1971 Plymouth Satellite Custom

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Wilf »

Nog even een kleine addendum op de meters. Er is meer benzine in gegoten en wat blijkt: ook deze meter geeft nu teveel aan.

Ik heb deze conversie gemaakt:

http://www.allpar.com/history/mopar/electrical2.html

Voor het plaatsen van de meters hebben we gecheckt wáár de 5 volt te meten viel: dit was op de plus input van de tellers. Daar staat dus geen 12 volt op. Hoe kan het dan dat deze meters toch veel te ver uitslaan? Is 5 volt teveel voor deze meters of kan het aan de aansluiting liggen?

Ik ga er ook nog even droog aan puzzelen (op papier bedoel ik), meedenken wordt wel gewaardeerd :)

:yeah:
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Wilf »

Vandaag is de Plymouth in één keer goedgekeurd :OO: :yeah:

Er is dan ook een heeeeeeeeeleboel aan de auto gedaan. Ik ga denk ik een boel vergeten maar even proberen een rijtje wat er is gedaan de afgelopen maanden:

- relaisgestuurd licht ingebouwd
- bedradingupdates onder de motorkap
- remmerij van voor tot achter vernieuwd (dit is te voelen trouwens :OO: :yeah: )
- nieuw uitlaatsysteem
- kabelboom achter dash uitgeplozen en doorgemeten en alle loose ends en problemen gelokaliseerd en gefixt, veel verbeteringen aangebracht waaronder een goed centraal massapunt en een zeer degelijke lichtschakelaar (die nieuwe Mopar performance schakelaar die ik had gekocht was :sick: :sucks: :boos: want de behuizing van de weerstand was van plastic - dit was dus de rook die ik zag/rook toen ik na mijn eigen gebeun de verlichting ging testen).
Om dit werk een beetje fatsoenlijk uit te voeren zijn de bank, stuurkolom en gaspedaal verwijderd geweest.
- motorkap vastgezet
- nieuw ruitensproeierreservoir geplaatst
- toeter gefixt (één van de twee is komen te vervallen wegens een afgebroken aansluiting - hier ga ik een vervanger voor zoeken t.z.t.)
- auto goed schoongemaakt in alle kieren (herfstbladeren etc.) en achter de banken etc.
- ATF-leidingen deugdelijk opgehangen
- alle smeerpunten goed doorgesmeerd en de onderkant goed schoongemaakt en ontdaan van aangekoekt vet
- alles waar aanpassingen aan zijn gedaan in de ML gezet
- nieuwe leidingen voor de stuurpomp, Mopar steering fluid erin
- nieuwe olie in achteras
- nieuwe after market tellers in een custom mount

En nog heel veel meer wat ik nu allemaal vergeet, vooral veel van die hele kleine rotdingetjes die veel tijd kosten maar wel gebeuren moesten. Hij is met glans door de APK dus dat zegt wel genoeg 8)

Er staan nog wel wat nabije toekomstplannen op stapel, zo wordt de carb eindelijk afgesteld zodat 'ie straks echt kan rijden :OO: en voor de rest nog een boel voornamelijk cosmetische dingen die niet zo belangrijk zijn (stuur, dashpad). Als de auto goed is afgesteld ga ik eer eerst een tijd mee rijden en dan zie ik wel wat ik dan belangrijk vind en nodig acht.

Wat ik onder andere voor na die tijd in gedachten heb zijn nieuwe banden, nieuwe ophangingsdelen (iig nieuwe bladveren achter) en misschien LPG... maar eerst ff een tijdje bollen :OO:

Wordt vervolgd 8)
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by jvdwolde »

Ik had op zijn minst een zooitje foto's verwacht Wilf! :happy:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Wilf »

Sja mijn camera is kaduuk, ik rijd over een weekje ofzo wel richting Miel, ik weet dat hij een camera heeft waarmee je ook filmpjes kan maken :sneaky:

Auto staat ook nog bij de garage, zaterdag kan ik misschien ff kijken :)
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by 7T Cuda »

Proficiat Wilf! Straks weer lekker cruizen! :yeah:
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Sjak Brak »

Gefeliciteerd man! En nou gassen met dat ding :good:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Wilf »

Eerst ff met gezonde spanning en geduld wachten op zaterdag 8) Ben de laatste tijd ineens wel heel erg geïnteresseerd in het weer :D
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Wilf »





Last edited by Wilf on 16 Feb 2008, 22:04, edited 1 time in total.
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by jvdwolde »

Nice sound! :yeah:

Jammer dat er zo 'n achterstandswijk op het filmpje staat :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Wilf »

Ik woon wat armoedig ja :happy:

Ja het geluid is lekkerrrrrrrrrrrr :OO: 't is wel ff wennen want hij remt nu als een bezetene zo goed, en de stuurbekrachtiging werkt ook enorm hard (was ik blijkbaar ff vergeten door die Valiant en me Opeltje - laatstgenoemde stuurt BELACHELIJK zwaar).

Hoe ik me voel?

:OO: :OO: :OO: :yeah: :yeah: :yeah: :winner: :winner: :winner:

En keelpijn en koppijn want de uitlaatgassen verzamelen zich wel een beetje binnen :D Je moet toch ergens aan doodgaan he :lol:
User avatar
4horsemen68
Posts: 753
Joined: 20 Jun 2007, 22:43
Location: Hasselt country

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by 4horsemen68 »

Kijk klinkt lekr, bekend geluid trouwens :good: altijd fijn dat die cameratjes de bas nooit aan kunnen van al dat bigblock gerommel!
Plymouth Fury , 4 door hardtop 1960 poly 318
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Wilf »

Nou ik heb een professionele audiorecorder gebruikt voor het geluid (mijn fototoestel kan geen geluid opnemen), stereo XY, en wat je hoort is daadwerkelijk het geluid in de auto. Bij 1000 toeren resoneert de hele auto dus redelijk hard. Gelukkig is dat bij 30 en bij 50 kilometer per uur, dat rij je toch nooit zo vaak :lol:
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by PostMan »

Cool! :yeah:
Ervaring leert dat als je het raam op een klein kiertje zet, je een vacuum creeert waardoor de uitlaatgassen minder snel naar binnen komen...maar ja, dan moet je niet te vaak achter 45km wagentjes en rolators zitten natuurlijk. :sneaky:
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Miel »

hehe eindelijk :P een filmpje, klink leuk. ben wel benieuwd ;) maar ik hoorde dat jij en Len zaterdag langs wilde komen? mag hoor is de buurt ook weer blij dat ik van vakantie terug ben :P

Greets Miel
Image
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Wilf »

Komt goed, Miel!

Plymouth Powerrrrr! :D
Miss Dodge
Posts: 157
Joined: 12 Jun 2007, 21:52
Location: Amsterdam

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Miss Dodge »

lekker geluidje Wilf ... tijd voor een tunneltest?? :sneaky:
'57er Chrysler New Yorker 392 Hemi
'73er Dodge Polara 318
'80er Dodge Ramcharger 318
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: nearing completion]

Post by Wilf »

Lijkt me een strak plan 8)
Miss Dodge
Posts: 157
Joined: 12 Jun 2007, 21:52
Location: Amsterdam

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: driving!]

Post by Miss Dodge »

Hmm heb je 1 maart al plannen? we gaan terreinrijden bij nacht en daarna nog een tunnelcruise ... so if you like to make some music.... :D
'57er Chrysler New Yorker 392 Hemi
'73er Dodge Polara 318
'80er Dodge Ramcharger 318
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: driving!]

Post by Wilf »

Brullen met die spullen! :OO: :yeah:
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: driving!]

Post by Wilf »

Jammer dat ik toen niet kon, heel veel werk (op zich wel weer positief).

Weer even on topic:

Me carb ligt er af, die wordt binnenkort gereviseerd, dan rijdt 'ie straks als het goed is voor het eerst zoals het nieuwe blok bedoeld was om te rijden 8)

Zit ik nog ff verder te denken aan de drivetrain.

Ik heb gemerkt dat op de snelweg ik ongeveer (iets meer dan) 80 MPH op de teller heb bij 3000 toeren.

De overbrenging in de 727 is 1:00 in de drie als ik me niet vergis, ik heb P205/70R15 banden, da's een diameter van ongeveer 26.2", dat betekent dat bij een overbrenging van 2.93 @ 3000 RPM je 79 mph gaat, of bij een 3.23 @ 3000 RPM zo'n 72 mph.

Bij een 3.55 overbrenging zou je bij 5000 RPM slechts 109 mph rijden... Aan de andere kant, je rijdt in NL als het goed is niet veel sneller dan 75 mph en dat betekent bij een 3.73 niet veel meer dan 3500 RPM.

De reden waarom ik hier een beetje over na zit te denken is de kant die ik op wil met de station. Het is geen daily driver voor me, maar aan de ene kant wil ik er wel mee op vakantie kunnen (dus benzine) en de weg op kunnen (kan ook evt. op LPG in NL dus) maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een leuke wagen voor op de dragstrip :D In het laatste geval denk je dan al gauw aan een sper (en ook gewoon voor de leuk natuurlijk) maar die after market sperren zijn meestal best hoog in de overbrengingen, en de rev limit van een 383 heb ik nu denkbeeldig op de 5000, maar langdurig rijd ik voor me gevoel liever niet boven de 4500, of is dat onzin?

Anyway, ik wil de auto ook iets strakker op de weg hebben, vooral het omhoogdeinen na een heuvel irriteert me een beetje (je voelt dat hij omhoog komt naar bovenste punt van schokdempers). Ik wil dus een wat strakkere feel, nu zat ik in eerste instantie te denken aan four link enzo, maar da's wat overdone (ik heb ook geen sper en geen line lock voorlopig, en het moet wel leuk blijven). Nu zat ik dus te denken aan nieuwe heavy duty veerstroppen, met het risico dat de kont iets omhoog gaat (niet te Duits hoop ik), maar wat voor dempers doe ik hier nu bij om hem een beetje strak op de weg te krijgen? Het moet geen bottenkraker worden maar minder zompig en het gevoel wanneer de auto iets doet (in bochten enzo) moet er wel komen.

Misschien meer iets voor in het technische vragen-gedeelte maar goed... :D
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: driving!]

Post by Lennard »

misschien om dan gelijk te gaan voor poly urethaan in de wielophanging

Groeten Lennard
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: driving!]

Post by Wilf »

Zit ik wel aan te denken, ben alleen benieuwd of het gekraak niet naar je zenuwen gaat werken :D
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: driving!]

Post by Lennard »

als ze alleen maar liniear bewegen valt het wel mee lijkt me
( wat het geval is bij blad veren )
zou voor schokdempers trouwens voor iets in de richting van koni / Kyb gaan ( overigens zelf geen ervaring nog mee )

Groeten Lennard
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: driving!]

Post by Wilf »

Ik las in Sjak zijn topic over KYB, maar ik wil geen mushy Imperial-vering :D

Ik snap wel dat ze vast ook wel hardere vering hebben, maar ik weet dus niet welke verhouding ik zou moeten nemen. 70/30? :D
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [status: driving!]

Post by Sjak Brak »

Wilf wrote:Ik las in Sjak zijn topic over KYB, maar ik wil geen mushy Imperial-vering :D
Wilf, dat waren schokdempers, geen veren, en bovendien voor mn minimopar.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Post Reply