1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Joe67

1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Joe67 »

Echt stoer dit!

Mn eigen Mopar Projecten topic! woohoo :yeah:

Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, want als je de andere topics bekijkt, dan zie je echt de meest kundige personen die meest waanzinnige dingen maken/bouwen. Dus als je een high tech topic wilt volgen, kan je deze skippen. :)

Maar als je gewoon een huis, tuin en keuken bouwverslagje leuk vindt, dan ben je hier bij mij van harte welkom! Ik rij dagelijks in mijn Fury en ik heb een redelijke technische kennis, maar niks bijzonders. Ik heb een eigen werkplaats waar ik de halve HBM winkel heb staan :lol: en ik sleutel graag aan mn Fury, mn Harley en aan gitaren.

Mijn doel is om de Fury natuurlijk op de weg te houden maar ook om hem helemaal naar mn eigen zin om te bouwen en aan te passen. Het moet uiteindelijk een soort van MadMax creatie worden waarbij ik alles in de mix gooi, als het maar gaaf staat. Geen blueprint, matching number of original parts Mopar, zelfs geen clone. :)

De basis is mn Fury, genaamd "The Toecutter", genoemd naar een personage uit een ons welbekende film en door Dirk, een oude dienstmaat van me, die het wiel keihard op zn voet kreeg toen hij net wat te enthousiast de krik liet zakken :D The Toecutter dus, een Fury III Hardtop van 5.5 meter en heeft alles in zich om een geschikte kandidaat te zijn voor mijn project. Het moet een soort van mega coupe worden: laag, breed en ugly as hell!

En hij klinkt echt fantastisch, diep en luid en stationair hoor je zelfs een beetje cam lope erbij. De 360LA motor is zeer betrouwbaar maar verre van snel. Hij klinkt snel, dat zeker, maar met 40pk kan hij net met het verkeer meekomen :lol: :lol: Maar ik maak mn kilometers en geniet er elke dag van.

Het zal niet gaan meevallen om hem helemaal naar mn zin te krijgen want onderdelen voor een C-Body is een regelrechte ramp. Er is vrijwel niks voor te krijgen maar dat is dan wel weer juist de uitdaging.

In een ander topic heb ik al beschreven wat ik er onlangs aan gedaan hebt, aangevuld met de nodige foto's. Als je dit wilt zien, dan kan je daar even een kijkje nemen, maar dat heb je vast al gedaan. :)

Ik wens iedereen alvast veel lees en kijkplezier!
Attachments
Fury_Fender2.jpg
Fury_02_2.jpg

Joe67

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Joe67 »

Sinds een 2 tal weken brand op mn dashboard het "Brake" lampje. Was allemaal heel toevallig: ik haalde mn benzinetank eronderuit en gelijk daarna brandde het. En je weet het niet, met die ouwe bakken van ons, dus ik dacht echt dat het wel eens te maken kon hebben met de sensor van de benzinemeter. Die had ik immers losgemaakt van de tank toen ik hem eronderuit schroefde.

Heeft natuurlijk gewoon helemaal niks, daar dan ook helemaal niks met het "brake" lampje te maken, maar het was zo toevallig - mede doordat ik verder geen verandering in het rempedaal voelde - dat ik toch een soort van voorgevoel had, dat het dat wel eens kon zijn.

Goed, voorgevoelens slaan dus nergens op, want het had er niks mee te maken... :happy: Had de sensor aangesloten en lampje bleef gewoon branden.

Dus uitgezocht waarom en hoe zo'n lampje eigenlijk gaat branden. Schijnt dat ie kan gaan branden als er iets in de hoofdremcylinder niet meer helemaal gelijk staat - doordat er bijvoorbeeld een lek is of omdat je blokken/schoenen op zijn - of doordat je handrem - voetrem - erop staat. Althans, dat kon ik uit alle verhalen op maken.

Dus motorkap open, lamp erbij en zoeken naar een draadje of contact op de hoofdremcylinder. Helemaal niks van een draadje te vinden. Maar eronder zat een soort van verdeel unit en daar zat een sensor op en wat bleek: het draadje wat erop hoorde bengelde er naast! :) Altijd een fijn moment, als je de oorzaak van iets gevonden hebt. Dus draadje netjes terug op de sensor en ja hoor: lampje brandde nog steeds.... :sucks:

Goed, verder zoeken dus.

