57 Chrysler Custom
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Update Juli 2009;
De auto heeft ooit 'overzet'-dorpels gekregen waardoor het geheel er aan de buitenzijde wel goed uitzag, maar aan de binnenzijde nog niet. De originele, verroeste binnenzijde van de dorpels van de auto zijn nu op nette wijze gelast door Remon (Lowrida) en alles voelt daardoor ook weer solide aan. Na het lassen is alles onder een laagje verf verdwenen weer.
Heb zelf onlangs ook nog een ietwat rigoreuze stap gemaakt om nagenoeg het complete interieur uit de auto te trekken om nog wat kleine bodemplaat reparaties uit te voeren die tevoorschijn kwamen tijdens de dorpel-reparaties. Deze reparaties zijn nu gedaan en heb onlangs de bodem weer in de verf gezet.
Dorpel-laswerk;
Bodem
Aangezien al het chroomwerk op de auto ooit geschuurd en in de verf gezet is, ben ik ook zo nu en dan bezig om deze verf weer te verwijderen met als poging het chroom weer terug te krijgen.
Zo ook de achterlichten. Deze zal ik tzt wel moeten laten verchromen of eerder, vervangen voor andere. Tot die tijd heb ik voor de cheap-ass oplossing gekozen om ze voorlopig te beplakken met chroom-stickermateriaal wat we op het werk gebruiken om belettering mee te maken.
Ik durf te zeggen dat het van een kleine afstand er al best aardig uitziet nu, zeker voor een tijdelijke oplossing.
De auto heeft ooit 'overzet'-dorpels gekregen waardoor het geheel er aan de buitenzijde wel goed uitzag, maar aan de binnenzijde nog niet. De originele, verroeste binnenzijde van de dorpels van de auto zijn nu op nette wijze gelast door Remon (Lowrida) en alles voelt daardoor ook weer solide aan. Na het lassen is alles onder een laagje verf verdwenen weer.
Heb zelf onlangs ook nog een ietwat rigoreuze stap gemaakt om nagenoeg het complete interieur uit de auto te trekken om nog wat kleine bodemplaat reparaties uit te voeren die tevoorschijn kwamen tijdens de dorpel-reparaties. Deze reparaties zijn nu gedaan en heb onlangs de bodem weer in de verf gezet.
Dorpel-laswerk;
Bodem
Aangezien al het chroomwerk op de auto ooit geschuurd en in de verf gezet is, ben ik ook zo nu en dan bezig om deze verf weer te verwijderen met als poging het chroom weer terug te krijgen.
Zo ook de achterlichten. Deze zal ik tzt wel moeten laten verchromen of eerder, vervangen voor andere. Tot die tijd heb ik voor de cheap-ass oplossing gekozen om ze voorlopig te beplakken met chroom-stickermateriaal wat we op het werk gebruiken om belettering mee te maken.
Ik durf te zeggen dat het van een kleine afstand er al best aardig uitziet nu, zeker voor een tijdelijke oplossing.
Re: 57 Chrysler Custom
waarom laat je dat niet chroom spuiten Herman??
ik heb materiaal gezien dat er tiptop uitzag.. was niet te zien dat het gespoten was...
ik heb materiaal gezien dat er tiptop uitzag.. was niet te zien dat het gespoten was...
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Dat is een optie die ik wellicht nog wel overweeg misschien voor de achterlichten.
Ik heb op dit moment een paar bumpers in Californië op het oog, maar goed, je weet wat voor tijd erover heen 'kan' gaan eerdat ze hier zijn Dus misschien zouden de bumpers ook niet misstaan hiermee.
Zal zaterdag eens gaan informeren in Wateringen.
Ik heb op dit moment een paar bumpers in Californië op het oog, maar goed, je weet wat voor tijd erover heen 'kan' gaan eerdat ze hier zijn Dus misschien zouden de bumpers ook niet misstaan hiermee.
Zal zaterdag eens gaan informeren in Wateringen.
Re: 57 Chrysler Custom
Volgens mij is dat spuitchrome niet echt voor buiten bedoeld. Het verweerd vrij snel!
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
Re: 57 Chrysler Custom
nee die doet dat niet..BigBlockMopar wrote:Dat is een optie die ik wellicht nog wel overweeg misschien voor de achterlichten.
