1965 Plymouth Valiant convertible V8

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Hallo allemaal,

Op veler verzoek zal ik toch maar een project topic aanmaken van mijn laatste aanwinst: een heuse Valiant convertible V8 uit Texas. :winner:

Zo'n 10 jaar sleutel ik aan Valiants/Barracuda's uit de periode 1964 t/m 1966, maar nog nooit heb ik echt een project onder handen gehad.
Altijd deelrestauraties en APK werk. Maar deze wagen is in dusdanige staat dat je wel van een project kan spreken, hoewel de roest erg meevalt.

De auto heb ik onlangs gekocht van Kenneth uit België. Ik was al een paar jaar opzoek naar zo'n wagen, maar ze waren niet te vinden of exorbitant duur naar mijn mening. Daarom vorig jaar maar een Baron gekocht voor heel weinig voor een leuke vakantie.
Tot zo'n 2 maanden terug, toen keek ik weer eens bij toeval bij de "te koop" sectie en zag ik tot mijn verbazing de 3 dagen oude advertentie staan en reageerde direct, echter reactie bleef uit. Toen heb ik via de zoekfunctie Kenneth's nummer kunnen vinden en meteen een afspraak gemaakt. Hij had blijkbaar problemen met inloggen achteraf.
Zonder foto's gezien te hebben een busje met ambulance geregeld en naar Gent gereden.
Daar trof ik een echte "Barnfind". De auto was niet te herkennen doordat alles er af lag en alle onderdelen in de wagen lagen.
Zo trof ik de wagen aan:
Zo trof ik de wagen aan:
Iedereen zou mij voor gek verklaren dit "wrak" te kopen, echter ben ik intussen door de wol geverfd en zag meteen dat de wagen keihard was. Ook op de verborgen plekken die normaal altijd rot zijn. Alleen 1 quarterpanel en wielrand was rot.
Technisch maakte het mij niets uit, want alles is vervangbaar en kost weinig en is leuk om te doen.
Echter zat er een 273 ci V8 in, zat ik niet op te wachten met mijn voorraden slant 6 onderdelen en ervaring, maar goed ook leuk.
Power hoef ik niet, ik wil toch alleen maar met 30 km/u langs de bollenvelden pruttelen. Nee hij is niet te koop, want de motor hoort bij deze wagen!
Verder zat vrijwel alles er bij, en wat miste had ik nog wel liggen van een sloper.


Inmiddels ben ik al heel ver, maar dat volgt in de komende reacties.
Attachments
273 ci V8 met airco
273 ci V8 met airco
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by Rebel »

Ben erg benieuwd hoe hij gaat worden. Gelukkig dat iemand er weer wat van gaat maken!
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Daar ben ik weer, ik moet zeggen ik ben liever bezig met de wagen dan tekst typen en foto's selecteren.
Was net het contactslot aan het reviseren.
Er missen dus nogal wat foto's omdat ik dus liever door ga dan foto's neem en niet de intentie had een soort blog te maken, maar ik doe m'n best.
Hier nog wat foto's van de Barnfind:

Bij nadere inspectie bleek dat de auto vol water heeft gestaan door het lekkende schuurdak. Ook het dashboard had vol gestaan, want deze lag overdwars in de wagen. :(
Gevolgen: hele bodem verroest en op 1 plaats doorgerot. Dash was alleen oppervlakkig verroest.
Stoelen en bank waren perfect door de originele waterdichte stoelhoezen. Daaronder zit trouwens de normale stoelbekleding die nog nooit het daglicht heeft gezien :OO:
Attachments
Bij daglicht is het toch wat erger.
Bij daglicht is het toch wat erger.
need I say more
need I say more
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Hier nog een foto van de uitstalling:
Een deel van de bijbehorende lossen spullen
Een deel van de bijbehorende lossen spullen

Status en plan van aanpak:

Missende delen:
- shifter console
- sleutels van wat dan ook
- papieren
- convertible top en constructie!! (wel de hydroliek)
- motorkap sluiting
- veel parkers, bouten en moeren
- paar raamslingers


Kapotte delen:
- stuurwiel
- uitlaat
- waterpomp pulley
- veel rubbers van div. kogels
- koplampen (sealed beam)
- achterlicht glaasjes

Valt wel mee dus, maar alles moet nagezien worden. Heel veel ontroesten (vliegroest) en lakken. Alles weer gangbaar krijgen.
De auto heeft duidelijk heeeel lang niet gereden.