Voorwielen eraf en kijken naar mn blokken - trommels achter was niet nodig, want die had ik een maandje of 3 vervangen.

En hier stopt het verhaal even want over die trommelremmen moet ik toch nog even iets kwijt: WAT EEN TERINGWERK WAS DAT ZEG! :lol: Had bij Rockauto remschoenen en ook een gehele revisie set gekocht met allerlei veertjes, pennetjes, c-clips en remcylinders. Ik reed namelijk een paar weken ervoor door de Mc Drive heen en zegt die loket 1 meneer in nieuw Nederlands: "Oyo, kijk die waggie...." met erachteraan: "Hebbie net een burnout gemaakt?" Ik zeg in 2020 jongeren taal terug: " Je weet toch". grijp mn hamburger en rijd weg. :D

Dus ik dacht bij mezelf waar die gast dat op baseerde en terwijl ik eraan dacht, zie ik een partij rook van een kant van mn achterband afkomen, niet normaal meer. Had volledig ok geweest als ik daadwerkelijk net een burn-out had gemaakt, maar aangezien mijn auto een schaap in wolfkleren is, gingen alle alarmbellen af.

Dus hup, garage in, kijk naar mn achterwiel, rook komt er vanaf en gewoon bloedheet. Kon hem amper aanraken. De volgende dag wiel eraf gehaald, trommel eraf en wat bleek: veer gebroken waardoor de rem dus vol aan stond... :cry:

Dus trommelremmen gereviseerd met de Rockauto kit, nieuwe remcylinders en schoenen erin. Ben ik gewoon een volle dag zoet mee geweest. Is maar goed dat ik vroeger veel met Lego hebt gespeeld want anders was ik nu nog bezig geweest, wat een ellende zeg. Moet wel zeggen dat ik het nog nooit had gedaan - ja, bij mn motorfiets, maar das toch heeel iets anders - en waarschijnlijk zal het een volgende x een stuk beter en snelle gaan nu ik weet hoe het moet en wat de volgorde van monteren is. Maar in vergelijking met een schijfrem is het toch echt een monnikenklus. Dus dat is wel een goede reden on in de toekomst toch ook schijfjes achter te monteren.

Goed, dat gezegd hebbende, :) terug naar het vermalijde "brake" lampje.

Ik checkte mn remblokken en zag dat ze eigenlijk nog best wel goed waren maar onder het mom, "baat het niet dan schaad het niet" en "Wat moet het anders zijn?", bij Rockauto remblokken besteld. Kosten geen drol dus lig er niet wakker van. Bovendien heb ik dan weer wat extra magneetplaatjes om aan mn kast te hangen. :D

Kwamen eergisteren binnen en ik besloot om ook gelijk weer alles te ontluchten. Het forum goed doorgespit over hoe je het beste kon ontluchten dus Fury op bokken, alle wielen eraf, Dirk gebeld om te pompen en begonnen met het vervangen van de blokken. Daarna rechts achter begonnen met ontluchten: slangetje erop met potje, Dirk pompen, ik schreeuwen en draaien aan die nippel. :lol: En elke keer viel dat potje om: over mn kleding, gereedschap, over Dirk ;) . Maar goed, alle leidingen gedaan, wielen erop en het moment supreme: starten!

En wat blijkt, pedaal eigenlijk nog steeds het zelfde: niet rockhard maar gewoon een beetje mushy, net zoals ervoor maar nog belangrijker: "brake" lampje brand nog steeds. :sucks: :sucks: :x

Nu kan ik natuurlijk het lampje eruit slopen maar het zit er toch niet voor niks.

Dus wat kan ik nog meer doen? Er schijnt ook ergens een switch te zitten die de handbrake bedient, want ook daardoor gaat het "brake" lampje branden maar heb geen idee waar die zit. Of moet ik het ergens anders zoeken? Ik verlies verder geen olie en er is geen lekkage.

Kan nieuwe hoofdremcylinder en calipers kopen bij Rockauto maar is dat het wel? Viel me trouwens ook wel op dat de flexibele remleidingen voor, verdacht kort waren. Staan haast strak. Dat hoort toch ook niet lijkt me?

