1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
blade

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by blade »

15" looks the best, and has the tallest side walls... which is what you need when you drive onto curbs like you said that you do.
1968 Dodge Charger supercharged Hemi, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

jelmoer

Post by jelmoer »

Ik ben ook voorstander van 15 inch steelies.
Maar ik denk dat je gewoon een andere look zoekt voor de achteras door de vorm van het achterscherm lijken je voorwielen groter en dat voelt vreemd.
Misschien de achterste velgen verbreden en dan een brede en iets hogere achterband monteren en dan ben je weer gelukkig.
Misschien trekken de spinners teveel je aandacht waardoor het wiel wegvalt.
Attachments
32.jpg

SuperFlyTNT

Post by SuperFlyTNT »

Hey Joe, leuk om je verhalen te lezen zo. Doe Ferry maar de groeten van me (=Wishnu). Misschien komen we elkaar nog eens tegen op een post-Corona German Mopar Nationals meeting ofzo.
Joe67 wrote:
07 Jun 2020, 17:09

Wat me trouwens opviel met het inmeten van het frame, is dat de ruimte voor de bestuurder vanaf de dorpel tot middenop de tunnel 5cm breder is dan die van de bijrijderskant. Dus die tunnel waar je bak en aandrijfas onderdoor loopt, ligt niet exact in het midden van de auto. Ook raar... :hmmm:
In de achteras zit het kroonwiel precies (inclusief Amerikaanse tolerantie) in het midden van de auto. De pignon die het kroonwiel aandrijft, loopt naast het kroonwiel (vertanding zit aan de zijkant en niet op de omtrek). Omdat de pignon uit het midden zit (in dit geval naar de passagierskant toe, omdat de krukas tegen de klok in draait als je achter het stuur in de auto zit en de pignon vanwege het type vertanding - hypoïde - onder de hartlijn van de achteras kan = lager zwaartepunt), zitten de aandrijfas, versnellingsbak en motor ook uit het midden naar de passagierskant toe. Als de motor en bak wel in het midden zouden zitten, dan zou de aandrijfas ook nog onder een horizontale hoek weglopen naar de achteras(= bij constant hogere toeren niet gunstig voor balans, trillingen, slijtage aan kruiskoppelingen etc).

In Amerika wordt altijd hard geroepen dat de motor naar de passagierskant zit om ruimte te geven aan de stuurinrichting, maar in rechtsgestuurde Mopars (lees: Australie) zit de motor ook gewoon offset naar de passagierskant. En de stuurinrichting zit daar dus aan de 'krappe' zijde. Ach, de mensen in 'Murca' kijken niet verder dan hun eigen landsgrenzen.. Anyway, ik hou niet zo van stigmatiseren; dat doen die Rotterdammerts ook altijd :P

Bijkomend voordeel met de offset van de motor en bak in linksgestuurde auto's is dat de auto in rolrichting (van links naar rechts en weer terug) redelijk gebalanceerd, omdat de bestuurder aan de (verrassing) bestuurderskant zit.

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1

Joe67

Post by Joe67 »

Kom ik thuis van een middaagje shoppen, heb ik ineens een berg replies op het forum! :yeah:

runner:
Superblij met het schema en met je aanvullende informatie. Het was de info die ik nodig had om te weten hoe ik mn LPG plan van aanpak moest maken. Ik kan er nu dus mee gaan beginnen. Ik ben nog bezig om het schema te ontcijferen, maar dat komt goed. Had er geen idee van dat er een draad naar de bobine liep bijvoorbeeld. Top info, bedankt! :good:

JM & Blade:
Bedankt voor jullie mening. Ik denk er hetzelfde over. De 15 inchers moet aso breed worden, dat dan weer wel :D maar vind de stance zoals ie nu is gewoon perfect en bad looking. De spinners vind ik uber dus dat is het niet JM, al heb ik er serieus over nagedacht om ze ook zwart te maken.

