'76 Dodge W200 440
'76 Dodge W200 440
Ik heb onverwachts mijn Chrysler verkocht, truck gevoel begon toch weer te kriebelen Heb me een '76 Dodge W200 aangeschaft met 440 en 40" bandjes. Moet nog een hoop aan gebeuren maar dat komt wel goed!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '76 Dodge W200 440
Gecondoleerd.JaapMopar wrote:Ik heb onverwachts mijn Chrysler verkocht,
Ook met de nieuwe aanwinst.
Waar is-ie heengegaan de Chrysler?
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
Re: '76 Dodge W200 440
Chrysler rijdt nu rond in Son, nieuwe eigenaar ging hem helemaal opknappen dus heb hem daar zonder moeite aan afgegeven
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '76 Dodge W200 440
Dik Jaap, ik snap die truck kriebel wel
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
Dodge W200 76
Furd mustang 67
Re: '76 Dodge W200 440
Hé, dat is grappig; dan kom ik 'm vast nog wel eens tegen.JaapMopar wrote:Chrysler rijdt nu rond in Son
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
Re: '76 Dodge W200 440
Zag dat ik deze al lang niet meer had geupdate. Na een brandje onder de kap te hebben gehad heb ik maar besloten om m'n blok volledig te gaan reviseren.
Was erg schoon van binnen
zuigers eruit
Een zuiger is gescheurd
Revisie van het blok gaat nog wel even duren ben ik bang. Heb iemand laten komen die regelmatig amerikaanse blokken reviseert, hij heeft even alles bekeken en ik heb besloten om het blok naar hem toe te brengen. Blok is in het verleden al eens gereviseerd maar heel amateuristisch, zuigers hadden speling, zuigerpennen zaten niet gecentreerd en liepen veel te stroef enz. Ik kan alles wel gewoon zelf doen, maar onder toezicht, ideaal!
We hebben een kostenplaatje gemaakt, dat valt altijd tegen... Ben nog steeds student dus het geld stroomt nou eenmaal niet hard binnen. Komt wel goed, gaat alleen even duren
Wordt dadelijk wel een compleet nieuw blok, en helemaal opgebouwd als truckblok dus met een lekkere bak koppel.
Nu eerst blok + krukas + koppen naar de machinezaak brengen, blok word 0.040 geboord, krukas 0.020 en de koppen krijgen nieuwe zetels (geharde LPG), nieuwe klepgeleiders, kleppen en veren.
Nieuwe zuigers + oliepomp zijn onderweg, dan kunnen we het onderblok vast gaan opbouwen binnenkort.
Ondertussen voordat het blok bij mij wegging alles goed schoongemaakt en alvast begonnen met losse dingen opknappen
Hier nog niet schoon, maar wel compleet leeg
Krukas (kon met je vinger de ribbels gewoon voelen)
Koppen schoongemaakt
Inlaat schoonborstelen en gespoten
Ook de kleppendeksels
Verschroeide draadboom maar even uitgelegd
Dodge staat geduldig te wachten ondertussen
Was erg schoon van binnen
zuigers eruit
Een zuiger is gescheurd
Revisie van het blok gaat nog wel even duren ben ik bang. Heb iemand laten komen die regelmatig amerikaanse blokken reviseert, hij heeft even alles bekeken en ik heb besloten om het blok naar hem toe te brengen. Blok is in het verleden al eens gereviseerd maar heel amateuristisch, zuigers hadden speling, zuigerpennen zaten niet gecentreerd en liepen veel te stroef enz. Ik kan alles wel gewoon zelf doen, maar onder toezicht, ideaal!
We hebben een kostenplaatje gemaakt, dat valt altijd tegen... Ben nog steeds student dus het geld stroomt nou eenmaal niet hard binnen. Komt wel goed, gaat alleen even duren
Wordt dadelijk wel een compleet nieuw blok, en helemaal opgebouwd als truckblok dus met een lekkere bak koppel.