Nu de auto grotendeels uit elkaar ligt alle plaatdelen en andere delen waar je later niet bijkomt preventief een antiroest behandeling geven.

Zo snel mogelijk de bodem geprobeerd te ontroesten en later in de roestoplosser gezet. Na spoelen en drogen gaan er 3 lagen verf op. Eerst anti roest primer van Sikkens, dan grondlaag van Sikkens en als laatste de laklaag. Alles alvast een beetje in kleur laten mengen. Omdat dit toch allemaal onder het tapijt komt, gewoon met de kwast smeren.

roest wegsteken
roest wegsteken
staalborstelen
staalborstelen
roestomzetter doet z'n werk
roestomzetter doet z'n werk
Na het spoelen met water.
Na het spoelen met water.
Rot deel er uitgeslepen
Rot deel er uitgeslepen
Nieuwe plaat ingelast.
Nieuwe plaat ingelast.
eerste laag
eerste laag

Daarna is het de bedoeling de auto technisch in orde te maken om te kunnen rijden, dan kan ik de staat van de motor en bak bepalen en daarvoor weer eventueel onderdelen bestellen. Als dat allemaal onder controle is invoeren bij de RDW en daarna APK keuren.
Dan heb je een rijdende auto waar je al een hoop lol van hebt en leg ik er een gastank in, ik heb alles er voor liggen toevallig.
(er zullen nu wel een aantal mensen gruwelen bij het woord LPG, maar ik bouw het heeel netjes in hoor).
Als laatste rustig aan de hele buitenkant strakmaken en laten spuiten in de originele kleur. Metallic ocean blue.
De hele airco zooi laat ik er uit, zit alleen maar in de weg en gebruik je nooit.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by PostMan »

"tot-stand-kom-topics" vind ik altijd leuk om te volgen! Houd ons vooral op de hoogte met plaatjes.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Toch wel leuk dit, dus ik ga maar weer verder met uploaden.... :roll:

Ojha, de motorruimte pak ik aan als de motor er uit moet, tot die tijd ziet het er niet uit.

Nu de eerste laag aan het drogen is (was) weer verder met de techniek.
Eerst de motor eens starten. Olie zat in het blok en de bak. Alleen geen koeling aanwezig, maar dat is geen probleem voor 20 seconden draaien.
Eerst een tijdje ronddraaien om de olie rond te pompen en dan de ontsteking aansluiten.
Daarbij bleek de carburateur er alleen benzine aan de buitenkant uit te gooien i.p.v. de binnenkant en het contactpuntje zat vas. Na deze vervangen te hebben was het starten lopen en bleek de bak ook nog te werken! 8)


