1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Joe67

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Joe67 »

jelmoer

Post by jelmoer »

Wederom bedankt voor je verhaallijn en filmpjes
Blijft fijn om te volgen.
Een welkome aanvulling op dit forum👍🏻

Joe67

Post by Joe67 »

En dat vind ik hartstikke leuk om te horen JM, bedankt! Ik heb namelijk geen idee hoeveel mensen nu nog daadwerkelijk op het forum zitten want er gebeurd zo weinig helaas. Maar door dit soort replies weet ik dat er tenminste nog een handjevol mensen zijn, die het ieder geval leuk vinden om mijn blabla te lezen! :)

En mijn bouwtopic is, ach, laten we zeggen: vrij amateuristisch en goedkoop. Dus ja, ik moet het ergens mee compenseren he! :)

:good: :good:

jelmoer

Post by jelmoer »

Niet alleen amateuristisch en goedkoop hoor.
Ook zeer aktief dus reden genoeg om te volgen.
Sowieso is een autoforum steeds minder bezocht en nu zit je ook nog eens bij een zeer exclusief groepje merken.
Mopar duitsland is wel een groter en aktiever forum maar daar kom ik zelf zelden.
En AAP is doordat het alle merken betreft ook aktiever en vind je ook mensen van hier.
Je hebt hier mininaal 1 volger so keep them coming 😂

Dickdale

Post by Dickdale »

Gewoon blijven posten. Ik lees vaak alles maar reageer niet altijd.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

Joe67

Post by Joe67 »

Will do sir! :)

Ik zie dat je uit "Deluf" komt..das helemaal niet ver vanaf mijn werkplaatsje/BBQ pit/Mopar Meeting point/Mancave vandaan. Je bent welkom om eens lekker mee te kanen en slap te ouwehoeren hoor. :)

Enniewee,

Aangezien ik enkel op gas rij, en geen benzinetank/carb meer heb, heb ik heel die canister/emissiezooi die rechts van de radiateur zit verplaatst naar de swapmeet krat. Op die plek komt namelijk - zoals eerder aangegeven - mijn nieuwe IMPCO verdamper te zitten. Lekker uit het zicht dus. Maar daarvoor moet nog wel de expansievaatje verplaatst worden, want net te krap. Nu had Ferry en mooi bling bling chromen expansietankje voor me dus die en de montage ervan, ga ik een deze dagen filmen...:)

Helemaal content geil ineens.. :lol: :lol:

Dus om mijn filmcontent honger te stillen had Dirk weer eens een van zijn geniale ideeën: "Laten we dwars door centrum Rotterdam cruisen en alles filmen". Dus gopro's mee, drone mee en daar gingen we. Zonnebrillen op, alle ramen open en KISS op de speaker. :lol: Maasboulevard af en zo onder de kubuswoningen door naar de Markthal. Ik wilde de Fury graag voor de hal filmen dus rij zo onschuldig mogelijk de stoep op.. :P

Iedereen daar op dat plein werd gek! :happy: Op een leuke manier gelukkig dus ik kon pas gaan filmen toen ik iedereen ermee op de foto was geweest en ik iedereen vriendelijk verzocht om even achter de gopro te blijven.. :D Dirk als crowd control erachter gezet en die waande zich helemaal weer in Libanon... :lol: Hartstikke leuke reacties in ieder geval dus wij weer ingestapt voordat al die mensen de aandacht van de Corona Gestapo zouden trekken en met een heel klein bescheiden ""Prrrriepje" weggereden. :yeah:

Nog een hele route gereden over de Willemsbrug naar Hotel New York, want daar wilde ik hem graag op de kade zetten om dan met de Drone toffe opnames te maken over het water maar daar stak de meneer van de handhaving een stokje voor. "Wat zijn we hier aant doen!" bulderde hij toen ik net met mn voorwielen de kade voor Hotel New York opreed. :( Dus ik uitgelegd dat we een YT filmpje wilde maken maar de beste man was waarschijnlijk in de tijd voor zijn uitkering Drill sergeant geweest want op alles zei hij nee. :letop:

Dus dat ging helaas niet door.

