57 Chrysler Custom

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Enkele maanden terug alweer kocht ik deze '57 Chrysler Windsor.
Ik had de auto voorheen al enige tijd te koop zien staan op CarsOnLine.com. Toen ik de auto plots ook op eBay zag staan vond ik het, mede door de lage dollar toen, maar eens tijd om de eigenaar te contacten voordat ook deze aan m'n neus voorbij ging zoals bij een voorgaande '57 Chrysler al het geval was.

Image

Na wat mailtjes over en weer gestuurd te hebben besloot ik de auto te kopen en hierheen te laten verschepen.


Image

Een maandje terug kwam de auto aan in Nederland bij Marlog en werd kort daarna op een woensdagavond net voor kerst, door Mike H. Autotransport bij mij voor de deur afgeleverd. :good:

Image


Na een grondige inspectie op de brug had ik voor mezelf al een plan gemaakt wat er zoal vervangen cq. verbeterd kon worden onder de auto, dus in de dagen daarna werden direct al diverse items gedemonteerd van de auto.

Image

Image

Image

Image

Image


De stuur-stangen en kogels zijn op dit moment allemaal nagekeken en vervangen waar noodzakelijk. De hulpstuur-arm krijgt een nylon bus als bushing. De rubberen versie waar deze dingen normaal mee uitgevoerd zijn geven altijd flink wat speling in het stuurmechaniek en dat wil ik eruit hebben.

Image


De achter-as is verwijderd en tevens nagekenen en ook weer van wat verf voorzien.
Een nieuwe remleiding was noodzakelijk en zal binnenkort gemaakt worden.

Image


Van de bodem en chassis van de auto heb ik de losse dunne roest afgestaalborsteld en al gedeeltelijk voorzien van verf.

Image

Image


De bladveren hebben ook hun verfbeurt gehad en worden voorzien van poly-urethane rubbers voor een strakkere wegligging.

Image


Ook had ik al een klein begin gemaakt om de paarse verf van de chrome raamstrippen af te halen. Opzich is dit wel redelijk gelukt maar het onbreekt nog aan een goed polijstwiel in m'n garage om het echt perfect te krijgen. Dus daar moet nog aan gewerkt worden.

Image


Een groot en mooi voordeel van de auto was het feit dat deze al een Wilwood schijfrem-kit heeft. Deze kit ga ik proberen te kopieren op m'n andere auto's welke nog trommelremmen hebben rondom.

Image


Voor wat betreft de verdere plannen met de auto, zal deze zover als enigsins mogelijk verlaagd worden en de paarse paintjob zal voorzien worden van enkele scallops...

Image
User avatar
duster440
Posts: 865
Joined: 07 Jun 2007, 23:49

Re: 57 Chrysler Custom

Post by duster440 »

goed bezig herman, ennuh.... wat een geweldig model.... :good:
10 things men know about women...
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..

You can't fix stupid.....
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by PostMan »

Hey goed bezig Herman.
Zeg, meteen na de bak, die verdikking zeg maar, wasda?
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 57 Chrysler Custom

Post by jvdwolde »

:hmmm: Hand/parkeerrem?
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Goed bezig, erg gave ride man!! :good:
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Dat is de handrem inderdaad.
T/m '64 zat de handrem op de transmissie bij deze Chryslers.
Dat is altijd wel leuk bij een APK als de handrem getest wordt. Beide wielen tonen dan precies dezelfde remkracht op de remmenbank dus dat laat een ontwetende keurmeester nogal eens verbaasd staan kijken :D
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: 57 Chrysler Custom

Post by moparton »

Gave bak!!

:good:
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: 57 Chrysler Custom

Post by 7T Cuda »

Cool!!! :good: Maare, die chevvie-bomb uitlaatdempers gaan er wel weer terug onder zeker? :sneaky: Die zijn ruig man! :D
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Voor de RDW-keuring gaan die dunne worm-pijpjes er weer even terug onder de auto. Ik heb de uitlaatpijpen vooraan bij de motor los gemaakt en in 1 stuk onder de auto vandaan gehaald (zonder achteras gaat dat natuurlijk wat makkelijker :roll: :D ).
Na de keuring gaan een wat serieuzer uitlaatje eronder hangen uiteraard... En eentje met wat minder nutteloze bochtjes ook als het even kan... :lol:

Ook wil ik waarschijnlijk de huidige 354ci motor ooit gaan ombouwen naar een 354ci Hemi. Dat gaat met deze motoren vrij simpel door er een set andere zuigers in te zetten en gewoon Hemi-koppen te monteren.
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 57 Chrysler Custom

Post by jvdwolde »

:OO: Cool Herman, HEMI'S RULE!