Maar ik ga dus beginnen met de backspace op te meten zodat de wielen verbreed kunnen gaan worden. Inmiddels heb ik via Jouw Buis heel wat filmpjes gezien waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe je dat het beste kunt doen dus daar ga ik ook mee aan de slag. :)

Supafly:
Dat je dat weet joh, ongelofelijk :) Maar ik begon al achter mn oor te krabben na dat meten. :D Kon het niet rijmen, behalve dan dat het gewoon een schadebak moest zijn... :happy: Maar heel logisch en duidelijk verhaal SF! :good: Uiteraard geef ik de groeten door aan Fer :good: EDIT: Fer zegt: "Groeten terug toffe peer! :)"

Zit heel veel kennis hier en top dat iedereen dit met elkaar deelt. After all, we hebben allemaal een gedeelde passie natuurlijk. :winner:

Wat anders:

Op TV en Jouw Buis altijd iedereen bezig met MIG lassen en makkelijk, en gebruikersvriendelijk en beste wat er is enzow...Nou, ik kan er geen bal van! :lol: "Het moet klinken alsof je bacon aant bakken bent"....Bij mij lijkt het meer op popcorn hahaha. Was trouwens nog een heel ding, dat MIG apparaat kopen.

Ik zie eindelijk op Marktplaats een MIG masjientje (zoals harry the ferryman zegt) staan, compleet met alles voor een zacht prijsje. Fles erbij, reduceerventiel, 5kg rol draad, gewoon af. De naam bij de advertentie was "Ben" dus ik dacht, klinkt allemaal ok. Ik erheen gecrossed, aangebeld en "Ben"doet open. Blijkt niet echt een "Ben" te zijn, maar meer een Ali Ben Zine. :lol:

Maar apparaat was goed, "Ben" was gastvrij en masjientje zag er gloednieuw uit. Nadat ik een testlasje deed op zijn bankschroef, bleek dat de fles leeg was. Geen probleem dacht ik, want bij mij om de hoek zit de grootste gasboer van Rotterdam dus dan laat ik hem daar gelijk vullen. Maar ook zonder gas kan je toch een beetje lassen, al ziet het er niet uit, maar puur om de machine te testen zag het er allemaal ok uit.

Daarna het heerlijk afding spel aangegaan met onze "Ben" en na wat hoge tonen, handgebaren c.q. gerochel geluiden van "Ben" en een steevast nee-schuddend hoofd van mij kwamen we er uiteindelijk toch uit en nam ik het MIGje mee naar huus. :yeah:

Ik dacht, ik rij gelijk langs de gasboer om de fles te vullen en dan kan ik zo gelijk van start. Kom aan bij de gasboer, loop naar binnen en zeg: "Ik wil graag mn gasfles met meng-gas laten vullen". Gasboer zegt: "Hebbie je fles bij je?". Ik knik en loop samen met hem naar mn auto om de gasfles eruit te halen. Ik doe de deur open, gasboer ziet fles en zegt: "Dat is een ruilfles, die moet je laten vullen bij dinges."

Ik leg hem uit dat ik zojuist de fles hebt gekocht bij een set van Marktplaats en de gasboer wordt rood en stijgt haast op.. :happy: "DAT IS HELING", schreeuwt ie. "Die fles is van iemand die er huur voor betaald!" kwam erachter aan. :? Dus ik ook boos en begin terug te schreeuwen: "Dan moet je nu gelijk de politie bellen!" en zo ging het nog effies door.. :lol:

Uiteindelijk een ruil fles meng-gas gekocht bij de gasboer, hij heeft de fles van "Ben" ingenomen om hem terug te bezorgen bij het juiste bedrijf en ik heb 100 euro korting gehad op de nieuwe fles. :happy: Eind goed al goed, maar ik had dus geen idee he! Let er dus op als je een fles koopt op MP. Dingen staan helemaal vol met serienummers en codes.

Dus nu bezig met het MIG lassen en het lijkt nergens op. "Meters maken jongen", zegt die ouwe van me... :happy:

Dus dat gaan we dan maar doen.

blade

Post by blade »

Great story, as always! :lol:

Dickdale

Post by Dickdale »

Daarnaast ook een goede lashelm kopen! En daar is er maar 1 van 3m Speedglas. Geloof me ik heb er 1 gekocht van 60 euro die automatisch dimt, je ziet sterren voor je ogen en daardoor leg je nog steeds een las als Stevie Wonder. Een vriend van mij is gecertificeerd lasser en had nog een Speedglas in de hoek liggen en ik mocht deze hebben. Wat een verbetering! Met deze helm kan ik tenminste zien wat ik doe.

