1965 Plymouth Valiant convertible V8

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by Bean Bandit »

Leuk project :good: . En inderdaad is een klein V8-tje zoals de 273cui erg leuk. Praktisch hetzelfde als een 318LA. En indien je ooit denkt om deze motor optevoeren. Er zit standaard een gesmeede (forged) krukas in.

Overigens vind ik het zelf sleutelen ook een beetje therapeutisch. Even alles vergeten en alleen bezig met je auto. Het zal wel niet voor niets zijn dat ik, onbewust, meer sleutel dan rijd met de Dodge :lol: .

Succes in ieder geval. En, backyard wrench heads for ever :yeah: . (zou op een t-shirt moeten staan ;) )

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Weeeer een uitdaging! Geen leuke:
Bij het verversen van de bougies bleken ze allemaal muurvast te zitten door roest. Met een grote ratel ging het maar net, echter brak er 1 bougie af op het ijzer!! :cry: :cry:

Dit heeft mij bijna een dag gekost om deze uit het blok te krijgen! Hier het drama verslag:
De bewuste bougie! Grrrr.
De bewuste bougie! Grrrr.
het metalen deel van de bougie nog in het schroefdraad.
het metalen deel van de bougie nog in het schroefdraad.
Restant geprobeerd heet te stoken met een gloeibougie, maar dat ging niet, smolt weg. Daarna een vlammetje maar een paar klappen met de hamer. Daarna alle pogingen die nu volgen:
Restant geprobeerd heet te stoken met een gloeibougie, maar dat ging niet, smolt weg. Daarna een vlammetje maar een paar klappen met de hamer. Daarna alle pogingen die nu volgen:
M8 verlengde moer geprobeerd op het restant te lassen om vervolgens de bougie er uit te draaien.
M8 verlengde moer geprobeerd op het restant te lassen om vervolgens de bougie er uit te draaien.
Mislukt! Niet te doen, komt er amper bij en het last voor geen meter, dus brak zo er vanaf....
Mislukt! Niet te doen, komt er amper bij en het last voor geen meter, dus brak zo er vanaf....
Linkse tap, nooit echt succes mee gehad, maar weer eens proberen dan
Linkse tap, nooit echt succes mee gehad, maar weer eens proberen dan
Niet te geloven geen enkele beweging, toen gleed m'n dop 10 door die niet echt goed paste op de vierkante opname van de tap, balen!
Niet te geloven geen enkele beweging, toen gleed m'n dop 10 door die niet echt goed paste op de vierkante opname van de tap, balen!
Dop geprobeerd vast te lassen aan de tap, maar dat gaat voor geen meter door het geharde staal...
Dop geprobeerd vast te lassen aan de tap, maar dat gaat voor geen meter door het geharde staal...
Beter idee, zelf een adapter gemaakt van 2 doppen en een verlengde moer. Vierkant opgevuld en tap er in getikt. Zit als een huis.
Beter idee, zelf een adapter gemaakt van 2 doppen en een verlengde moer. Vierkant opgevuld en tap er in getikt. Zit als een huis.
P1400802.JPG
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Vervolg:
NEEEE, tap brak af aan de achterkant! @#&#*@%^#
NEEEE, tap brak af aan de achterkant! @#&#*@%^#
Geen enkele grip op het geharde staat van de tap om 'm er uit te krijgen.Toch maar geprobeerd er een M10 moer op te draaien en vast te lassen.<br />Na 3 pogingen net genoeg grip gekregen om 'm er uit te krijgen!! Pfff, plan C
Geen enkele grip op het geharde staat van de tap om 'm er uit te krijgen.Toch maar geprobeerd er een M10 moer op te draaien en vast te lassen.
Na 3 pogingen net genoeg grip gekregen om 'm er uit te krijgen!! Pfff, plan C
Yess tap is er weer uit, dan maar bougie uitboren met kans op restanten ijzer in je kop! Maar heb nu echt geen zin de kop er af te halen.
Yess tap is er weer uit, dan maar bougie uitboren met kans op restanten ijzer in je kop! Maar heb nu echt geen zin de kop er af te halen.
Met stapjes van 1 mm het restant er uitgeboord met stofzuiger en magneet er naast en het laatste stuk van de bougie met een propje papier dicht gestopt. Zo komt er geen ijzervijlsel in de cilinder hopelijk...
Met stapjes van 1 mm het restant er uitgeboord met stofzuiger en magneet er naast en het laatste stuk van de bougie met een propje papier dicht gestopt. Zo komt er geen ijzervijlsel in de cilinder hopelijk...
Toen viel het laatste stukje in de cilinder!! Onvermijdelijk, maar ik dacht dat dit zo klein was dat ik het er zo uitgevist zou hebben met een magneetje door het gat.
Toen viel het laatste stukje in de cilinder!! Onvermijdelijk, maar ik dacht dat dit zo klein was dat ik het er zo uitgevist zou hebben met een magneetje door het gat.
Dat viel even tegen, er zat nog een flink stuk schroefdraad aan het restant en paste helemaal niet door het at naar buiten!
Na 1 uur pielen met magneet en 2 punttangen is het gelukt het restant bougie zo te "kneden" dat dit wel door het gat naar buiten kwam :yeah: wat een klus..
Nu nog zeker weten dat er niets in de cilinder ligt, 100x uitgezogen met een slangetje en 100x met een supermagneetje zitten vissen,tot er echt niets meer aan zat. Op hoop van zegen maar.
Uiteindelijk de compressie gemeten van deze laatste cilinder (was nu wel koud geworden naja) en het is niet super slecht 6 tot 8 bar, is nog wel mee te rijden voorlopig.
Uiteindelijk de compressie gemeten van deze laatste cilinder (was nu wel koud geworden naja) en het is niet super slecht 6 tot 8 bar, is nog wel mee te rijden voorlopig.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Nu een heel gaaf moment na dit drama.

Alles is nu APK goed aan de auto en moet binnenkort naar de RDW rijden met een eendagskenteken, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je daar ook aankomt, toch een uurtje rijden...

Dus wat doe je dan, je moet echt even een test rondje maken in de buurt, ook al mag het officieel niet... bla bla.
Heb maar even de platen van een andere Valiant (met verzekering en APK) geleend om geen gezeur onderweg te krijgen.
Nu is het dubbel spannend, eerste keer rijden en nog stiekum ook, haha :D
Daar gaat 'ie dan!!!
Daar gaat 'ie dan!!!
Nou dat ging echt fantastisch!! Wat een gevoel!!!!<br />Meteen even naar een achteraf parkeerplaatsje gereden om de carburateur goed af te stellen. Thuis worden de buren anders gek van de dampen en herrie.
Nou dat ging echt fantastisch!! Wat een gevoel!!!!
Meteen even naar een achteraf parkeerplaatsje gereden om de carburateur goed af te stellen. Thuis worden de buren anders gek van de dampen en herrie.
Wat een plaatje is het nu al!!
Wat een plaatje is het nu al!!
100 kg minder door gebrek aan zitruimte haha
100 kg minder door gebrek aan zitruimte haha
Deze dag was mij al bijna het hele aankoop bedrag waard. Wat heeeerlijk!
De wagen is bijna gestript en weegt heel weinig. Daardoor is deze heel fel op het gas (ook door de V8 natuurlijk), ik had overal wielspin bij het optrekken! :happy: staan nu een paar strepen op straat hier bij de oprit :D Verder loopt de motor nu als een naaimachientje en de wegligging is nog relatief super. Geen slappe veren of schokbrekers. Het geluid is perfect, als je normaal rijdt hoor je weinig, maar bij gas geven hoor je een donkere V8 roffel, heel netjes allemaal.
En binnen 5 minuten al weer veel complimenten gehad onderweg, kijk we zijn op de goede weg! Op naar de invoerkeuring!!!
Last edited by mopar_Jo on 22 Jun 2014, 21:28, edited 1 time in total.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

// Off topic // Het afscheid: :cry:

Ik wil nu m'n tijd en geld stoppen in deze wagen en besloot om m'n geschorste zwarte 2-deurs 64-er van de hand te doen. Deze rijdt prima, maar heeft veel lastige roest :( ik had daar geen zin meer in om dit op te knappen. Ook kon ik wel wat ruimte gebruiken voor losse spullen van de convertible etc.
Binnen de kennissenkring was er een liefhebber die dit wel aan kon, dus de deal was snel rond. :good:
lekker weggestopt
lekker weggestopt
na 4 jaar stilstand weer uit de stalling halen.
na 4 jaar stilstand weer uit de stalling halen.
ging net tussen de brug door! (brug was later naast de auto gezet)
ging net tussen de brug door! (brug was later naast de auto gezet)
Net een echte stoffige barnfind, en blijkbaar komen er wel eens katten buurten in m'n loods?
Net een echte stoffige barnfind, en blijkbaar komen er wel eens katten buurten in m'n loods?
Daglicht!!
Daglicht!!
Mini meeting voor de deur! Binnen was alle ruimte nodig en als je gasten ook nog met zo'n wagen komen, tja.
Mini meeting voor de deur! Binnen was alle ruimte nodig en als je gasten ook nog met zo'n wagen komen, tja.
Test / afscheids rit gemaakt en dat ging super. Alles werkte goed, zelfs de remmen! Kon zo meegenomen worden.
Test / afscheids rit gemaakt en dat ging super. Alles werkte goed, zelfs de remmen! Kon zo meegenomen worden.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
barracuda68
Posts: 207
Joined: 18 Jun 2007, 09:45

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by barracuda68 »

Woow!! je bent er echt serieus in gevlogen!! Man mooi werk heb je geleverd. Doe zo voort
Groeten Kenneth, kan nu dus weer wel op de site!
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Hoi Kenneth,

Ik heb graag alles onder controle en verlangde naar het rijden met deze wagen, dus heb er in de eerste maanden een beetje vaart achter gezet :happy: .
Maar alleen in de weekendjes hoor.

Ik zal hieronder weer de voortgang updaten, want we gaan bijna naar de invoer (eindelijk, maand wachttijd :sucks: )
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

In de maand voor de invoer afspraak nog wat puntjes op I zetten.

Zoals de temperatuur sensor vervangen, denk je in 2 minuten klaar te hebben, blijkt het een uur te duren:
Tja, daar gaan we weer, breekt de oude meteen af!
Tja, daar gaan we weer, breekt de oude meteen af!
Weer uitboren, pfff. Prop papier voor het gat in de kop tegen invallende stukjes.
Weer uitboren, pfff. Prop papier voor het gat in de kop tegen invallende stukjes.
Nog 1 keer schilderen:
Laatste laag, de aflak, mooi hoor! Alleen zie je er later niets meer van door het tapijt....
Laatste laag, de aflak, mooi hoor! Alleen zie je er later niets meer van door het tapijt....
Nu het leuke werk, interieur weer terugplaatsen etc. Voor de keuring moet alles er op en aan zitten voor het wegen. Helaas is de kap er niet bij, dus dan maar zeker zoveel mogelijk WEL er op zetten voor een beetje correcte weging.
Maar ik denk niet meteen verder te gaan met strak maken, dus ik zal nog wel een tijd zo rondrijden en dan is het wel leuk om het een beetje voor elkaar te hebben. Daarom toch alle sierstrips en tierelantijntjes er ook maar op. :happy:

Eerst de stoelen en banken.
Alles is nog in zeer goede staat, alleen een sopje was voldoende.
Alles is nog in zeer goede staat, alleen een sopje was voldoende.
De stoelen zijn een beetje doorgezakt, dus ik stop er een stuk schuim in om dit te compenseren
De stoelen zijn een beetje doorgezakt, dus ik stop er een stuk schuim in om dit te compenseren
dat wordt proppen
dat wordt proppen
Gelukt!
Gelukt!
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Dat ziet er weer goed uit!
Dat ziet er weer goed uit!
Voorruit er tijdelijk weer in. Het oude rubber was opgesneden, dus de ruit ging er makkelijk in. Na de spuiter een nieuw rubber met sierstrip.
Voorruit er tijdelijk weer in. Het oude rubber was opgesneden, dus de ruit ging er makkelijk in. Na de spuiter een nieuw rubber met sierstrip.
1 van de vele sierlijsten
1 van de vele sierlijsten
Ruitenwissers terug geplaatst en testen.<br />De rubbers waren verrot, maar deze kan je makkelijk vervangen. Zit nu rubber van Action ruitenwissers in. Deze knip je op maat en schuif je er in.
Ruitenwissers terug geplaatst en testen.
De rubbers waren verrot, maar deze kan je makkelijk vervangen. Zit nu rubber van Action ruitenwissers in. Deze knip je op maat en schuif je er in.
Reservewiel en krik, weer 20 kg
Reservewiel en krik, weer 20 kg
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Nog 2 nachtjes tot de invoerkeuring, nog een keer een testritje voor de zekerheid.
Nu weer wat plaatjes schieten, nog meer een echte Valiant nu. En wat loopt de motor toch soepel en stil, heerlijk. :good:
EN gelukkig zit de power en nog steeds goed in, met alles er op en er aan (volle kofferbak). Als je wil kan je overal met 2 spinnende achterwielen weg.
Alles voelt gewoon als nieuw, relatief strakke vering en schokbrekers, maar gaat soepeltjes over de drempels heen.
Wauw!
Wauw!
lekkere kont hoor
lekkere kont hoor
P1430302.JPG
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
I.D.K.
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2007, 20:28
Location: Waar de strepen liggen!!

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by I.D.K. »

Mooi verhaal en wat een werk zeg! Doe je goed en succes met je keuring.

Greetz T.
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Even snel tussendoor,heb het erg druk met andere dingen, maar de RDW invoer is gelukt dinsdag!!!!!!! :winner: :winner:
Was een heel verhaal nog, heel leerzaaam, maar dat komt later....
Yeahhhh!
Yeahhhh!
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by ARLI »

Gefeliciteerd
Respect!
Ik werk met plezier.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by Sjak Brak »

Mooi man, vind je "doe alles zelf"-benadering echt super!
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Hi Sjak, ja het improviseren houdt niet op hoor, komt nog meer aan haha! Waarschijnlijk moet ik de hele kap zelf gaan lassen, omdat deze niet te vinden is.....

Nou ik heb even tijd eindelijk, want het is wel een verhaal van de RDW. Ik zal het een beetje opleuken met foto's om het licht verteerbaar te houden :happy:

Omdat er geen papieren bij de auto zaten heb ik eerst de RDW gebeld voordat ik de afspraak maakte, om te vragen wat ik tegen zou komen bij de invoer. De beste man vertelde dat het wel meeviel en ik alleen wat originele brochures en een koopcontract mee moest nemen. Nou die had ik wel, dus dat komt goed...(dacht ik)

Enfin op weg naar Westpoort, netjes verzekerd en met eendagskenteken. Opzich APK goed, (wel zo veilig) maar dat laat ik om de hoek doen, wel zo praktisch bij een herkeuring...(dacht ik)
Eindelijk legaal de weg op met een eendagskenteken
Eindelijk legaal de weg op met een eendagskenteken

Stipt op tijd aangekomen met fantastisch weer (niet geheel onbelangrijk zonder dak) vol goede moed naar de aanmeldbalie.

Goedemorgen bla bla, heeft u de papieren voor mij a.u.b?

Nou nee, maar daar ben hier voor vandaag en dat zou volgens u collega in Veendam geen enkel probleem opleveren met het koopcontract en brochures.

Nou meneer, zo simpel gaat dat niet hoor, (de auto bleek nog echt in het Belgische systeem te staan), want België moet 'm dan wel vrij willen geven. En als ze dat überhaupt doen, kan het nog wel een maand duren voordat dit er door is.
En ik vertel u er meteen bij dat alle kosten van vandaag niet vergoed worden, als uw auto niet de weg op gaat komen.
En in dat geval mag u alleen op eigen terrein rondrijden met dit voertuig.


