1965 Plymouth Valiant convertible V8
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Leuk project . En inderdaad is een klein V8-tje zoals de 273cui erg leuk. Praktisch hetzelfde als een 318LA. En indien je ooit denkt om deze motor optevoeren. Er zit standaard een gesmeede (forged) krukas in.
Overigens vind ik het zelf sleutelen ook een beetje therapeutisch. Even alles vergeten en alleen bezig met je auto. Het zal wel niet voor niets zijn dat ik, onbewust, meer sleutel dan rijd met de Dodge .
Succes in ieder geval. En, backyard wrench heads for ever . (zou op een t-shirt moeten staan )
Groeten, Remco
Overigens vind ik het zelf sleutelen ook een beetje therapeutisch. Even alles vergeten en alleen bezig met je auto. Het zal wel niet voor niets zijn dat ik, onbewust, meer sleutel dan rijd met de Dodge .
Succes in ieder geval. En, backyard wrench heads for ever . (zou op een t-shirt moeten staan )
Groeten, Remco
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Weeeer een uitdaging! Geen leuke:
Bij het verversen van de bougies bleken ze allemaal muurvast te zitten door roest. Met een grote ratel ging het maar net, echter brak er 1 bougie af op het ijzer!!
Dit heeft mij bijna een dag gekost om deze uit het blok te krijgen! Hier het drama verslag:
Bij het verversen van de bougies bleken ze allemaal muurvast te zitten door roest. Met een grote ratel ging het maar net, echter brak er 1 bougie af op het ijzer!!
Dit heeft mij bijna een dag gekost om deze uit het blok te krijgen! Hier het drama verslag:
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Vervolg:
Dat viel even tegen, er zat nog een flink stuk schroefdraad aan het restant en paste helemaal niet door het at naar buiten!
Na 1 uur pielen met magneet en 2 punttangen is het gelukt het restant bougie zo te "kneden" dat dit wel door het gat naar buiten kwam wat een klus..
Nu nog zeker weten dat er niets in de cilinder ligt, 100x uitgezogen met een slangetje en 100x met een supermagneetje zitten vissen,tot er echt niets meer aan zat. Op hoop van zegen maar.
Dat viel even tegen, er zat nog een flink stuk schroefdraad aan het restant en paste helemaal niet door het at naar buiten!
Na 1 uur pielen met magneet en 2 punttangen is het gelukt het restant bougie zo te "kneden" dat dit wel door het gat naar buiten kwam wat een klus..
Nu nog zeker weten dat er niets in de cilinder ligt, 100x uitgezogen met een slangetje en 100x met een supermagneetje zitten vissen,tot er echt niets meer aan zat. Op hoop van zegen maar.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Nu een heel gaaf moment na dit drama.
Alles is nu APK goed aan de auto en moet binnenkort naar de RDW rijden met een eendagskenteken, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je daar ook aankomt, toch een uurtje rijden...
Dus wat doe je dan, je moet echt even een test rondje maken in de buurt, ook al mag het officieel niet... bla bla.
Heb maar even de platen van een andere Valiant (met verzekering en APK) geleend om geen gezeur onderweg te krijgen.
Nu is het dubbel spannend, eerste keer rijden en nog stiekum ook, haha
Deze dag was mij al bijna het hele aankoop bedrag waard. Wat heeeerlijk!
De wagen is bijna gestript en weegt heel weinig. Daardoor is deze heel fel op het gas (ook door de V8 natuurlijk), ik had overal wielspin bij het optrekken! staan nu een paar strepen op straat hier bij de oprit Verder loopt de motor nu als een naaimachientje en de wegligging is nog relatief super. Geen slappe veren of schokbrekers. Het geluid is perfect, als je normaal rijdt hoor je weinig, maar bij gas geven hoor je een donkere V8 roffel, heel netjes allemaal.
En binnen 5 minuten al weer veel complimenten gehad onderweg, kijk we zijn op de goede weg! Op naar de invoerkeuring!!!
Alles is nu APK goed aan de auto en moet binnenkort naar de RDW rijden met een eendagskenteken, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je daar ook aankomt, toch een uurtje rijden...
Dus wat doe je dan, je moet echt even een test rondje maken in de buurt, ook al mag het officieel niet... bla bla.
Heb maar even de platen van een andere Valiant (met verzekering en APK) geleend om geen gezeur onderweg te krijgen.
Nu is het dubbel spannend, eerste keer rijden en nog stiekum ook, haha
Deze dag was mij al bijna het hele aankoop bedrag waard. Wat heeeerlijk!
De wagen is bijna gestript en weegt heel weinig. Daardoor is deze heel fel op het gas (ook door de V8 natuurlijk), ik had overal wielspin bij het optrekken! staan nu een paar strepen op straat hier bij de oprit Verder loopt de motor nu als een naaimachientje en de wegligging is nog relatief super. Geen slappe veren of schokbrekers. Het geluid is perfect, als je normaal rijdt hoor je weinig, maar bij gas geven hoor je een donkere V8 roffel, heel netjes allemaal.
En binnen 5 minuten al weer veel complimenten gehad onderweg, kijk we zijn op de goede weg! Op naar de invoerkeuring!!!