Ik weet niet welk merk/type je hebt gekocht en hoe hij af te stellen is, maar hij moet inderdaad lekker knetteren.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

Joe67

Post by Joe67 »

Ik zal je zeggen, DD, daar heb je helemaal gelijk in!!! :good:

Kzie idd haast geen klote met mn huidige lasbril joh! Met electrolassen ging het nog enigzins, al sloeg die dan soms ook ineens op helemaal zwart of juist helemaal niks, maar met dat MIG lassen is het gewoon niet te doen. Ik zie echt niet waar ik las... :sucks:

Ik heb een HBM lasbril van 5 tientjes en dat ding is gewoon waardeloos. De enige echte is idd Speedglas van 3M. Maar ik zit zo ff op MP te kijken, dingen zijn best prijzig zeg! Maar ik moet wel gewoon een hebben want dit schiet gewoon niet op.

Stevie Wonder... :D :D

Dickdale

Post by Dickdale »

Klopt is duur maar goed gereedschap is het halve werk en je verdient het uiteindelijk wel weer terug.

Ray Charles mag ook :yeah: :OO:

SuperFlyTNT

Post by SuperFlyTNT »

Screenshot_20200623-174357_Google.jpg
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1

Joe67

Post by Joe67 »

SuperFlyTNT wrote:
23 Jun 2020, 17:45
Screenshot_20200623-174357_Google.jpg
GEWELDIG! :D :D

Dickdale

Post by Dickdale »

Het is stil aan de overkant, het is stil aan de overkant!!

Joe67

Post by Joe67 »

Im still here DD! :yeah:

Was echter de laatste dagen zo bloedheet, dat ik alleen maar aan het cruisen ben geweest. Was toch geen weer voor een blanke he! :lol: Maar zoals altijd toch wel weer lekker bezig geweest natuurlijk.

Zo wilde ik al een tijdje een Hammond orgel uit de jaren 70, met zo'n rotary Lesie speaker erin, voor die echt funky sound uit de 70's.

Voor hen die enkel maar met hun kop in de motorolie zitten :lol: en geen idee hebben wat een Hammond is:

https://www.youtube.com/watch?v=tYBoC4Dm83Q

En zo liep ik ineens met heel veel geluk tegen een Hammond aan uit 72 op Marktplaats. :yeah: Ik die mensen een berichtje gestuurd om te zeggen dat ik graag de Hammond wilde overnemen en of ik hem op kon halen. Aardige mensen zo via de app, was geen probleem dus ik naar het plaatsje Gemert, gelegen ergens in Afgelegerije. :happy:

Moest zonder Dirk want die zat effe in z'n zuipfase :) dus had die mensen gevraagd of ze me konden helpen met inladen want alleen, en dat was geen enkel probleem gelukkig. Gemert bleek zo afgelegen te liggen, dat zelfs mn navigatie op een gegeven moment zoiets had van: "Kben ff de weg kwijt" :happy:, maar kwam uiteindelijk aan bij een kapitale villa. Je weet wel, zo'n witte.

Ik mn bus voor de deur gezet, aangebeld en een ventje van 16 doet de deur open. "Hoi, hij staat al klaar hoor", zegt ie. Leuk normaal en goed opgevoed Nederlands baasje, dat kon je gelijk zien. :good: En verdomd muzikaal ook zeg! Ik zeg: "Is hij helemaal in orde?". Hij steekt de stekker erin en begint maar een partij op dat ding te spelen zeg, niet normaal meer! :good: Bleek dat hij voor een nieuwe aan het sparen was. Iemand die nog voor iets moet sparen en niet alles gelijk van zn ouders krijgt als een of ander verwend nest, dat vind ik een goede zaak dus ik 2 tientjes meer betaald dan de vraagprijs om hem een beetje te helpen. :roll:

Inmiddels waren moeder en vader ook naar beneden gekomen en na een heel leuk gesprek, koffie en een rondleiding door het huis en studio! :) bleek dat het een hele muzikale familie was. Toen ik aan moeder vroeg of ze ook een instrument bespeelde, haalde ze een sax tevoorschijn en begon te spelen alsof ze Candy Dulfer was :lol: :lol:

Toen de Hammond ingeladen met zn 3en want dat ding was niet te tillen en terug naar Rotterdam. Aangekomen bij Orgasmatron,
(mn nieuwe benaming voor mn loods :lol: ) moest ik dus dat ding alleen uitladen... :sucks: Ramp gemaakt, hondje eronder en met een hoop gevloek ding naast mn Fury gezet.