Doorgereden over de Zwaan naar de Parkkade, waar het best stil was. Fury geparkeerd, geen mensen te bekennen en de drone opgestart. Dus ik loop een beetje met die drone te kloten want zag door de zon helemaal niks op mn scherm :( Dus we lopen zo een beetje aan te kloten, leesbrilletje op, leesbrilletje weer af, blijkt dat er achter ons, op een verhoging, 30 mensen naar ons zitten te kijken... :D Die hebben dus al dat gekloot van ons gezien..Spullen opgeruimd, Dirk in de auto, ik in de auto en weg waren we weer. :) Dan maar weinig drone footage. Das nog altijd beter dan niks. :)

De hoek om naar de Euromast: ik stop midden op de weg, niemand te zien, ik pak mn gopro en maak een toffe shot vanaf achter de Fury zo omhoog naar de Euromast. Hoor ik ineens: "Dag jongeman.." Ik kijk om, staat er een agent op de fiets achter me, terwijl ik gewoon midden op de weg stil sta, deur open en aant filmen ben... :hmmm: Ik zeg op mn meest onschuldigste toon: "Lekker weertje he agent?" :sneaky: Blijkt het een hele toffe peer te zijn! Lang verhaal kort: Hij zat uiteindelijk op zn knieën naast de weg met mijn gopro een drive by van mij te filmen haha. Agent was helemaal autogek en moest erin zitten en onder de kap kijken. Na een leuk gesprekje namen we afscheid en toen zei ie: "Effe burnoutje dan he!"

Ik mn best gedaan maar het kwam niet echt over..."Pffieieiep" :D Maar goed.. :lol:

Zag trouwens dat er maar 1 wiel spinde...Dat betekend toch zoiets van: limited slip oid? :hammer:

Nog hele rit erna gedaan over de Binnenweg, Kruiskade, Coolsingel: de drukste stukken van de stad. Waarbij velen naar ons stonden te wijzen, diverse auto's naar ons toeterden, een aantal nieuwe Nederlanders "Oyo, kijk die waggie" gilden en zelfs zij die geen affiniteit hadden met auto's, toch even moesten kijken... :D Maar dat zal iedereen hier op het forum waarschijnlijk wel herkennen: die enorme aandacht. (en komt ook mede door die enorme tering herrie natuurlijk :happy: )

We eindigende voor Centraal Station waarbij ik de auto wederom op de stoep parkeerde voor het beste shot. Was niet superdruk daar maar kwamen toch constant mensen die ermee op de foto wilden. Liepen ook allemaal rare figuren rond dus had het lef niet om op mn gemakkie de drone uit te gaan pakken en daar eens lekker rond te vliegen. Dus wilde snel wat footage maken voordat er weer politie, of erger: handhaving, zou komen.

Dus ik ben net bezig, vliegt er een motoragent superagressief de stoep op, zo naast me en ik denk: Bij deze agent lul ik me er niet meer uit... :( Hij doet zn kap omhoog en zegt: "Is dat ding nou zou verroest of hebbie hem zo gespoten?" :OO: :OO: Ik mocht mn ding ff doen van hem terwijl hij erbij bleef en moest daarna vertrekken van hem. Hij gaf me nog een thumbs up en blies ervandoor :)

Dat filmen is echt leuk! :D Die auto maakt vele doorgewinterde stijfkoppen weer redelijk. :good:
Natuurlijk ga ik weer een filmpje ervan in elkaar draaien maar dan weten jullie in ieder geval ook wat er achter de camera heeft afgespeeld. :lol:

Wat een dag!

Edit: Doe ik DD! :) Thanx!
Attachments
G0120332.JPG

runner

Post by runner »

Zijn leuke filmpjes ga zo door :good:

blade

Post by blade »

Great stories Joe! :lol:
1968 Dodge Charger supercharged Hemi, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

jelmoer

Post by jelmoer »

Nou vanaf hiero naar daaro dat is zeker in de buurt.
Kom graag eens kennismaken met onze nieuwe Spielberg.

