed toen ik naar het RDW ging. Met hoeveel vermogen komt hij op kenteken?
235 pk? :OO:
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Robchally »

Geen idee, of ik wel zo nodig moet aangeven hoeveel pk...
Ik vrees dat meneer rdw dan wit wegtrekt...

Ik denk dat 235 wel een acceptabel getalletje is
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Dickdale »

Robchally wrote:Geen idee, of ik wel zo nodig moet aangeven hoeveel pk...
Ik vrees dat meneer rdw dan wit wegtrekt...

Ik denk dat 235 wel een acceptabel getalletje is
Volgens mij hoef je het niet eens op te geven. Ik vraag me alleen af of je het voor de verzekering door moet geven...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Robchally »

Klaar voor transport naar de spuiter!
in het zonnetje!
in het zonnetje!
Attachments
mooi schoon en droog. Deuren dicht en rijden maar!
mooi schoon en droog. Deuren dicht en rijden maar!
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Robchally »

foto (2).JPG
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Robchally »

Ik moet meer patat eten,de broek hangt me los op de kont!
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Dickdale »

Meer bier drinken!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by Gijs »

Veel succes bij de RDW dan. In eerste instantie wou ik ook het vermogen niet op kenteken.
Daar was ik dan om het Gas eraf te keuren? Komt de specialist naar mij toe, dat hij alles even gaat controleren. Dit was een soort onderzoek plicht. De auto kreeg een totale controle het motor nummer en vermogen moest erop dit wou ik niet. Even handje klap en wat boeken erbij, toen zijn we op 372 kw gekomen. Maar ik zou dus wel wat documentatie meenemen en hem goed op kenteken zetten. Gewoon boekje of print mee en de specs pakken van een Hemi. Ik heb zelf zoiets van of geen vermogen of iets wat redelijk klopt!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by BigBlockMopar »

Zo'n vermogensmelding op je kenteken is helemaal niet wenselijk.
Bedenk eens wat er gebeurt als je verzekeringstoko dat ook ineens gaat laten meewegen in je premie.

Ik had ook zoiets met m'n '60er NewYorker met 8.2L strokermotor tentijden van de keuring. De RDW-keurmeester vroeg, na het zien van de 'aangepaste' motor, wat nu het vermogen was ervan. Suf als ik was meldde ik eigenlijk dat het rond de 450 moest liggen. Uiteindelijk zette hij de standaard Pk's in kw's ofzo van een motor uit 1960 in de computer.
Was eerst een beetje teleurgesteld maar later bedacht ik me dat een hoog vermogensgetal misschien ooit weleens negatief kan uitpakken, dus kon er eigenlijk niet meer wakker van liggen daarna.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: 72 Challenger 493 cui

Post by ARLI »

BigBlockMopar wrote:later bedacht ik me dat een hoog vermogensgetal misschien ooit weleens negatief kan uitpakken, .
Dat kan er zijn voorbeelden genoeg dat mensen niet kunnen omgaan met hoge vermogensgetallen
:yeah:
Ik werk met plezier.
Post Reply