Page 1 of 1

67 Monaco

Posted: 12 Jun 2018, 16:37
by Mr Horsepower
Ik heb m'n barn find uit de bossen gesleept. Stond al 6 jaar onder een soort overkapping. Grotendeels gedemonteerd. Ik ben inmiddels begonnen met lassen. De wielkast rechts had 2 slechte stukken. Dakhoek rechts is slecht. Links ook een flink stuk spatscherm en een hoekje van de dorpel. En bijrijderskant een stukje vloer. Verder is ie hard.
De motor is deels gedemonteerd.

Re: 67 Monaco

Posted: 12 Jun 2018, 16:40
by Mr Horsepower
Voor de sloop

Re: 67 Monaco

Posted: 12 Jun 2018, 16:40
by Mr Horsepower
Best een net ding toen

Re: 67 Monaco

Posted: 12 Jun 2018, 16:41
by Mr Horsepower
Stuk spatbord rand en dorpel hoek gemaakt

Re: 67 Monaco

Posted: 12 Jun 2018, 16:46
by Mr Horsepower
Gisteren even tapeind uitgeboord en opnieuw getapt. Dat was plan c.
Ik heb een weiand dual plane intake gekocht. Deze week de koppen uit elkaar halen, dan kan ik de koppen gaan porten en de kleppen in slijpen. Voor nu valt mijn keuze op een impco 425. Ik ben op zoek naar een setje gebruikte headers. Het is allemaal een beetje tussendoor dat ik me er aan bezig hou

Re: 67 Monaco

Posted: 12 Jun 2018, 16:47
by Mr Horsepower
Dit setje wielen had ik nog liggen. Zouden hem niet misstaan.

Re: 67 Monaco

Posted: 12 Jun 2018, 19:16
by blade
Good to see you're working on your Mopar. :good:

Re: 67 Monaco

Posted: 13 Jun 2018, 08:19
by Mr Horsepower
Trying to keep moving

Re: 67 Monaco

Posted: 13 Jun 2018, 08:21
by Mr Horsepower
Deze oude boorstandaard heb ik aangepast om kleppen te verwijderen. Bij Chevrolet werkt dit goed. Bij deze klepveren krijg ik ze niet eens ingedrukt. Dan trek ik de hefboom arm krom. Zijn Mopar klepveren altijd zo sterk?

Re: 67 Monaco

Posted: 13 Jun 2018, 12:44
by mr bean
denk dat je eerst de klepspietjes moet laten schrikken door met een grote dop en hamer op de klepveerschotel te slaan.

Re: 67 Monaco

Posted: 13 Jun 2018, 19:04
by Mr Horsepower
Al geprobeerd. Ik maak wel een nieuwe met grotere hefboom. Ik vermoed dat dit geen originele klepveren zijn

Re: 67 Monaco

Posted: 13 Jun 2018, 19:19
by boyanka
Ik gebruik altijd een lijmklem die ik wat gemodificeerd heb zodat ik de halve maantjes er uit kan pakken.

Re: 67 Monaco

Posted: 13 Jun 2018, 20:39
by BigBlockMopar
Groenige tint op de veren? Zijn standaard veertjes.
Misschien is het Mopar-spul iets te veel voor het Chevy-kolomboortje :D
Of de kleppen zetten gewoon vastgekoekt/geroest in de koppen.
Een paar tikken met een (plastic/hout) hamer laat je weten of het los zit of niet.

Daarnaast kunnen de klepspieën ook vaak vastzitten. Zoals gezegd komen ze door op de rand te tikken vaak wel los.

Re: 67 Monaco

Posted: 13 Jun 2018, 21:45
by dejong-texel#19
goed bezig,leuke wagen,mooi dat ie goed is terecht is gekomen...ben benieuwd hoe de wagen na het restaureren is...meschien de kleppen in spuiten met goeie kruipolie of antiroest spray,nacht laten inwerken en dan eruit tikken..heb ik ook bij de mijne gedaan van de newport,deze stond ook heel lang stil.
succes met de resto

Re: 67 Monaco

Posted: 14 Jun 2018, 16:17
by Mr Horsepower
Ben inmiddels begonnen met porten van de eerste kop. Eerst de uitlaat zijde gedaan. Zo te zien wat roest schade opgelopen toen hij in dat schuurtje lag 6 jaar lang. Dit krijg ik er niet uit met in slijpen vrees ik. Hopelijk kan ik morgen m'n mercury ophalen. Dan pak ik de koppen gelijk even mee. Laat ik het er ff uit baggereb

Re: 67 Monaco

Posted: 14 Jun 2018, 20:19
by boyanka
Misschien is het nog wel te slijpen

Re: 67 Monaco

Posted: 15 Jun 2018, 21:09
by Mr Horsepower
Ik ga kijken of dat nog lukt. Komt zowiezo wel goed

Re: 67 Monaco

Posted: 02 Jul 2018, 12:50
by Mr Horsepower
Gisterenavond laatste stuk aan de rechterkant er in gelast. Straks ff gladslijpen en dan verhuizen naar we linkerkant. Nog 3 stukken vernieuwen en dan is het laswerk gedaan

Re: 67 Monaco

Posted: 02 Jul 2018, 17:45
by blade
Making progress :good: