1971 Plymouth Satellite Custom

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

1971 Plymouth Satellite Custom

Post by Wilf »

Image

Huidige project:

- kabelbomen vervangen
- verlichtingsbedrading
- stuur (houten driespaaks Grant sportstuur)
- uitlaatsysteem

- hemeltje
- radiateur
- totale remrevisie
- steelies met dog dish
- Nieuwe motor (stock block vervangen door gekuiste 383 met Edelbrock Torker en Holley Doublepumper
- bakrevisie
- Dash met VDO meters
- dash cover

- Geluidsinstallatie(is aangekocht - staat te wachten op plaatsing)
- Nieuwe monoleafs plaatsen (is aangekocht - staat te wachten op plaatsing)
- Nieuwe schokbrekers (aangekocht - staan te wachten op plaatsing)
- LPG inbouw
- ???

Future projects:

- Plaatwerk/roest/LEKKAGE (roest valt gelukkig mee, alleen achter - waar ook de lekkage zit - en een beetje rechtsonder dash - plaatwerk heeft veel deuken)
- Nieuwe lak
- Speras
- Line lock
- ???

Eventuele opties:

- Custom grille (knipperlichten weg -> 1968 knipperlichten onder bumper - grille in zwart zoals 2dr variant)
- ???

(Tekst in rood italic is klaar)
Last edited by Wilf on 11 Apr 2010, 10:49, edited 12 times in total.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom

Post by Sjak Brak »

Nu is een goed moment om je radiateur weg te brengen naar een revisiebedrijf, de auto staat immers toch stil. Laat dan meteen een extra koelrij erin zetten.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom

Post by Wilf »

Met de radiator wacht ik nog maar ff tot de rest klaar is voordat de buurt denkt dat ik de auto aan het slopen ben, dan vindt mijn buurman het allemaal iets minder leuk denk ik... Het ontbreken van een dash is al redelijk op het randje natuurlijk ;)

Nog even wat soldeervreugd' van vorig weekend delen:

Image

Uitzoekerij van vorig weekend:

Image

Inmiddels ben ik vandaag bezig geweest met de voorpret tijdens het wachten op mijn nieuwe metertjes. Voorpret in de zin van ontwerpen :)

Image

Image

Image

Image

Image

Ik ben best tevreden over het design. Ik zie er de potentie wel van in.

Kleine uitleg: Ik ga dus in de vorm van het schuine karton een plaat maken, hierin bouw ik de tellers in de hoek zoals het papier uitbeeldt. De stuurkolom komt in het midden tussen de twee grote tellers te zitten. Er komen 4 LED's in het dashboard. Bovenaan een felblauwe die het groot licht verklikt, onderaan een felrode die falende remmen verklikt en links en rechts van de grote tellers groene die de knipperlichten verklikt.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom

Post by Sjak Brak »

Gaat helemaal goed komen met de Wilfmobiel!
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom

Post by Thing »

boven verwachting Wilf.. keep it up!
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom

Post by nick »

Mocht het teveel op het laatste plaatje van de dashboard voorbeelden gaan lijken dan kan je altijd de boel beplakken met seventies plakhout. Dan kom je een heel eind in de buurt van een seventies dashboardje.
Ziet er ingewikkeld uit allemaal!
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom

Post by Wilf »

Dit weekend was ik zelf ziek maar kreeg ik veel goed nieuws binnen: De belangrijkste pakketjes zijn inmiddels in Nederland gesignaleerd! Zowel de VDO-tellers als de NOS ruitenwisser switch (laatstgenoemde staat inmiddels al op me nachtkastje zelfs)!

Voor de rest komen er nog andere goodies aan: de nodige lectuur (met dank aan sjak_brak natuurlijk!) en mogelijk nog een visuele verrassing - da's voor mij ook nog ff spannend :) en een cluster bezel :happy:
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [2 juli update]

Post by Wilf »

Tellers zijn binnen! :happy: :happy: Zien er strak uit, mooier dan op het plaatje!

Helaas is bij het vervoer wel de chromen sierring van de tachometer gedeukt, ik denk dat ik me daar enorm aan ga storen als ik de boel netjes in heb gebouwd... Maar eerst inbouwen dus!
User avatar
jefcharger
Posts: 455
Joined: 08 Jun 2007, 22:40
Location: Tilburg

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [4 juli - tellers binnen]

Post by jefcharger »

Ziet er tof uit allemaal, ben benieuwd naar het custom resultaat! Heb dat altijd wel iets apart en ondergewaardeerd gevonden, grote oude amerikaanse stations. Ik heb van jouw auto toevallig de originele folder liggen. Ik wil hem wel voor je inscannen en hem je mailen, mocht je dat leuk vinden. Laat maar effe je emailadres weten via p.m. Helaas doe ik de folder niet weg! Succes met je project! Gr. Jef :good: :good:
'69 Charger RT '71 Plymouth Duster

If you can't fix it, fuck it!


There's 2 kinda people: People that have a Mopar and people that want one..
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [4 juli - tellers binnen]

Post by Wilf »

Geile nieuwe Hi Torque startmotor geplaatst en nu gelijk maar nieuwe kabels er voor aan het maken... :D
User avatar
Mas
Posts: 82
Joined: 12 Jun 2007, 19:35
Location: koningrijk der jehova's

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [4 juli - tellers binnen]

Post by Mas »

dat is de reden waarom je ride altijd op de zelfde plek staat, je bent er mee bezig :lol: :good:
Newport '69
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [4 juli - tellers binnen]

Post by Wilf »

Yup, een uit de hand gelopen "ff de kroonsteentjes en prutkabels vervangen onder het dash" en vervolgens maar nieuwe tellers en ook onder de motorkap maar ff nieuwe kabels en en en... :D
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [4 juli - tellers binnen]

Post by Wilf »

Eindelijk weer een update. Het plan van een totaal custom dash is van tafel (that's what got me moving again), nu is de prioriteit rijdend krijgen met originele dash + extra (betrouwbare) tellers.

Op dit moment ben ik bezig met een aantal essentiële updates. Kijk mee:

Image
Dit zijn de onderdelen nodig voor een voltage regulator upgrade: een 7805 voltage regulator, een condensator tegen voltage pieken en een koellichaam om de 7805 niet door te laten fikken.

Image
In closer detail.

Image
Condensator van +12 naar ground gesoldeerd.

Image
koellichaam en 7805 gemonteerd.

Image
kabels aan 7805 gesoldeerd. Helaas dezelfde kleuren maar who cares? Dit gaat theoretisch langer mee dan de auto. De min is blauw, de beide plus zijn geel, dus wel een soort van consistentie daar.

Image
Gesoldeerd.

Image
Tijd voor de test: werkte perfect!

Image
Volgende upgrade: LED brake light. Waarom? Omdat LED langer meegaat, minder stroom verbruikt en de rest van de lichten geen LEDs kunnen zijn (dashverlichting is dan namelijk niet meer intensiteitregelbaar en de knipperlichtsnelheid zal waarschijnlijk veranderen als ik daar LEDs gebruik).

Image
Getest en goedgekeurd.

Nu ga ik verder met testen van nog meer lampjes als LEDs en dan nieuwe meters voorbereiden en dan terugbouw voorbereiden.
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [4 juli - tellers binnen]

Post by Wilf »

De gesoldeerde 7805 wordt van de week weer even losgesoldeerd en netter aangelegd (mooiere kabels en krimpkous i.p.v. tape).

Het was een produktief dagje vandaag maar ik moet ook leren dat het varen op een flow van hard werken niet betekent dat je kwaliteit moet compromitteren, vooral niet dingen die, als je ze goed doet, heel lang mee moeten kunnen gaan. Komt goed, thnx Wander :good:

p.s. crossposten heerscht 8)
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [4 juli - tellers binnen]

Post by 7T Cuda »

Goed dat je het weer hebt opgepakt! :good:
Lekker aan het knutselen zo, goed bezig. :)
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [4 juli - tellers binnen]

Post by Wilf »

Ja, komt goed en ik heb er lol/zin in :)

Vannacht nog ff de NOS wiper switch en de nieuwe lichtschakelaar (via via van Moparfred) geplaatst, en de bezel attached. Allemaal nieuwe lampjes geplaatst en getest, dik tevreden :good:

Image
Moederneukend onduidelijke foto, maar wél bewijs van werkende nieuwe lampies (in het echt ziet 't er stgokkah êt).

