Charger '72

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 16 Jul 2014, 10:10

Natuurlijk zit alles niet mee
met het aansluiten van m'n nieuwe koplampen werd m'n gevoel al bevestigd dat de bedrading van m'n verlichting ook niet denderend was bevestigd.
Dus ach rijden doen we toch al niet dit jaar dus ga die kabelboom ook maar opnieuw aanleggen.
Ga dit wel doen met relais zodat de spanning over het dashboard laag blijft en de toekomst ook problem uit zullen blijven.

Daarnaast me headers in de hittebestendige primer en VHT cast iron gezet resultaat ben ik zeer tevreden over. Hoe lang de verf erop blijft zitten is altijd maar weer de vraag.
IMG_1494.JPG
IMG_1495.JPG
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3720
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 16 Jul 2014, 11:27

Voor welke kabelboom ga je? En zijn dat de headers van Summit?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 16 Jul 2014, 11:44

De kabelboom die maak ik zelf heb een schema liggen het ff wat tijd maar qua kosten voor alle kleurtjes draad en wat stekkertjes is te verwaarlozen een echte kosten bespaarder je eigen kabelboom maken.

Headers zijn de low budgets van Hedman maar las dat de meeste daarbij gene problemen hadden met de installatie we zullen zien :D
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3720
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 16 Jul 2014, 12:02

Tip: 21-circuit kabelboom van Ez-wiring kost 198,30 euro via prinstruckshop@gmail.com. Kan je hem zelf niet voor maken qua tijd en materiaal...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 16 Jul 2014, 12:52

Tja was die al 's eerder tegengekomen maar toen wist ik nog niet dat ik zoveel ging vernieuwen. Nu het laatste stukje kan ik ook wel zelf maken.
Wel een stuk wijzer geworden hoe alles in elkaar en werkt qua m'n electra dus qua tijd was het m wel waard.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 21 Nov 2014, 09:19

Zo tijdje ff weg geweest verbouwing en voor het werk Singapore slokte alle tijd op.
Wel bezig geweest met xenon aan te sluiten 3 verschillende soortjen setjes geprobeerd ivm niet alles zo past ivm de diepte van de koplamp.
Nou nog m'n laatste stekkertjes bestellen zodat alles netjes op elkaar aan sluit.

Daarnaast meteen een nieuwe accu erin heb gekozen voor een 50ah Optima Red Top met zij aansluitingen altijd handig.

2-speed ruitenwisser motor ging niet ivm ik veel meer moest aanpassen. Uiteindelijk voor een zeer goede prijs een gereviseerde 3 speed motor gekocht deze aangesloten.
Hij werkt maar nog niet helemaal correct moet ff uit zien te vinden welk stekkertje waar gaat.

En heb m'n headers gemonteerd dit ging allemaal redelijk moest wel m'n stuurstang los slaan ivm deze door de headers loopt.
En om de bouten overal erin te draaien is ook een uitdaging en kan dus overal niet een bout indraaien. Dit zal denk ik wel gaan lekken uiteindelijk.
En voor 2 bougies zal ik haakse doppen met sokjes moeten doen ivm deze worden geblokkeerd door de headers als men dit iets naar buiten had gebogen ging dit allemaal makkelijk en ruimte genoeg. Maar heb geen deuken of bochten moeten wringen om ze erin te krijgen dus dat was de meevaller.
IMG_2113.JPG
Auto staat nu nog op de brug dus lekker tempo aan het maken ivm de uitlaat weer aan elkaar lassen en nu de volgende dingen tackelen
In bestelling header studs en bougie kabel pericelen
Elektra afronden ivm ik allemaal relais heb voor m'n verlichting en klapkoplampen
Ruitenwisser motor bedrading correct aanlsuiten
83/4 sper as monteren waarvan alle remmerij vernieuwd van is
Nieuwe bladveren
Kickdown cable van lokar aansluiten
2 inch spacer tussen de carb en intake monteren
de break in v/d motor doen en dan pas alle elektra intapen/inpakken
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3720
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 21 Nov 2014, 11:59

Mooi werk! Welke combinatie koplampen/xenon-lampen heb je uiteindelijk kunnen gebruiken?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 27 Nov 2014, 08:25

Voor m'n grootlicht units heb ik uiteindelijk maar gewone H4 gelaten and m'n dimlicht is nu Bi-halogeen ivm dit de enige lengte is die past in de koplamp.
En moest alsnog dingen invijlen bijslijpen etc.
Volgende keer zou ik grootlicht standaard houden en m'n dimlicht Xenon dim only.