( :hmmm: volgend jaar die van mij er maar eens uit sleutelen)
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lennard »

hey herman

nog update's ?
of ben je nog steeds met dat schaap bezig in je chassis ? :happy:

Groeten Lennard
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Ben nog geen zak verder gekomen sinds enkele weken terug met de '57er.
Diverse klusjes zoals garage opruimen, tijdschriftje maken, garage opruimen, draaibankje aanschaffen, garage opruimen, draaibankje opknappen, garage opruimen, onderhoud aan de daily schijtdriver, garage opruimen enz. kosten meer tijd dan je hoopt altijd... :ohja: Had ik al gemeld dat ik ook m'n garage af en toe aan het opruimen was :happy:
Daarnaast, met die kutkou en het baggerweer de laatste tijd heb ik ook weinig zin soms om naar de garage te kachelen, dus dan schieten de zaken ook niet echt op natuurlijk.
Maar aankomend weekend gaan we er weer lekker VOL tegenaan! :)
User avatar
EDWIN
Posts: 830
Joined: 13 Jun 2007, 11:20
Location: Seutercity
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by EDWIN »

Draaibankje?
Image
Dodge B 250 Lowtop, Plymouth Scamp, HD Heritage, HD Ironhead, HD 1200S, Triumph Bonneville, Triumph chop, Kwalijkzaki hardtail.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

tja, het had leuk geweest als ik velgen kon afdraaien en convertors kon opensnijden erop enzo, maar ja, men kan niet alles hebben :D
User avatar
Ed
Posts: 568
Joined: 06 Jun 2007, 20:01

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Ed »

"Kutkou en baggerweer" :roll: hoeist met de vloerverwarming :P :happy:
Op je knietjes de straatstenen terug leggen in de loods, omdat die klote muizen denken dat er een snelweg onder de fundering doorloopt, dat is pas koud.
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lennard »

aha ok
tja garage opruimen doe je toch alleen als je klaar bent :happy:
of als je je gereedschap niet meer kunt vinden :?

veel suc6 dan komend weekend ;)

Groeten Lennard
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Dodgefever68 »

:lol:
Daarnaast, met die kutkou en het baggerweer de laatste tijd heb ik ook weinig zin soms om naar de garage te kachelen
Ha! ben dus niet de enige! :sucks:
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 57 Chrysler Custom

Post by jvdwolde »

:lol: geen last van, vloerbedekking en Centrale Verwarming, en als ik het snel warm wil hebben zet ik de gas heater even aan..
Geen ruimte voor een brug helaas, dat dan weer niet... :(
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Ach, troost je, zondag heb ik ook de hele dag op de grond moeten AFZIEN met sleutelen ONDER een slOpel in m'n garage, terwijl m'n 2 bruggen vol stonden met onverrijdbaar Mopar-ijzer... :) :D

Om dat weer te compenseren heb ik vanavond nog even snel het 1 en ander gedaan aan de '57er. :)
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 57 Chrysler Custom

Post by jvdwolde »

Da's kut, maar ook wel weer mooi... :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lennard »

hey herman

werkt lekker he zo'n GM product he :lol:
maar mooi dat dat ook weer klaar is :good:

Groeten Lennard
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Update - April 2009:
Heb afgelopen week vrij genomen om wat meer progress te kunnen boeken aan m'n 57er. Dat lijkt z'n vruchten af te werpen opzich, al heb ik ook wat dagen 'verspeeld' aan dakloos rondcruisen :D


Inmiddels staat de hele bodem, chassis en tank lekker beschermd in de verf;

Image

Image


En de wokkel-uitlaatjes hangen ook voorlopig weer op hun plek;

Image


De hulpstuur-arm is voorzien van 2 nylon busjes om zodoende meer stabiliteit en duurzaamheid te geven. De rubberen-bushings zijn nogal slapjes normaal gesproken en geven de stuurarm de kans om ook 'op en neer' te kunnen bewegen tijdens sturen. Iets wat niet echt gewenst is.

Image



Daarnaast zijn deze week tevens de stuurstangen weer teruggeplaatst, strutrod bushings vernieuwd, rondom nieuwe schokbrekers geplaatst en alle kogels nagekeken en voorzien van nieuwe stofhoesjes. Het remsysteem is nu weer geheel aangesloten.
De hoofdremcylinder heb ik nagekeken en gehoond. Zag er allemaal nog goed uit dus weer terug op de auto gezet. Morgen alleen nog even ontluchten.
I.D.K.
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2007, 20:28
Location: Waar de strepen liggen!!

Re: 57 Chrysler Custom

Post by I.D.K. »

Hee Herman,

ff een vraag. Is het verstandig om de onderkant te tectyleren voor de keuring of na de keuring bij het RDW??
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Als het tectyleren netjes gebeurd en niet alles onder geklodderd wordt dan maakt het niet zo veel uit lijkt me. Met tectyl kan je wel nog eventueel wat matige plaatdelen afdekken als nodig.

Persoonlijk ben ik nu van mening dat m'n auto's niet getectyleerd hoeven te worden zolang het geen dailydrivers zijn tenminste.
Gewone verf is makkelijker schoon te maken en bij te werken later dan smerige tectyl. Maar wellicht denk ik daar makkelijker over denk omdat ik een brug heb waar m'n auto op kan staan.
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 57 Chrysler Custom

Post by jvdwolde »

:hmmm: GÉÉN VETTE SHIT!











(er is n.l. geen vet te bekennen....) :D
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Post Reply