1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
blade

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by blade »

Looks great :good:
1968 Dodge Charger supercharged Hemi, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

Joe67

Post by Joe67 »

Gezellig nog wat kleine afstellinkjes gedaan aan de motor want die stond echt veeels te rijk. De gaslucht was niet te harden! :sick: Maar het was mooi weer dus natuurlijk de BBQ weer aangestoken. :happy: want de Moparboys zouden ook nog even langs komen. Altijd gezelli!

Wordt wel echt een USA stukje waar ik zit zeg! De buurman - die net als ik ook altijd zit te BBQen met zn Zundapp vriendjes :lol: - heeft er ook een paar USA vrienden blijkbaar bij, want ik zie steeds meer amerikanen voor zn deur staan. Zo ook gisteren: 2 Corvettes. Een 383 stroker uit 75 en een getuned C6. Dus we gaan ook ineens een stuk beter met elkaar om. :D

Ze reden net weg met een hoop kabaal toen mn Mopar vriendjes aan kwamen rijden, met nog veel meer kabaal! :good: Dus gelijk een kleine fotoshoot gedaan en een filmpje in elkaar gezet. Supergezellig!

Binnenkort gaan we echt een leuke film maken dus hoe meer zielen hoe meer vreugd. Neem een stuk vleesch mee - of appeltaart - en stuur me een PMmetje als je ook zin hebt.

Hier alvast een teasertje: :D

https://www.youtube.com/watch?v=XchnIx9Js2g

blade

Post by blade »

Nice video :good:

Dickdale

Post by Dickdale »

Leuk gedaan!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

Ferry83

Post by Ferry83 »

Joe67 wrote:
06 May 2020, 22:20
Kijk Fer, zelfde kleur als je Dart! :lol:
Lekker kleurtje...Is dat geel? Maar ik ben stekekleurenblind. Zo kwam ik er gisteren pas achter dat m'n vriendin uit Ghana komt! Mooi dat die duitse afstelling van je mixer weer verdwenen is....kun je hem zelf rijdende weg verder afstellen :good:
B200 shorty tradesman
69' Dodge Dart 417 Swinger

Joe67

Post by Joe67 »

unglaublich!

2 echte replies vandaag!! :OO: :lol: :lol:

Duitse afstelling... :lol: Gelukkig geen Zyklon B maar het stonk wel. Ben nu inderdaad al rijdende hem aan het afstellen. Gaslucht is vrijwel weg, enkel als ik een flink stuk op de snelweg heb gereden en ga de afslag af, dan ruik ik beneden bij het stoplicht een vaag luchtje, maar dat is vrijwel gelijk daarna weer weg. Dus echt te rijk staat ie niet meer, maar optimaal ook nog niet dus blijf er nog een beetje mee spelen.

En geniet elke dag van mn beetje extra power :yeah:

Vandaag mn kleppendeksel pakkingen binnen gekregen van steen-auto :) dus binnenkort de kleppendeksels erop. :P

runner

Post by runner »

wel een heel leuk filmpje ga zo door :yeah:
en de lengte van de gasslang merk je niet veel van.

Joe67

Post by Joe67 »

Vandaag was het zover: ik zou de fanshroud gaan monteren die ik onlangs bij forumlid Crash had opgehaald en had een nieuwe fan met visco gescored op marktplaats, want ik zag dat de oude visco op de seal lekte. M'n oude fan was sowieso oranje, dus moest weg want oranje is bigblock en oranje is oranje en geen gezicht in mijn engine bay. (mits ik een oranje bigblock erin had hangen maar dat is voor nu slechts nog een natte droom)

Dus Fury opgekrikt om een bak onder de radiateur te zetten - kan standaard niks onder want is erg laag - en het kraantje opengedraaid om er wat koelvloeistof uit te laten lopen. Net genoeg zodat de bovenste radiateur slang leeg was. Slang verwijderd en de vier moeren los gaan draaien op de fan.