Nu de wagen kan rijden ook maar snel de remmen nakijken, want duwen is niet te doen.
Daarbij bleek dat de achter remmen vast zaten (cilinders vervangen). Remschoenen waren in zeer goede staat. De voorremmen waren als nieuw, de cupjes werkten perfect, maar alle cupjes preventief met remmenvet ingevet.
Alles lijkt nog nooit aangeraakt te zijn! Geen sporen van onderhoud te zien, maar wel als nieuw!?
Alles lijkt nog nooit aangeraakt te zijn! Geen sporen van onderhoud te zien, maar wel als nieuw!?
Op de teller staan 80.000 miles en ik krijg zeker de indruk dat het ook niet meer dan dat is, meestal bij convertible's.
Verder doe ik nog wat archeologische opgravingen in de auto:
De jongste munt uit de USA is uit 1985, dus tot die tijd heeft de wagen daar zeker gestaan!
De jongste munt uit de USA is uit 1985, dus tot die tijd heeft de wagen daar zeker gestaan!
En op de voorruit zitten nog allemaal papieren stickers uit Texas onder een laag stof. (geen foto ff)
Mede door het ontbreken van een chassisnummer, E-keur koplampen, papieren en witte richtingaanwijzers lijkt het er enorm op dat de wagen nog nooit in Europa op de weg geweest is!
Dus het is een geïmporteerd project en nooit afgemaakt. Ik hoop wel dat ik dan kentekenplaten krijg uit de oude serie?
Last edited by mopar_Jo on 26 Apr 2014, 00:37, edited 1 time in total.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Het wordt steeds duidelijker dat alles goed geconserveerd is gebleven (behalve de bodem binnen dan).
Door schade en schande wijs geworden dat deze wagens slecht tegen het Nederlandse klimaat kunnen, zeker als ze een jaar buiten hebben gestaan :sucks:
Dus door die angst voor roest behandel ik elk deel van de auto, alle holle ruimtes met daarvoor geschikte middelen en alle plaatdelen met menie en kwast tectyl aan de binnenkanten, ook al zal ik er nooit mee door de pekel rijden.
Keiharde motorkap
Keiharde motorkap
Zulke harde schermen heb ik nog nooit gezien!
Zulke harde schermen heb ik nog nooit gezien!
Alles lekker in de menie
Alles lekker in de menie
Al het staal waar nauwelijks iets op zit, nu in de menie na het opschuren.
Al het staal waar nauwelijks iets op zit, nu in de menie na het opschuren.
Als de menie droog is een dikke laag tectyl er op. Tja ik heb ooit 50 liter gekregen, moet toch ergens op....
Als de menie droog is een dikke laag tectyl er op. Tja ik heb ooit 50 liter gekregen, moet toch ergens op....
Niet dat ik ooit door de pekel zal rijden, maar toch...
Niet dat ik ooit door de pekel zal rijden, maar toch...
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Nu kan ik eindelijk het smoel van de Valiant opbouwen en lijkt het weer wat te worden:
Moooiiii
Moooiiii
Toch nog een paar tegenvallers:
Bij inspectie van de freezeplugs prikte ik zo door 4 heen en stroomde het water er uit.
Gelukkig is het dezelfde maar als bij de /6 en die had ik nog liggen. Ze liggen nu alvast in de vriezer tot ik de wagen op de brug zet voor de uitlaat. Dan kan ik er makkelijker bij.
Wel meteen het blok goed uit kunnen spoelen, wat een prut kwam er uit!
Echt niets van over.
Echt niets van over.
Verder ligt er een plasje motor en bak olie onder de auto nadat deze even gelopen heeft. :sucks: :sucks:
Toch keerringen vervangen, toch blok er uit? Op de brug de oorzaak goed opsporen over een tijdje. Of met een luier naar de RDW? :lol:

Nog even de stoelen ontroesten (stonden ook in 6 cm water) en lakken:
P1390257.JPG
Nog zo'n klein tussendoor projectje: Het stuur. Deze was compleet vergaan, maar ik had nog zo'n zelfde liggen. Echter moest er nog een dikke laag oude slechte verf af en heb ik de scheuren in het midden opgevuld met polyester plamuur.
krabben maar
krabben maar
Altijd zitten er kieren rond het middenstuk, maar er zit ijzer in dus breken zullen ze nooit.<br />Nu weer mooi dicht.
Altijd zitten er kieren rond het middenstuk, maar er zit ijzer in dus breken zullen ze nooit.
Nu weer mooi dicht.
Weer als nieuw, dit is de originele kleur die ik ook aantrof op plekken waar de zon nooit kwam.<br />4 lagen blanke lak, nu hopen dat het blijft zitten onder je handen.
Weer als nieuw, dit is de originele kleur die ik ook aantrof op plekken waar de zon nooit kwam.
4 lagen blanke lak, nu hopen dat het blijft zitten onder je handen.
Klaar!
Klaar!
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by BigBlockMopar »

Goed bezig!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by Sjak Brak »