Dickdale

Post by Dickdale »

Leuk te lezen! Is het centrum van 010 geen milieuzone?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

Joe67

Post by Joe67 »

Steven Spielberg! :lol:

Moet gelijk aan een schoolvriendje van vroeger denken. Die had een hazelip en zei altijd: "Smieven Smielberg" :lol: :lol: Nu ik er aan denk, kzie eigenlijk nooit meer iemand met een hazelip... :happy: Zal wel iets van vroeger zijn geweest.

Maar ik neem het als een compliment! bedankt JM ! :yeah: Moet nog veel leren maar ik vind het leuk en das natuurlijk het allerbelangrijkste.

En nee DD, die belachelijke milieuzone in Rotterdam Centrum die geldt voor voertuigen tot 40 jaar. Is het ouder, dan mag het erin. Blijft een bezopen wet natuurlijk maar wat wil je met...Nee, ik zeg het maar niet :D

In ieder geval bedankt voor de positieve reacties, want je weet het natuurlijk maar nooit he. :happy: En zo zijn we met z'n allen toch lekker weer aan het posten. :yeah:

Stargazer

Post by Stargazer »

Leuk lees materiaal gozer!
Kan echter helaas geen filmpje zien.. Bummer.
Ik zag je een paar weken terug voorbij rijden ter hoogte van de ballentent. Wij stonden daar om een paar (ja sorry) Camaro's te fotograferen.
Lijkt me leuk om een keer te komen buurten met mijn Fury. Laat maar weten waar ik moet zijn.
The Earth has provided the means to burn it down

Joe67

Post by Joe67 »

Had ik volgens mij gezien ja: zwarte nieuw model camaro's? Op het doodlopende stuk van de Parkkade?

Stond geen Fury bij dacht ik. Laat je Fury eens zien SG?

Een paar van mijn filmpjes waren verwijderd door Jouw Buis, ivm copyright op de muziek.. :boos: Dus die links werken niet meer helaas. Inmiddels heb ik ze geupload met een stuk minder coole muziek, maar goed...

Check mijn kanaal:

https://www.youtube.com/channel/UCefHeG ... E3Cs5p8Ygg

En bedankt voor de positieve bijdrage! :yeah:

Joe67

Post by Joe67 »

Tijd voor een filmpje! :yeah:

Heeft niks met auto's te maken eigenlijk. Sightseeing in Rotterdam. Maar zie het als een leer proces :) Het verhaal achter de film was echter hilarisch! Afijn, dat heb je hierboven kunnen lezen. :good:

#5 - Enjoy

https://www.youtube.com/watch?v=zIUPh1OK3IM

luigi164

Post by luigi164 »

Godverdómme leuke filmpjes man..👍👍 en schrijven ken je ook als de beste...Ben je al lid van FCBO ? Denk dat ze deze video's daar ook wel kunnen waarderen, zeker omdat je e.e.a. vertaalt zodat hunnie 't óók snappen 😊

Joe67

Post by Joe67 »

Sooow, leuk om te horen L! :good: Thanx!

Ik moet nog heel veel leren met die filmpjes, maar je leert door het te doen. En de reacties erop zijn leuk, dus het is blijkbaar toch niet helemaal voor niks. :lol:

Ik ben idd ook lid van het FCBO "For C Bodies Only - forum, maar heb niet de ambitie om ook daar actief te zijn hoor :happy: Ik schrijf liever in mn moers taal dan in Engels, dat sowieso, maar buiten dat: ik heb het hier eigenlijk prima naar mn zin. :winner:

Maar bedankt voor de attente bijdrage L! :good:

Joe67

Post by Joe67 »

Vandaag eens even mn middenconsole aangepakt. Het is sowieso niet de originele middenconsole die ik heb, maar een wat meer moderne, uit een voor mij onbekende auto. De vorige eigenaar zei dat ie uit een Nissan 300ZX kwam, maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. Het is in ieder geval wel een fijne console, want er zitten cupholders in en een flink bagagevak. Bovendien kan ik er heerlijk op "hangen" als ik rij.