Althans, ik hoopte op moeren maar het waren bouten... :sucks: Wat betekende dat ook de poelie eraf kwam en ik dus ook de alternator bout los moest gooien zodat de druk van de v-snaar er vanaf was.

ERGERNIS #365
Het wordt nu echt tijd dat ik ook alle doppensets, inbusdoppen, ring en steeksleutels moet hebben in engelse maten! Want loop echt vaak te kloten met allerlei tussen maatjes! :hammer:

Het is niet erg dat ik alles los moest gooien, maar als het bouten waren geweest, had de poelie mooi kunnen blijven zitten en had ik zo de fan erop kunnen schuiven. Nu moest ik de poelie enigszins voor het schroefdraad zetten, de fan in lijn zetten met de gaten van de poelie en de moeren door beide heen jassen en hopen dat ik schroefdraad tegen kwam.

Was dus een #$%* klus ja! :lol:

Maar goed, uiteindelijk gelukt en alle bouten met Loc-tide vastgezet.

Toen was het tijd voor de srouwdt! :yeah:

Op de shroud zelf zaten 4 gaten voor bevestiging en op de radiateur bracket zaten ook 4 gaten hiervoor. Zat geen schroefdraad in dus ik had van die clipjes gekocht die je erop kan schuiven en waar je vervolgens een soort van zelftapper in kan jassen. De breedtemaat kwam overeen met de gaten op der shroud dus appeltje eitje. :good:

Clipjes erop en shroud ervoor gehangen.

Maar helaas, wat ik ook probeerde, de shroud paste gewoonweg niet. De uitsparingen op de shroud hadden een andere hoogte als de gaten op de brackets. Ook de bovenkant van de shroud was anders gevormd en kwam niet uit met radiateurdop. :( Nog gekeken om de boel te verbouwen/aan te passen maar het paste niet alleen aan de bovenkant niet: ook de onderkant gaf problemen. De leidingen die van de transmission naar de radiateur liepen, zaten ook in de weg... :gaap

Dus shroud eruit gegooid...

Maar goed, de nieuwe fan stond in ieder geval een stuk beter dan de oranje fan dus alles was gelukkig niet voor niets geweest! :D

ERGERNIS #254
Ik heb echt 100x mn kop gestoten tegen die haak - waar die dicht mee gaat - van mn motorkap ja! :happy: Dus daar moet volgende keer een kussentje tegen! :lol: :lol:

Bovenste radiateurslang erop, koelvloeistof afgevuld, warm gedraaid en een testrit gedaan van 100 km. :happy: Geen lekkage en een mooie stabiele temperatuur! :good: Komt wellicht ook door het weer: het was zonnig maar niet echt superwarm. Dus we zullen het de komende tijd wel merken. Of zou het ook wellicht aan die visco gelegen hebben?

Intussen heb ik al heel wat leuke spulletjes voor een of andere swapmeet, mocht ie ooit nog eens ergens komen. :hmmm:

Maar binnenkort de Edelbrock kleppendeksels erop!
Dus: to be continued!
Attachments
IMG_0596.JPG
IMG_0590.JPG

blade

Post by blade »

Quote:
ERGERNIS #254
"Ik heb echt 100x mn kop gestoten tegen die haak - waar die dicht mee gaat - van mn motorkap ja!  Dus daar moet volgende keer een kussentje tegen!"

Make a hole in a tennis ball and push it over the hook.

BigBlockMopar
Site Admin

Post by BigBlockMopar »

Leuk fimpje gemaakt en lekker bezig zo! :)

Joe67

Post by Joe67 »

blade wrote:
15 May 2020, 22:05
Make a hole in a tennis ball and push it over the hook.
BRILJANT!