Dus als jullie ideeën hebben, dan hoor ik het graag!
Attachments
IMG_0361.JPG
IMG_0344.JPG
IMG_0343.JPG
IMG_0341.JPG
Last edited by Joe67 on 29 Apr 2020, 08:18, edited 2 times in total.

runner

Post by runner »

ik denk je achter remmen bijstellen

Joe67

Post by Joe67 »

Ik heb de achter remmen, de schoenen, de remcylinders en alle hardware vervangen en helemaal afgesteld. Ze zijn gloednieuw en gisteren helemaal opnieuw ontlucht. Dus dat kan het niet zijn...

Dickdale

Post by Dickdale »

Mooi werk!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

BigBlockMopar
Site Admin

Post by BigBlockMopar »

Gewoon ff de handrem een keer intrappen en weer los laten schieten.

Joe67

Post by Joe67 »

Helaas BBM, dat had ik ook al geprobeerd. Ik denk echt dat het een bedradingsprobleem is. Had ook al de sensors van de footbrake en van de masterbrake cylinder losgekoppeld maar lampje blijft branden.

De mbc is nieuw, evenals de gehele achterremmerij, de nieuwe remblokken voor. Toen ik de remblokken onlangs verving, merkte ik wel op dat de zuigers in de klauwen erg stroef naar binnen gingen. Had het reservoir open staan maar ik moest er een moordenaar bij pakken om de zuiger naar binnen te bewegen.

Dus wat ik nog ga doen, is bij Rock auto 2 nieuwe calipers bestellen en deze ook monteren, tegelijk met 2 nieuwe flexleidingen. Daarna zou ik niet meer weten wat het zou kunnen zijn.

Zat trouwens naar deze gast te luisteren: https://www.youtube.com/watch?v=7E0vdCcWk-A

En moest wel lachen hoe en wat hij allemaal zei. Volgens mij heeft die man echt veel verstand van Mopar remmen iig. :) Hij vertelde dat sowieso alle standaard rem onderdelen vele malen beter zijn dan aftermarket remmen. :hmmm: Zou dat echt zo zijn?

En dat floating calipers - zitten onder mijn Fury - een van de beste remmen zijn. Nou, daar merk ik niet veel van maar wellicht met mn nieuwe calipers is dat anders. En dan ook gelijk nieuwe flex slangen zoals ik al aangaf: die er nu onder zitten staan helemaal strak als ik een kant op draai, dat kan toch nooit goed zijn lijkt me? Kan helaas nergens vinden - ook niet in de SM hoe lang ze moeten zijn -.

Aber gut, meer uitzoekwerk :)

En weer een verhaal erachteraan:

Ik heb onlangs wel weer een ander probleem opgelost. Sinds 2 maanden had ik echt veel last van een soort van ijzer op ijzer geluid als ik door een kuil reed. kwam van de achterkant vandaan maar het was alleen als het echt een flinke kuil was. Dus ik negeerde het.

Maar het werd steeds erger en erger. Totdat het zelfs zo erg werd, dat zelfs het kleinste steentje op de weg er al voor zorgde dat ik het geluid hoorde. En het rammelde steeds harder ook. Meerdere malen eronder gekropen en van alles geïnspecteerd: zo viel me op dat wanneer ik met een hamer tegen de koni schokbrekers tikte, dit echt een soort van ijzeren galm veroorzaakte. Dus helemaal ingepakt met duct-tape maar dat was het niet. :happy:

Op de brug bij een vriend van me en die tikte tegen de muffler aan en zei: hier zit het geluid in! En idd, er zat een soort van rateltje in. Dus slijptol gepakt, mufflers open, stofzuiger erin en weer dicht gelast, maar dat was het ook niet.

Ten einde raad, de Fury op steunen gezet en echt elke schroef, veer en bewegend deel bekeken, op getikt en gewrikt met een koevoet. Maar zonder succes: er was gewoon niets zichtbaar wat zo'n herrie kon maken! Ik begon zelfs te denken dat het ergens in de kokerbalk zou zitten of in de achteras zelf. Ik kon niet meer rijden zonder dat mensen van een afstand al met een blik keken zo van: "Daar is iets goed mis mee" :ohja:

Op een dag, gopro eronder gehangen zodat ik wellicht kon zien - of in ieder geval goed kon horen - waar het geluid vandaan kwam. Stil weggetje gepakt, gopro aan en de meest diepe kuilen opgezocht die ik maar kon vinden. Gelijk terug naar mn garage en de memstick in mn PC geprikt. Kon er niets op zien maar kon wel heel goed pinpointen waar het geluid vandaan kwam! Het kwam vanuit mijn differentieel!