Maar in afwachting op mn B&M Megasjifter :) die uiteraard op de vloer komt, wilde ik alvast de middenconsole wat naar achter brengen, want hij stond wel erg ver naar voren toe. En het begon ook wat te wiebelen en losser te zitten allemaal.

Tijd om de middenconsole eruit te halen! :good:

Ik begon met het leegmaken van het bagagevak en het verwijderen van mn 8-track speler, die tevens op de middenconsole zat. 8-track zelf ingebouwd dus ik wist hoe ik deze moest verwijderen maar dat kon ik helaas niet zeggen voor de middenconsole. Na wat speurwerk bleek dat de bodem van het bagagevak en van de cupholders eruit konden en zag ik de bevestiging bouten van de console. :yeah:

Maar wat ik aantrof, daar werd ik niet vrolijk van! :( De console lag op een paar losse stukken houten balk en was op enkele plekken met zelftappers in het chassis geramd. Compleet met purschuim, allerlei verschillende schroeven, hoekijzers van de Action en tie-wraps... :sucks: Dus ik besloot om alles eruit te schroeven en helemaal opnieuw de console te gaan monteren.

Ik wil ook dat er vierkante pijp vanaf de console naar het dashboard gaat, waarop in een later stadium de megashifter komt, dus met dat in mijn achterhoofd ben ik allereerst een frame gaan maken waarop de console komt te staan. Dunwandige lichtgewicht pijp gepakt en frame gebouwd waarop de console komt te staan.

Wat me trouwens opviel met het inmeten van het frame, is dat de ruimte voor de bestuurder vanaf de dorpel tot middenop de tunnel 5cm breder is dan die van de bijrijderskant. Dus die tunnel waar je bak en aandrijfas onderdoor loopt, ligt niet exact in het midden van de auto. Ook raar... :hmmm:

Uiteindelijk mooi stukje metaal in elkaar gelast waar de console op komt te staan. Als dat eenmaal vast zit, heb ik een solide basis waarvan ik met vierkante pijp naar onder mn dashboard kan gaan. Console staat ook gelijk een stuk naar achteren, dus ik blij! :happy:

Ik moet trouwens nu ook echt een mig lasapparaat hebben hoor, want dat dunne materiaal electrisch lassen is @#$, en de lassen zijn ook niet echt mooi te noemen. Nu zie je dit wel niet, maar toch... :roll: Iemand mooi mig masjientje te koop toevallig? :happy:

To be Continued
Attachments
IMG_0761.JPG
IMG_0760.JPG
IMG_0757.JPG

jelmoer

Post by jelmoer »

Nou dat wordt een stukje stabieler dan houtje touwtje.
En als je klaar bent ziet niemand het verschil :lol:

Joe67

Post by Joe67 »

Project middenconsole maar even op een hold gezet totdat ik een nieuw MIG lasapparaat heb kunnen scoren want die lelijke lasnaden van dat monsterlijke gevaarte wat ik heb gelast :happy: heb ik inmiddels weer bij het schrootmetaal gelegd. Dirk zit inmiddels op mn schootmetaal hoopje te spinzen en vindt het een goede zaak, dat lassen van mij. :lol:

Ik ga sowieso wachten met het bouwen van de middenconsole tot de Bee and Em Sjifer binnen is, want dan pas weet ik hoe ver de middenconsole moet komen.

Intussen zit ik maar naar die bedrading te loeren.... :ohja: Ik lees en hoor steeds meer mensen die het gewoon doen, die bedrading aanpakken en ik ben mezelf aan het overtuigen dat ik dat ook best kan. :D Zo volg ik eens een draadje hier en volg ik eens een draadje daar, kzet er een labeltje op en kijk waar het naar toe gaat. Tot nu toe is het volgens mij allemaal zo simpel als wat en zie ik echt heel veel draden die ik nooit meer zal gebruiken: cruise control aansluiting, canister, deur sensoren, hood en trunk verlichting, benzine schakelaar, benzinevlotter, ect.