Dat ik aan die dingen zelf niet denk joh! Schijnt iets met je IQ te maken te hebben... :lol: :lol:

Ik haat tennissen - alle sporten met een bal - maar ik zag bij de Action zo'n setje met 3 ballen erin dus ik denk: grijp! Ging sowieso weer weg met allerlei zooi die ik nooit gebruik bij die @#$% zaak maar goed, voor die tennisballen had ik een doel.

Eerst gewoon eens eentje doormidden geslepen want altijd al willen weten wat daar in zou zitten. :lol: :lol: en een andere op maat gemaakt voor de motorkap-haak. Dirk offerde zich op als crash-test-dummy en het werkte! :yeah:

Daarna begonnen aan de Ëdëlßrück valve covers! :winner:

Ik had echter geen lange engelse imbus sleutel voor de 5 bouten van de deksels maar wel een korte. Dus oude grove schroevendraaier gepakt, handvat eraf geslepen, imbus en t-stuk erop gelast. :hammer:

Rechterkant was een eitje, geen kabels of slangen. Helemaal niks in de weg. Boutjes los en hoppa. RTV verwijderd, met remmen reiniger schoongemaakt, pakking erop, valve covers erop en klaar was Kees! Linkerkant ging een stuk moeilijker. Gasslang verwijderd, bobine losgemaakt - die zit achter op het manifold verstopt zodat niemand hem kan zien, dus daar ga ik met de tijd ook een bracket voor maken - en er zat een vervelende bout in de weg van de alternator bracket.

Maar na een half uurtje tobben zat ie er ook op. Alles weer gemonteerd en ik blij!! :good: :D :OO:

Kep er ook nog een leuk filmpje van gemaakt, die post ik van de week. Dirk en ik hebben ons weer kostelijk geamuseerd op deze zaterdag, we hebben staan te wokken in de garage op zo'n mega brander die je bij de chinees ziet en alles bereid met gereedschap! :lol: Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! :letop:

Op naar de volgende klus!
Attachments
Bling Bling!
Bling Bling!

blade

Post by blade »

Bling bling looks great! :good:

Joe67

Post by Joe67 »

Nou, het filmpje is af hoor... :good:

En ik heb er gelijk weer een nieuwe hobby bij! Dat filmen is echt supergaaf en ik kan er een hoop creativiteit in kwijt. :lol: Jouw Buis kanaaltje gestart - Guitars & Mopars - waar ik vanaf nu alles in ga gooien. En met zo'n titel kan je vast wel raden waar het kanaal over zal gaan.. :D

Wat hebben we gelachen zeg met dat filmpje! Het eerste en tweede stuk is opgenomen in mn garage/rukbunker maar voor het derde stuk moesten Dirk - mn cameraman - en ik een plek vinden waar we ongestoord konden staan, waar we met de drone konden vliegen en waar ik op mn gitaar kon spelen. :)

En dat viel helemaal niet mee in de Randstad!

Als we iets vonden, dan stonden er in no-time echt tientallen mensen te kijken. Nu heb ik daar geen problemen mee, maar wel als ze in mn oor staan te tetteren - want blijkbaar moet je heel hard schreeuwen om die anderhalve meter te overbruggen :lol: - met vragen over hoeveel dat nou zuipt, wat de wegenbelasting doet en dat ze zelf ook ooit een amerikaan hebben gehad. Je kent het wel, de standaard vraagjes van de burgertrutjes :lol:, terwijl we probeerden iets leuks in elkaar te flansen. GRR! :roll:

Dus van hot naar her gereden en soms dachten dat we wat gevonden hadden, en dan waren we net gesettled en klaar om te beginnen en dan kwamen ze weer. Maar uiteindelijk hadden we wat gevonden wat aan alle eisen voldeed en waar niemand ons kon vinden :yeah:

Heel de middag bezig geweest voor slechts 40 seconden film materiaal maar wat hebben we gelachen! "Take 1 eeeeeeeen action!" schreeuwde Dirk de hele middag, tussen de BBQ, het gitaarspelen en het filmen door. :D Helaas lukte het niet om met de drone aan de slag te gaan. (Mavic Mini) Want we konden niet opstijgen ivm flight restictions!! :x WTF! Flight restrictions!! Toch voortaan maar gewoon een van aliexpress kopen ipv zo'n fancy pantsy drone....