Dus ik bereide mezelf al voor op het ergste: alles wat met differentieel te maken kost knaken.... :?

Fury weer op steunen en ik eronder om te zien of er wellicht wat was afgescheurd oid. Dus ik lig met mn kop onder die kogel, met mn hamer te tikken tegen dat ding. En ik ga zo wat omhoog met mn hamer en ineens een keihard ijzer op ijzer geluid! :OO: Blijkt dat er op de bovenkant van het differentieel een soort van dik metalen adapterplaat ligt geschroefd, met een bumpstop erop, en van de 2 schroeven waarmee dat ding vast zit, zat er nog maar 1 in, en ook nog maar op een klein stukje schroefdraad! Heel die plaat lag te klapperen boven op mn differentieel als ik door een kuil reed! Het had zichzelf wel uiteindelijk opgelost, want de schroef was er haast uit. :lol: :lol:

Ik blij! :good:
Attachments
Fury Retro.jpg

jelmoer

Post by jelmoer »

Zo irritant als geluidjes kunnen zijn zijn meestal nog irritanter om op te sporen.
Dan is het nog mooier als je het zo goedkoop kunt oplossen.
Schakelaar van parkeerrem al eens losgehaald?
En misschien hadden ze het draadje bewust van je proportionvalve afgehaald.
Misschien eens een testlampje zetten tussen accu en schakelaar.
Weet je of hij nog wel functioneert.
Lag het draadje niet toevallig ergens tegen massa aan te bungelen?
Succes

Joe67

Post by Joe67 »

Dacht ik idd ook aan JM! Hebben ze wellicht bewust gedaan. Echter, het "brake" lampje was eerder wel gewoon uit. Maar denk wel dat je goed zit met je gedachtes over massa: het is vrijwel zeker een bedradingsprobleem. Ik ga dan van het weekend weer eens alle draadjes onder het dashboard af om te kijken of er iets los zit of los hangt.

Probleem is dat het onder dat dashboard echt een wirwar van draden is, en ik altijd bang bent dat ik juist iets sloop of eruit trek. :happy:
Goed idee van een test lampje. Zal idd de switch eens doormeten. Al heb ik om te testen ook al die draad gewoon er vanaf gehaald.

Had ook nog een paar video clipjes bekeken van die painless kabelboom maar denk toch wel dat het meer werk is dan men zegt of denkt. Zal er ooit wel van moeten komen maar dan hoop ik eigenlijk dat iemand mij ermee kan helpen die er bekwaam in is.

Joe67

Post by Joe67 »

Mn Fury is met zn standaard 360 2bbl nu niet echt een "Musclecar" te noemen. Ja, hij heeft de looks en de sound, maar menig ouwe bejaarden in een Daihatsu huppeldepup van 1m50 hebben mij al volledig zoek getrokken bij het stoplicht... :sucks:

Maar het blok is zonder meer een gezond blok, een hele betrouwbare kilometervreter, loopt mooi en er is verder geen tikje of rammeltje te horen. Het mist alleen vermogen. Maar vandaag zou daar verandering in komen!

Vandaag zouden mijn vrienden, de Moparboys, langs komen om met chirurgische precisie het blok te gaan upgraden met een Edelbröck Törker manifold, holley gasplaat, een 425 Impco en een nieuwe verdamper. Dus vleesch gehaald, Dirk achter de BBQ gezet en begonnen met de demontage van het oude gas systeem en het verwijderen van het oude manifold. En ondanks dat de oude setup goed en betrouwbaar liep, zagen we na verwijderen van het oude manifold toch best wel wat sporen van lekkage. Dus kon zeker geen kwaad om sowieso de bovenkant eens goed te inspecteren.

Maar na verwijderen van de kleppendeksels en het manifold ook eens een beetje binnenin het blok kunnen kijken: zag er perfect uit. :happy: Zorgvuldig oude pakking resten verwijderd en met nieuwe Felpro pakkingen en RTV de Torker erop gezet. Gelijk de lelijke kleppendeksels schoongemaakt en zwart gespoten en alle leidingen ingekort en op maat gemaakt.