Zal zaterdag eens gaan informeren in Wateringen.
daarvoor moet je informeren in Naaldwijk
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
Re: 57 Chrysler Custom
Mooi werk en wat een handig hulpje heb jij. Die moet ik in de winter maar eens opsluiten in mijn loods.........daar ligt ook nog wat laswerk te wachten
Die chroom shit geeft de nekslag in die projecten.............wat een geld kost dat zeg
Die chroom shit geeft de nekslag in die projecten.............wat een geld kost dat zeg
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Re: 57 Chrysler Custom
Kan zomaar gebeuren.....
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Vandaag was het eindelijk zo ver... de RDW keuring! De eerste en enige keuring die deze wagen zal krijgen
Vanochtend op een achterlijk vroeg tijdstip m'n nest uitgekropen om de auto om 8.00 uur bij het lokale RDW-keuringsstation voor te kunnen rijden.
Na een kort ontmoetingsgesprek met een nogal chagrijnige vrouw op Loket 1 kon de keuring beginnen.
De keurmeester bleek een geschikte peer te zijn en begon zijn werkdag gelukkig wel met een kleine dosis humor.
Onder de auto vond ie alles er goed en netjes uitzien verder.
Echter keurde hij de auto wel strak volgens het boekje, en een punt van afkeur zijn deuren zonder deurgrepen.
Desondanks dat ik de deuren op afstand kan openen, staat er in het reglement dat autodeuren 'normaal' te openen moeten zijn; bedoeld wordt dus, met de hand. (in geval van een noodsituatie bijvoorbeeld)
Hier had ik echter al op ingespeeld door heel simpel een touwtje aan de binnenste deurklink te maken, en deze tussen de ruit naar buiten te laten hangen. De keurmeester teste het touwtje en keurde het goed. Wat ik echter niet had gedaan was de andere deur ook van zo'n touwtje te voorzien. Alsnog afkeur dus!
Ik vroeg of ik terplekke een aanpassing kon maken aan de deur en dat vond ie prima. Gelukkig had ik nog een touwtje aan het kofferklep-relais zitten wat ik dan maar heb afgeknipt en aan de andere deurklink heb bevestigd dmv van een knoopje en een Ty-rapje. Alsnog "Goedkeur" dus!
De remmentest verliep daarna vlekkenloos maar bij de koplamptest bleek de rechter lamp een geheel fout lichtbeeld te geven. Alsnog Afkeur dus!
Nou bleek de beste man, die overigens een wat jongere broer van die kerel van de SmaakPolitie had kunnen zijn, nog steeds een toffe peer te zijn, en zei tegen me dat ik de koplamp wel even open mocht schroeven om te kijken of er iets aan te doen was.
Zo gezegd zo gedaan en het bleek dat ik de lamp verkeerd in z'n behuizing had weten te proppen. Dus lampje opnieuw geplaatst en ook dit was weer "Goedkeur" dus!
In de tussentijd was een andere, eveneens toffe keurmeester naar me toe gelopen en zei dat als ik klaar was met het lampje terugbouwen, dat ik naar het Chassisnummer-vak kon rijden. "Doe maar rustig aan" was duidelijk het motto
Na het nummermeppen en kilo's ijzer wegen kon ik me nog even financieel laten leegkloppen in het kantoortje. Gelukkig had ik nu met de dame van loket 2 te maken, die een stuk vriendelijker was dan haar chaggo collega.
Na deze legale beroving kon ik me melden bij het hok met de Douane-peoples.
Ook hier weer trof ik eveneens een chagrijnige persoon aan die blijkbaar al zuchtend en steunend z'n werkdagje was begonnen. Duidelijk een paardelul die al veels te lang op z'n werkplekje vastgeroest zit.
Na het invullen van het nutteloze BPM-vod mocht ik nog even 10 minuten wachten. Ook hier werd ik gelukkig verder geholpen door een stuk vriendelijkere vrouwelijke collega.
Genoeg geluld! Een paar plaatjes....!
Vanochtend op een achterlijk vroeg tijdstip m'n nest uitgekropen om de auto om 8.00 uur bij het lokale RDW-keuringsstation voor te kunnen rijden.
