1964 Chrysler NewYorker Salon - project

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Post Reply
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

1964 Chrysler NewYorker Salon - project

Post by BigBlockMopar »

Hier wat pics en info van mijn '64 Chrysler NewYorker 'Salon'...

De auto, zoals gekocht in Amerika,
Image


Na aankomst in Nederland, direct maar begonnen met het uiterlijk van de auto wat 'serieuzer' te maken. Dus hoppa, weg met dat truttige baby-blauw... Letterlijk het mes erin! :D

Image Image


Daarna enkele roestplekken vervangen en een leuk kleurtje uitgezocht voor de rest van de auto;

Image Image


Begin van het demonteren van het moeie '413ci'-ijzer om deze plaats te laten maken voor wat frissers... wat ook wel hard nodig bleek...

Image

Image


Motorruimte leeg en later weer toonbaar gemaakt;

Image

Image


Voortrein- en ophangingsdelen gestraald en in de verf gezet;

Image


Motorsteuntjes alvast aangepast op "meer te verwachten PK's" ;

Image


Achter-as vervangen voor een iets nieuwer model en deze tevens weer netjes gemaakt.
Lager-afstelling opnieuw afgesteld. De overbrenging is nu een 3,91 op 1 met SureGrip.

Image

Image


Compleet nieuwe en sterkere tussen-as laten maken bij Avim Rotterdam;

Image


Zelf-uitgedokterd schijfrem-conversie op basis van een '73 Chrysler rem-systeem met behoud van originele spindles, wat helaas geen "Bolt-on"-klusje is zoals wel het geval bij '65 en nieuwere modellen.

Image


Lager-opvulbussen laten maken;

Image


De eerste stap; Een houten mal! :D
Image

2e stap: plaatje ijzer;
Image

3e stap; Laser-gesneden 10mm plaat;
Image

Het remsysteem wordt nog aan gewerkt, maar zoals het nu lijkt zullen er weinig problemen meer moeten optreden met de setup.


Plaatsing van het nieuwe 'ijzer';
440, +.030 overbore. "zero-deck" KeithBlack-zuigers, 11:1cr, "915" koppen met Crane 1.5 Gold-Rockers, mechanische nokkenas van Erson met volgende specs: 234 @ .050" met .534" lift.
Dual carb-intake van Offenhauser met twee Carter 625cfm carburateurs.


Image


McGyver throttle-linkage;
Image


Header-systeem in elkaar flansen van 2 ouwe, aan stukken gezaagde, headers;

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Omdat voornamelijk het remsysteem het project letterlijk flink afremde, zijn de plannen inmiddels alweer veranderd voor wat betreft de motor.
De onlangs gerepareerde 440 die in de auto lag en nog geen slag heeft geslagen is er inmiddels alweer uitgehaald en zal plaats moeten maken een andere motor, namelijk een 500ci strokermotor met nog flinkere mechanische nokkenas erin (236 @ .050 duratie met 0.582" lift)


Image


Op dit moment staat project even aan de kant vanwege een ander project wat eigenlijk, net zoals de '64er , "even tussendoor kwam"... :roll:
User avatar
Charger69
Posts: 140
Joined: 09 Jun 2007, 16:40
Location: Maasmechelen ( B )
Contact:

Re: 1964 Chrysler NewYorker Salon - project

Post by Charger69 »

Super gewoon hoe je dit allemaal aanpakt :good:
HARD TIMES DON'T LAST, STRONG PEOPLE DO !
Post Reply