Nou daar sta je dan, meteen is al je zelfvertrouwen verdwenen en zie je je droom langzaam in duigen vallen. Gloeiende gloeiende, bel je daar nu de infolijn voor de RDW voor op???

OK meneer, we gaan het proberen, maar ik geef geen enkele garantie dat dit gaat lukken, alstublieft u kunt u melden aan de andere zijde van het gebouw voor het onderzoek.

Daar dacht ik zo klaar te zijn, want het VIN nummer had ik goed leesbaar gemaakt met wat verf afbijt. Deze hadden de Belgen als vast gepuntlast. Zag er weer als nieuw uit! Wel had ik nog voor de zekerheid 2 VIN decoders uitgeprint als bewijs dat het nummer klopt met de auto eigenschappen:
V = Valiant V8
4 = Signet
5 = 1965
5 = made in L.A.
rest is het volgnummer

Nou dat had ik dus niet moeten doen! Nu dacht de keurmeester dat ik dit plaatje van E-bay had gekocht en er zelf in had gepuntlast! :foei:
Lekker dan, ja ook wel weer begrijpelijk, maar gelukkig had ik nog een foto op m'n telefoon staan die ik in België had genomen. Dat hielp wel gelukkig, maar ik was er nog niet. Hij had meer bewijs nodig.....het blijft maar een los plaatje natuurlijk :letop:
Gelukkig had ik deze nog in m'n telefoon staan
Gelukkig had ik deze nog in m'n telefoon staan
Gelukkig slaat Chrysler ook zogenaamde "body tags" of "hidden VIN" op meerdere plaatsen in de auto, tegen omkatten.
Dit is niet het VIN nummer maar een deel daarvan en staat ook op de fendertag. Omdat dit dus echt ingeslagen staat, is dit echt bewijs voor de RDW.
Hidden VIN
Hidden VIN
Er staat ook zo'n nummer op de dwars stang achter de achterbank zei ik nog. Nou, nu moest ik dus ook ter plekke de achterbank er uit slopen om dit te laten zien! :(

Ook de fender tag had ik nog los gevonden in de auto en voor de zekerheid meegenomen. Dat bleek ook een belangrijk puzzelstukje.
roestige fender tag
roestige fender tag
Na wat onderzoek met een collega en een dik boek met alle oude trimcodes, kwamen ook deze codes overeen.
en maar puzzelen
en maar puzzelen
Nu was alles duidelijk en kon het VIN nummer door de RDW worden ingeslagen. Dit is tegenwoordig een soort hamer printertje. Het zijn hele kleine stipjes die je slecht kan zien, maar dat hoort zo.
Het &quot;inslaan&quot;
Het "inslaan"
Intussen was ik er nog niet minder bezorgd om vanwege het vrijgeef verhaal in België en dat merkte de keurmeester wel aan mijn houding.
Hij zei dat dat wel goed kwam, maar nog niet hoe. Hmmmm :hmmm:

De volgende stap was in de keuringsruimte, daar zag ik het volgende screenshot:
Leuk om te weten!
Leuk om te weten!
Er kwam naar voren dat de wagen in 2001 was geïmporteerd naar België en in 2003 weer was uitgeschreven. Ook bleek hij als 2,8L 6 cilinder te boek te staan. :hmmm: daar ga ik maar niet verder op in, maar dat zal wel iets te maken hebben met de cilinderbelasting in België....
Verder het oude kenteken en de eerste toelating: 15 september 1965.