Image
NOS wiper switch (hope it works!) en nieuwe lampenschakelaar.
Edje
Posts: 161
Joined: 12 Jul 2007, 17:41

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [september - power upgrades]

Post by Edje »

Goed bezig Wilf :yeah:

Was ik maar zo handig met electriSHITeit. :hmmm:
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [september - power upgrades]

Post by Wilf »

Vandaag was ik bezig met me Satellite, komt er een oude dame mij tegemoet en begint een tirade over of ik hier parkeerplaatsen gekocht heb en dat het hier geen sloperij is en dat de buurt niet gediend is van die oude wrakken maar dat niemand anders er iets over durft te zeggen.

Het grappige is dat ik met een buurman aan het keuvelen was, heel gezellig, komt ze met "die grijze sloper van je en dan die citroën"... Ehm... "Die Citroën DS station is niet van mij" zeg ik. "Klopt", zegt de buurman waarmee ik praat, "die is van mij." :lol:

Anyway, ze bleef maar doorgaan over onze wrakken en dat het de verkoopwaarde van de huizen doet zakken en dat het de buurt naar beneden haalt etc. Dat terwijl ik herhaalde malen zei: "Als u me nu door laat werken kan ik deze auto misschien vandaag nog naar mijn stalling rijden." Daar was ze dan weer doof voor, ze was liever aan het woord.

Anyway, ik was bijna klaar met het terugbouwen maar twee dingen lopen te kutten: me speedometer cable vliegt steeds los en het blauwe kleurenfiltertje voor de verlichting van de A/C switch flikkert er bij monteren steeds tussendoor. Voor de rest vordert het aardig, alleen nog even de nieuwe metertjes er bij monteren en de verlichtingskabel onder de motorkap aanpakken, en nog wat klein grutwerk onder de auto (sinds ik me startmotor vervangen heb hangt één van mijn ATF-leidingen losjes - die zat aan de startmotor gemonteerd met een beugeltje wat niet op de Hi Torque paste.

Ik hoop dus aankomend weekend op een droog weekend en dan te kunnen rijden :D

O ja, nog ff een kleine alteratie erbij bedacht: een dikke massakabel van het massapunt op het metalen gedeelte van het dashboard, waar 3 massakabels naartoe lopen, door laten lopen naar één van de schroeven van de bulkhead disconnect. Deze heb ik 'under the hood' aangesloten op de massa op het blok.
Rockin' Ramon
Posts: 216
Joined: 11 Jun 2007, 18:07

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [september - power upgrades]

Post by Rockin' Ramon »

Lekker bizzy Wilf!!! :yeah:

Ik ben er trots op dat jij alles in het werk stelt om met deze ride;

1- volgend jaar naar de dragstrip rijdt en daar volop mee wilt knallen!!!
2- een degelijk/comfortabel (incl. slapen etc. ;) )vervoer regelt voor je contrabas voor evt. late-night-parties!!! ;)


Keep up the non-compromising work :good: .


Grtx,

RR.
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [september - power upgrades]

Post by Wilf »

Ik doe m'n best, Ramon, thnx voor je support :)

Vandaag gedaan (thuis van werk om kwart voor zes en gelijk non stop tot donker gewerkt): het dashboard met het filtertje nu goed gemonteerd, de kilometerkabel alleen niet dus die probeer ik via de achterkant wel vast te prutsen (het plasticje is gebroken en met een slangklem erop gezet dus als ik hem van tevoren monteer schiet de boel toch los dus het kan niet anders).