Nu eerst blok + krukas + koppen naar de machinezaak brengen, blok word 0.040 geboord, krukas 0.020 en de koppen krijgen nieuwe zetels (geharde LPG), nieuwe klepgeleiders, kleppen en veren.
Nieuwe zuigers + oliepomp zijn onderweg, dan kunnen we het onderblok vast gaan opbouwen binnenkort.
Ondertussen voordat het blok bij mij wegging alles goed schoongemaakt en alvast begonnen met losse dingen opknappen
Hier nog niet schoon, maar wel compleet leeg
Krukas (kon met je vinger de ribbels gewoon voelen)
Koppen schoongemaakt
Inlaat schoonborstelen en gespoten
Ook de kleppendeksels
Verschroeide draadboom maar even uitgelegd
Dodge staat geduldig te wachten ondertussen
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '76 Dodge W200 440
Die snap ik even niet?
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '76 Dodge W200 440
Moi
Mooi project
Waar haal je zuigers en dergelijke?
En waar laat je koppen doen?
Woon in het hoge noorden en heb bedrijf in friesland mail gestuurd ooit.
De reactie die ik kreeg wil ik het verder niet over hebben.
Klaas
Mooi project
Waar haal je zuigers en dergelijke?
En waar laat je koppen doen?
Woon in het hoge noorden en heb bedrijf in friesland mail gestuurd ooit.
De reactie die ik kreeg wil ik het verder niet over hebben.
Klaas
Re: '76 Dodge W200 440
Het meeste spil komt van summit. Heeft iemand voor me besteld moet ik nog even nagaan. Ook het boren/slijpen moet ik nog even nagaan. Wordt ook door diegene geregeld.
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '76 Dodge W200 440
volgens mij is het al een 440.Dickdale wrote:Misschien een mooi moment om om te bouwen naar een 440?
Ik hoop dat je iets hogere zuigers heb besteld om compressie iets te verhogen.
Gooit er ook meteen een verse nokkenas in + nog vele andere nieuwe dingen ( bonnentje richting 2500 euro inclusief machining).
Ik werk met plezier.
Re: '76 Dodge W200 440
Dat bonnetje wordt wel wat hoger Arli... Is trouwens idd een 440, enige reden waarom ik dit truxkie toen kocht.
Alles moet nieuw, koppen compleet dus nieuwe zetels en klepgeleiders laten zetten, nieuwe kleppen en klepveren. Nieuwe nokkenas, nieuwe stoters. Krukas moest geslepen worden enz enz enz. En wat is een mopar duur vergeleken met een gm of ford zeg... M'n blok ligt nu bij iemand die alles doet, maar hij is zelf ford man. Hij zegt ook, bij dezelfde setup ben je bij een Chevy of ford een pak minder kwijt.
Komen idd ook hogere zuigers in, blok wordt op koppel gebouwd, hoge toeren zal ie toch nooit gaan draaien
Alles moet nieuw, koppen compleet dus nieuwe zetels en klepgeleiders laten zetten, nieuwe kleppen en klepveren. Nieuwe nokkenas, nieuwe stoters. Krukas moest geslepen worden enz enz enz. En wat is een mopar duur vergeleken met een gm of ford zeg... M'n blok ligt nu bij iemand die alles doet, maar hij is zelf ford man. Hij zegt ook, bij dezelfde setup ben je bij een Chevy of ford een pak minder kwijt.
Komen idd ook hogere zuigers in, blok wordt op koppel gebouwd, hoge toeren zal ie toch nooit gaan draaien
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '76 Dodge W200 440
Ja ik weet het gelukkig heb ik dalijk wel iets moois. Gaat alleen even duren...
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: '76 Dodge W200 440
Lang geleden alweer zag ik, blok hangt inmiddels weer in m'n truckie!
En erin
Nu bezig alles aan te sluiten, binnenkort starten!
En erin
Nu bezig alles aan te sluiten, binnenkort starten!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383