Toen kregen we de "hele" technische controle, wat eigenlijk een halve APK is. Was niets mis mee :yeah: maar het werd wel een verplichte hele APK opeens! Balen, naja het moet maar.
Controle
Controle
word vervolgd in deel 2...
Last edited by mopar_Jo on 05 Aug 2014, 00:25, edited 1 time in total.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Deel 2:

De APK verliep spoedig, maar er waren een paar puntjes niet helemaal volgens de regels. Natuurlijk had ik witte stadslichten geplaatst en de sealed-beam lampen vervangen door H4 lampen. En de reflectors op gepoetst, omdat dit altijd een puntje is. Maar helaas waren ze nog niet voldoende zichtbaar. Daarom had ik 2 van de Halfords meegenomen om op te plakken. Echter begreep hij ook wel dat ik die er weer snel zou af halen. Dus hij zag het door de vingers. Ook de ornamenten op de voorschermen waren scherpe uitstekende delen en mochten eigenlijk niet, maar ook dat zou ik zo weer terugzetten, dus die mochten ook blijven.
tja, ze zaten er nu eenmaal op....
tja, ze zaten er nu eenmaal op....
Toen de remmen test, altijd gezeur met trommeltjes, maar zowaar ging het perfect! Alles ruim binnen de marges.
netjes
netjes
Echter bij de handrem ging het op 1 wiel niet lekker, shit! Nog wat harder aan de handel trekken, en opeens "klonk" en hij deed het. Alleen kwam die niet meer los!! :sucks: nog wat gerommeld en heen en weer gereden, maar hij bleef 20% remmen.
Nou daar gaat mijn APK dacht ik, weer een vrije middag opofferen. Maar hij liet het erbij en keurde mij niet af, want ik zou het toch snel fixen thuis.

Al met al heel coulant dus. Geen gezeik o.i.d. alles werd gewoon heel menselijk en praktisch benaderd.
Ook mocht ik de blauwe kleine USA kentekenplaatjes gaan bestellen. :good: uit de oud Hollandsche serie. Ik snap niet dat ik soms ingevoerde Amerikanen zie rijden uit de jaren 50 met nieuwe gele kentekenplaten met 3 letters?

Toen nog de vraag of de Belgen de auto wilden vrijgeven, daar bleken ze een standaard formuliertje voor te hebben wat ik moest onderteken???? :sneaky: Daarmee omzeilde ik de hele toestand en hoefde ik geen maand te wachten!
Werd uit een bureaula getrokken.....
Werd uit een bureaula getrokken.....
Als ze dit nou even bij de balie hadden laten weten, had ik niet 2 uur in de zenuwen gezeten.... maar ja er zijn ergere dingen op de wereld.....
Nog een prettig gesprekje gehad over ditjes en datjes.

Nog even afrekenen en klaar! (dacht ik...)

Nou met het hele dossier weer naar de balie terug, (andere medewerker) moest ik weer de oude papieren laten zien die ik niet had, zucht... :gaap
Ik weer het hele verhaal verteld, ging ze het even navragen bij haar collega, oh het was opeens geen probleem. Nou sta je weer 5 minuten te zweten, pfff. Het zal je toch gebeuren....
Nou nu alleen nog even voor de formaliteit gedag zeggen bij de belastingdienst naast de RDW balie en klaar! (dacht ik....)
Ik heb al 2 keer eerder een auto ingevoerd in het verleden, maar dat was met papieren en voor 2010, blijkbaar, want de meneer achter het andere loket vroeg mij om de BPM aangifte formulieren. Ik helemaal verbaasd, huh?? Ik hoef helemaal geen BPM aan te geven, want dat zit helemaal niet meer op een auto van bijna 50 jaar oud!! Ja, dat klopt meneer, maar dan nog steeds moet u sinds 2010 wel deze 0% aangeven middels de formulieren die u kan downloaden op de site.
HUH!! Perplex stond ik, ik moest dus thuis eerst van alles invullen voor 0% BPM, neeee dat meen je niet!!! Heb je die formulieren niet gewoon hier liggen dan?? Ja die had hij wel, maar officieel mocht dit helemaal niet van zijn baas... ik mocht hem zeer dankbaar zijn dat ....bla bla :sick:
Als je alles van te voren weet pfff... :gaap nooit ergens gelezen of gehoord. Dus bij deze!!!
Enfin, ik kon met de hand 4 formulieren overschrijven van de RDW naar de BPM aangifte, omdat anno 2014 er geen (digitale) communicatie is tussen de RDW en de belastingdienst (zit 2 meter tussen). Het leek wel strafwerk.
de aller laatste hobbel hoop ik..
de aller laatste hobbel hoop ik..
Klaar!
Klaar!
Pfff na bijna 4 uur eindelijk klaar! En nu maar wachten op de "papieren".