En daar staat ie nu dus nog, naast de Fury. Hij moet naar boven, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Iemand hier op het Forum met He-Man kracht toevallig? :lol: Maar goed, ik heb een Hammond! Kan geen noot spelen maar dat ga ik gewoon erbij proberen. Altijd al een beetje op toetsen willen rammen dus ga het een poging wagen. :good:

Een paar dagen geleden kwam ik in contact met een gast die 4 Mopar velgen te koop had. 255 voor, 295 achter. helemaal zwart gepoedercoat met Yokodrama banden. Ik een beetje met hem heen en weer communiceren over de backspace en de prijs :) Dingen zagen er lekker bruut uit en waren eigenlijk wel velgen die ik zocht. Ik erheen gereden, eigen wiel meegenomen voor de maat en aangekomen bij hem bleek het toch weer niet te passen verdomme! :( Backspace klopte weer niet. Had hem wel van tevoren gevraagd of hij de backspace wilde meten maar hij wist niet goed hoe.

Jammer, want velgen waren tof. :( Gast had nog een retecoole 70er Chevy Van staan, compleet met hoogpolig tapijt en 2 trans-ams. Ze stonden echter al 15 jaar stil want hij kwam niet aan rijden toe zei ie...WTF!!! :D Zie en hoor ik best wel vaak: hebben ze een musclecar staan, rijden ze er niet mee...eeuwig zonde vind ik dat, maar goed. Ieder zn ding.

Maar wat ik nu wel zeker weet, is dat ik een backspace van 4.50 of zelfs 5 moet hebben, anders gaat het niet passen.

En de kogel is door de kerk!

Ik moet een nieuwe daily hebben want ik ga mn Fury nu echt aanpakken. Kom er alleen nog niet helemaal uit wat ik nu precies moet doen. Nu onlangs weer finaal aan bonken gereden door een oud stel in zo'n Suske & Wiske busje :OO dus de maat is vol en moet echt meer vermogen hebben in The Toecutter!

Sommige zeggen: Je moet je achteras aanpakken want met 2.76 gears blijf je toch aankloten. Minstens 3.55 gears en je zal een totaal andere auto hebben. Of, zet er een andere nokkenas in met headers en de motor wordt wakker, maar ik zelf zit te denken om er gewoon een compleet andere motor in te gaan zetten.

Maar wat voor motor dan?

Ik heb natuurlijk het liefst een bigblock maar dat is een hele klus schijnt: past niet zomaar, bak is anders en cardan moet aangepast worden. En kost ook best knaken. Nee, het makkelijkst is gewoon een 360 natuurlijk: die lepel ik er zo in, sluit hem aan op de bak en klaar is kees.

Dus ik ben op zoek naar iemand die een goede en betrouwbare 360 te koop heeft liggen, die ook lekker wat koppel heeft. Ik wil die reet lekker scheef laten wegtrekken en de banden laten roken bij het stoplicht! :yeah: Moet volledig op gas lopen en ook niet de hoofdprijs kosten.

Mensen zeggen: Koop een crate motor = te duur en anderen zeggen: koop onderdelen en bouw hem zelf. Dat laatste zou ik het liefst doen maar durf ik niet aan want nooit gedaan. Dus dit is weer een heel dilemma maar goed, ik weet nu wel welke richting ik op wil gaan: Meer vermogen voor de Fury en een 2de daily erbij. Ik ben dus nu actief aan het speuren naar meer vermogen. :good:

Wat voor daily ga ik erbij kopen?

Staat nog niet echt vast maar waarschijnlijk wel weer een C-Body, liefst een convertible :OO: Of gewoon iets anders wat groot en lelijk is. :lol: Wel Mopar natuurlijk. :yeah:

En vandaag de Moparboys - en 1 Chevy dude erbij :D - weer op de BBQ gehad. Natuurlijk weer gezellig als vanouds, al zat het weer niet echt mee vandaag. Maar poep aan: er stonden musclecars voor de deur dus dan is mn dag weer goed. Buurman gaat weg uit loods dus die ga ik erbij pakken volgende maand, dus heb ruimte voor 2de Mopartje ook :)

Pepijn, de Chevyman, zag mn Hammond staan: blijkt dat Pepijn een toetsenist is en die ging effe lekker los op de Hammond! :good: Nu ken ik Dirk al heel mn leven, maar ooit geweten dat hij de horlepiep kon dansen trouwens :D Misschien samen een keertje spelen met Pepijn dus :happy:
Attachments
IMG_0839.JPG
IMG_0838.JPG
IMG_0840.JPG

jelmoer

Post by jelmoer »

Ken u mijn iets ff duidelijk uitleggeh?
Iedereen kompt barbieknoeien en toetseneren.
Maar ze zijn allemaal te ziek zwak en misselijk om je nieuwe aanwinst naar boven te sjouwen?
Of lees ik het verkeerd?

