Sinds twee weken heb ik dus een Plymouth Scamp uit 1974. De auto is nog in verre staat van orgineel en dat is natuurlijk hartstikke mooi, maar ook een beetje saai vind ik.
Dus begin ik maar eens met een paar kleine aanpassingen. Om te beginnen komen er een set mooie rally wheels onder (met dank aan daddycool).
Verder is de motor een een slant six en (voorlopig) wil ik dat zo houden. Maar met de standaard in en uitlaat is het wel een erg stille auto. Dit gaat opgelost worden met de 2 barrel carburateur met benodigdheden van Henkjan. De uitlaat gaat dan van het standaard dunne pijpje naar een 2 en een kwart inch uitlaat met bijvoorbeeld een flowmaster demper (heeft iemand toevallig nog een demper over?).
Verder moet ik over de kleur en andere aanpassingen nog even nadenken.
74 Plymouth Scamp
- BarraRuben
- Posts: 841
- Joined: 11 Jun 2007, 16:16
- Contact:
Re: 74 Plymouth Scamp
Goed ding! Het voordeel van de originaliteit is, dat ie 't meestal gewoon altijd doet. Ik heb zelf een net zo (saaie) verschrikkelijk originele '67er Dart gehad in een iets lichtere kleur met 13" velgen (grandma's grocery getter). Alles erbij, tot aan het bankafschrift aantoe. Motorisch helemaal zoals ie hoorde met een origineel carbje erop die je bijna niet zag zitte omdat ie zo klein was, En? Hij deed 't altijd! Succes met de plannen, de wielen zulle 'm goed staan!
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: 74 Plymouth Scamp
leuke bak veel plezier ermee
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76