Ben mn eigen dus al mentaal aan het voorbereiden! :good:

Ook al een beetje begonnen met bedrading, maar dan hele dikke. Binnenkort gaat de accu naar de kofferbak toe want sneeuwbal effect. :lol: Ik heb een nieuwe IMPCO verdamper liggen, die ik wil gaan monteren, samen met een MSD ontstekings unit. Die verdamper die er nu zit, is nogal prominent aanwezig zeg maar.. :happy: en ligt links on de inner fender.

Op die plek wil ik het MSD kastje monteren dus de oude verdamper moet daar weg. De nieuwe verdamper moet lniks van de radiateur komen, want daar is wat ruimte ontstaan door het verwijderen van de benzine canister. Maar past net niet: expansietankje zit in de weg. :) Die moet dus daar weg en naar de andere kant van de radiator, waar dus nu de accu zit.... :hammer:

Dus de accu moet naar de trunk en op de plaats van de accu mn nieuwe chromen expansietankje en ruitensproeier.

Ik naar de lokale autoboer en leg uit dat ik mn accu in mn kofferbak wil en dat ik dus een lange kabel nodig heb die dik genoeg moet zijn.

Verkoper zegt: "Heb ik zeluf ook, je moet 25mm hebben". Ik zeg, is dat niet wat dun? Hij zegt:"Tuurlijk niet! Dat snappie toch wel! " Hij vervolgt met: "Kijk, daar heb je Arie, een goede klant van ons, die weet alles van bedrading af. " "Hee Arie, deze meneer twijfelt of 25mm wel dik genoeg voor zn accu in de kofferbak." op zo'n toon alsof ik een of andere mongool ben. Arie wordt niet goed en schreeuwt direct: "Zijn jullie @#$% wel goed bij jullie hoofd! Hij moet zeker het dubbele hebben! Met die 25mm fikt dadelijk zijn auto af! ":lol: :lol:

Dus ik heel kalm: "Deze kabel wil ik niet, ik heb zojuist van iemand gehoord die er veel verstand van heeft dat ik 50mm moet hebben" :D En Dirk gooide er nog achteraan: "Dat snappie toch wel! " :lol:

Goed, ik weg met een 50mm kabel. Intussen op internet een aantal verdeelpunten gekocht om de kabel op aan te sluiten als ie van achteren in de motorruimte komt. Hij moet immers eerst op een verdeelpunt komen om wat andere zaken te voorzien van de nodige prut, alsvorens de kabel naar de startmotor gaat. Dus ik had alles in huis.

Eerst de afdekstrip van de dorpel eraf gehaald om te kijken of er iets van een draadkoker zat. Dat was het geval en ik zag dat ook hier weer een aantal draden van kleur veranderden en dicht getaped zaten... :sucks: De Fury heeft in zijn leven heel wat eigenaren gehad denk ik zo. Dat bedrading verhaal blijft maar opspelen he! :roll:

Toen was de achterbank aan de beurt: Dat was maar een partij aankloten zeg! Wat ik ook deed, hij kwam niet los. Dirk aan de ene kant laten zitten om zo de andere kant los te wippen zonder succes. Uiteindelijk bleek dat je hem moet induwen en naar voren moest halen :P Zijn we echt 2 uur mee bezig geweest: 2 ouwe knarren in een onmogelijke positie achterin aan de bank te rukken! :D Ik dacht dat Ik Dirk zn volledige vloek vocabulaire inmiddels wel kende, maar hij schakelde een tandje hoger zeg maar... :D

Dus bank eruit en dan is het natuurlijk altijd interessant wat je aantreft onder zo'n bank. Ik had met Dirk gewed om een ribeye steak: Dirk zei: een condoom en ik dacht dat er zeker poen onder zou liggen. En wat lag er? niks! :lol: :lol:

Kabel in de goot gelegd, gaatje geboord door de firewall heen, op mn rug in een onmogelijke positie onder het dashboard, uur bezig geweest om een rubber grommet in het gat te steken want elke keer als ik de kabel er doorheen deed en duwde, duwde ik de grommet er ook uit... :cry: Toen die eindelijk zat, konden we de kabel niet meer vinden in de motorruimte. Bleek dat ie ergens achter de brake booster zat. Met een trekveer uiteindelijk de kabel op zn plek gekregen. :yeah:

Nu kon ik natuurlijk de draadverdeler gewoon op het spatbord schroeven maar daar is niks leuks aan. Ik had al heel veel rat auto's gezien die allerlei doosjes, flessen en blikken gebruikten om draden of vloeistoffen in te doen dus dat leuk mij ook wel een leuk idee. Ik had een boorsetje van Milwaukee liggen en met de rode kleur, de Amerikaanse benaming en de bliksemschicht erop, was dit een uitstekende kandidaat om mijn verdeeldoosje te worden. :happy:

En ik ben blij met het resultaat! Binnenkort in de Fury monteren! Links een rood MSD kastje, recht een rood Milwaukee kastje! :D

Nu eerst met Dirk lekker een Ribeyesteak eten, want die hebben we wel verdiend. Was weer een hele leuke dag sleutelen en vooral lachen want je weet het: een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

To Be Continued!

oh ja, ik heb ook alles weer gefilmd :)(
Attachments
IMG_0774.JPG

jelmoer

Post by jelmoer »

Zolang jij blijft knutselen en schrijven.
Blijf ik elke wending met plezier volgen.
Ga zo door👍🏻

Joe67

Post by Joe67 »

Was dus lekker bezig met het project "Accu in de Kofferbak" komt mn ouwe langs. 75 jaar maar gewoon op de motor natuurlijk want zo is mijn familie: allemaal auto en motorgekken bij elkaar. :good: De dag dat die ouwe geen motor meer kan rijden zal waarschijnlijk zn laatste dag zijn. :lol:

Maar goed, hij zet dat bankstel van 'em voor mn garage en geeft me weer zo'n tip wat je enkel maar van de oudere generatie kan krijgen: "Wanneer je dat klemoog op die kabel zet, boor dan een gaatje in die klem, dan kan je de klem met kabel in de bankschroef zetten, de klem verhitten en via dat gaatje de soldeer naar binnen purren", zegt ie.

:roll: :good: :lol:

Dus gaatje geboord in die klem en het werkte als een tiet. :happy: Dus ik ben zo lekker bezig met die ouwe en terwijl hij mij mn oren van mn kop lult ben ik bezig met een steigerbouwhamer om een stukje staal plat te slaan. Die ouwe zegt iets, ik kijk en BAM!...

Je kent het gevoel wel: je hebt het ook als je bijvoorbeeld hard je kleine teen stoot. Je weet dat het pijn gaat doen maar de pijn is er nog niet.Die komt een seconde later. :) Zo dus ook met mijn ringvinger. Voor een seconde durfde ik niet te kijken, ik wordt misselijk en daar komt de pijn.. :hammer:

Mn ringvinger zo dik als mn duim en ik als een speer iets zoeken wat ik kan slopen, want dat help bij mij :lol: :lol: En terwijl ik in de verte die ouwe iets hoor mompelen over een "spelt" en "doorprikken", ga ik ff los op dat olievat, want daar had ik sowieso nog een appeltje mee te schillen! :lol:

Dat wordt ff geen gitaar meer spelen dus. :sucks:

Half uur onder de kraan en alle kleuren van de regenboog verder, krijg ik een appje van de Moparboys: "Tony! We zijn bij het Euromastpark met de Dart en iedereen wordt gek, tis hartstikke druk hier! Je moet ook komen met je Fury!" Dat laat ik me natuurlijk geen 2 keer zeggen, ik gooi de haak erop, oh nee, dat kan tegenwoordig niet meer.

Offtopic: Dat had wel wat he, de haak van de telefoon erop pleuren! :D Dat was nog eens een statement vroeger!

Met een bonkende ringvinger rij ik naar de Euromast toe, heerlijk warm weer, zaterdag avond. Ik sta zo bij een wachtlicht te stoppen :) en het gevoel bekruipt me alsof er iets niet klopt. Ik check al mn meters, Temp goed, Geen olielampje, geen brake lampje...geen brake lampje?

GEEN BRAKELAMPJE! :OO:

"You can't buy happiness, but you can buy a Mopar. And thats pretty close!