En watbetreft het andere deel.
Je wilt een daily mopar zodat je de fury meer vermogen kunt geven.
Klinkt bijna alsof je de fury beter kunt inzetten als daily en een tweede dikke mopar convertible met bigblock kunt aanschaffen om te racen met mooi weer tegen Suske&Wiske in hun snelle A team bussie😂

Joe67

Post by Joe67 »

Idd, JM: Het zijn gewoon een stelletjes opvreters, die vrienden van mij! :lol:

Zal volgende x eens even op mijn strepen gaan staan en wat "nieuwe" vrienden uitnodigen, die wel van wanten weten. Dus de eerst volgende x dat het weer mooi weer is op een zaterdag, dan geef ik je een seintje JM! :lol:

En ja, die Mopar keuze kan ook natuurlijk...Het gaat er nu even om wat er de komende tijd op mn pad komt: Kom ik een retesnel blok tegen: dan gaat ie in mn Fury. Kom ik toevallig een toffe convertible tegen met een BB, (of die gewoon snel is) dan wordt dat mn strepentrekker! Het ligt allemaal gewoon nog open, maar ik moet en zal strepen trekken! :happy:

jelmoer

Post by jelmoer »

Volgens mij is deze nog niet verkocht.
viewtopic.php?f=24&t=17237

Joe67

Post by Joe67 »

Krijg ik een berichtje van Fedex: "Uw pakket is gearriveerd en wordt de komende dagen aan u geleverd"...

:yeah:

SUMMIT! :good:

En idd, een paar daagjes later het pakket van Summit binnen. BLM Megashifter :lol: , LOKAR kickdown kabel. mn Bigfoot gaspedaal, nieuw Edelbrock luchtfilter en nog wat klein spul. Ik blij! :happy:

Begonnen met de vervanging van het luchtfilter. Het oude luchtfilter was ook oorspronkelijk rood, maar daar was niks meer van te zien. Het was zo zwart als roet, pikzwart, zwarter dan zwart, zo zwart als de nacht. Om maar even actueel te blijven.. :lol: Ik had nog geprobeerd om hem schoon te maken door hem te uit te spoelen en te wassen maar dat mocht niet baten, dus nieuwe besteld. Ziet er gelijk een stuk beter uit!

Toen was het de beurt aan mn Bigfoot gaspedaal. Is niet echt een Bigfoot, want mijn maatje 45 is echt wel groter :lol:, maar wat een geinig ding! Dirk had hem op het volume pedaal van het Hammond orgel vastgezet met een tie-wrap ipv op het gaspedaal... :lol: :lol: Maar goed, installatie was een eitje - moest wel een eigen bracket maken - maar ik ben er helemaal blij mee! Wilde ik al jaaaaaaren. :good: Ga er misschien nog eentje bij bestellen voor de rem: gewoon sideways erop.

En toen was het tijd voor de sjifter! Ferry had toevallig ook net een shifter in zijn Dart gezet dus ik heb hem het een en ander kunnen vragen over de montage, en met zijn know-how uitleg komt dat helemaal goed. Ik wil de shifter echter niet zomaar op de vloer bevestigen maar op een plaat die tussen de stoelen in komt en waarop ik nog meer op kan bevestigen. Zo moet niet enkel de shifter erop, maar ga ik toch ook mijn Milwaukee verdeelkastje naar binnen toe halen want het wordt toch wel erg heet onder die motorkap - Wil niet dat m'n kastje smelt :) -, en wil ik er ook nog een massa schakelaar tussen hebben. Dat wil ik dus ook op de midden console hebben, alsmede mijn MSD ontstekings kastje.

En natuurlijk moeten er ook nog steeds 2 cupholders komen, gemaakt van 2 zuigers. Dus die metalen plaat waar alles op komt, vormt een goede basis. Bovendien is mijn tapijt zo lelijk door de eerdere middenconsole, dat je dat gelijk niet meer ziet.

