57 Chrysler Custom

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Update Juli 2009;

De auto heeft ooit 'overzet'-dorpels gekregen waardoor het geheel er aan de buitenzijde wel goed uitzag, maar aan de binnenzijde nog niet. De originele, verroeste binnenzijde van de dorpels van de auto zijn nu op nette wijze gelast door Remon (Lowrida) :good: en alles voelt daardoor ook weer solide aan. Na het lassen is alles onder een laagje verf verdwenen weer.

Heb zelf onlangs ook nog een ietwat rigoreuze stap gemaakt om nagenoeg het complete interieur uit de auto te trekken om nog wat kleine bodemplaat reparaties uit te voeren die tevoorschijn kwamen tijdens de dorpel-reparaties. Deze reparaties zijn nu gedaan en heb onlangs de bodem weer in de verf gezet.

Dorpel-laswerk;
Image

Bodem
Image

Image

Image


Aangezien al het chroomwerk op de auto ooit geschuurd en in de verf gezet is, ben ik ook zo nu en dan bezig om deze verf weer te verwijderen met als poging het chroom weer terug te krijgen.
Zo ook de achterlichten. Deze zal ik tzt wel moeten laten verchromen of eerder, vervangen voor andere. Tot die tijd heb ik voor de cheap-ass oplossing gekozen om ze voorlopig te beplakken met chroom-stickermateriaal wat we op het werk gebruiken om belettering mee te maken.
Ik durf te zeggen dat het van een kleine afstand er al best aardig uitziet nu, zeker voor een tijdelijke oplossing.

Image

Image
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Thing »

waarom laat je dat niet chroom spuiten Herman??

ik heb materiaal gezien dat er tiptop uitzag.. was niet te zien dat het gespoten was...
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Dat is een optie die ik wellicht nog wel overweeg misschien voor de achterlichten.
Ik heb op dit moment een paar bumpers in Californië op het oog, maar goed, je weet wat voor tijd erover heen 'kan' gaan eerdat ze hier zijn :) Dus misschien zouden de bumpers ook niet misstaan hiermee.
Zal zaterdag eens gaan informeren in Wateringen.
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Volgens mij is dat spuitchrome niet echt voor buiten bedoeld. Het verweerd vrij snel!
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Thing »

BigBlockMopar wrote:Dat is een optie die ik wellicht nog wel overweeg misschien voor de achterlichten.
Zal zaterdag eens gaan informeren in Wateringen.
nee die doet dat niet..

daarvoor moet je informeren in Naaldwijk
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
Ed
Posts: 568
Joined: 06 Jun 2007, 20:01

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Ed »

Mooi werk :good: en wat een handig hulpje heb jij. Die moet ik in de winter maar eens opsluiten in mijn loods.........daar ligt ook nog wat laswerk te wachten :happy:

Die chroom shit geeft de nekslag in die projecten.............wat een geld kost dat zeg :?
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Kan zomaar gebeuren..... :sneaky:
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Vandaag was het eindelijk zo ver... de RDW keuring! De eerste en enige keuring die deze wagen zal krijgen :)
Vanochtend op een achterlijk vroeg tijdstip m'n nest uitgekropen om de auto om 8.00 uur bij het lokale RDW-keuringsstation voor te kunnen rijden.
Na een kort ontmoetingsgesprek met een nogal chagrijnige vrouw op Loket 1 kon de keuring beginnen.
De keurmeester bleek een geschikte peer te zijn en begon zijn werkdag gelukkig wel met een kleine dosis humor.
Onder de auto vond ie alles er goed en netjes uitzien verder.
Echter keurde hij de auto wel strak volgens het boekje, en een punt van afkeur zijn deuren zonder deurgrepen.
Desondanks dat ik de deuren op afstand kan openen, staat er in het reglement dat autodeuren 'normaal' te openen moeten zijn; bedoeld wordt dus, met de hand. (in geval van een noodsituatie bijvoorbeeld)
Hier had ik echter al op ingespeeld door heel simpel een touwtje aan de binnenste deurklink te maken, en deze tussen de ruit naar buiten te laten hangen. De keurmeester teste het touwtje en keurde het goed. :happy: Wat ik echter niet had gedaan was de andere deur ook van zo'n touwtje te voorzien. Alsnog afkeur dus! :sucks:
Ik vroeg of ik terplekke een aanpassing kon maken aan de deur en dat vond ie prima. Gelukkig had ik nog een touwtje aan het kofferklep-relais zitten wat ik dan maar heb afgeknipt en aan de andere deurklink heb bevestigd dmv van een knoopje en een Ty-rapje. Alsnog "Goedkeur" dus! :good: :lol:

De remmentest verliep daarna vlekkenloos maar bij de koplamptest bleek de rechter lamp een geheel fout lichtbeeld te geven. Alsnog Afkeur dus! :sucks:
Nou bleek de beste man, die overigens een wat jongere broer van die kerel van de SmaakPolitie had kunnen zijn, nog steeds een toffe peer te zijn, en zei tegen me dat ik de koplamp wel even open mocht schroeven om te kijken of er iets aan te doen was.
Zo gezegd zo gedaan en het bleek dat ik de lamp verkeerd in z'n behuizing had weten te proppen. Dus lampje opnieuw geplaatst en ook dit was weer "Goedkeur" dus! :good: :lol:

In de tussentijd was een andere, eveneens toffe keurmeester naar me toe gelopen en zei dat als ik klaar was met het lampje terugbouwen, dat ik naar het Chassisnummer-vak kon rijden. "Doe maar rustig aan" was duidelijk het motto :D
Na het nummermeppen en kilo's ijzer wegen kon ik me nog even financieel laten leegkloppen in het kantoortje. Gelukkig had ik nu met de dame van loket 2 te maken, die een stuk vriendelijker was dan haar chaggo collega.
Na deze legale beroving :D kon ik me melden bij het hok met de Douane-peoples.
Ook hier weer trof ik eveneens een chagrijnige persoon aan die blijkbaar al zuchtend en steunend z'n werkdagje was begonnen. Duidelijk een paardelul die al veels te lang op z'n werkplekje vastgeroest zit.
Na het invullen van het nutteloze BPM-vod mocht ik nog even 10 minuten wachten. Ook hier werd ik gelukkig verder geholpen door een stuk vriendelijkere vrouwelijke collega.


Genoeg geluld! Een paar plaatjes....!


Image

Image

Image

:D

Image

Image
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 57 Chrysler Custom

Post by jvdwolde »

:lol: Die touwtjes...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: 57 Chrysler Custom

Post by boyanka »

:good: prachtig, ik hoop ooit eens zoiets te kunnen aanschaffen
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Gefeliciteerd herman! Eindelijk legaal cruisen... (volgend jaar zomer dan ;))
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
SixxSeven
Posts: 183
Joined: 01 Oct 2009, 23:16
Location: Meppel
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by SixxSeven »

Gave auto, vind hem zo stukken mooier dan op de eerste foto's :D en mooi dat ie goedgekeurd is, gefeliciteerd :good:
Courage is the key, unlock your destiny
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 57 Chrysler Custom

Post by jvdwolde »

boyanka wrote::good: prachtig, ik hoop ooit eens zoiets te kunnen aanschaffen
Dat kan...die van mij is nog te koop... :sneaky:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
barry
Posts: 945
Joined: 08 Jun 2007, 13:20

Re: 57 Chrysler Custom

Post by barry »

hahaha prachtig mc guyver verhaal!!
Ik heb ooit ook zo bij de rdw gestaan met een zak ty raps en kroonsteentjes!!!
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Ik had vandaag maar 3 gereedschapjes meegenomen, te weten een kruiskop-, en korte platte-schroeverdraaier, een tangetje en wat Ty-raps... 'k heb gvd alles nog nodig gehad ook :D
Gelukkig had ik het stukje touw nog in de achterklep hangen anders had ik wellicht een bougie-kabel moeten nemen als deuropener :lol:


Image
User avatar
bing the intruder
Posts: 353
Joined: 05 May 2009, 20:29
Location: Ravenstein

Re: 57 Chrysler Custom

Post by bing the intruder »

whaahahaha die touwtjes!
geweldig.
mare wel lekker dat je nu met die knappe auto legaal de weg op mag.
het is toch wel een van mijn favoriete autootjes. :good:
Walk like a woman, talk like a man.
User avatar
Fury
Posts: 1219
Joined: 08 Jun 2007, 13:57

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Fury »

Whaaa, gefeliciteerd dan maar ennuh niet vergeten iedere keer die touwtjes buiten het raam te hangen als je gaat rijden.... :lol: :yeah:
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Ik denk dat m'n verzekering wel weer anders aankijkt tegen deze touwtjes. Het is nou niet echt diefstal-preventie-verhogend natuurlijk :happy:
User avatar
Fury
Posts: 1219
Joined: 08 Jun 2007, 13:57

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Fury »

BigBlockMopar wrote:Ik denk dat m'n verzekering wel weer anders aankijkt tegen deze touwtjes. Het is nou niet echt diefstal-preventie-verhogend natuurlijk :happy:

Duhuh...die moet je met parkeren weer binnen leggen tuurlijk.
Dus; gordel aan, spiegels goed zetten, touwtje(s) buiten, handen op tien voor twee en toeren maar.... ;)

Suc6!
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by jeffrey..... »

:OO: dat ze dat goedgekeurd hebben met die touwtje's ik had 2 weken geleden steekproef op een polo zonder deurgrepen............ afgekeurd!

moesten gewoon normale deurgrepen in zitten geen touwtje's of knopje's bla bla

maarre gefeliciteert! :good:
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: 57 Chrysler Custom

Post by HemiMopar »

BigBlockMopar wrote: Echter keurde hij de auto wel strak volgens het boekje, en een punt van afkeur zijn deuren zonder deurgrepen.
Desondanks dat ik de deuren op afstand kan openen, staat er in het reglement dat autodeuren 'normaal' te openen moeten zijn; bedoeld wordt dus, met de hand. (in geval van een noodsituatie bijvoorbeeld)
Hier had ik echter al op ingespeeld door heel simpel een touwtje aan de binnenste deurklink te maken, en deze tussen de ruit naar buiten te laten hangen. De keurmeester teste het touwtje en keurde het goed. :happy: Wat ik echter niet had gedaan was de andere deur ook van zo'n touwtje te voorzien. Alsnog afkeur dus! :sucks:
Ik vroeg of ik terplekke een aanpassing kon maken aan de deur en dat vond ie prima. Gelukkig had ik nog een touwtje aan het kofferklep-relais zitten wat ik dan maar heb afgeknipt en aan de andere deurklink heb bevestigd dmv van een knoopje en een Ty-rapje. Alsnog "Goedkeur" dus! :good: :lol:
Dat ze het uberhoud al goedkeuren, deuren die met een touwtje open kunnen maar ze kunnen dan wel geopend worden wat een mazzel weer herman :OO:
top iedee!

Gefeliciteerd met de goedkeuring eindelijk legaal de weg op van de zomer :yeah:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Sjak Brak »

Hoezo van de zomer pas cruisen :? Ligt bij jullie ook iedere weg open op dit moment :lol:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by Lowrida »

Toevallig wel.. word je schijtziek van! :boos:
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 57 Chrysler Custom

Post by BigBlockMopar »

Ik heb gelukkig een andere smoes om toch nog even niet te rijden... M'n intake manifold is er ineens vanaf gepleurd gisteravond... :? :lol:


Image

Image
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: 57 Chrysler Custom

Post by boyanka »

Dat kan...die van mij is nog te koop... :sneaky:[/quote]

;) ik ben nog niet van m'n cadillac af en voorkeur is eigenlijk toch nog een Van.
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Post Reply