Last edited by mopar_Jo on 22 Jun 2014, 21:28, edited 1 time in total.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
// Off topic // Het afscheid:
Ik wil nu m'n tijd en geld stoppen in deze wagen en besloot om m'n geschorste zwarte 2-deurs 64-er van de hand te doen. Deze rijdt prima, maar heeft veel lastige roest ik had daar geen zin meer in om dit op te knappen. Ook kon ik wel wat ruimte gebruiken voor losse spullen van de convertible etc.
Binnen de kennissenkring was er een liefhebber die dit wel aan kon, dus de deal was snel rond.
Ik wil nu m'n tijd en geld stoppen in deze wagen en besloot om m'n geschorste zwarte 2-deurs 64-er van de hand te doen. Deze rijdt prima, maar heeft veel lastige roest ik had daar geen zin meer in om dit op te knappen. Ook kon ik wel wat ruimte gebruiken voor losse spullen van de convertible etc.
Binnen de kennissenkring was er een liefhebber die dit wel aan kon, dus de deal was snel rond.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
-
- Posts: 207
- Joined: 18 Jun 2007, 09:45
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Woow!! je bent er echt serieus in gevlogen!! Man mooi werk heb je geleverd. Doe zo voort
Groeten Kenneth, kan nu dus weer wel op de site!
Groeten Kenneth, kan nu dus weer wel op de site!
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Hoi Kenneth,
Ik heb graag alles onder controle en verlangde naar het rijden met deze wagen, dus heb er in de eerste maanden een beetje vaart achter gezet .
Maar alleen in de weekendjes hoor.
Ik zal hieronder weer de voortgang updaten, want we gaan bijna naar de invoer (eindelijk, maand wachttijd )
Ik heb graag alles onder controle en verlangde naar het rijden met deze wagen, dus heb er in de eerste maanden een beetje vaart achter gezet .
Maar alleen in de weekendjes hoor.
Ik zal hieronder weer de voortgang updaten, want we gaan bijna naar de invoer (eindelijk, maand wachttijd )
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
In de maand voor de invoer afspraak nog wat puntjes op I zetten.
Zoals de temperatuur sensor vervangen, denk je in 2 minuten klaar te hebben, blijkt het een uur te duren:
Nog 1 keer schilderen:
Nu het leuke werk, interieur weer terugplaatsen etc. Voor de keuring moet alles er op en aan zitten voor het wegen. Helaas is de kap er niet bij, dus dan maar zeker zoveel mogelijk WEL er op zetten voor een beetje correcte weging.
Maar ik denk niet meteen verder te gaan met strak maken, dus ik zal nog wel een tijd zo rondrijden en dan is het wel leuk om het een beetje voor elkaar te hebben. Daarom toch alle sierstrips en tierelantijntjes er ook maar op.
Eerst de stoelen en banken.
Zoals de temperatuur sensor vervangen, denk je in 2 minuten klaar te hebben, blijkt het een uur te duren:
Nog 1 keer schilderen:
Nu het leuke werk, interieur weer terugplaatsen etc. Voor de keuring moet alles er op en aan zitten voor het wegen. Helaas is de kap er niet bij, dus dan maar zeker zoveel mogelijk WEL er op zetten voor een beetje correcte weging.
Maar ik denk niet meteen verder te gaan met strak maken, dus ik zal nog wel een tijd zo rondrijden en dan is het wel leuk om het een beetje voor elkaar te hebben. Daarom toch alle sierstrips en tierelantijntjes er ook maar op.
Eerst de stoelen en banken.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Nog 2 nachtjes tot de invoerkeuring, nog een keer een testritje voor de zekerheid.
Nu weer wat plaatjes schieten, nog meer een echte Valiant nu. En wat loopt de motor toch soepel en stil, heerlijk.
EN gelukkig zit de power en nog steeds goed in, met alles er op en er aan (volle kofferbak). Als je wil kan je overal met 2 spinnende achterwielen weg.
Alles voelt gewoon als nieuw, relatief strakke vering en schokbrekers, maar gaat soepeltjes over de drempels heen.
Nu weer wat plaatjes schieten, nog meer een echte Valiant nu. En wat loopt de motor toch soepel en stil, heerlijk.
EN gelukkig zit de power en nog steeds goed in, met alles er op en er aan (volle kofferbak). Als je wil kan je overal met 2 spinnende achterwielen weg.
Alles voelt gewoon als nieuw, relatief strakke vering en schokbrekers, maar gaat soepeltjes over de drempels heen.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Mooi verhaal en wat een werk zeg! Doe je goed en succes met je keuring.
Greetz T.
Greetz T.
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Even snel tussendoor,heb het erg druk met andere dingen, maar de RDW invoer is gelukt dinsdag!!!!!!!
Was een heel verhaal nog, heel leerzaaam, maar dat komt later....
Was een heel verhaal nog, heel leerzaaam, maar dat komt later....
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Mooi man, vind je "doe alles zelf"-benadering echt super!
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Hi Sjak, ja het improviseren houdt niet op hoor, komt nog meer aan haha! Waarschijnlijk moet ik de hele kap zelf gaan lassen, omdat deze niet te vinden is.....
