Graag wil ik jullie mijn vorderingen aan de DeSoto laten zien.
Eerst de tank repareren:... (groen is lek geweest en gesoldeerd, rood is het nieuwe lek)
Gesoldeerd, geplakt en behandeld, kan er weer onder. Voor het in- en uitrijden van de garage heb ik een noodtankje onder de motorkap gemaakt (een tank van een Sparta-Met).
ik heb inmiddels een brug; dat werkt vele malen prettiger:
Remmetjes voor zijn niet helemaal meer van deze tijd:
Nu zit er dit op:
Door de nieuwe schijven had ik grotere wielen nodig (15" i.p.v. 14"), dus dan maar even doorpakken:
En t.z.t. moet er natuurlijk wel een V8 in. Moderner blokkie kwam ik voor een goede prijs tegen, dus die hebik maar vast:
Helaas gaat ie er niet meer in komen vóór de Big Meet, dus nu is het m'n taak om de wagen zover klaar te krijgen op basis van de 6-pitter zijklepper. Ook leuk.
Wordt vervolgd
1959 DeSoto Commercial Utility
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Maar ondertussen wel vorderingen:
Remmen zijn eindelijk op orde en uitlaat is gemaakt ("rechte" pijp naar achteren, 1 heel klein dempertje en daarna vertakken naar 2 tailfins). Geluid is netjes totdat je 'm opentrekt; helemaal zoals gewenst.
Dus rijden met die bak! :idea:
Als je denkt "wat staat daar op de motorkap?", dat is onze todo list.
We hebben nog wel wat werk, maar testkilometers maken moet ook, zodat we met goed vertrouwen naar Zweden kunnen.
Wagen rijdt fantastich; het vernieuwen van de meeste onderdelen van de stuurinrichting heeft echt geholpen. Blokje slaat warm direct aan, loopt mooi rond en pakt goed op. Koppeling en bak hebben zo hun gebruiksaanwijzing, maar niet onoverkomelijk.
Remmen zijn eindelijk op orde en uitlaat is gemaakt ("rechte" pijp naar achteren, 1 heel klein dempertje en daarna vertakken naar 2 tailfins). Geluid is netjes totdat je 'm opentrekt; helemaal zoals gewenst.
Dus rijden met die bak! :idea:
Als je denkt "wat staat daar op de motorkap?", dat is onze todo list.
We hebben nog wel wat werk, maar testkilometers maken moet ook, zodat we met goed vertrouwen naar Zweden kunnen.
Wagen rijdt fantastich; het vernieuwen van de meeste onderdelen van de stuurinrichting heeft echt geholpen. Blokje slaat warm direct aan, loopt mooi rond en pakt goed op. Koppeling en bak hebben zo hun gebruiksaanwijzing, maar niet onoverkomelijk.
-
- Posts: 41
- Joined: 27 Feb 2011, 12:22
- Location: texel
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
saw it in Västeras.
Belonged to Wilhelm before.
Have fun with it
Carsten
Belonged to Wilhelm before.
Have fun with it
Carsten
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
DeSoto staat na een succesvolle rit richting Big Meet nu tijdelijk op stal. Tijd om andere auto's weer te re-animeren. Non-Mopar, dus niet interessant voor dit forum
Komende winter maar eens het V8-tje oppoetsen, dan kan deze in de DeSoto gehesen worden.
Komende winter maar eens het V8-tje oppoetsen, dan kan deze in de DeSoto gehesen worden.