Compression 10:1, verse 360

Ik snap er helemaal niks van. Ik zie nog wel een wat vaag oplichtend lampje, het knippert nog wat en uit. Ik aan de ene kant natuurlijk in extase, maar aan de andere kant natuurlijk gelijk kijken of er iets loopt te fikken in mn bedrading...Heb een soort van bedradings angst ontwikkeld. :lol: Maar ik ruik niks en het lampje blijft uit. :D

Klopt geen reet van natuurlijk maar op een dag zoals vandaag ben ik er blij mee. Ik kom aan bij de Euromast en zie Fer en wat maten staan. :yeah: Het hele park zit vol met mensen en de Dart en Fury trekken heel wat bekijks. We besluiten om gezamenlijk een rondje te maken in het Scheepsvaart kwartier om te eindigen op de Parkkade.

Fer start zn Dart en spontaan beginnen alle auto, motor en scooter alarminstallatie in een omtrek van een halve kilometer af te gaan. :D We rijden langs het park weg en Fer besluit om gewoon langs het park een burnout te maken...En niet zo eentje als mijn Fury maar een ECHTE burnout :winner: :winner: Het filmpje staat hieronder. :happy:

Ik rij voorop, Fer achter me en ik hoor enkel maar achter me: WRAAAAAAAAAAAAAAAA :D :D De Dart maakte gewoon de hele route Burnouts en iedereen, maar dan ook iedereen stond te klappen, duimpjes omhoog te geven of te lachen! :yeah: We eindigden op de Parkkade en na een leuk gesprek, gelach en gegrol ging ieder weer zn kant op.

Spontane meetings zijn altijd het leukst! :happy: Jammer dat dit niet veel meer gebeurd...

PS: Ik heb eindelijk mn MIGGIE! :yeah:

Joe67

Post by Joe67 »

jelmoer

Post by jelmoer »

Ook hier zie je maar weer hoe fijn het is om goed gereedschap te hebben.
Netjes gebouwd👍🏻

Joe67

Post by Joe67 »

Ik zit al een tijdje te piekeren over mn wielen. Ik vind ze zelf eigenlijk best gaaf zo, zwarte steelies met de chromen spinners erop. Enige is, dat ik graag een stuk breder zou willen. Maar aan de andere kant zie ik ook vaak foto's van rides met grote wielen eronder: 20 inch of groter zelfs.

Maar om de een of andere reden vind ik alu wielen toch niet echt mooi staan onder een oude musclecar en vind ik de oude steelies er vaak beter bij passen. En wat ook meespeelt, is dat ik bij mijn vorige auto's vaak alu velgen eronder had en die zo fragiel as fuck waren. :happy: Stoeprand schades, scheef, onbalanceerbaar ect.

Met mn huidige steelies knal ik gewoon de stoep op zonder problemen. En omdat ik geen showauto heb, die enkel op zondagen naar buiten komt, maar er dagelijks in de stad mee rijd, is dat laatste niet geheel onbelangrijk. ;)

Het beste zou dus zijn: stalen velgen met een grotere diameter.

Dus kom ik deze site tegen:

https://detroitsteelwheel.com/

Hele gave website met stalen velgen tot 22 inch! :D Ze hebben niet veel modellen maar die ze hebben zijn echt gaaf. Bovendien betaalbaar! (al zal de shipping wel superduur zijn, want die dingen wegen natuurlijk een ton) :lol:

Dus ik ben aan het Photosoepen gegaan maar kom er niet echt uit.... :hmmm:

Hieronder 3 foto's: 1 met 22 inch, 1 met 20 inch en een foto van mn ride zoals die nu is, met 15 inch. Als ik het allemaal zo bekijk, vind ik de 15 inch helemaal zo gek nog niet...Ze zouden alleen breder moeten maar ik zou ze gewoon kunnen laten verbreden natuurlijk.

Wat vinden jullie?
Attachments
Fury_02_2.jpg
Fury wheels1.jpg
Fury wheel 2.jpg

runner

Post by runner »

LPG schema
3F8DA8B4-07FE-41FE-BB1B-DAB97B7391FB.jpeg

Post Reply