Na een kort ontmoetingsgesprek met een nogal chagrijnige vrouw op Loket 1 kon de keuring beginnen.
De keurmeester bleek een geschikte peer te zijn en begon zijn werkdag gelukkig wel met een kleine dosis humor.
Onder de auto vond ie alles er goed en netjes uitzien verder.
Echter keurde hij de auto wel strak volgens het boekje, en een punt van afkeur zijn deuren zonder deurgrepen.
Desondanks dat ik de deuren op afstand kan openen, staat er in het reglement dat autodeuren 'normaal' te openen moeten zijn; bedoeld wordt dus, met de hand. (in geval van een noodsituatie bijvoorbeeld)
Hier had ik echter al op ingespeeld door heel simpel een touwtje aan de binnenste deurklink te maken, en deze tussen de ruit naar buiten te laten hangen. De keurmeester teste het touwtje en keurde het goed. Wat ik echter niet had gedaan was de andere deur ook van zo'n touwtje te voorzien. Alsnog afkeur dus!
Ik vroeg of ik terplekke een aanpassing kon maken aan de deur en dat vond ie prima. Gelukkig had ik nog een touwtje aan het kofferklep-relais zitten wat ik dan maar heb afgeknipt en aan de andere deurklink heb bevestigd dmv van een knoopje en een Ty-rapje. Alsnog "Goedkeur" dus!
De remmentest verliep daarna vlekkenloos maar bij de koplamptest bleek de rechter lamp een geheel fout lichtbeeld te geven. Alsnog Afkeur dus!
Nou bleek de beste man, die overigens een wat jongere broer van die kerel van de SmaakPolitie had kunnen zijn, nog steeds een toffe peer te zijn, en zei tegen me dat ik de koplamp wel even open mocht schroeven om te kijken of er iets aan te doen was.
Zo gezegd zo gedaan en het bleek dat ik de lamp verkeerd in z'n behuizing had weten te proppen. Dus lampje opnieuw geplaatst en ook dit was weer "Goedkeur" dus!
In de tussentijd was een andere, eveneens toffe keurmeester naar me toe gelopen en zei dat als ik klaar was met het lampje terugbouwen, dat ik naar het Chassisnummer-vak kon rijden. "Doe maar rustig aan" was duidelijk het motto
Na het nummermeppen en kilo's ijzer wegen kon ik me nog even financieel laten leegkloppen in het kantoortje. Gelukkig had ik nu met de dame van loket 2 te maken, die een stuk vriendelijker was dan haar chaggo collega.
Na deze legale beroving kon ik me melden bij het hok met de Douane-peoples.
Ook hier weer trof ik eveneens een chagrijnige persoon aan die blijkbaar al zuchtend en steunend z'n werkdagje was begonnen. Duidelijk een paardelul die al veels te lang op z'n werkplekje vastgeroest zit.
Na het invullen van het nutteloze BPM-vod mocht ik nog even 10 minuten wachten. Ook hier werd ik gelukkig verder geholpen door een stuk vriendelijkere vrouwelijke collega.
Genoeg geluld! Een paar plaatjes....!
Re: 57 Chrysler Custom
prachtig, ik hoop ooit eens zoiets te kunnen aanschaffen
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Re: 57 Chrysler Custom
Gefeliciteerd herman! Eindelijk legaal cruisen... (volgend jaar zomer dan )
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
Re: 57 Chrysler Custom
Gave auto, vind hem zo stukken mooier dan op de eerste foto's en mooi dat ie goedgekeurd is, gefeliciteerd
Courage is the key, unlock your destiny
Re: 57 Chrysler Custom
Dat kan...die van mij is nog te koop...boyanka wrote: prachtig, ik hoop ooit eens zoiets te kunnen aanschaffen
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: 57 Chrysler Custom
hahaha prachtig mc guyver verhaal!!
Ik heb ooit ook zo bij de rdw gestaan met een zak ty raps en kroonsteentjes!!!
Ik heb ooit ook zo bij de rdw gestaan met een zak ty raps en kroonsteentjes!!!