Dus we waren zo lekker aan het filmen, zie ik ineens een dude van veraf met een mega camera, die naar ons staat te kijken. Dus we negeerden het zogenaamd een beetje maar langzaam maar zeker kwam ie steeds dichterbij. Beetje quasi in de rondte kijkend zo van, ik kom niet voor jullie... :hmmm:

Maar dus wel!

Blijkt het een fotograaf te zijn die voor een grote krant en diverse regionale bladen werkt en hij was in alle staten! :happy: "Dat ik dit nog eens mag meemaken" riep ie en we maakten blijkbaar zn dag weer helemaal goed. Nadat ik zn perskaart had gezien - en er stiekem foto van had gemaakt want ik niet van gisteren natuurlijk - vroeg ie of hij een fotoshoot mocht van ons doen want hij moest als opdracht unieke activiteiten tijdens lock-down in Rdam zien vast te leggen en dit was zo uniek volgens hem, dat had ie nog nooit eerder gezien, ook niet buiten lock-down. Niks gewend dus! :lol:

Maar goed, was aardige gast en we vonden het prima. Nadat Dirk een paar worsten in zn mik had gegooid, ging ie er weer al zwaaiend :lol: vandoor en konden wij verder met de film.

Al met al was het heel leuk om te doen. Dit gaan we zeker vaker doen en ook dat buiten met de gitaar spelen vanuit de kofferbak is echt heel vet! Helaas trekt het veel mensen en is het moeilijk om een goede plek te vinden maar daar gaan we naar op zoek! :good:

Check het filmpje: mn tweede! :happy:

https://www.youtube.com/watch?v=vivYM7EPPho

blade

Post by blade »

Funny story and cool video. :good:

Ferry83

Post by Ferry83 »

Hahaha...Fantastisch Tony :good: :good: Had er bij moeten zijn natuurlijk!
B200 shorty tradesman
69' Dodge Dart 417 Swinger

Joe67

Post by Joe67 »

Volgende keer Fer, ik heb de smaak van het filmen te pakken! Weer een hobby erbij :lol:

Het zat me niet lekker van die drone en die flight restrictions, dus ben de laatste dagen op pad geweest met dat ding en heb flink lopen experimenteren ermee.

Dat flight restrictions blijft wel een vervelend ding, dus ga er zeker 1 of 2 van Aliexpress bij kopen die het niet hebben, maar heb reuze lol met dat ding. Wel eng, want soms vliegt ie zo ver weg dat je alleen nog maar een stipje ziet :roll: maar tot nu toe is het goed gegaan haha.

Heb er ook nog een filmje van gemaakt! :lol:

Filmpjuh #3

https://youtu.be/URSXoA1ovKo

Maar ik ga mn You Tube kanaal eens flink vullen met content iig! :happy: Ik heb ook een Facebook groep: Guitars & Mopars waar iedereen welkom is die een Mopar heeft. Hier zijn helaas niet veel leden actief wat ik jammer vind, maar ja, blijkbaar heeft Facebook meer te bieden. Ik film natuurlijk ook graag Mopars van forum leden dus wil je een filmpje van je ride, stuur me even een berichtje, dan plannen we wat in en maken we er een leuke dag en shoot van.

Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/guitarsmopars/

Dan het verdomde remlicht:
Het blijft maar branden en krijg het niet uit. Voordat ik het bulbje eruit haal, graag nog eenmaal advies van jullie wat het zou kunnen zijn en hoe ik het kan verhelpen. Beide stekkers van voetrem sensor en remdrukverdeler sensor zijn los. Remmen zijn nieuw en alles is ontlucht.