Mooi man! Dit vind ik de interessantse projecten, waarbij zoveel mogelijk alles zelf wordt gedaan, indien mogelijk met het materiaal dat voorhanden is.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Leuk om te horen, over improviseren gesproken: Er komt nog veel meer, maar ik loop een beetje achter nog nu.
Zelf doen geeft altijd veel voldoening (en het is goedkoop als je geen blunders maakt).
Word vervolgt!
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Nu gaan we weer aan een deelrestauratie beginnen, namelijk het dashboard.
Hier heeft water in gestaan en moet daarom behandeld worden. Ook de lak aan de buitenkant is aangedaan. Dan kunnen meteen alle knoppen (schakelaars), radio, speaker en meters nagezien worden.
roestige bende
roestige bende
leuk origineel detail, de service card. Die laten we mooi zitten.
leuk origineel detail, de service card. Die laten we mooi zitten.
Nergens doorgerot gelukkig! Alleen oppervlakkige roest.
Nergens doorgerot gelukkig! Alleen oppervlakkige roest.
Kaal en opgeschuurd
Kaal en opgeschuurd
Binnenkant lekker in de menie. Dat roest niet meer voorlopig.
Binnenkant lekker in de menie. Dat roest niet meer voorlopig.
Zichtkant na een laag primer in de metallic lak gespoten. Ging fantastisch met de spuitbus, als je de slag te pakken hebt en een goed merk. Daarna 2 lagen blanke lak.
Zichtkant na een laag primer in de metallic lak gespoten. Ging fantastisch met de spuitbus, als je de slag te pakken hebt en een goed merk. Daarna 2 lagen blanke lak.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Dan volgen nu sub-sub restauraties.
Eerst de radio weer aan de praat gekregen door 2 combi-elko's te vervangen, helaas vergeten foto's te nemen van de binnenkant.
Tanden + knoppen gepoetst en frontje gespoten en die glimt je weer tegemoet.
P1390299.JPG
Alleen de speaker deed niets meer, deze kan je gewoon vervangen door een andere 6x9" ovale speaker. Echter vond ik dit een leuke uitdaging deze zo ver mogelijk weer aan de praat te krijgen.
Alles valt uit elkaar als je er al naar kijkt!
Alles valt uit elkaar als je er al naar kijkt!
De spreekspoel is nog intact.
De spreekspoel is nog intact.
De luchtspleet zit helemaal vol staalgruis door de magneet. Daarom kwam er geen geluid meer ui.
De luchtspleet zit helemaal vol staalgruis door de magneet. Daarom kwam er geen geluid meer ui.
De luchtspleet schoon geblazen en de spreekspoel weer terug gelijmd.
De luchtspleet schoon geblazen en de spreekspoel weer terug gelijmd.
De conus is niet meer te redden, ik zou deze kunnen reconstrueren van papier, maar dat ging mij iets te ver....
De conus is niet meer te redden, ik zou deze kunnen reconstrueren van papier, maar dat ging mij iets te ver....
Dus heb ik de conus geleend uit een sloopspeaker en gecentreerd en gelijmd op de originele spreekspoel. Nu komt er weer geluid uit!
Dus heb ik de conus geleend uit een sloopspeaker en gecentreerd en gelijmd op de originele spreekspoel. Nu komt er weer geluid uit!
Nog een hogetonenconus er bij gedaan en zwart gespoten, stofje er over en klaar.
Nog een hogetonenconus er bij gedaan en zwart gespoten, stofje er over en klaar.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