Nou ik heb even tijd eindelijk, want het is wel een verhaal van de RDW. Ik zal het een beetje opleuken met foto's om het licht verteerbaar te houden
Omdat er geen papieren bij de auto zaten heb ik eerst de RDW gebeld voordat ik de afspraak maakte, om te vragen wat ik tegen zou komen bij de invoer. De beste man vertelde dat het wel meeviel en ik alleen wat originele brochures en een koopcontract mee moest nemen. Nou die had ik wel, dus dat komt goed...(dacht ik)
Enfin op weg naar Westpoort, netjes verzekerd en met eendagskenteken. Opzich APK goed, (wel zo veilig) maar dat laat ik om de hoek doen, wel zo praktisch bij een herkeuring...(dacht ik)
Stipt op tijd aangekomen met fantastisch weer (niet geheel onbelangrijk zonder dak) vol goede moed naar de aanmeldbalie.
Goedemorgen bla bla, heeft u de papieren voor mij a.u.b?
Nou nee, maar daar ben hier voor vandaag en dat zou volgens u collega in Veendam geen enkel probleem opleveren met het koopcontract en brochures.
Nou meneer, zo simpel gaat dat niet hoor, (de auto bleek nog echt in het Belgische systeem te staan), want België moet 'm dan wel vrij willen geven. En als ze dat überhaupt doen, kan het nog wel een maand duren voordat dit er door is.
En ik vertel u er meteen bij dat alle kosten van vandaag niet vergoed worden, als uw auto niet de weg op gaat komen.
En in dat geval mag u alleen op eigen terrein rondrijden met dit voertuig.
Nou daar sta je dan, meteen is al je zelfvertrouwen verdwenen en zie je je droom langzaam in duigen vallen. Gloeiende gloeiende, bel je daar nu de infolijn voor de RDW voor op???
OK meneer, we gaan het proberen, maar ik geef geen enkele garantie dat dit gaat lukken, alstublieft u kunt u melden aan de andere zijde van het gebouw voor het onderzoek.
Daar dacht ik zo klaar te zijn, want het VIN nummer had ik goed leesbaar gemaakt met wat verf afbijt. Deze hadden de Belgen als vast gepuntlast. Zag er weer als nieuw uit! Wel had ik nog voor de zekerheid 2 VIN decoders uitgeprint als bewijs dat het nummer klopt met de auto eigenschappen:
V = Valiant V8
4 = Signet
5 = 1965
5 = made in L.A.
rest is het volgnummer
Nou dat had ik dus niet moeten doen! Nu dacht de keurmeester dat ik dit plaatje van E-bay had gekocht en er zelf in had gepuntlast!
Lekker dan, ja ook wel weer begrijpelijk, maar gelukkig had ik nog een foto op m'n telefoon staan die ik in België had genomen. Dat hielp wel gelukkig, maar ik was er nog niet. Hij had meer bewijs nodig.....het blijft maar een los plaatje natuurlijk Gelukkig slaat Chrysler ook zogenaamde "body tags" of "hidden VIN" op meerdere plaatsen in de auto, tegen omkatten.
Dit is niet het VIN nummer maar een deel daarvan en staat ook op de fendertag. Omdat dit dus echt ingeslagen staat, is dit echt bewijs voor de RDW.
Er staat ook zo'n nummer op de dwars stang achter de achterbank zei ik nog. Nou, nu moest ik dus ook ter plekke de achterbank er uit slopen om dit te laten zien!
Ook de fender tag had ik nog los gevonden in de auto en voor de zekerheid meegenomen. Dat bleek ook een belangrijk puzzelstukje.
Na wat onderzoek met een collega en een dik boek met alle oude trimcodes, kwamen ook deze codes overeen.
Nu was alles duidelijk en kon het VIN nummer door de RDW worden ingeslagen. Dit is tegenwoordig een soort hamer printertje. Het zijn hele kleine stipjes die je slecht kan zien, maar dat hoort zo.
Intussen was ik er nog niet minder bezorgd om vanwege het vrijgeef verhaal in België en dat merkte de keurmeester wel aan mijn houding.
Hij zei dat dat wel goed kwam, maar nog niet hoe. Hmmmm
De volgende stap was in de keuringsruimte, daar zag ik het volgende screenshot:
Er kwam naar voren dat de wagen in 2001 was geïmporteerd naar België en in 2003 weer was uitgeschreven. Ook bleek hij als 2,8L 6 cilinder te boek te staan. daar ga ik maar niet verder op in, maar dat zal wel iets te maken hebben met de cilinderbelasting in België....
Verder het oude kenteken en de eerste toelating: 15 september 1965.
Toen kregen we de "hele" technische controle, wat eigenlijk een halve APK is. Was niets mis mee maar het werd wel een verplichte hele APK opeens! Balen, naja het moet maar.
word vervolgd in deel 2...