Dus als iemand het weet....

blade

Post by blade »

I'd like to have a nice video of my car when it's finished so I will send you a message when the time is there. :happy:

Joe67

Post by Joe67 »

Is that an invitation Blade? :lol: :lol:

blade

Post by blade »

Joe67 wrote:
26 May 2020, 22:03
Is that an invitation Blade? :lol: :lol:
Sure, everyone loves sunshine and palm trees. :good:

Dickdale

Post by Dickdale »

Joe67 wrote:
26 May 2020, 19:07

Dan het verdomde remlicht:
Het blijft maar branden en krijg het niet uit. Voordat ik het bulbje eruit haal, graag nog eenmaal advies van jullie wat het zou kunnen zijn en hoe ik het kan verhelpen. Beide stekkers van voetrem sensor en remdrukverdeler sensor zijn los. Remmen zijn nieuw en alles is ontlucht.

Dus als iemand het weet....
Heb je de bedrading naar het lampje ook gecheckt?

Joe67

Post by Joe67 »

Nee, eigenlijk niet DD. Het is een giga warboel onder het dashboard dus durf het eigenlijk niet aan om daar aan te gaan kloten. Sommige draden zijn zo verhard, dat ik bang ben dat ze breken. Eigenlijk moet ik gewoon de gehele bedrading gaan vervangen natuurlijk...

Maar bedankt voor het meedenken!! :good:

jelmoer

Post by jelmoer »

Wederom een leuk filmpje.
Heb je een schema van dat lampje trouwens?
De schakelaar van de parkeerrem was wel in orde?
Ik denk nog steeds dat je het daar als eerste moet zoeken.
Heb je een pedaal die je in moet trappen?
Evt kijken of je hem met ontgrendelen verder omhoog kunt trekken.
Die schakelaar zit daar ook ergens op gemonteerd.

Joe67

Post by Joe67 »

Bedankt voor de feedback JM!

Ik ga het nog eens proberen!

Dickdale

Post by Dickdale »

Joe67 wrote:
27 May 2020, 08:41
Nee, eigenlijk niet DD. Het is een giga warboel onder het dashboard dus durf het eigenlijk niet aan om daar aan te gaan kloten. Sommige draden zijn zo verhard, dat ik bang ben dat ze breken. Eigenlijk moet ik gewoon de gehele bedrading gaan vervangen natuurlijk...

Maar bedankt voor het meedenken!! :good:
De oude draadboom is brandoorzaak nummer 1. Ik zou de gehele draadboom vervangen als ik dit zo hoor. Wees niet bang, het is maar prik...

Joe67

Post by Joe67 »

Ik weet het DD, en dat zal het dan waarschijnlijk ook gaan worden...Gewoon helemaal vervangen. :hmmm: Volgens die ouwe van me is er niks moeilijks aan: Hij zegt,"Fusebox kopen, draad, goede connectoren, wat relais en stukje bij beetje overbouwen". Dus denk dat we dit project zeker na de zomer gaan starten. Ik verplaats dan de accu gelijk naar achteren, koop een distribution block voor alle + draden en ik denk ook zo'n MSD relais kastje.

Dus ik schuif het nog even voor me uit, maar het zal er toch eens van moeten komen. :happy:

Ook nog 50x op die voetrem gedrukt: hard, zacht, er tegen gepraat :lol: maar helaas....dat @#*%@$#% brake lampje gaat mooi niet uit. :boos:

Maar goed, vandaag was het weer lekker weer en lekker weer betekend bij mij altijd vrienden uitnodigen en de fik in de BBQ! :yeah: Dus vandaag was het weer ouderwets gezelli en hadden we spekhamburgers, sate en bier! :OO: Ik had juist bij de Aldi zo'n olievat BBQ gekocht dus Dirk kon lekker zn gang gaan op de nieuwe shizzle! BBQ was in de aanbieding voor slechts 99 Euro en na het debacle van "Maak zelf je eigen BBQ van een olievat" gelijk gekocht.

