1971 Roadrunner (15-01-10 grote restoration is begonnen :D)

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: 1971 Roadrunner (09-02-08, filmpie)

Post by Miel »

ja ik hem mijn nieuwe lampen binnen, duur spul maar dan heb je ook wat. ik heb ook gelijk voor een ander licht opstelling gekozen. normaal zijn de 2 buiten lampen dim licht en de 2 binnenste groot licht. nu vind ik dat niet zo mooi. dus heb ik de 2 buiten lampen H1 gekocht met stadsverlichting en de binnenste 2 met H4 verlichting, dus dat je daar 2 dimlichten hebt maar ook 2 groot licht. staat toch veel mooier 4 dimlichten :ohja: . hier een foto van de spullen:

Image

Greets Miel
Image
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Roadrunner (15-04-08, filmpie)

Post by Wilf »

Voordat je de boel aansluit (en de auto affikt) dan wel direct even een relaisgestuurd systeem maken, want de originele bedrading en lichtschakelaar kan 2 Europese halogeenlampjes al nauwelijks (op lange termijn gewoon niet) aan, laat staan 4 :?
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 1971 Roadrunner (09-02-08, filmpie)

Post by Dickdale »

Miel wrote:ja ik hem mijn nieuwe lampen binnen, duur spul maar dan heb je ook wat. ik heb ook gelijk voor een ander licht opstelling gekozen. normaal zijn de 2 buiten lampen dim licht en de 2 binnenste groot licht. nu vind ik dat niet zo mooi. dus heb ik de 2 buiten lampen H1 gekocht met stadsverlichting en de binnenste 2 met H4 verlichting, dus dat je daar 2 dimlichten hebt maar ook 2 groot licht. staat toch veel mooier 4 dimlichten :ohja: . hier een foto van de spullen:

Image

Greets Miel

Je komt twee stopcontacten tekort... :lol:
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: 1971 Roadrunner (15-04-08, filmpie)

Post by 450dart »

Wilf wrote:Voordat je de boel aansluit (en de auto affikt) dan wel direct even een relaisgestuurd systeem maken, want de originele bedrading en lichtschakelaar kan 2 Europese halogeenlampjes al nauwelijks (op lange termijn gewoon niet) aan, laat staan 4 :?
Image
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: 1971 Roadrunner (15-04-08, filmpie)

Post by ARLI »

ik dacht dat jij alleen het verschil tussen elektrode en massa weet :yeah: :yeah:
Ik werk met plezier.
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Roadrunner (15-04-08, filmpie)

Post by Wilf »

:yeah: top! :good:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1971 Roadrunner (09-02-08, filmpie)

Post by BigBlockMopar »

Miel wrote:ja ik hem mijn nieuwe lampen binnen, duur spul maar dan heb je ook wat. ik heb ook gelijk voor een ander licht opstelling gekozen. normaal zijn de 2 buiten lampen dim licht en de 2 binnenste groot licht. ...
Ik heb ook ooit zoiets gedaan bij m'n ouwe Newport. Alleen ik moest wel wat aanpassen aan de binnenste "lamphuis-houders" omdat deze de uitsparingkjes op een andere plek hadden zitten waardoor ik de nieuwe lampen niet 'recht' kon plaatsen.
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by Miel »

ik heb gesloten om hem maar volledig te gaan restaureren omdat ik toch teveel gezeik zou krijgen bij de RDW omtrent mijn wiel randen, en ik zal zien waarom :P. hier een aantal foto's wat ik gedaan heb vandaag en wat ik heb aangetroffen (niks schokkend want ik wist het al) maar wat een geknij van die amerikanen zeg:P. hier de foto's:

Image

Image

Hier is het helemaal schoon;

Image

Image

ik mis een heel stuk van mijn wielrand maar ik ga nieuwe bestellen bij http://www.autometaldirect.com/index.php
ik kan tot op heden nog goed genoeg mijn werk doen maar ik ben wel op zoek naar een werkruimte ergens rond Utrecht, dus mocht er iemand wat weten dan hoor ik dat graag.

ik hou jullie nog op de hoogte.