Sowieso ook alle onderdelen verwijderd die niet meer nodig zijn zoals de cruise control unit, fuel canister en alle benzine leidingen. Ik rij nu immers enkel maar op LPG dus is allemaal niet meer nodig. Ruimt ook heerlijk op zo onder de motorkap! :good:

Inmiddels was het al laat in de middag geworden dus tijd om nog eens de BBQ aan te steken. Dit maal cheeseburgers, hotdogs en bier om de innerlijke mens te verwennen. We hadden wat problemen met de kickdown linkage - kon niet de hele slag maken met de 425 linkage - dus ikzelf een langere adapterstang gelast!! :yeah: :yeah: :OO:

En toen was het moment daar: koelvloeistof erin, alles nogmaals gechecked en het signaal van: starten maar! Tromgeroffel....contactsleutel om en na een seconde of 5 sloeg de motor aan. :winner: Rustig warm laten worden en de koelvloeistof op peil gebracht. Constant gechecked op lekkage maar er was geen lekkage te bekennen!

Dus naar buiten gereden en de eerste rondjes gemaakt en man, wat een verschil! Het blok is echt wakker geworden en schreeuwd nu de hele boel bij elkaar! Normaal stortte het blok al in boven de 2500 toeren maar nu draaid ie zomaar 4500 toeren! En blijft trekken! :lol:
Gaat nu echt van kiet! Helaas nog steeds niet echt burn outs - vermogenwinst zit nu vooral bovenin - maar het is echt een andere auto geworden! :yeah:

Morgen even flink testen. :D

Volgende keer gaat de nieuwe verdamper erin en gaan we de fanshroud plaatsen. Hadden we nu geen zin meer in, :gaap

En in de tussentijd ga ik wat nieuwe vacuum slangen erop zetten - sommige waren kuisverrot, 8mm LPG slang proberen te leggen en om de cold air intake beter te bevestigen. Het was een superleuke dag en we hebben ons rot gelachen :happy: En Dirk heeft vandaag zelfs niets kapot gemaakt dus die had ook zn dag :lol:

Heb nu al zin in de volgende x!

Maar nu eerst een weekje flink testen, met een glimlach van oor tot oor....
Attachments
IMG_0417.JPG
IMG_0433.JPG
IMG_0436.JPG
IMG_0439.JPG
IMG_0440.JPG
IMG_0445.JPG
IMG_0456.JPG

Crash

Post by Crash »

Ziet er netjes uit altijd groot verschil slankende intake veranderd en van een 2 naar 4bbl gaat.
Nog Geen fanshroud gemonteerd?
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

jelmoer

Post by jelmoer »

Mooie upgrade.
Misschien moet de setup nog afgesteld worden?
Maar eerst de verdamper vervangen.
Welke maat gasslang zit er nu dan op?
Impco heeft toch meestal 25mm of bedoel je 8mm leiding ipv slang?
Ontsteking staat wel afgesteld voor single fuel set up?
Bougies elektrode afstand kan ook nog wel iets verbeteren.
Maar wagen wordt met de dag mooier/beter!!
Succes

blade

Post by blade »

Great job guys! :good:
1968 Dodge Charger supercharged Hemi, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

Joe67

Post by Joe67 »

Crash: Nog niet. De temperatuur bleef de laatste tijd binnen de waardes dus ik had zoiets van: als we dadelijk het manifold gaan verwisselen, dan zetten we gelijk de shroud erop. Maar we waren erg lang bezig met de operatie en we hadden eigenlijk geen zin meer om nog de verdamper en de shroud er gelijk op te zetten.

