1959 DeSoto Commercial Utility

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Post Reply
Caprice89
Posts: 24
Joined: 15 Mar 2015, 13:39

1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Graag wil ik jullie mijn vorderingen aan de DeSoto laten zien.

Eerst de tank repareren:... (groen is lek geweest en gesoldeerd, rood is het nieuwe lek)

Image

Gesoldeerd, geplakt en behandeld, kan er weer onder. Voor het in- en uitrijden van de garage heb ik een noodtankje onder de motorkap gemaakt (een tank van een Sparta-Met).

ik heb inmiddels een brug; dat werkt vele malen prettiger:

Image

Remmetjes voor zijn niet helemaal meer van deze tijd:

Image

Nu zit er dit op:

Image

Door de nieuwe schijven had ik grotere wielen nodig (15" i.p.v. 14"), dus dan maar even doorpakken:

Image

En t.z.t. moet er natuurlijk wel een V8 in. Moderner blokkie kwam ik voor een goede prijs tegen, dus die hebik maar vast:

Image

Helaas gaat ie er niet meer in komen vóór de Big Meet, dus nu is het m'n taak om de wagen zover klaar te krijgen op basis van de 6-pitter zijklepper. Ook leuk.

Image

Wordt vervolgd
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Dickdale »

Mooi project, hou ons op de hoogte!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Caprice89
Posts: 24
Joined: 15 Mar 2015, 13:39

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Maar ondertussen wel vorderingen:
Remmen zijn eindelijk op orde en uitlaat is gemaakt ("rechte" pijp naar achteren, 1 heel klein dempertje en daarna vertakken naar 2 tailfins). Geluid is netjes totdat je 'm opentrekt; helemaal zoals gewenst.
Dus rijden met die bak! :idea:

Image

Als je denkt "wat staat daar op de motorkap?", dat is onze todo list.
We hebben nog wel wat werk, maar testkilometers maken moet ook, zodat we met goed vertrouwen naar Zweden kunnen.
Wagen rijdt fantastich; het vernieuwen van de meeste onderdelen van de stuurinrichting heeft echt geholpen. Blokje slaat warm direct aan, loopt mooi rond en pakt goed op. Koppeling en bak hebben zo hun gebruiksaanwijzing, maar niet onoverkomelijk.
dejong-texel#19
Posts: 41
Joined: 27 Feb 2011, 12:22
Location: texel

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by dejong-texel#19 »

mooi model,succes met opknappen.
plumcrazy
Posts: 866
Joined: 13 Jun 2007, 00:18

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by plumcrazy »

saw it in Västeras.
Belonged to Wilhelm before.
Have fun with it

Carsten
Caprice89
Posts: 24
Joined: 15 Mar 2015, 13:39

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

DeSoto staat na een succesvolle rit richting Big Meet nu tijdelijk op stal. Tijd om andere auto's weer te re-animeren. Non-Mopar, dus niet interessant voor dit forum :sneaky: :sneaky:
Komende winter maar eens het V8-tje oppoetsen, dan kan deze in de DeSoto gehesen worden.
Post Reply