Greets Miel
Image
moparrunner
Posts: 412
Joined: 10 Jun 2007, 12:04

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by moparrunner »

hey miel ,.
sucses met je klus.
en op deze site hebben ze ook redelijk veel mopar spul.
autobodyspecialt.com.
wordt echt wel kicke runner :yeah: .
groeten arno
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by Miel »

kijk dat is ook nog eens een goede site, ietje goedkopen maar ik kweet niet hoe het zit die onderdelen, passen ze wel goed of niet??? ze hebben wel meer soorten onderdelen ik ga zeker even verder zoeken op deze site.

thx again.

Greets Miel
Image
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by Miel »

hier wat foto's van wat ik de afgelopen dagen heb gedaan. de achterschermen moet ik vervangen dus ben ik met mijn ruiten begonnen, dat zijn de enige 2 dingen waar ik veel aan moet doen. ik heb mijn voorruit eruit gehaald en helaas is dat niet goed verlopen, deze dat zodanig vast gekit dat het bijna onmogelijk was om hem los te krijgen, hiervoor is hij ook erg verrot omdat het zo amateuristisch was gekit er zat overal minimaal 1cm kit boven op de originele rubbers :boos: . tijdens het los halen kwamen dus 3 kleine barsjes in de ruit (aan de onderkant) en met het eruit tillen was er 1 verkeerde beweging en de barst ging dwars over midden van mijn ruit, wordt dus een nieuwe vinden :S maar waarschijnlijk vind ik die wel in Zweden. ik ga morgen mallen maken voor het ijzerwerk en ga dat alvast kloppen.

hier alvast foto's van de rand wat vervangen moet worden:

dit is wat ik aantrof, en hier heb ik bijna alle kit verwijdert :P :
Image
Image
Image
Image
Image
Image




en hier heb ik het een beetje schoongemaakt:
Image
Image
Image




gelukkig zijn het alleen nog maar de hoekjes, mijn dak en hemel frame zijn nog volledig hard, daar heb ik echt geluk mee gehad, ik had ook denk ik niet veel later ermee moeten beginnen.


Greets Miel
Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by BigBlockMopar »

Je had ook gewoon dit jaar lekker kunnen rijden ermee en dit in de winter pas de rotte plekken open kunnen pellen... Image ;)
Maar ziet er triest uit allemaal inderdaad. :cry: Succes met het project in ieder geval.
User avatar
340cuda
Posts: 556
Joined: 08 Jun 2007, 22:43
Location: Wognum

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by 340cuda »

Miel, zie het als positieve kritiek, maar als je de auto geheel gaat restaureren zou je dan niet eerst je gehele interieur verwijderen om schade/vervuiling te voorkomen? ga je de body helemaal kaal halen of ga je de wagen alleen buitenom (optisch) aanpakken?
Patrick Bakker
73charger
Posts: 41
Joined: 17 Jan 2009, 13:46

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by 73charger »

Voor zo`n ruit hoef je toch niet naar Zweden ik denk dat je in Nederland ook zo`n ruit kan krijgen zal vanavond ff het adres van die zaak zoeken voor je
User avatar
meefpartyrat
Posts: 1035
Joined: 07 Jun 2007, 21:57
Location: sevenum

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by meefpartyrat »

voor een ruit even bij http://www.tyra.nl bellen , op hun site zie je in de linkerkolom ; plaatwerk verlichting en glas, aanklikken en op de ruit klikken, dan zie je dat een ruit voor een chal/cuda €199 kost evenals een 71-74 charger, ook €199 INCLUSIEF btw. prijzen onder voorbehoud maar zo idioot veel zal het niet schommelen.
ik zal hun eens mailen wat ze vragen voor nwe wielranden van m'n 73 satellite, want die moet ik ook nog hebben.
barracuda 440 - '74
satellite 318 - '73
le baron 2dr 440- '69 green
le baron 2dr 440- '69 red
chevy camper 97

het leven is één groot feest dus gedraag je daar ook naar !!
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by Miel »

ok nice bedankt voor de link :D daar ga ik zeker een keertje naar bellen.
maar Herman ik kwam niet door de keuring, de wielkuip was voor een 100% los van het carroserie en dat is dus afkeur(ik plaats morgen wel een foto van wat ik bedoel). ik had geen zin in half bakwerk en het begon gewoon erg te kriebelen om hem nu te gaan restaureren. en ik had het veel erger verwacht bij de ruiten maar dit vind ik nog wel meevallen, het lijkt vele malen erger dan het is.
en ik heb er gewoon erg veel zin in om deze uitdaging aan te gaan :yeah:
ben trouwens nu ook bezig met een hemi 18 spine :roll: 4 speed uit amerika te ritselen. en misschien heeft die gast ook nog een Dana 60 liggen :roll: :roll: . ik hou jullie op de hoogte.