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Ik had vandaag maar 3 gereedschapjes meegenomen, te weten een kruiskop-, en korte platte-schroeverdraaier, een tangetje en wat Ty-raps... 'k heb gvd alles nog nodig gehad ook
Gelukkig had ik het stukje touw nog in de achterklep hangen anders had ik wellicht een bougie-kabel moeten nemen als deuropener
Gelukkig had ik het stukje touw nog in de achterklep hangen anders had ik wellicht een bougie-kabel moeten nemen als deuropener
- bing the intruder
- Posts: 353
- Joined: 05 May 2009, 20:29
- Location: Ravenstein
Re: 57 Chrysler Custom
whaahahaha die touwtjes!
geweldig.
mare wel lekker dat je nu met die knappe auto legaal de weg op mag.
het is toch wel een van mijn favoriete autootjes.
geweldig.
mare wel lekker dat je nu met die knappe auto legaal de weg op mag.
het is toch wel een van mijn favoriete autootjes.
Walk like a woman, talk like a man.
Re: 57 Chrysler Custom
Whaaa, gefeliciteerd dan maar ennuh niet vergeten iedere keer die touwtjes buiten het raam te hangen als je gaat rijden....
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Ik denk dat m'n verzekering wel weer anders aankijkt tegen deze touwtjes. Het is nou niet echt diefstal-preventie-verhogend natuurlijk
Re: 57 Chrysler Custom
BigBlockMopar wrote:Ik denk dat m'n verzekering wel weer anders aankijkt tegen deze touwtjes. Het is nou niet echt diefstal-preventie-verhogend natuurlijk
Duhuh...die moet je met parkeren weer binnen leggen tuurlijk.
Dus; gordel aan, spiegels goed zetten, touwtje(s) buiten, handen op tien voor twee en toeren maar....
Suc6!
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
dat ze dat goedgekeurd hebben met die touwtje's ik had 2 weken geleden steekproef op een polo zonder deurgrepen............ afgekeurd!
moesten gewoon normale deurgrepen in zitten geen touwtje's of knopje's bla bla
maarre gefeliciteert!
moesten gewoon normale deurgrepen in zitten geen touwtje's of knopje's bla bla
maarre gefeliciteert!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Re: 57 Chrysler Custom
Dat ze het uberhoud al goedkeuren, deuren die met een touwtje open kunnen maar ze kunnen dan wel geopend worden wat een mazzel weer hermanBigBlockMopar wrote: Echter keurde hij de auto wel strak volgens het boekje, en een punt van afkeur zijn deuren zonder deurgrepen.
Desondanks dat ik de deuren op afstand kan openen, staat er in het reglement dat autodeuren 'normaal' te openen moeten zijn; bedoeld wordt dus, met de hand. (in geval van een noodsituatie bijvoorbeeld)
Hier had ik echter al op ingespeeld door heel simpel een touwtje aan de binnenste deurklink te maken, en deze tussen de ruit naar buiten te laten hangen. De keurmeester teste het touwtje en keurde het goed. Wat ik echter niet had gedaan was de andere deur ook van zo'n touwtje te voorzien. Alsnog afkeur dus!
Ik vroeg of ik terplekke een aanpassing kon maken aan de deur en dat vond ie prima. Gelukkig had ik nog een touwtje aan het kofferklep-relais zitten wat ik dan maar heb afgeknipt en aan de andere deurklink heb bevestigd dmv van een knoopje en een Ty-rapje. Alsnog "Goedkeur" dus!
top iedee!
Gefeliciteerd met de goedkeuring eindelijk legaal de weg op van de zomer
MOPAR Or No Car!
Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
Re: 57 Chrysler Custom
Hoezo van de zomer pas cruisen Ligt bij jullie ook iedere weg open op dit moment
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 57 Chrysler Custom
Toevallig wel.. word je schijtziek van!
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Ik heb gelukkig een andere smoes om toch nog even niet te rijden... M'n intake manifold is er ineens vanaf gepleurd gisteravond...
Re: 57 Chrysler Custom
Dat kan...die van mij is nog te koop... [/quote]
ik ben nog niet van m'n cadillac af en voorkeur is eigenlijk toch nog een Van.
ik ben nog niet van m'n cadillac af en voorkeur is eigenlijk toch nog een Van.
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85