Nou ik heb even tijd eindelijk, want het is wel een verhaal van de RDW. Ik zal het een beetje opleuken met foto's om het licht verteerbaar te houden
Omdat er geen papieren bij de auto zaten heb ik eerst de RDW gebeld voordat ik de afspraak maakte, om te vragen wat ik tegen zou komen bij de invoer. De beste man vertelde dat het wel meeviel en ik alleen wat originele brochures en een koopcontract mee moest nemen. Nou die had ik wel, dus dat komt goed...(dacht ik)
Enfin op weg naar Westpoort, netjes verzekerd en met eendagskenteken. Opzich APK goed, (wel zo veilig) maar dat laat ik om de hoek doen, wel zo praktisch bij een herkeuring...(dacht ik)
Stipt op tijd aangekomen met fantastisch weer (niet geheel onbelangrijk zonder dak) vol goede moed naar de aanmeldbalie.
Goedemorgen bla bla, heeft u de papieren voor mij a.u.b?
Nou nee, maar daar ben hier voor vandaag en dat zou volgens u collega in Veendam geen enkel probleem opleveren met het koopcontract en brochures.
Nou meneer, zo simpel gaat dat niet hoor, (de auto bleek nog echt in het Belgische systeem te staan), want België moet 'm dan wel vrij willen geven. En als ze dat überhaupt doen, kan het nog wel een maand duren voordat dit er door is.
En ik vertel u er meteen bij dat alle kosten van vandaag niet vergoed worden, als uw auto niet de weg op gaat komen.
En in dat geval mag u alleen op eigen terrein rondrijden met dit voertuig.
Nou daar sta je dan, meteen is al je zelfvertrouwen verdwenen en zie je je droom langzaam in duigen vallen. Gloeiende gloeiende, bel je daar nu de infolijn voor de RDW voor op???
OK meneer, we gaan het proberen, maar ik geef geen enkele garantie dat dit gaat lukken, alstublieft u kunt u melden aan de andere zijde van het gebouw voor het onderzoek.
Daar dacht ik zo klaar te zijn, want het VIN nummer had ik goed leesbaar gemaakt met wat verf afbijt. Deze hadden de Belgen als vast gepuntlast. Zag er weer als nieuw uit! Wel had ik nog voor de zekerheid 2 VIN decoders uitgeprint als bewijs dat het nummer klopt met de auto eigenschappen:
V = Valiant V8
4 = Signet
5 = 1965
5 = made in L.A.
rest is het volgnummer
Nou dat had ik dus niet moeten doen! Nu dacht de keurmeester dat ik dit plaatje van E-bay had gekocht en er zelf in had gepuntlast!
Lekker dan, ja ook wel weer begrijpelijk, maar gelukkig had ik nog een foto op m'n telefoon staan die ik in België had genomen. Dat hielp wel gelukkig, maar ik was er nog niet. Hij had meer bewijs nodig.....het blijft maar een los plaatje natuurlijk Gelukkig slaat Chrysler ook zogenaamde "body tags" of "hidden VIN" op meerdere plaatsen in de auto, tegen omkatten.
Dit is niet het VIN nummer maar een deel daarvan en staat ook op de fendertag. Omdat dit dus echt ingeslagen staat, is dit echt bewijs voor de RDW.
Er staat ook zo'n nummer op de dwars stang achter de achterbank zei ik nog. Nou, nu moest ik dus ook ter plekke de achterbank er uit slopen om dit te laten zien!
Ook de fender tag had ik nog los gevonden in de auto en voor de zekerheid meegenomen. Dat bleek ook een belangrijk puzzelstukje.
Na wat onderzoek met een collega en een dik boek met alle oude trimcodes, kwamen ook deze codes overeen.
Nu was alles duidelijk en kon het VIN nummer door de RDW worden ingeslagen. Dit is tegenwoordig een soort hamer printertje. Het zijn hele kleine stipjes die je slecht kan zien, maar dat hoort zo.
Intussen was ik er nog niet minder bezorgd om vanwege het vrijgeef verhaal in België en dat merkte de keurmeester wel aan mijn houding.
Hij zei dat dat wel goed kwam, maar nog niet hoe. Hmmmm
De volgende stap was in de keuringsruimte, daar zag ik het volgende screenshot:
Er kwam naar voren dat de wagen in 2001 was geïmporteerd naar België en in 2003 weer was uitgeschreven. Ook bleek hij als 2,8L 6 cilinder te boek te staan. daar ga ik maar niet verder op in, maar dat zal wel iets te maken hebben met de cilinderbelasting in België....
Verder het oude kenteken en de eerste toelating: 15 september 1965.
Toen kregen we de "hele" technische controle, wat eigenlijk een halve APK is. Was niets mis mee maar het werd wel een verplichte hele APK opeens! Balen, naja het moet maar.
word vervolgd in deel 2...
Last edited by mopar_Jo on 05 Aug 2014, 00:25, edited 1 time in total.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Deel 2:
De APK verliep spoedig, maar er waren een paar puntjes niet helemaal volgens de regels. Natuurlijk had ik witte stadslichten geplaatst en de sealed-beam lampen vervangen door H4 lampen. En de reflectors op gepoetst, omdat dit altijd een puntje is. Maar helaas waren ze nog niet voldoende zichtbaar. Daarom had ik 2 van de Halfords meegenomen om op te plakken. Echter begreep hij ook wel dat ik die er weer snel zou af halen. Dus hij zag het door de vingers. Ook de ornamenten op de voorschermen waren scherpe uitstekende delen en mochten eigenlijk niet, maar ook dat zou ik zo weer terugzetten, dus die mochten ook blijven.
