57 Chrysler Custom

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 57 Chrysler Custom

Post by jvdwolde »

BigBlockMopar wrote:Bij PnS waren ze ook al richting de 4 tientjes dacht ik te herinneren.
Persoonlijk vind ik dat toch flink veel geld voor een stuk pijp met een verdikking erin en een paar gaatjes.
Maar ik heb nog een convertible die ik ook nog een goed stuk stiller wil krijgen dus ik ga er sowieso nog wel enkele bij bestellen.
Ze werken perfect Herman! en die pijpen van mij hebben geen gaatjes maar Louvres...ik heb ze wel andersom gedraaid anders kreeg je een sputterend geluid maar ik ben de herrie helemaal kwijt!
Op de snelweg (bij 200 km/h+) hoor je niks, bij 80km/h bijna niks en bij optrekken klinkt het best vet..alleen klappert mijn uilaat pijp nu ergens tegenaan.. :hmmm:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Pedalfred wrote:Ben je btw nog met iets bezig voor de strip in 2010 ?...
Nope, nada.
De 'focus' ligt bij de nog-niet-rijdbare hokken in m'n hok.
Al ga ik wel binnenkort een gezellig roller nokkenasje in de '60er schuiven. :sneaky:
Miss Dodge
Posts: 157
Joined: 12 Jun 2007, 21:52
Location: Amsterdam

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Miss Dodge »

Hey Herrie

Hoe ist nou met je paarse beauty? Loopt ie al wat beter?
'57er Chrysler New Yorker 392 Hemi
'73er Dodge Polara 318
'80er Dodge Ramcharger 318
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Heb afgelopen zondag een stukkie rond de garage gereden en op nog wat kleine aanpassingen na rijdt ie al stukken beter dan voorheen...! :)


Image
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: 57 Chrysler Custom

Post by HemiMopar »

een plaatje zo met die sneeuw! top man :good:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
Miss Dodge
Posts: 157
Joined: 12 Jun 2007, 21:52
Location: Amsterdam

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Miss Dodge »

:OO: Wat een beauty!
'57er Chrysler New Yorker 392 Hemi
'73er Dodge Polara 318
'80er Dodge Ramcharger 318
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Zeker! :oops:

Maar wat zijn je plannen nou Herman? (daar had je het in een ander topic over)
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

in 't kort... Chrome, Scallops, Bullits... :sneaky:
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Cool, Vet, Bullits...? Komen die op de grille of op de velgen?
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Sowieso op de velgen, grille moet ik nog bezien.

trouwens...
Vandaag heb ik jouw ouwe timingtandwiel in hergebruik genomen, Dus sorry, je krijg 'm niet terug! :lol:
Onvoorstelbaar dat een 40 jaar oud versleten en onbruikbaar geworden onderdeel ineens weer een nuttige functie kan krijgen... :OO: :D

Men neme een stokoud timing tandwiel.
Je spant het in op een draaibank en gaat een half uurtje aluminium snippers staan maken.
En dan, na wat passen en meten, heb je ineens een perfecte verloopring voor je luchtfilter-huis en je carburateur :yeah: :happy:

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Neeee!!! Waarom? Ik had al een plekje aan de muur vrijgemaakt....... :cry: :cry:
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Ik moet er ongetwijfeld nog wel eentje hebben slingeren ergens in een vergelijkbare staat, alleen deze lag nog 'vers in het zicht', vandaar dat die eraan moest geloven ;)

Ik was eerst begonnen met een 8-gaats wiel-spacer die ik nog had liggen. Maar al die gaten erin kwamen niet goed uit dus moest ik op zoek naar wat anders om het luchtfilter-huis goed te kunnen afsluiten op de carburateur. Er had niets beter kunnen passen dan dit timing-tandwiel.
User avatar
Ed
Posts: 568
Joined: 06 Jun 2007, 20:01

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Ed »

:D Je moet de oplossing maar zien in zo'n stukje wanddecoratie :good:

@ Lowrida.......ik heb nog genoeg oud en vet ijzer liggen hier hoor, mag zo aan de muur :roll: :D
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Mooi, maar het is alsnog niet MIJN oude distributie! :hammer:
Beetje jammer..

Maar dat kost hem gewoon een rondje rijden in de windsor!! :D
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Als je nou net zo gehecht was aan dat tandwiel als aan je wieldoppie wat je achteloos in de sloot flikkerde hier :P dan had ik de kans niet gekregen om dat tandwiel te gebruiken... :D
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Nounounou... mag ik ff quoten uit een pm! :ohja:
Lowrida wrote:ow btw, was mijn ouwe distributieset vergeten.. niet weggooien hoor, die wil ik nog ff aan wat
mensen showen.. :P
Maaruh, wie had als laatste die wieldop erop gezet zonder kwartslag te draaien?! :letop: :D
Je weet wel "draaien, likken en dompelen"... dat dompelen ging wel goed! :lol:
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
Ed
Posts: 568
Joined: 06 Jun 2007, 20:01

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Ed »

Hij is toch niet weggegooid...........en hij wordt hier uitgebreid getoond :P :lol: :lol:
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Achja, heeft ie iig nog een goed doel bereikt! :good:
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Lowrida wrote:Maaruh, wie had als laatste die wieldop erop gezet zonder kwartslag te draaien?! :letop: :D
Koop dan in het vervolg ook geen wieldoppen waar blijkbaar een handleiding bij nodig is... :sucks:
Het enige wat erop zat was een sticker met Made in China... :happy:
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

BigBlockMopar wrote:Koop dan in het vervolg......
Gekreegt bij de auto! :ohja:

Binnekort te koop! Hou lekker de steelies der onder..
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: 57 Chrysler Custom

Post by HemiMopar »

vakwerk weer herman :yeah:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: 57 Chrysler Custom

Post by blade »

Ik kwam vandaag deze (schaal 1:64) tegen bij Walmart Herman, ik vond hem wel wat op die van jou lijken dus ik heb hem meegenomen en stuur hem binnenkort effe naar je op. In het echt is hij Paarser dan op deze foto, dit neigt meer naar Blauw.
Image
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

:good:

Blijkbaar is 'paars' weer een nieuwe trend aan het worden als ze gelijk al modelletjes gaan maken van m'n auto... :D
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Ik struikelde zojuist over dit bijna vergeten projecttopicje... :oops:
Technisch/motorisch is er sinds ehm, 2010 zie ik alweer, vrij weinig veranderd nog... :?

Wel heb ik inmiddels redelijk wat chroomglim weer weten terug te brengen op de auto en de grille heb ik wat gecustomized in stijl met de auto.

Zal daarom ff snel een plaatje posten van hoe de auto er nu een beetje uitziet;

Image


Het glimmende chroom lijkt ook wat leuk uitziende dames naar de auto te lokken zo nu en dan, dus dat was geen verkeerde zet :D


Image

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Afgelopen week de startmotor vervangen voor een reserve startmotor die de motor wel wat sneller rond wil gooien.
Vreemd genoeg ziet de reserve startmotor er vrij matig uit, maar hij start er niet minder om.
Daarnaast ook weer een anti-swaybar gemonteerd vooraan en uitlaat-turndown eindjes op de uiteinden gelast.
Een of andere vorige beun had de uitlaten ooit rechtdoor naar achteren laten lopen, en daarbij halve maandjes getorched uit de achterbumper en een chassisdeel. Dit is nu allemaal weer zoals het hoort.

Vanmiddag even een kort ritje gemaakt en de swaybar houdt de auto wat strakker in de bochten, al had deze auto daar niet echt veel last van voorheen.

Image
Post Reply