Page 6 of 7

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 10 Sep 2020, 07:12
by blade
Great story as usual, Tony! :lol:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 10 Sep 2020, 17:06
by Tony Mopar
-

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 20 Sep 2020, 10:27
by Tony Mopar
-

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 20 Sep 2020, 12:32
by BigBlockMopar
Maar voor de rest nog wat meegemaakt of nie? :lol: :lol: :lol:

:yeah:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 20 Sep 2020, 17:18
by jelmoer
Ik was even bang dat je een normale situatie zou gaan beschrijvenπŸ˜‚
Watbetreft die gasboer die is zeker erg vriendelijk.
Daar kun je altijd vinden wat je nodig hebt en is heel behulpzaamπŸ‘πŸ»

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 22 Sep 2020, 20:38
by Tony Mopar
-

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 22 Sep 2020, 22:19
by jelmoer
Dat reservoir is een voorraadpot.
Mocht je veel vermogen vragen heb je kans op een tekort aan gasaanvoer.
Dus zit dit tankje er om wat extra gas in op te slaan.
Maar ziet er weer super netjes uit.

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 23 Sep 2020, 17:25
by Tony Mopar
-

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 24 Sep 2020, 12:27
by Dickdale
waarschijnlijk verschillend ohm bereik?

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 24 Sep 2020, 16:49
by Tony Mopar
-

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 26 Sep 2020, 07:49
by Tony Mopar
-

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 26 Sep 2020, 09:11
by runner
je ben weer lekker bezig tony :good:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 26 Sep 2020, 10:37
by BigBlockMopar
Gelukkig ben je er uit eigen ervaring ook achter gekomen dat cherrybombs gewoon schijtpijpen zijn... :D :D
Ze klinken nog acceptabel bij stationair, maar gewoon ronduit kut bij gasgeven. Dan kan ook niet anders want ze zijn enorm restrictief in een uitlaat. Daarom gaan ze ook knetteren als je er veel uitlaatgassen doorheen probeert te proppen... :)

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 03 Oct 2020, 17:51
by Tony Mopar
-

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 03 Oct 2020, 21:52
by BigBlockMopar
Tony Mopar wrote: ↑03 Oct 2020, 17:51 Ik vind het wel wennen hoor, dat beschaafde geluid van mn nieuwe dempers...Er zit nog wel een mooie diepe roffel in maar dat ruige is weg.. :( Dus daar moet echt wat aan gedaan worden met de tijd. Ik lees heel veel over cut-outs en vooral ook hoe vaak de elektrische variant kapot gaat. Er is ook een vacuΓΌm variant waarover men beter te spreken is.
Uiteindelijk worden ze wel wat luider door de koolaanslag intern die de demping iets verminderd.
Mijn Borla ST-mufflers waren bij stationair ook fluisterstil direct na montage. Nu hoor je ze best duidelijk inmiddels.
Als je nu een H pijp hebt, zou je dan ook een cut-out kunnen zetten in de tussenpijp? Dan heb je er maar 1 ipv 2...Zat ik zomaar ineens aan te denken. :)
Stereo is mooier ;)

Mn Optima Red accu was overleden aan Corona... :lol: Slechts 2 maandjes oud! :sucks:
Hang die dooie accu gewoon aan de lader samen met een andere, iedere keer als je in de garage bent. Laagste 'druppel-stand' van de lader.
Kleine kans dat de accu weer tot leven komt misschien.

Ik heb ook een Exide-gel accu zo maandenlang aan de lader gehad tussendoor, telkens als ik in de garage bezig was. Uiteindelijk bleef tie z'n spanning behouden en werkte hij weer goed.
Als iemand zich geroepen voelt om mij en Dirk hiermee te helpen dan ben je van harte welkom! :lol: :lol:
Ehhh..... Nou ik ben wellicht wel bereid om te helpen door af en toe wat toezicht te houden op de gang van zaken... :lol:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 04 Oct 2020, 15:09
by Tony Mopar
-

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 04 Oct 2020, 15:42
by jelmoer
Eventueel een c-tek lader aanschaffen.
Die is erg goed om een accu in coditie te krijgen en te houden.

Anders mag je die van mij wel even lenen.
Kan ik hem daarna voor je testen.
Weet je precies welke capaciteit er nog daadwerkelijk geleverd wordt

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 04 Oct 2020, 16:55
by blade
jelmoer wrote: ↑04 Oct 2020, 15:42 Eventueel een c-tek lader aanschaffen.
Die is erg goed om een accu in coditie te krijgen en te houden.

Anders mag je die van mij wel even lenen.
Kan ik hem daarna voor je testen.
Weet je precies welke capaciteit er nog daadwerkelijk geleverd wordt
An Optima is an AGM battery, so the charger needs to have an AGM setting.

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 04 Oct 2020, 17:15
by jelmoer
Heeft hij ook....

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 04 Oct 2020, 19:21
by Tony Mopar
-

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 04 Oct 2020, 20:41
by jelmoer
Dat is prima..

Maar zoals Blade al schreef heeft een optima een andere opbouw als een standaard accu.
Dus heb je wel een lader nodig die met de AGM technologie rekening houd

Succes

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 05 Oct 2020, 15:06
by SuperFlyTNT
Tony Mopar wrote: ↑03 Oct 2020, 17:51
Hebben jullie ervaringen met cut-outs? Dan hoor ik graag jullie bevindingen/merken.
Ik heb 'mechanische' cutouts met 4 bouten en een dik dekseltje :happy:
20200906_170515.jpg

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 05 Oct 2020, 19:00
by Tony Mopar
SuperFlyTNT wrote: ↑05 Oct 2020, 15:06 Ik heb 'mechanische' cutouts met 4 bouten en een dik dekseltje :happy:
Werkt altijd! :lol:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 12 Oct 2020, 20:17
by auke.d
66sportfury.com wrote: ↑06 May 2020, 22:11 Ooit......2004 of zo iets....
ja..was van mij ,11 jaar geleden verkocht :( ,heb hem 14 jaar gehad ,kennis van mij had hem zelf gekocht in Texas :yeah:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Posted: 13 Oct 2020, 07:37
by Tony Mopar
-