Toen de remmen test, altijd gezeur met trommeltjes, maar zowaar ging het perfect! Alles ruim binnen de marges.
Echter bij de handrem ging het op 1 wiel niet lekker, shit! Nog wat harder aan de handel trekken, en opeens "klonk" en hij deed het. Alleen kwam die niet meer los!! nog wat gerommeld en heen en weer gereden, maar hij bleef 20% remmen.
Nou daar gaat mijn APK dacht ik, weer een vrije middag opofferen. Maar hij liet het erbij en keurde mij niet af, want ik zou het toch snel fixen thuis.
Al met al heel coulant dus. Geen gezeik o.i.d. alles werd gewoon heel menselijk en praktisch benaderd.
Ook mocht ik de blauwe kleine USA kentekenplaatjes gaan bestellen. uit de oud Hollandsche serie. Ik snap niet dat ik soms ingevoerde Amerikanen zie rijden uit de jaren 50 met nieuwe gele kentekenplaten met 3 letters?
Toen nog de vraag of de Belgen de auto wilden vrijgeven, daar bleken ze een standaard formuliertje voor te hebben wat ik moest onderteken???? Daarmee omzeilde ik de hele toestand en hoefde ik geen maand te wachten!
Als ze dit nou even bij de balie hadden laten weten, had ik niet 2 uur in de zenuwen gezeten.... maar ja er zijn ergere dingen op de wereld.....
Nog een prettig gesprekje gehad over ditjes en datjes.
Nog even afrekenen en klaar! (dacht ik...)
Nou met het hele dossier weer naar de balie terug, (andere medewerker) moest ik weer de oude papieren laten zien die ik niet had, zucht...
Ik weer het hele verhaal verteld, ging ze het even navragen bij haar collega, oh het was opeens geen probleem. Nou sta je weer 5 minuten te zweten, pfff. Het zal je toch gebeuren....
Nou nu alleen nog even voor de formaliteit gedag zeggen bij de belastingdienst naast de RDW balie en klaar! (dacht ik....)
Ik heb al 2 keer eerder een auto ingevoerd in het verleden, maar dat was met papieren en voor 2010, blijkbaar, want de meneer achter het andere loket vroeg mij om de BPM aangifte formulieren. Ik helemaal verbaasd, huh?? Ik hoef helemaal geen BPM aan te geven, want dat zit helemaal niet meer op een auto van bijna 50 jaar oud!! Ja, dat klopt meneer, maar dan nog steeds moet u sinds 2010 wel deze 0% aangeven middels de formulieren die u kan downloaden op de site.
HUH!! Perplex stond ik, ik moest dus thuis eerst van alles invullen voor 0% BPM, neeee dat meen je niet!!! Heb je die formulieren niet gewoon hier liggen dan?? Ja die had hij wel, maar officieel mocht dit helemaal niet van zijn baas... ik mocht hem zeer dankbaar zijn dat ....bla bla
Als je alles van te voren weet pfff... nooit ergens gelezen of gehoord. Dus bij deze!!!
Enfin, ik kon met de hand 4 formulieren overschrijven van de RDW naar de BPM aangifte, omdat anno 2014 er geen (digitale) communicatie is tussen de RDW en de belastingdienst (zit 2 meter tussen). Het leek wel strafwerk.
Pfff na bijna 4 uur eindelijk klaar! En nu maar wachten op de "papieren".
Terug naar huis met een vastzittende achterrem. Onderweg maar even af laten koelen.
Resumé:
Neem een lunchpakket mee als je naar de RDW gaat....er is daar niets op het industrieterrein.
Bij voertuigonderzoek mee:
- alle foto's van ophalen etc.
- alle plaatjes waar tekst of codes opstaan laten zitten en/of meenemen.
- maak niets schoon, hou alles in de staat zoals jij het aantrof.
- verzamel bewijzen vanaf het internet (uitprinten)
- rommel niet met codes etc. ze kijken als rechercheurs je auto na.
- neem boeken en folders mee.
- Ohja en gereedschap om je auto uit elkaar te halen daar.
Al met al een enerverende ervaring, terwijl ik ik er voor de 7e keer kom (incl. LPG keuringen).
Ze vertelden mij ook achteraf dat ze op afspraak bij je thuis kunnen komen kijken voordat je begint aan een dure restauratie en alvast markeringen aanbrengen op de auto, om de invoer soepel te laten verlopen. Kost € 110,- voorrijden en € 45,- p.u.
Ik hoop dat meer mensen dit lezen die een auto hebben voor een onderzoek, zodat ze nog beter zijn voorbereid.
Aan het telefoontje naar de RDW helpdesk had ik niet zo heel veel dus.
Maar totdat ik het kenteken echt binnen heb wacht ik nog met juichen...