Greets Miel
Image
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by Miel »

340cuda wrote:Miel, zie het als positieve kritiek, maar als je de auto geheel gaat restaureren zou je dan niet eerst je gehele interieur verwijderen om schade/vervuiling te voorkomen? ga je de body helemaal kaal halen of ga je de wagen alleen buitenom (optisch) aanpakken?
dashboard moet vervangen worden, bagger kuipstoelen gaan weg, hemel moet ook vervangen worden (het stog gedeelte) en voor de rest heb ik het zooitje wel verwijdert. en uiteindelijk ga ik hem helemaal kaal strippen en hem voledig restaureren maar dit kan ik nog doen zonder hem te strippen. maar thx voor de tip en ik hou hem wel in mijn achterhooft :D

Greets Miel
Image
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by Lennard »

hey mielio

Lekker bezig daar hoor
maar het lijkt wel of van je wielrand alleen echt het omgezette stuk doorgerot is
Maare jammer van je ruit joh

maare ga je voor de 4 speed die d'r onder heeft gezeten waarvan steve dat nummer nog had ?
of is dit gewoon via moparts ofzo ?

maar goed om te zien dat je zo lekker bezig ben
en als je nog wat zooi nodig hebben weet je waar je heen kan he ;)

Groeten Lennard
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by scamp »

Waarom mail je texas niet dan kan hij vast wel een ruitje en div andere onderdelen in een containertje proppen.Ik heb binnenkort ook nog heteen en ander nodig voor m,mn Roadrunner.
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
barracuda68
Posts: 207
Joined: 18 Jun 2007, 09:45

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by barracuda68 »

je moet het allemaal zo ver niet zoeken jongens! ik heb een voorraam liggen en ook nog een dashboard dus...
Tis wel een heeeel eind rijden naar Gent, België
Succes met je project!
otissportfury73
Posts: 45
Joined: 10 Sep 2008, 17:24
Location: houten

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by otissportfury73 »

heey emiel ,

je bent al goed onderweg zie ik , lauw vroeg me laatst om nog een x te komen kijken bij je .. moeten maar ff wat afspreken dan !!
enne ik las dat iemand hierboven tyra adviseerde .. ik zou t NIET doen !
als die lui wat op vooraad hebben kan je het daar best halen maar bestellen NEE!! we hebben hier 9 maanden moeten wachten op n vooruit voor de riviera van mn pa , schiet niet op dus en zo gaat t daar veel vaker ,c&p heb ik goeie ervaringen mee ( moet je vragen naar peter poeth)

spreek je snel man
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by Lennard »

Hey Miel

Nog vooruitgang geboekt afgelopen tijd ?

Groeten Lennard
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: 1971 Roadrunner (20-04-09 grote restoration is begonnen :D)

Post by Miel »

het al weer een tijdje geleden maarja ik had zo mijn redenen.

ik heb eindelijk mijn hemi 4 speed binnen (vertraging lag aan mijzelf). hij is zeer netjes gecrate en hij is in betere staat dan ik had durven dromen. hij is niet helemaal nieuw maar hij ziet er van binnen nog goed uit. hij is wel gebruikt (alleen een beetje slijtage bij z'n reverse versnelling).

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Greets Miel
Image
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: 1971 Roadrunner (15-01-10 grote restoration is begonnen :D)

Post by PostMan »

Niiiiiiiiiice, zeer nice. Staan de originele markings er nog op?
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: 1971 Roadrunner (15-01-10 grote restoration is begonnen :D)

Post by Miel »

als je mij vertelt waar ik die precies kan vinden dan kan ik zeggen of hij er nog opzit. maar zover ik hem heb nagekeken zit er alles nog op:D :yeah:
Image
Post Reply