512 Stroker project
512 Stroker project
Zooo,
Na jaren met een 383 V8 gereden te hebben was mijn goede voornemen in 2013 om wat meer performance te gaan organiseren.
Het was voornamelijk hok en weinig spring. Het zou iets meer worden dan gewoon wat meer performance.
Begin 2014 bij Arli een 440 aangeschaft. Zijn advies lagerschaaltjes vervangen.
Nou ik besloot dat dat maar eens helemaal anders moest!
Na wat rondkijken en hier lezen een beslissing gemaakt. Vermogen is leuk maar ik wilde voornamelijk veel meer koppel!
Meer koppel = stroken dus het zou een 512 stroker moeten worden met stealth heads.
Tevens ook maar besloten de 727 en de achteras en uitlaat naar 3 inch te upgraden.
In oktober de 2014 de motor, bak en achteras eruit gehaald. Zelf weer een gereviseerde 8.75 achteras (3.55 gears) met limited slip eronder gezet.
Het rollend chassis daarna uitbesteed bij een sponsor hier met op en inbouwen van de 512!
Juli/aug 2015 was het zover. Een paar kleine dingetjes opgelost en nu knallen.
Inrijden met rokende banden! Maar met nat wegdek alleen een 1/8 van de slag van je gaspedaal gebruiken of beter nog binnen laten staan.
starten alleen al is al een feest.
Al met al een geslaagd project.
Groeten John
Na jaren met een 383 V8 gereden te hebben was mijn goede voornemen in 2013 om wat meer performance te gaan organiseren.
Het was voornamelijk hok en weinig spring. Het zou iets meer worden dan gewoon wat meer performance.
Begin 2014 bij Arli een 440 aangeschaft. Zijn advies lagerschaaltjes vervangen.
Nou ik besloot dat dat maar eens helemaal anders moest!
Na wat rondkijken en hier lezen een beslissing gemaakt. Vermogen is leuk maar ik wilde voornamelijk veel meer koppel!
Meer koppel = stroken dus het zou een 512 stroker moeten worden met stealth heads.
Tevens ook maar besloten de 727 en de achteras en uitlaat naar 3 inch te upgraden.
In oktober de 2014 de motor, bak en achteras eruit gehaald. Zelf weer een gereviseerde 8.75 achteras (3.55 gears) met limited slip eronder gezet.
Het rollend chassis daarna uitbesteed bij een sponsor hier met op en inbouwen van de 512!
Juli/aug 2015 was het zover. Een paar kleine dingetjes opgelost en nu knallen.
Inrijden met rokende banden! Maar met nat wegdek alleen een 1/8 van de slag van je gaspedaal gebruiken of beter nog binnen laten staan.
starten alleen al is al een feest.
Al met al een geslaagd project.
Groeten John
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: 512 Stroker project
klinkt niet als hele scherpe nokkenas.
Ik heb nog een 440 onderblok te koop met frisse drijfstangen, zuigers en krukas.
Ligt op dit moment ter opbouw bij een bedrijf die ook iets met een trekker doen.
Dus nokkenas is op dit moment nog te kiezen voor wie em van me wil overnemen.
Ik heb nog een 440 onderblok te koop met frisse drijfstangen, zuigers en krukas.
Ligt op dit moment ter opbouw bij een bedrijf die ook iets met een trekker doen.
Dus nokkenas is op dit moment nog te kiezen voor wie em van me wil overnemen.
Ik werk met plezier.
Re: 512 Stroker project
Gebouwd bij Roadrunner.
Arli , je kan dus via youtube horen wat voor nokkenas erin zit?
Het was vooral nat een wegdek dus heb hem niet serieus getest!
Arli , je kan dus via youtube horen wat voor nokkenas erin zit?
Het was vooral nat een wegdek dus heb hem niet serieus getest!
Re: 512 Stroker project
Arjan hoort een week van tevoren aan je vrouw wanneer ze ongesteld wordt dus die nokkenas is voor hem een koud kunstje.
Re: 512 Stroker project
HahahaJWtje wrote:Arjan hoort een week van tevoren aan je vrouw wanneer ze ongesteld wordt dus die nokkenas is voor hem een koud kunstje.
Re: 512 Stroker project
Nokkenas keuze is 1 van de moeilijkste dingen bij bouwen motor. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk in deze motor voor stok is gekomen.
Ik werk met plezier.