De volgende sub-sub restau. is de lightswitch. De potmeter van de dashboard dimmer is stuk, maar ik had nog een goede liggen.
Nu kosten deze complete schakelaars geen drol in de aftermarket, maar ik probeer zoveel mogelijk origineel te houden als het niet te veel werk is of extra kost. :oops:
Draaiweerstand er tussenuit gepeuterd.
Draaiweerstand er tussenuit gepeuterd.
De roze is OK, bij de ander liggen de windingen los.
De roze is OK, bij de ander liggen de windingen los.
Oude contactslot met nieuwe cilinder, maar de start stand werkt nog niet helaas.
Oude contactslot met nieuwe cilinder, maar de start stand werkt nog niet helaas.
Contacten zijn goed, maar er zit geoxideerd aluminium in de weg. Alles goed schoonmaken en invetten. Daarna kon je de auto starten op een normale manier!
Contacten zijn goed, maar er zit geoxideerd aluminium in de weg. Alles goed schoonmaken en invetten. Daarna kon je de auto starten op een normale manier!
Om het teller paneel te spuiten moet alles uit elkaar:
Alleen nog wit plastic te zien nu.
Alleen nog wit plastic te zien nu.
Om het &quot;glas&quot; en het dopje in het midden er uit te krijgen moet je de smelt lassen van plastic verwijderen. Daarna heb ik er kleine gaatjes in geboord en alles na het spuiten teruggezet met mini schroefjes.
Om het "glas" en het dopje in het midden er uit te krijgen moet je de smelt lassen van plastic verwijderen. Daarna heb ik er kleine gaatjes in geboord en alles na het spuiten teruggezet met mini schroefjes.
Dat ziet er beter uit.
Dat ziet er beter uit.
Alles weer op z'n plek,<br />Ohja de Valiant heeft al nieuwe ogen inmiddels, H4 koplampen uit een Kevershop ( €17,- p.st.)
Alles weer op z'n plek,
Ohja de Valiant heeft al nieuwe ogen inmiddels, H4 koplampen uit een Kevershop ( €17,- p.st.)
Attachments
Hier doe je het allemaal voor! Prachtig!
Hier doe je het allemaal voor! Prachtig!
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Vervolg dashboard:
Het dashboard gemonteerd. De stootrand komt veel later wel, want de oude ziet er nu niet meer uit in verhouding.
Het dashboard gemonteerd. De stootrand komt veel later wel, want de oude ziet er nu niet meer uit in verhouding.
Het vinyl zit onder de droogtescheuren, daar moet ik nog even over nadenken hoe dat te fiksen, maar misschien krijg ik een mooie van een collega Valiant rijder. Komt later.
Het vinyl zit onder de droogtescheuren, daar moet ik nog even over nadenken hoe dat te fiksen, maar misschien krijg ik een mooie van een collega Valiant rijder. Komt later.
Na alles aangesloten te hebben als laatste de luchtslangen. Hele simpele vervanger, bij iedere camper/tenten winkel te krijgen. Beter dan origineel door het aluminium aan de binnenzijde.<br />Ideaal zo zonder de stoelen.<br />€ 5,- p.m. maar zelf even zwart spuiten.
Na alles aangesloten te hebben als laatste de luchtslangen. Hele simpele vervanger, bij iedere camper/tenten winkel te krijgen. Beter dan origineel door het aluminium aan de binnenzijde.
Ideaal zo zonder de stoelen.
€ 5,- p.m. maar zelf even zwart spuiten.
Ik ben nu bijna up to date, rest komt later. :gaap
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by PostMan »

:yeah: :good:
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by Floor »

Ziet er top uit!! en mooi dat de auto niet super rot was. Heb zelf een 1964 valiant signet 200v convertible die wel een sukje slechter was.......
als je nog een goed adres zoekt voor een convertible top moet je even op de site kijken van http://convertibletopguys.com/ daar heb ik hem ook gekocht voor niet al te veel met alles er op en er aan, lijm, rubbers enz........ ik heb zelf een rood/oranje dak daar gekocht met een soort rubber laagje er op.... makkelijk schoon te maken als er weer eens een vogel op :sick:

Ga door met veel foto's plaatsen, kijker er naar uit.........


floris
Valiant signet 200V convertible '64
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

He Floris,

Ja jij hebt die witte toch? Ja ken dat adres, kom je al snel op terecht met Googelen, haha.
Mag ik jou vragen om een paar foto's van de kap sluiting bij het raam. Die hele zooi is bij mij ook weg helaas. Geen idee hoe dat er uit moet zien.