Daarna heb ik het stuur weer gemonteerd, de ophanging ervan omhoog, de aansluiting van het stuur met de bulkhead disconnect en even zitten achter me stuur om te zien hoe een bijna rijdende auto er uit ziet :P

Daarna onder de motorkap bezig geweest met de verlichtingskabelboom maar die bevalt me nog niet goed dus zit er nog niet terug in vast. Ik heb gelijk een andere kabelboom eruit getrokken, namelijk die met de aansluitingen naar de ballast resistor, dynamo, toeter etc. De reden hiervan is dat deze kabelboom de originele kabel van dynamo naar ammeter bevat, die ik gebypassed heb. Die kabel wil ik vervangen door een kabel naar het startrelais zodat ik dadelijk op twee kabels stroom naar het dash heb lopen. Die nieuwe kabel krijgt zo'n doorbrandzekering (de andere heeft dat nog origineel). De originele kabel van dynamo naar schutbord wordt vervangen door een kabel die naar de relais van het licht gaat. Beide kabelbomen hebben dus het nodige aan knip- en soldeerwerk dus dat doe ik lekker binnen, alhoewel ik niet gelijk vanavond aan de slag kan want ik moet eerst de boel opmeten en een plek geven (relaisjes voor het licht weet ik nog niet te plaatsen).

Ik ga vanavond nog wel even kijken naar de nieuwe tellers, die moeten op de één of andere manier netjes gegroepeerd worden en daarna in de auto ingebouwd. Ik ben wel zo slim geweest om de kabels die daar voor nodig zijn apart onder het dashboard te laten bungelen zodat ik ze niet hoef te zoeken ;)

Begrijpelijkerwijs heb ik geen foto's omdat hard doorwerken tegen de klok (lees: ondergaande zon) een zeer strakke deadline is. Al met al ben ik niet ontevreden met de vandaag behaalde resultaten: een dashboard dat er normaal uitziet!
User avatar
4horsemen68
Posts: 753
Joined: 20 Jun 2007, 22:43
Location: Hasselt country

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [september - power upgrades]

Post by 4horsemen68 »

Goed werk , ja kun je volgend jaar zelf je contrabas meenemen in je Satellite, hoef je ook niet voor te lul te staan in een Frod Capri :lol:

Ja fijn he van die fijne buren, gelukig woon ik buitenaf, heb dus weinig gezijk alleen , hoorde wel is van een buurman 500 meter verderop dat ie me savonds de auto wel is hoorde starten :lol:
Dat was in de eerste maand na dat ik het blok had gereviseerd en toen met enkel de headers/stoleverwarming onder de kont nog wel is roondtourde :good:
Plymouth Fury , 4 door hardtop 1960 poly 318
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [september - power upgrades]

Post by ARLI »

ik moest wel even lachen toen ik de met potlood getekende tellers zag.

succes met reverfisatie
Ik werk met plezier.
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [september - power upgrades]

Post by Wilf »

Vandaag eens bij Rik van Parts n Stuff langs, Rik heeft me erg goed geholpen! Ik heb een mooie dash cover mee en 2 nieuwe OEM relays voor o.a. horn en tail gate.

Ondertussen ook bezig geweest met de bedrading onder de motorkap. Wat er nu eigenlijk enkel moet gebeuren om te kunnen rijden is:

- oliedruk, voltage en temp meter van VDO aansluiten
- kijken of ik de VDO tacho mooi kan plaatsen anders een externe kopen (deze is inbouw en de buitenkant is visueel niet aantrekkelijk en aangezien ik toch geen nieuw dash gemaakt heb)...
- relaitjes plaatsen voor toeter en tailgate
- relaitjes voor verlichting plaats geven.
- bakleiding opnieuw goed bevestigen
- accu plaatsen en dan heel zenuwachtig en nerveus alles uitproberen en hopen dat de auto niet affikt... :o
- bandjes oppompen, motor starten en rijden 8)
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: 1971 Plymouth Satellite Custom [oktober - the end is nigh!]

Post by Wilf »

Alles leek voortreffelijk te gaan, veel uitgeprobeerd, geen problemen, tot er ergens toch, ondanks mij nu relaisgestuurde verlichting, blijkbaar iets niet goed zat en er rook en stank van achter het dash kwam :( ben er kapot en ziek van en ik ben er vooral heel erg klaar mee... Tijd voor professionele hulp... Ik denk dat een zekere Mike H. binnenkort een telefoontje van mij kan verwachten...
Post Reply