De APK verliep spoedig, maar er waren een paar puntjes niet helemaal volgens de regels. Natuurlijk had ik witte stadslichten geplaatst en de sealed-beam lampen vervangen door H4 lampen. En de reflectors op gepoetst, omdat dit altijd een puntje is. Maar helaas waren ze nog niet voldoende zichtbaar. Daarom had ik 2 van de Halfords meegenomen om op te plakken. Echter begreep hij ook wel dat ik die er weer snel zou af halen. Dus hij zag het door de vingers. Ook de ornamenten op de voorschermen waren scherpe uitstekende delen en mochten eigenlijk niet, maar ook dat zou ik zo weer terugzetten, dus die mochten ook blijven.
Toen de remmen test, altijd gezeur met trommeltjes, maar zowaar ging het perfect! Alles ruim binnen de marges.
Echter bij de handrem ging het op 1 wiel niet lekker, shit! Nog wat harder aan de handel trekken, en opeens "klonk" en hij deed het. Alleen kwam die niet meer los!! nog wat gerommeld en heen en weer gereden, maar hij bleef 20% remmen.
Nou daar gaat mijn APK dacht ik, weer een vrije middag opofferen. Maar hij liet het erbij en keurde mij niet af, want ik zou het toch snel fixen thuis.
Al met al heel coulant dus. Geen gezeik o.i.d. alles werd gewoon heel menselijk en praktisch benaderd.
Ook mocht ik de blauwe kleine USA kentekenplaatjes gaan bestellen. uit de oud Hollandsche serie. Ik snap niet dat ik soms ingevoerde Amerikanen zie rijden uit de jaren 50 met nieuwe gele kentekenplaten met 3 letters?
Toen nog de vraag of de Belgen de auto wilden vrijgeven, daar bleken ze een standaard formuliertje voor te hebben wat ik moest onderteken???? Daarmee omzeilde ik de hele toestand en hoefde ik geen maand te wachten!
Als ze dit nou even bij de balie hadden laten weten, had ik niet 2 uur in de zenuwen gezeten.... maar ja er zijn ergere dingen op de wereld.....
Nog een prettig gesprekje gehad over ditjes en datjes.
Nog even afrekenen en klaar! (dacht ik...)
Nou met het hele dossier weer naar de balie terug, (andere medewerker) moest ik weer de oude papieren laten zien die ik niet had, zucht...
Ik weer het hele verhaal verteld, ging ze het even navragen bij haar collega, oh het was opeens geen probleem. Nou sta je weer 5 minuten te zweten, pfff. Het zal je toch gebeuren....
Nou nu alleen nog even voor de formaliteit gedag zeggen bij de belastingdienst naast de RDW balie en klaar! (dacht ik....)
Ik heb al 2 keer eerder een auto ingevoerd in het verleden, maar dat was met papieren en voor 2010, blijkbaar, want de meneer achter het andere loket vroeg mij om de BPM aangifte formulieren. Ik helemaal verbaasd, huh?? Ik hoef helemaal geen BPM aan te geven, want dat zit helemaal niet meer op een auto van bijna 50 jaar oud!! Ja, dat klopt meneer, maar dan nog steeds moet u sinds 2010 wel deze 0% aangeven middels de formulieren die u kan downloaden op de site.
HUH!! Perplex stond ik, ik moest dus thuis eerst van alles invullen voor 0% BPM, neeee dat meen je niet!!! Heb je die formulieren niet gewoon hier liggen dan?? Ja die had hij wel, maar officieel mocht dit helemaal niet van zijn baas... ik mocht hem zeer dankbaar zijn dat ....bla bla
Als je alles van te voren weet pfff... nooit ergens gelezen of gehoord. Dus bij deze!!!
Enfin, ik kon met de hand 4 formulieren overschrijven van de RDW naar de BPM aangifte, omdat anno 2014 er geen (digitale) communicatie is tussen de RDW en de belastingdienst (zit 2 meter tussen). Het leek wel strafwerk.
Pfff na bijna 4 uur eindelijk klaar! En nu maar wachten op de "papieren".
Terug naar huis met een vastzittende achterrem. Onderweg maar even af laten koelen.
Resumé:
Neem een lunchpakket mee als je naar de RDW gaat....er is daar niets op het industrieterrein.
Bij voertuigonderzoek mee:
- alle foto's van ophalen etc.
- alle plaatjes waar tekst of codes opstaan laten zitten en/of meenemen.
- maak niets schoon, hou alles in de staat zoals jij het aantrof.
- verzamel bewijzen vanaf het internet (uitprinten)
- rommel niet met codes etc. ze kijken als rechercheurs je auto na.
- neem boeken en folders mee.
- Ohja en gereedschap om je auto uit elkaar te halen daar.
Al met al een enerverende ervaring, terwijl ik ik er voor de 7e keer kom (incl. LPG keuringen).
Ze vertelden mij ook achteraf dat ze op afspraak bij je thuis kunnen komen kijken voordat je begint aan een dure restauratie en alvast markeringen aanbrengen op de auto, om de invoer soepel te laten verlopen. Kost € 110,- voorrijden en € 45,- p.u.
Ik hoop dat meer mensen dit lezen die een auto hebben voor een onderzoek, zodat ze nog beter zijn voorbereid.
Aan het telefoontje naar de RDW helpdesk had ik niet zo heel veel dus.
Maar totdat ik het kenteken echt binnen heb wacht ik nog met juichen...