Terug naar huis met een vastzittende achterrem. Onderweg maar even af laten koelen. :(

Resumé:

Neem een lunchpakket mee als je naar de RDW gaat....er is daar niets op het industrieterrein.
Bij voertuigonderzoek mee:
- alle foto's van ophalen etc.
- alle plaatjes waar tekst of codes opstaan laten zitten en/of meenemen.
- maak niets schoon, hou alles in de staat zoals jij het aantrof.
- verzamel bewijzen vanaf het internet (uitprinten)
- rommel niet met codes etc. ze kijken als rechercheurs je auto na.
- neem boeken en folders mee.
- Ohja en gereedschap om je auto uit elkaar te halen daar.

Al met al een enerverende ervaring, terwijl ik ik er voor de 7e keer kom (incl. LPG keuringen).
Ze vertelden mij ook achteraf dat ze op afspraak bij je thuis kunnen komen kijken voordat je begint aan een dure restauratie en alvast markeringen aanbrengen op de auto, om de invoer soepel te laten verlopen. Kost € 110,- voorrijden en € 45,- p.u.
Ik hoop dat meer mensen dit lezen die een auto hebben voor een onderzoek, zodat ze nog beter zijn voorbereid.
Aan het telefoontje naar de RDW helpdesk had ik niet zo heel veel dus.

Maar totdat ik het kenteken echt binnen heb wacht ik nog met juichen...
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

1,5 week later...

De "papieren" !!!
YEAAAAHHH
YEAAAAHHH
meteen platen laten persen:
zo hoort het
zo hoort het
Zo dat ziet er beter uit!

Nu verder met de remmen en nog wat dingetjes.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Nog wat puntjes op de "i" zetten:

- handrem links vast
- gas blijft hangen bij veel gas geven (heel fijn)
- benzinemeter doet niets.

Eerst de benzinemeter maar even, dan moet simpel zijn en ik heb nog 2 reserve vlotters liggen (dashboard meter doet het prima, 10 Ohm testweerstand aan de vlotterkant gehangen en de naald ging naar "vol").
Inmiddels was er genoeg benzine verstookt om de tankvlotter er uit te kunnen halen zonder lekken.
Alleen de vlotter was lek, tja
Alleen de vlotter was lek, tja
Duidelijke oorzaak, de vlotter was lek! Die lag dus op de bodem. Natuurlijk wel even alle doorgangen doorgemeten en alles was goed verder. Netjes 10 Ohm (vol) tot 100 Ohm (leeg).
De 2 anderen waren blijkbaar ook lek.
De 2 anderen waren blijkbaar ook lek.
De beste maar gepakt en schoon geborsteld om goed te kunnen solderen.
Gat weer dicht
Gat weer dicht
Nu werkt de meter weer naar behoren! :good:

Dan het gas wat bleef hangen, vooral met een beetje gas in een bocht. Moet je sowieso mee oppassen, maar je moet je auto leren kennen.
Heeft wel een paar enge momenten opgeleverd.

Dit bleek er aan de hand te zijn na inspectie:
De gaskabel was beschadigd aan de buitenkant! Dit kon alleen maar door de steun van de kickdown er onder komen.
Maar dan moet het blok maar liefst 3 cm kantelen!!
De kickdown linkage duwt in de gaskabel!
De kickdown linkage duwt in de gaskabel!
Zoveel speling kan er niet in een motorsteun zitten, tenzij....
beetje Loctite haha
beetje Loctite haha
Het rubber is losgelaten van de metalen bovenkant. Dan zit het blok praktisch los dus!!!!