Het was ook eigenlijk veels te gezellig :D

We begonnen om 11 uur met sleutelen en om 20.00 uur waren we pas klaar hahaha. Veel te veel lopen kletsen, gek doen en eten tussendoor :happy: Maar goed, het staat iig zeker op de agenda. En inderdaad ruimt het op: ziet er ff 10x beter uit dan dat het was zeg! Komt niet in de buurt bij die van jouw, maar je moet ergens beginnen. :)

JM: Dank voor de heads up! :good: Maar we hebben helemaal niets afgesteld nog. :happy: De motor loopt soepel en heel mooi stationair zonder dat we eigenlijk wat hadden afgesteld. Maar Fer en zijn maat gaan dit de volgende keer bekijken als we daadwerkelijk de verdamper vervangen voor de IMPCO versie en wellicht is daar idd nog winst te behalen. De ontsteking is 2 weken geleden opnieuw afgesteld en denk niet dat daar nog iets te verbeteren valt. Doosje bougie vonkjes heb ik er een weekje of 3 ingeschroefd dus denk niet dat dat nodig is.

Ja, ik bedoel de aanvoerleiding, schijnt beter te zijn. Maar dat is niet iets wat ik op korte termijn ga doen iig.

Maar goed, kut geslapen want ik wilde rijden natuurlijk! Gisteravond iedereen gaar dus daar kwam niks meer van maar vanmorgen mijn ochtend gitaar ritueel overgeslagen - en dat wil wat zeggen :) - en direct naar The Toecutter! :happy: Startte gelijk en alles nogmaals nagekeken voor lekkage, koelvloeistof nog beetje aangevuld en gewoon een algehele inspectie gedaan. Ik had een afspraak om in Almere mn nieuwe Les Paul gitaar op te gaan halen die ik onlangs had gekocht - wordt mn Mopar gitaar projectje :OO: - dus gasbom gevuld en gaan met die banaan.

Wat een power nu! en ik heb voor het eerst 100 MPH gereden op de snelweg. 100 MPH met nog geen 2400 RPM's :hmmm: moet wel een ellenlange eindoverbrenging in zitten. Maar goed, wat me gisteren niet lukte, lukte vandaag vollop: BURNOUTS GEMAAKT!!! :yeah: :yeah:

Maar eerlijk is eerlijk: moest wel een beetje de rem ingedrukt houden maar het begin is er! :good:

Snel zuruck naar Rotterdam want had nog effe afgesproken met Ferry - kwam zijn Dart laten zien - en ik was net thuis, hoor ik daar maar een geluid voor de deur, niet normaal meer! :happy: De hele grond stond te trillen! Heel mijn nieuwe ervaring, de power van mn Fury, mn Edelbrockje, mn burnouts vielen in duigen toen ik bij Ferry instapte... :D We reden samen weg en de buren stonden al in de tuin te wachten met een glimlach en van die gezichten zo van: GAAAAAN!

En Ferry liet er geen gras over groeien, oorverdovend werd ik in mn stoel gegooid, draaide de hele kont schuin weg en effe had ik het gevoel van de Millinium Falcon die op lightspeed overging... :good: Tering, wat gaat dat ding af! Ding is ook gewoon super nerveus: die wil gewoon gaan! Net zo'n ADHDer als ik joh... :happy:

Wil ik ook.... :lol:

Maar goed, Fer en ik nog even de motor van de Fury goed bekeken want ik had er net 300km op zitten, dus motorkap open en helaas: 2 lekkages... :( Een lekkage op de bovenste radiatorslang. Ding is 50 jaar oud dus had het kunnen verwachten..Zat een piepklein gaatje in waardoor er een piepklein straaltje water uitspoot - wel met een miljoen bar geloof ik :) - en een kleine olie lekkage bovenop het manifold, in het midden. Dus nieuwe slang bestellen en volgende week manifold er waarschijnlijk weer af, meer RTV erbij en opnieuw monteren. Rockauto, here i come again! :)

Maar goed, het mag de pret niet drukken. Heb nog wat foto's gemaakt van Ferry zn Dart en van de olie lekkage op het manifold:
Attachments
IMG_0457.JPG
IMG_0485.JPG
IMG_0471.JPG
IMG_0468.JPG
IMG_0461.JPG
IMG_0460.JPG
IMG_0459.JPG

blade

Post by blade »

:good:
1968 Dodge Charger supercharged Hemi, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

jelmoer

Post by jelmoer »

Gelukkig regende het niet.
Volgens mij zie ik geen armpjes op de Dart.