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
1,5 week later...
De "papieren" !!!
meteen platen laten persen:
Zo dat ziet er beter uit!
Nu verder met de remmen en nog wat dingetjes.
De "papieren" !!!
meteen platen laten persen:
Zo dat ziet er beter uit!
Nu verder met de remmen en nog wat dingetjes.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Nog wat puntjes op de "i" zetten:
- handrem links vast
- gas blijft hangen bij veel gas geven (heel fijn)
- benzinemeter doet niets.
Eerst de benzinemeter maar even, dan moet simpel zijn en ik heb nog 2 reserve vlotters liggen (dashboard meter doet het prima, 10 Ohm testweerstand aan de vlotterkant gehangen en de naald ging naar "vol").
Inmiddels was er genoeg benzine verstookt om de tankvlotter er uit te kunnen halen zonder lekken.
Duidelijke oorzaak, de vlotter was lek! Die lag dus op de bodem. Natuurlijk wel even alle doorgangen doorgemeten en alles was goed verder. Netjes 10 Ohm (vol) tot 100 Ohm (leeg).
De beste maar gepakt en schoon geborsteld om goed te kunnen solderen.
Nu werkt de meter weer naar behoren!
Dan het gas wat bleef hangen, vooral met een beetje gas in een bocht. Moet je sowieso mee oppassen, maar je moet je auto leren kennen.
Heeft wel een paar enge momenten opgeleverd.
Dit bleek er aan de hand te zijn na inspectie:
De gaskabel was beschadigd aan de buitenkant! Dit kon alleen maar door de steun van de kickdown er onder komen.
Maar dan moet het blok maar liefst 3 cm kantelen!!
Zoveel speling kan er niet in een motorsteun zitten, tenzij....
Het rubber is losgelaten van de metalen bovenkant. Dan zit het blok praktisch los dus!!!!
Net voordat ik een rit wilde maken, dan maar tijdelijk oplossen en volgende keer op de brug de steun vervangen.
Eerst wat Loctite er tussen laten lopen voor de gein, wie weet... en als extra beveiliging een dikke staalkabel door de steun heen. Nu is de kanteling beperkt voorlopig. Nu de handremkabel:
Deze zat behoorlijk vastgeroest, blijkbaar helemaal vergeten na te kijken! Ik gebruik ook alleen de "Park" van de automaat natuurlijk...
Om deze weer gangbaar te krijgen, gedeeltelijk gedemonteerd en met veel kruipolie en de boormachine op de kabel de boel weer in beweging gekregen.
Dus nu even onbezorgd lekker een stukkie touren!! (dacht ik...)
Maar na een half uur vond ik het vermogen toch wat tegenvallen (meer gebrul te horen) en rook ik een verflucht.
Dat had ik ook toen m'n handrem aanliep, shit, snel voelen aan de velgen! Ja hoor, heet! Maar nu beide achter velgen!? Heel raar...
Even laten afkoelen en maar rechtsomkeert naar huis gereden binnendoor.
Thuis viel het wel weer mee, beetje warm. Dus ze waren toch weer vrij gekomen! Afstelling was gewoon goed, genoeg vrijheid.
Thuis uitgebreid 100x de rem gestest om te kijken wanneer er nu iets bleef hangen.
En ja hoor na 10x remmen bleef de boel aan BEIDE kanten flink hoorbaar aanlopen. Bak in Neutral.
Dan moet er in de gemeenschappelijke remleiding iets misgaan zou je denken.
Daarna nog 20 keer geremd, maar toen kwam het niet meer voor. Raaaar!
Alsof er iets (vuil) blijft hangen in een koppeling of leiding ergens, soort ventiel krijg je dan dus.
Nu dus de fijne taak het remsysteem achter na te lopen, Alles zit altijd zo vastgeroest bij remleidingen...
Mocht iemand nog tips hebben of dit ook hebben meegemaakt, shout!
Word vervolgd
- handrem links vast
- gas blijft hangen bij veel gas geven (heel fijn)
- benzinemeter doet niets.
Eerst de benzinemeter maar even, dan moet simpel zijn en ik heb nog 2 reserve vlotters liggen (dashboard meter doet het prima, 10 Ohm testweerstand aan de vlotterkant gehangen en de naald ging naar "vol").
Inmiddels was er genoeg benzine verstookt om de tankvlotter er uit te kunnen halen zonder lekken.
Duidelijke oorzaak, de vlotter was lek! Die lag dus op de bodem. Natuurlijk wel even alle doorgangen doorgemeten en alles was goed verder. Netjes 10 Ohm (vol) tot 100 Ohm (leeg).
De beste maar gepakt en schoon geborsteld om goed te kunnen solderen.
Nu werkt de meter weer naar behoren!
Dan het gas wat bleef hangen, vooral met een beetje gas in een bocht. Moet je sowieso mee oppassen, maar je moet je auto leren kennen.
Heeft wel een paar enge momenten opgeleverd.
Dit bleek er aan de hand te zijn na inspectie:
De gaskabel was beschadigd aan de buitenkant! Dit kon alleen maar door de steun van de kickdown er onder komen.
Maar dan moet het blok maar liefst 3 cm kantelen!!