Net voordat ik een rit wilde maken, dan maar tijdelijk oplossen en volgende keer op de brug de steun vervangen.
Eerst wat Loctite er tussen laten lopen voor de gein, wie weet... en als extra beveiliging een dikke staalkabel door de steun heen. Nu is de kanteling beperkt voorlopig.
staalkabel is toch wel degelijk
staalkabel is toch wel degelijk
Nu de handremkabel:

Deze zat behoorlijk vastgeroest, blijkbaar helemaal vergeten na te kijken! Ik gebruik ook alleen de "Park" van de automaat natuurlijk... :oops:

Om deze weer gangbaar te krijgen, gedeeltelijk gedemonteerd en met veel kruipolie en de boormachine op de kabel de boel weer in beweging gekregen.
grof geweld
grof geweld
Dus nu even onbezorgd lekker een stukkie touren!! (dacht ik...)
even alles nalopen
even alles nalopen
Maar na een half uur vond ik het vermogen toch wat tegenvallen (meer gebrul te horen) en rook ik een verflucht.
Dat had ik ook toen m'n handrem aanliep, shit, snel voelen aan de velgen! Ja hoor, heet! Maar nu beide achter velgen!? Heel raar... :hmmm:

Even laten afkoelen en maar rechtsomkeert naar huis gereden binnendoor.

Thuis viel het wel weer mee, beetje warm. Dus ze waren toch weer vrij gekomen! Afstelling was gewoon goed, genoeg vrijheid.
Thuis uitgebreid 100x de rem gestest om te kijken wanneer er nu iets bleef hangen.

En ja hoor na 10x remmen bleef de boel aan BEIDE kanten flink hoorbaar aanlopen. Bak in Neutral.
Dan moet er in de gemeenschappelijke remleiding iets misgaan zou je denken.
Daarna nog 20 keer geremd, maar toen kwam het niet meer voor. Raaaar!
Alsof er iets (vuil) blijft hangen in een koppeling of leiding ergens, soort ventiel krijg je dan dus.
Nu dus de fijne taak het remsysteem achter na te lopen, :sucks: Alles zit altijd zo vastgeroest bij remleidingen...

Mocht iemand nog tips hebben of dit ook hebben meegemaakt, shout!

Word vervolgd
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by Sjak Brak »

Jo, mooi om te lezen, ga zo door. Bijzonder interessant om alle details van de RDW te lezen!
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Het achter remmen probleem:
Er zit ergens een obstructie in een gemeenschappelijke remleiding naar achter.
Dus in de T splitter, of in de flexibele slang naar het diff. of in de leiding naar achter.
Ik kreeg al een hint van iemand die zei dat rubber remslangen intern dicht kunnen gaan zitten. :letop:
Eerst de T splitter los.
Remmen gaat nog vrij zwaar en er komt weinig uit de open slang.
Dan de rubber slang er ook af. Nu spuit de remolie er uit! Dus inderdaad is de slang het probleem.
Het slachtoffer.
Het slachtoffer.
Wel een hele nauwe doorgang!
Wel een hele nauwe doorgang!
Gelukkig had ik nog een slang liggen die wel goed was, dus alles terug gezet en ontlucht. En nu zijn alle wielen mooi vrij.
Opgelost!
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Toch ook maar de motorsteun even vervangen. Ik had er nog 3 liggen, waar er 1 nog echt goed van was.
Het zijn dus exact gelijke als van de /6. er zit alleen een soort verloopstuk tussen.
Hoezo stuk?
Hoezo stuk?
Hopelijk gaat deze nog even mee.
Hopelijk gaat deze nog even mee.
Wat nu verder te doen?????

- Rijden.....

Dan later dit nog. Maar echt geen haast.
- Kap zoeken/maken
- auto strak maken
- spuiten
- LPG, maar twijfel toch nog
- motorblok mooi maken, reviseren

Voorlopig even geen nieuwe posts denk (hoop) ik....
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8

Post by mopar_Jo »

Gister nog even preventief de kleppen gesteld, dat was toch wel nodig blijkbaar.
Nu is de compressie op alles cilinders tussen de 8 en 9 bar! Dus heel fris nog, geen revisie nodig voorlopig. :yeah:

Voorlopig even alles onder controle!

laterz,
Jo
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Post Reply