Ik heb 2 ongelijke hoekprofielen op maat gezaagd en deze aan elkaar geMIGged. Het MIGgen gaat al wat beter al vind ik het toch nog steeds moeilijker dan met elektrode, maar dat zal dan idd wel wennen zijn. Het klinkt nog steeds niet naar Bacon in de pan maar ook niet meer naar popcorn, dus er is progressie! :lol:

Las mooi weg geslepen en de gaten geboord voor de 4 bevestigingsbouten van de shifter en een schuin geleide gat geboord voor de shifterkabel. Daarna even de zwarte, donkere, donker gekleurde, negroide kap erover gezet maar ik denk erover om deze zelf te bouwen van metaal ipv die plastic kap die erbij zit. Maar das voor later.

Achter de shifter komt: of het verdeelkastje, of de MSD, daar ben ik nog niet helemaal uit maar ik vind het er erug gaaf uitzien! Check de foto's.

Echt wel leuk ook, zo'n middenconsole bouwen: je zet hem op de werkbank, stoeltje erbij en je kan lekker eraan sleutelen en het perfectioneren. Je zit het allemaal niet in de auto te doen in zo,n onmogelijke houding en kan overal goed bij. Dirk aan de ene kant met de Dremel en ik aan de andere kant met de rolmaat, koffie erbij, beetje passen en meten, in de auto, uit de auto...bevalt me wel. :)

Alleen die helm met dat lassen...

Gelijk vandaag een nieuwe lashelm besteld, want ik wordt gek van die HBM lashelm en ben er klaar mee! :hammer: Nu eentje met M3 Speedglas erin en ook gelijk zo'n Darth Vader gasmasker erbij... :D Ik weet nu al wat Dirk van plan is met dat ding... :lol:

Maar goed, ik zitten achter het stuur met een hand op het stuur en de andere op de shifter. Voelt echt goed aan! :OO: Tis dan ook echt een bakbeest, die mekka-sjifter! Dus boe aan die colomn shifter en yeah voor de floorshifter!! :D
Attachments
IMG_0882.JPG
IMG_0879.JPG
IMG_0877.JPG
IMG_0868.JPG

jelmoer

Post by jelmoer »

Altijd fijn om pakketjes te ontleden.
Hoe staat het ondertussen met je lpg ombouw van 6 naar 8mm?

ReneVanK

Post by ReneVanK »

Ik ben benieuwd hoeveel werk het uiteindelijk is, om de shifter te monteren. En werkend te krijgen. Zoiets staat ook op mijn lijst.

Verder respect voor het werk. :good:

Joe67

Post by Joe67 »

Ben nog niet toegekomen aan het gasverhaal JM, teveel andere zaken die op dit moment voorgaan.

Zo ben ik nog steeds lekker bezig met de middenconsole. En het neemt steeds vaste vormen aan: achter de sjifter komt in ieder geval de MSD ontsteking en ervoor heb ik een installatiekastje in een metalen bracket gemaakt. Hierin komt het terminalblok met massaschakelaar te zitten.

Check foto

Ben nu bezig om een all metal iphone houder te fabriceren die daar dan weer op komt. Maar dat is voor later. :)

Was dus lekker aant MIGgen, hoor ik Dirk ineens gillen: "Je staat in de hens man!" :? Ik gooi mn lashelm open en kijk, staat me overhemd in de fik! :lol: En terwijl ik de toorts neer gooi, zie ik in mn ooghoek Dirk aan komen rennen met een brandblusser. Ik sla met mn handschoenen mn overhemd uit terwijl ik probeer te ontkomen aan Dirk, die al aan het mikken was op me :lol:

Is echt wel oppassen met dat lassen dus! Ik had onder mn overhemd nog een werk overall aan maar wellicht toch op zoek naar een lasschort oid. Check foto

Ook flink aant rondbellen geweest, of fora gezocht, op Facebook gevraagd en zelfs naar de states gebeld voor een goed en betrouwbaar 360 block te vinden. Helemaal niks gevonden! :( Of het was niet compleet, of er was wel iets mee of het was gewoon simpelweg te duur (states). Maar ik liep wel tegen 2 andere blokjes op: Een 426 Wedge motor uit '63 waarbij het onder block weliswaar bij de machineshop vandaan kwam, maar die ik zelf nog in elkaar moest zetten en het hier een longblock betrof. Moest er nog veel bij kopen dus. Ik had er toch wel oren naar want zo'n 426 wedge motor heeft een enorme berg PKs standaard heb ik me laten vertellen.