Ferry83

Post by Ferry83 »

Ha Tony,
Leuke posts :good: :good:
Tot de volgende keer weer!
B200 shorty tradesman
69' Dodge Dart 417 Swinger

Joe67

Post by Joe67 »

En zo begin ik langzaam aan toch afkick verschijnselen te krijgen! Al 3 dagen niet meer in mn Fury kunnen rijden door een kapot slangetje! :sucks: Ik had hem wel direct bij Rockauto besteld maar dat duurt zeker nog wel een weekje. Dus ik internet afspeuren om te kijken of ik hem ergens anders zou kunnen halen, maar helaas.

Maar schijnbaar een veel te specifiek onderdeel en ook is ook in diverse soorten en maten geleverd destijds, dus het was zoeken naar een speld in een hooiberg. Krijg ik ineens een PMmetje van iemand die zegt: Ga eens bellen met Jambroes in Strijen, die heeft het vast wel liggen.

Nooit van gehoord.

Dus ik bel de beste man op: "Wat mot je hebbu!", zegt ie. :) Dus ik geef aan wat ik nodig hebt en 1 seconde erachteraan zegt ie: "Heb ik liggu!" :OO: Ik denk: ik hoor niet goed. spring in mn auto en rij naar Strijen. Nooit geweten dat je bij Dordrecht een tolweg hebt trouwens en kom aan op de plaats van bestemming. Althans, volgens de navigatie, want er was alleen maar een ouwe schuur met teringzooi ervoor zichtbaar. Ik rij het terrein op, ga een hoekje om en wat zie ik: hele rijen met deuren, motorkappen, ramen, ect! :good: Echt zo'n ouwe Amerikaanse sloperij wat je wel eens ziet op You Tube! :happy:

Ik loop naar binnen en zegt: ik heb net gebeld voor een slang voor een Fury. Zegt die gast: "Ligt voor je klaar". Had de oude mee genomen om te vergelijken, leg hem er naast en verdomd: gewoon dezelfde slang...NIEUW! In een boerengehucht bij Dord! :good: Beste man wat muntjes gegeven en gelijk door naar mn garage.

Sinds dat Edelbrockje erop zit, heb ik ineens een enorme drang om alles onder de motorkap op te gaan leuken - Iets wat de meeste leden in dit forum onderdeel al vollop doen - en heb mezelf voorgenomen om de Fury zelf zo ratted en sinister mogelijk te houden, maar dat onder de motorkap alles shiny en new moet worden. :) Dus ik sta zo een beetje te staren en dagdromend naar mn blok te kijken en zie ineens een mooie plek voor de nieuwe verdamper: links voor naast de radiateur. Dus ik hou de verdamper erbij en past echt perfect. Zou echt een stuk netter staan als ik de verdamper zo uit het zicht zou monteren dus dat gaat hem waarschijnlijk wel worden. Check de foto's.

Vraagje aan jullie: Mag een verdamper ook op zn kop hangen of moet ie met de tekst leesbaar hangen? Op zn kop zou beter zijn want dan zouden de slangen aan de onderkant - lees: niet zichtbaar - komen. Dus graag jullie advies hierover. En bij mn oude - huidige - verdamper zit er naast ook nog een afsluiter. Moet ik die overzetten op de nieuwe of kan ik die weglaten? Ik rij immers enkel nog op LPG.

Maar hoe dan ook, op die plek gaat ie komen dus dat zal je kunnen lezen in een vervolg verslag. :)

Toen doorgereden naar Den Haag, waar ik een afspraak had met iemand van Marktplaats. Die had een nieuwe MSD bobine te koop en aangezien mn oude bobine eruit ziet als een uhh, ouwe bobine :) wilde ik die veranderen. Kom aan in Den Haag, bel aan, type onderdelen handelaar doet open met de bobine in zn hand en zegt de magische woorden: "Ik heb nog veel meer liggen hoor voor een Mopar 360".... :OO:

Lang verhaal kort - (nou, niet echt kort maar jullie kennen me inmiddels een beetje he :) - Weggegaan met de bobine, een MSD kastje, 2 Edelbrock kleppendeksels die ik al heel lang zocht - en hij had ze nieuw liggen - een Edelbrock luchtfilter met adapter erbij, een kickdown bracket en 2 breathers. :yeah:

Check de fotos.

Ik weer helemaal blij. Hij had ook nog een shiny Torker2 Manifold met Edelbrock 650 liggen, compleet met aangepast gashendel dinges erbij. :lol: Vroeg ie 800 voor, alles nieuw. Had ik niet nodig maar check de foto. PM me als je de beste man hierover wilt spreken.