Wat zeg je? Welk debacle over welk olievat?

Had ik idd nog niet verteld. :happy: Goed, ik wilde al een tijdje een BBQ gaan maken van een olievat. Ik kan tegenwoordig lassen dus ik dacht appeltaart - eitje. Maar ik wilde niet zo'n BBQ die ligt, ik wilde er een die rechtop staat. Dus men neme een olievat, zet er wieltjes onder, roostertje erin en klaar is kees. Althans, dat was de gedachte.

Olievaten van Castrol gekocht - leeg natuurlijk - en op zn kop gezet om er wieltjes op te lassen. Wieltjes gekocht bij de Action, Dirk ze op zn plaats laten houden en ik zou ze wel eens even gaan vast lassen. Metaal was echter zo dun dat ik er gelijk een gat in brandde...Maar goed, paar dikke klonten erop en ze zaten vast. Niemand zou ze zien want onderkant dus was niet erg. Vat omgedraaid en weggezet want ik zou het de volgende dag afmaken.

Kom ik de volgende dag aan, ligt er een olieplas voor de buitendeur, niet normaal meer! :x Blijkt dat er best nog wel wat olie aan de wanden en op de bodem zat, en dat was er allemaal uit gelopen....in mn garage en voor de deur! Echt een smerige $#@%zooi! Gelijk de tyfus erin, olievaten opgeborgen, kattegrit over alle zooi heen en het hele "Ik maak wel zelf ff mn BBQ" verhaal verbannen! :P

Dus toen mijn moeder me appte:"Ze hebben olievat BBQ bij de Aldi!" - idd, mijn moeder heeft geen nee-nee stickers :happy: ben ik hem gelijk gaan halen. Maar ik dwaal geloof ik een beetje af.. :D

Dirk stond dus lekker te kokkerellen en er kwamen weer wat oude en nieuwe vrienden langs. Zo kwam Pepijn langs, met een Chevy C10 Pickup die zo'n gave namaak patina had, dat je gewoon het verschil niet kon zien. Zelfs niet als je ervoor stond of er met je hand overheen ging. Echt supergoed gedaan!

Dus toen ik naar mn Fury keek en weer naar die C-10, toen zag ik pas wat een drolle-job mijn Fury was zeg...tjeees. Adres gevraagd van die gasten die dat voor hem hadden gedaan dus daar ook maar eens even contact mee opnemen. :happy: Ook de details van die pickup waren echt helemaal te gek zeg. Ik heb hem gefilmd dus maak even snel een filmpje die ik binnen een paar daagjes post. Kunnen jullie zelf zien wat een waanzinnige patina job het is.

Fer kwam ook nog even langs met zn Uber-Dart en we hebben even zijn achterwiel onder mijn Fury gezet om te kijken of zijn backspace op zijn velgen wel paste onder de Fury. Ging er echt mooi onder en zag er gelijk supergoed uit zeg! Nu vertelde Pepijn dat ik naar Carmar in Deurne moest gaan voor wielen...Nu is dat al de zoveelste die dat tegen mij zegt dus ik ga er zeker binnenkort heen want ik moet hebben die dikke wielen ja! :lol:

Al met al leuke dag en ik vrees dat de BBQ binnenkort te klein zal zijn :lol:

Kijk ook eens op mijn You Tube kanaal :
https://www.youtube.com/channel/UCefHeG ... subscriber

Al moet ik nog wel goed de regels van You Tube doorlezen want ivm allerlei auteursrechten lopen ze aan mn kop te zeiken over de muziek die ik soms gebruik. Dus soms komt er een filmpje bij en soms is er opeens eentje weg :lol: :lol:

Dus waarschijnlijk volgende week zaterdag naar Carmar (of HBM want die gaat ook weer open hoorde ik...:) )

Post Reply