Zoveel speling kan er niet in een motorsteun zitten, tenzij....
Het rubber is losgelaten van de metalen bovenkant. Dan zit het blok praktisch los dus!!!!
Net voordat ik een rit wilde maken, dan maar tijdelijk oplossen en volgende keer op de brug de steun vervangen.
Eerst wat Loctite er tussen laten lopen voor de gein, wie weet... en als extra beveiliging een dikke staalkabel door de steun heen. Nu is de kanteling beperkt voorlopig. Nu de handremkabel:
Deze zat behoorlijk vastgeroest, blijkbaar helemaal vergeten na te kijken! Ik gebruik ook alleen de "Park" van de automaat natuurlijk...
Om deze weer gangbaar te krijgen, gedeeltelijk gedemonteerd en met veel kruipolie en de boormachine op de kabel de boel weer in beweging gekregen.
Dus nu even onbezorgd lekker een stukkie touren!! (dacht ik...)
Maar na een half uur vond ik het vermogen toch wat tegenvallen (meer gebrul te horen) en rook ik een verflucht.
Dat had ik ook toen m'n handrem aanliep, shit, snel voelen aan de velgen! Ja hoor, heet! Maar nu beide achter velgen!? Heel raar...
Even laten afkoelen en maar rechtsomkeert naar huis gereden binnendoor.
Thuis viel het wel weer mee, beetje warm. Dus ze waren toch weer vrij gekomen! Afstelling was gewoon goed, genoeg vrijheid.
Thuis uitgebreid 100x de rem gestest om te kijken wanneer er nu iets bleef hangen.
En ja hoor na 10x remmen bleef de boel aan BEIDE kanten flink hoorbaar aanlopen. Bak in Neutral.
Dan moet er in de gemeenschappelijke remleiding iets misgaan zou je denken.
Daarna nog 20 keer geremd, maar toen kwam het niet meer voor. Raaaar!
Alsof er iets (vuil) blijft hangen in een koppeling of leiding ergens, soort ventiel krijg je dan dus.
Nu dus de fijne taak het remsysteem achter na te lopen, Alles zit altijd zo vastgeroest bij remleidingen...
Mocht iemand nog tips hebben of dit ook hebben meegemaakt, shout!
Word vervolgd
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Jo, mooi om te lezen, ga zo door. Bijzonder interessant om alle details van de RDW te lezen!
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Het achter remmen probleem:
Er zit ergens een obstructie in een gemeenschappelijke remleiding naar achter.
Dus in de T splitter, of in de flexibele slang naar het diff. of in de leiding naar achter.
Ik kreeg al een hint van iemand die zei dat rubber remslangen intern dicht kunnen gaan zitten.
Eerst de T splitter los.
Remmen gaat nog vrij zwaar en er komt weinig uit de open slang.
Dan de rubber slang er ook af. Nu spuit de remolie er uit! Dus inderdaad is de slang het probleem.
Gelukkig had ik nog een slang liggen die wel goed was, dus alles terug gezet en ontlucht. En nu zijn alle wielen mooi vrij.
Opgelost!
Er zit ergens een obstructie in een gemeenschappelijke remleiding naar achter.
Dus in de T splitter, of in de flexibele slang naar het diff. of in de leiding naar achter.
Ik kreeg al een hint van iemand die zei dat rubber remslangen intern dicht kunnen gaan zitten.
Eerst de T splitter los.
Remmen gaat nog vrij zwaar en er komt weinig uit de open slang.
Dan de rubber slang er ook af. Nu spuit de remolie er uit! Dus inderdaad is de slang het probleem.
Gelukkig had ik nog een slang liggen die wel goed was, dus alles terug gezet en ontlucht. En nu zijn alle wielen mooi vrij.
Opgelost!
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Toch ook maar de motorsteun even vervangen. Ik had er nog 3 liggen, waar er 1 nog echt goed van was.
Het zijn dus exact gelijke als van de /6. er zit alleen een soort verloopstuk tussen.
Wat nu verder te doen?????
- Rijden.....
Dan later dit nog. Maar echt geen haast.
- Kap zoeken/maken
- auto strak maken
- spuiten
- LPG, maar twijfel toch nog
- motorblok mooi maken, reviseren
Voorlopig even geen nieuwe posts denk (hoop) ik....
Het zijn dus exact gelijke als van de /6. er zit alleen een soort verloopstuk tussen.
Wat nu verder te doen?????
- Rijden.....
Dan later dit nog. Maar echt geen haast.
- Kap zoeken/maken
- auto strak maken
- spuiten
- LPG, maar twijfel toch nog
- motorblok mooi maken, reviseren
Voorlopig even geen nieuwe posts denk (hoop) ik....
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Gister nog even preventief de kleppen gesteld, dat was toch wel nodig blijkbaar.
Nu is de compressie op alles cilinders tussen de 8 en 9 bar! Dus heel fris nog, geen revisie nodig voorlopig.
Voorlopig even alles onder controle!
laterz,
Jo
Nu is de compressie op alles cilinders tussen de 8 en 9 bar! Dus heel fris nog, geen revisie nodig voorlopig.
Voorlopig even alles onder controle!
laterz,
Jo
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969