Of

Een 440 motor, geheel turnkey en van top tot teen gereviseerd bij een gerenommeerde machinefabriek, compleet met geheel gereviseerd bak erbij. Factuur ingezien en de desbetreffende machinefabriek gebeld voor specsheet en verificatie. Blijkt helemaal in orde en de fabriek gaf me nog 1 jaar garantie erop. Block is gereviseerd in maart dit jaar en ligt sindsdien op een nieuwe eigenaar te wachten. :yeah:

Nadeel: blok is volledig standaard maar wel dus helemaal nieuw. De keuze is gevallen op de 440 en het zal nog een hele toer worden om hem in te bouwen. Maar dan heb ik hem alvast en kan ik op mn gemakje alle extra parts erbij bestellen en verzamelen die de swap mogelijk maakt. De prijs is goed en zo vaak kom je niet een complete en gereviseerde 440 met gereviseerde bak tegen voor een mooie prijs dus ik ga ervoor.

Ik twijfel nu wel weer over het hele LPG verhaal natuurlijk, want dit block komt helemaal compleet van carb tot oliepan. En ik heb me laten vertellen dat je een nieuwe motor niet op LPG moet inrijden...Dus daar moet ik me nog wel even in verdiepen. :good:

Goed, ik op marktplaats een motorsteun gevonden dus ik met de beste man een afspraak gemaakt om hem op te halen. Kom bij hem aan, hangt er een Rolls V12 aan :D Wat een apparaat zeg! Man met takel het blok eraf gehaald en ik met motortakel naar huis. Dus we zitten er zo naar te kijken en we vinden hem toch wel wat iel en zwakjes eruit zien. :hmmm:

Dus staal gezaagd en 2 extra steunen erop gelast. Nog steeds niet echt overtuigd... Moet dadelijk wel een 440 aan komen te hangen. Bovendien hadden we ook nog geen motortakel om de 440 mee in en uit mn busje te laden en om dadelijk in mn Fury te hangen. Dus toch weer ritje gemaakt naar HBM om daar een stevige motorsteun en gelijk een motortakel aan te schaffen. :lol:

Dus nu 2 motorsteunen en een motortakel! :D

En van het weekend dus de 440 ophalen!! Fury goes bigblock! :D :OO: :yeah:

Spannend!!
Attachments
IMG_0913.JPG
IMG_0908.JPG
IMG_0907.JPG
IMG_0905.JPG

jelmoer

Post by jelmoer »

Jeetje ik dacht dat je af en toe voor de lol een upgrade deed.
Blijkt het ineens een ik vervang alles wat ik tegenkom boekwerk te worden.
En nu ook nog een daily voor als deze niet meer rijdt.
Of gewoon een weekendje bbq'en en meteen even een blokje in en uit lepelen.
Ik blijf je volgen😎

blade

Post by blade »

Two engine stands and a cherry picker! Things are getting serious! :hammer:

Furyous Dutchy

Post by Furyous Dutchy »

Ben nu eindelijk ook lid geworden en nog steeds mee aan het lezen hier.
Hou ons op de hoogte aub, prima leesvoer en inspiratie!
Heb die HBM motorsteun en takel zelf ook werken prima.
Fik jezelf niet af met dat lassen he haha.

Groeten Tim.

Joe67

Post by Joe67 »

Haha JM, het gaat sowieso een winterproject worden want ik ga eerst nog even genieten van het mooie weer natuurlijk (mocht dat ooit nog komen :lol: ) Leuk dat je meeleest Tim en vanaf nu af aan houd Dirk me goed in de gaten als ik aant lassen ben haha.

Moet voorlopig weer mn fles laten vullen want ik had in alle commotie de kraan van de gasfles niet meer dichtgedraaid en het kleine slangetje wat van de fles naar het las apparaat loopt, was er vanaf gesprongen. Dirk had in zijn blinde blusrage op de slang gestaan. Dus fles leeg... :x

Dus maar weer een trip naar de lokale gasboer, je weet wel, die fijne vent... :lol:

Aber gut, ik had een afspraak s'middags in een klein gehuchtje bij Tjorintjem, zoals het vroegere vriendje met de hazelip altijd zei :happy: Gorinchem dus, om vandaag om een 440 te gaan ophalen maar Dirk en ik waren veel te vroeg en aangezien we altijd honger hebben, zijn we eerst even maar de Markthal gereden om wat te eten.

