Hier wat pics en info van mijn '64 Chrysler NewYorker 'Salon'...
De auto, zoals gekocht in Amerika,
Na aankomst in Nederland, direct maar begonnen met het uiterlijk van de auto wat 'serieuzer' te maken. Dus hoppa, weg met dat truttige baby-blauw... Letterlijk het mes erin!
Daarna enkele roestplekken vervangen en een leuk kleurtje uitgezocht voor de rest van de auto;
Begin van het demonteren van het moeie '413ci'-ijzer om deze plaats te laten maken voor wat frissers... wat ook wel hard nodig bleek...
Motorruimte leeg en later weer toonbaar gemaakt;
Voortrein- en ophangingsdelen gestraald en in de verf gezet;
Motorsteuntjes alvast aangepast op "meer te verwachten PK's" ;
Achter-as vervangen voor een iets nieuwer model en deze tevens weer netjes gemaakt.
Lager-afstelling opnieuw afgesteld. De overbrenging is nu een 3,91 op 1 met SureGrip.
Compleet nieuwe en sterkere tussen-as laten maken bij Avim Rotterdam;
Zelf-uitgedokterd schijfrem-conversie op basis van een '73 Chrysler rem-systeem met behoud van originele spindles, wat helaas geen "Bolt-on"-klusje is zoals wel het geval bij '65 en nieuwere modellen.
Lager-opvulbussen laten maken;
De eerste stap; Een houten mal!
2e stap: plaatje ijzer;
3e stap; Laser-gesneden 10mm plaat;
Het remsysteem wordt nog aan gewerkt, maar zoals het nu lijkt zullen er weinig problemen meer moeten optreden met de setup.
Plaatsing van het nieuwe 'ijzer';
440, +.030 overbore. "zero-deck" KeithBlack-zuigers, 11:1cr, "915" koppen met Crane 1.5 Gold-Rockers, mechanische nokkenas van Erson met volgende specs: 234 @ .050" met .534" lift.
Dual carb-intake van Offenhauser met twee Carter 625cfm carburateurs.
McGyver throttle-linkage;
Header-systeem in elkaar flansen van 2 ouwe, aan stukken gezaagde, headers;
Omdat voornamelijk het remsysteem het project letterlijk flink afremde, zijn de plannen inmiddels alweer veranderd voor wat betreft de motor.
De onlangs gerepareerde 440 die in de auto lag en nog geen slag heeft geslagen is er inmiddels alweer uitgehaald en zal plaats moeten maken een andere motor, namelijk een 500ci strokermotor met nog flinkere mechanische nokkenas erin (236 @ .050 duratie met 0.582" lift)
Op dit moment staat project even aan de kant vanwege een ander project wat eigenlijk, net zoals de '64er , "even tussendoor kwam"...
1964 Chrysler NewYorker Salon - project
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 1964 Chrysler NewYorker Salon - project
Super gewoon hoe je dit allemaal aanpakt
HARD TIMES DON'T LAST, STRONG PEOPLE DO !