Groet, Jonathan
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Sub-project waterpomp pulley:

Helaas geen reactie gehad van iemand met een pulley. Aangezien ik een berg pulleys had van een de /6 en deze overeenkomen, behalve de diepte. Heb ik deze maar 18 mm opgevuld met een stuk pijp.
Op de draaibank alles "losgesneden" en weer gecentreerd terug geplakt, om daarna te lassen.
Hier de reportage:
de losse onderdelen
de losse onderdelen
Alles gecentreerd op de draaibank en afgeplakt
Alles gecentreerd op de draaibank en afgeplakt
alles gelast (een collega Valiant rijder heeft dit netjes gelast)
alles gelast (een collega Valiant rijder heeft dit netjes gelast)
na een beetje afwerken
na een beetje afwerken
nog even in de draaibank alles nalopen en mooi maken
nog even in de draaibank alles nalopen en mooi maken
primer en daarna mat zwart en hij is als nieuw
primer en daarna mat zwart en hij is als nieuw
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Sub-project uitlaat.

Ook wel essentieel voor de keuring/invoer: een gasdichte uitlaat van voor tot achter.

De voorpijp is nog OK, zoals zo vaak, echter was er daarna niets over, alleen nog een goede cherrie-bomb. Maar dat geluid vind ik te hard en vind een normale knalpot mooier staan.
Dus wat bochten en een stuk pijp gekocht, nieuwe dempers had ik nog liggen. Gewoon een middendemper van een Audi 100 o.i.d. ziet er goed uit en is de juiste maat.
De originele ophanging nog intact!<br />Nog nooit gezien, normaal altijd weggeroest.
De originele ophanging nog intact!
Nog nooit gezien, normaal altijd weggeroest.
zelf gebakken creatie, 20x passen en meten.
zelf gebakken creatie, 20x passen en meten.
P1390404.JPG
alles past met genoeg vrijheid
alles past met genoeg vrijheid
P1390408.JPG
eindpijp, later nog een sierstukje scoren.
eindpijp, later nog een sierstukje scoren.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Zo daar zijn we weer, veel gebeurd maar geen tijd voor de laptop gehad.
Inmiddels heeft de auto de weg gezien en heb ik wat kleine tegenslagen gehad. Hier het vervolg van de serie.
Doel is nu echt eerst een kenteken met APK er op, dan verder met body strak maken en spuiten dan details, en interieur.
Alle velgen kaal gemaakt
Alle velgen kaal gemaakt
Leuk overal de logo's te ontdekken
Leuk overal de logo's te ontdekken
mooi in de lak, maar daar zie je straks weinig van door de wieldoppen. Puur tegen roest!
mooi in de lak, maar daar zie je straks weinig van door de wieldoppen. Puur tegen roest!
Nieuw rubber met white walls
Nieuw rubber met white walls
Blauw er af met spiritus en remmenreiniger
Blauw er af met spiritus en remmenreiniger
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Weer een uitdaging: De nieuwe freezeplugs zijn echt niet te installeren zonder het hele blok er uit te halen. :x :x
Daar heb ik iets anders op gevonden tot het blok er wel een keer uit gaat, namelijk expanderende rubber doppen: Principe bestaat wel, maar niet te krijgen in NL, dus zelf maar gemaakt van Silentblocks, deze zijn 40 mm dik dus perfect. Aan 1 kant draad in getapt en het boutje trekt de boel samen.
rubbers
rubbers
gaten dicht
gaten dicht
experiment, silentblock en rubber rol
experiment, silentblock en rubber rol
Komt geen druppel langs, na 2 slagen al niet meer.
Alles aangesloten
Alles aangesloten
Helaas is de radiator niet origineel, dus een beetje Crea Bea moeten doen met alle slangen. Daarna alles met water gevuld om te flushen, maar er kwam niet veel roest mee. Terwijl dat wel in het blok zat.
Weer een wondermiddeltje wat niet veel deed
Weer een wondermiddeltje wat niet veel deed
water bij de Wyns
water bij de Wyns
Last edited by mopar_Jo on 22 Jun 2014, 13:05, edited 1 time in total.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by jvdwolde »

:hmmm: wat heb je met die aftermarket airco gedaan??
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by Rebel »

Ga zo door! Ziet er goed uit allemaal!
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

jvdwolde wrote::hmmm: wat heb je met die aftermarket airco gedaan??
Interesse dan?
Die wil m'n broertje misschien in z'n Barracuda bouwen. Maar mocht dat niets worden laat ik het wel weten aan je.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Post Reply