De Markthal was nog niet open, dus we reden er in slowmo langs om aan de zijkant een plekkie te vinden. Staat er een hipster type man naar ons te smilen als een breedbek kikker. :) Ik zet de Fury neer op een taxi standplaats, vlak naast die gast. Blijkt het de eigenaar te zijn van restaurant "Volkslust" en was helemaal weg van de Fury. Speciaal voor ons tafels buiten gezet en 2 heerlijke broodjes voor ons gemaakt :OO: Hele toffe peer trouwens, die eigenaar en gek van yanken. :D

En zo zaten Dirk en ik op een zondagmorgen te genieten in de zon van een heerlijk broodje, vlak naast de Fury. Geluk zit in de kleine momenten.

Het werd echter steeds drukker en al gauw stonden er constant mensen bij de Fury. We zagen ook al steeds meer parkeercontrole rijden en aangezien we op een taxiplek stonden, besloten we na het aanhoren van een enorme "Ik haat Corona en al die debiele wetten die de overheid verzint om ons kapot te maken" tirade van de eigenaar, dat het tijd was om te gaan.

We komen aan bij het adres van de verkoper van de 440. Een hoekhuis met een enorme loods erachter. Dirk en ik stappen uit en lopen zo langs de heg naar een schuifhek toe. Horen we achter ons roepen: "Joehoe" :lol: We waren waarschijnlijk herkend door mn Mopar Hoodie en we kijken om, staat er een ventje van pakweg een jaar of 10 ons te vermanen dat we daar naar binnen konden. :)

We lopen naar binnen staat er een C-Body convertible! :OO: klaar voor de spuit en nog wat echt oude meuk. Eigenaar komt supervriendelijk naar ons toe en geeft een rondleiding door zijn garage. "Allemaal zelf gebouwd", vertelde die en hij was samen met zijn 2 zonen helemaal gek van Amerikanen. :) Oudste zoon was denk ik een jaar of 16,17 en was een lopende encyclopedie :lol: Gast wist alles van motoren af :) Toen ik 16 was, zat ik potverdomme aan Yamaha FS1's en Honda MT's te sleutelen.... :gaap

Was echt zo'n ideaal beeld: een vader die met zijn 2 zonen aan amerikanen sleutelt en voor zijn oudste zoon waren ze een Camaro aan het bouwen voor als die 18 zou worden...Zo'n vader had ik ook graag gewild ja!! :D Mijn vader ging met mij vissen vroeger.... :kots: :lol: :lol:

Camaro had all the works, 468 stroker, alles wilwood, velgen ect ect...Hoe leuk is dat! Gast wordt dadelijk 18 en ipv dat ie met een AMG aankomt bij het schoolplein zoals elke shoarma turk :lol: komt ie met een Z28 Stroker aan zetten, zelf gebouwd! :yeah:

Was dus hartstikke gezellig en een hele leuke en gastvrije familie. :good:

Toen de 440 bekeken en ingeladen, nadat Dirk weer eens met zijn voet vast zat. Dit keer onder de wielen van de motortakel :lol: . Blok is helemaal nieuw met Performer Manifold, speciale HP uitlaat manifolds, 600 Edelbrock en geupgrade 727 bak. Compleet met alle brackets, motorsteunen, linkages ect. Jaar garantie vanuit het revisie bedrijf dus het zit allemaal wel goed. Tony blij! :yeah:

Zal de komende tijd wel flink wat gaan vragen maar poep, ik ga het gewoon proberen. Als een 18 jarige het kan, kan ik het verdomme ook! ( en ik heb internet, facebook, you tube en heel veel boekjes :) )

En dan natuurlijk die 300 convertible uit '69...383 erin, ongespoten en in de primer - precies waar ik van hou - toch maar eens over nadenken. Mooi prijsje ook...Leuk voor erbij :lol:

Maar het mooiste is:

IK HEB EEN BIGBLOCK 440!! :yeah: :yeah:
Attachments
IMG_0944.JPG
IMG_0943.JPG
IMG_0939.JPG

blade

Post by blade »

Funny stories, as always. :lol: Engine and transmission look great! Congratulations with your purchase. :good:

Joe67

Post by Joe67 »

Thanx Lenn! Im as happy as a pig in shit! :D :lol: :lol:

Post Reply