Heb ik gelijk nog een vraagje aan de kenners hier: Op de achterkant van het MSD kastje staat hoe je hem moet aansluiten. Supersimpel op het eerste gezicht. Maar kan ik dan gewoon de originele draden los maken en intapen? Denk het wel maar hoor het graag van de pro's hier. :winner:
Of zijn er zaken waar ik wel degelijk rekening mee moet gaan houden bij het installen van dit kastje?

Aber gut,

Wanneer de pakkingen binnen komen voor de kleppendeksels en het manifold, ga ik alles monteren (ook de shroud :happy: ) en heb ik tussen neus en lippen ook nog een nieuwe fan gekocht. Precies dezelfde die ik nu heb, maar dan zwart. :D Want zo'n hemi orange fan dat kan natuurlijk niet: tis immers geen bigblock he! :lol:

Het wordt weer mooi weer van het weekend en heb een nieuw BBQ receptje wat ik wil gaan proberen dus heb er nu al zijn in! Dirk had als verrassing een Gedore momentsleutel voor me meegenomen als kadootje dus mn dag kan eigenlijk niet meer stuk met al mn nieuw spulletjes! Voel me weer als die 10 jarige die een leger dumpwinkel inliep vroeger...:)
Attachments
ELHF1421.JPG
IMG_0522.JPG
IMG_0523.JPG
IMG_0532.JPG
IMG_0534.JPG
IMG_0535.JPG

jelmoer

Post by jelmoer »

Blijft lekker bezig.
Gaat voor een vinger en komt terug met een heel lichaam😉
Veel plezier met puzzelen.

runner

Post by runner »

Hoe de verdamper nu zit is hij goed
Je slang zo kort mogelijk houden
Zo heb ik het ook zitten
Attachments
CF6D1485-94F7-468E-897C-D2E848DF92F4.jpeg
692866CE-105F-4096-8247-8FBFAA80A59C.jpeg

Joe67

Post by Joe67 »

Zow hallo!! 2 verdampers!! :yeah: :OO:

En ik zie dat ze plat liggen? Dan heb ik alvast 45% antwoord op mn vraag: mag je ze ook op z'n kop monteren... :lol: Mijn verdamper zit inderdaad op precies dezelfde plek als die van jouw en bij jouw is is dan weer rete cool want 2 :happy: maar in mijn geval zou ik hem liever wat uit het zicht monteren.

Zou het echt uitmaken Runner, als de aanvoerslang vanaf de verdamper naar de 425 slechts 30 cm langer wordt? Ik had ook begrepen dat het beter is, dat je de verdamper zo laag mogelijk ophangt, ivm met het peil van de koelvloeistof? Dat zou zeker het geval zijn op de nieuwe plek, maar als ik zo naar jouw setup kijk, zitten jouw verdampers zelfs boven het niveau van de waterneck. :happy: :hmmm:

66sportfury.com

Post by 66sportfury.com »

Ooit......2004 of zo iets....
Attachments
72katlijk1.jpg

66sportfury.com

Post by 66sportfury.com »

:)
Attachments
72katlijk2.jpg

Joe67

Post by Joe67 »

Kijk Fer, zelfde kleur als je Dart! :lol:

Joe67

Post by Joe67 »

Vandaag eens het Edelbrock lüft filter aangepakt. Het was een gebruikt luchtfilter en het zwart tussen de randen was op veel plekken afgebladderd.

Ik heb gelukkig een hele heftige hogedrukreiniger en die heb ik er eens goed opgezet. :good: De zwarte verf die wat gebobbeld en enigszins los zat, vloog er vanaf. :) Daarna goed gedroogd en na gereinigd met remmen reiniger. De gepolijste rand afgeplakt en gespoten met hittebestendige zwarte lak.

Meerdere lagen gespoten en goed laten drogen in de zon. - En die was er vollop vandaag! :yeah: - Daarna met een schuurmachine de tekst en de randen afgeschuurd en opnieuw gepolijst.

En het resultaat mag er zijn: als nieuw! :OO:
Attachments
IMG_0553.JPG
IMG_0554.JPG
IMG_0556.JPG

Post Reply