Krijg v/d week eindelijk m'n stekkertje binnen om zo m'n bedrading aan te sluiten op m'n koplampen ivm ik niet m'n stekker aan m'n oude bedrading wilde solderen
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 25 Feb 2015, 10:47

Is weer ff tijdje geleden en boeltje heeft ook ff stil gestaan ivm ik 2 x naar Singapore moest voor m'n werk feestdgn etc.
Nu weer letterlijk de draad aan het oppakken m'n kabelboom zit helemaal in elkaar voor m'n motor en verlichten her en der wat kinderziektes verhelpen.
Koplampen vielen tegen de Angel eyes om de lamp lichten maar heel matig op al diverse lampjes and power leds geprobeerd :sucks:

Dus nu een andere set besteld waar er al ledjes in zitten en je kan bijv de helft laten knipperen met je knipperlicht of enig ander scenario bedenken.
alogen White LED Ring Halo Angel Eyes.jpg
Tussentijd m'n header studs binnen gekregen vanuit de UK en gemonteerd dus dat zit ook allemaal goed op z'n plek.
2 inch spacer gemonteerd bij de Carb zit er netjes uit foto's volgen nog, m'n kickdown cable aangesloten ondanks dat de bracket heel duur was voor zoiets simpels de complete set werkt perfect.
Image

Me opgeknapte 3 speed ruitenwisser motor binnengekregen van Summit stukken goedkoper dan op E-bay en andere toko's het aanbeiden. Dan moest je al 200 usd betalen voor een oude verroeste.

Gisteren alles eindelijk werkend gekregen had er kopzorgen van ivm de bedrading uiteindelijk lag het probleem in een goede aarde voor je schakelaar/ draaiknop.

Electriciteit nu zeer veel geleerd en gedaan hoewel volgende keer ik de kabelboom kant en klaar zou bestellen in de US ivm de uren die ik erin heb zitten veel meer zijn.
Last edited by Crash on 23 Feb 2017, 21:47, edited 1 time in total.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 26 Feb 2015, 10:24

En bij deze wat foto's blauwe kabels worden nog vervangen voor rode en her en der nog wat opruimen.
IMG_2527.JPG
IMG_2528.JPG
IMG_2529.JPG
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3720
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 26 Feb 2015, 11:06

:yeah: mooi werk. Ben benieuwd hoe de koplampen er uit zien als je ze aan hebt...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 27 Feb 2015, 08:44

Bij deze ben iker zeer tevreden veel betere kwaliteit en geeft wel een goed effect.
IMG_2530.JPG
IMG_2531.JPG
IMG_2532.JPG
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3720
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 27 Feb 2015, 08:55

Ziet er goed uit. Ik neem aan dat je er wel een relais tussen hebt geplaatst?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 27 Feb 2015, 11:32

Jaha absoluut al die spanning wil ik niet via m'n dashboard volgens mij nr1 voor alle dashboard brandjes
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 18 Mar 2015, 19:11

Eindelijk alle bedrading klaar kinderziektes eruit en wat nieuwe lampjes en alles brand weer ruitenwisser werkt klaplampen.
Voor mij een gigantisch leer project ivm ik zeer weinig ervaring had met auto electra. Maar nu compleet nieuwe bedrading zekeringkast en relais ingebouwd:D

Nu ff wachten tot er een brug vrij komt en dan de volgende dingen startmotor achteras en uitlaat
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

blade
Posts: 1035
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Charger '72

Post by blade » 19 Mar 2015, 07:09

Lekker bezig Mr. Crash! :good:
1968 Dodge Charger supercharged Hemi, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 24 Mar 2015, 11:36

Zo als het beetje meezit kan ik volgende week de brug op en verder rommelen.
In de tussentijd heb ik als impuls aankoop verbreedde velgen gekocht op MP moet toch echt bredere sloffen achter hebben dan voor.
Vooral ik een beetje voor de "duitse" stance ga en de auto achter op z'n shackles ga zetten
Chroom Wheels voor Dodge charger, verbreedt!! 9.5J.png
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

JaapMopar
Posts: 243
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Charger '72

Post by JaapMopar » 24 Mar 2015, 21:43

Goed bezig, vind het persoonlijk wel doodzonde dat je voor die look gaat, hoog achter met van die ballonnenbanden. Maarja, niks van aantrekken, het is jou auto je moet hem maken zoals je zelf wil ;)
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383

blade
Posts: 1035
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Charger '72

Post by blade » 25 Mar 2015, 08:47

Nou was je zo lekker bezig Mr. Crash... en nou ga je dat verpesten met een Deutsche ansich? :smack:
1968 Dodge Charger supercharged Hemi, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 25 Mar 2015, 10:21

Hehe lol misschien verkeerd verwoord echt extreem omhoog nou ook weer niet maar in ieder geval de shackles eronder dat ie wel iets naar voren leunt.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 10 Apr 2015, 22:28

Nou voor de eerste keer proberen te starten maar sloeg niet aan ondanks alles stappen gevolgd op een of andere manier m'n ontsteking verkeerd. Dus morgen maar opnieuw beginnen op tdc zetten etc etc.
En voor een leuk prijs aanvullende set van 4 velgen gevonden we hebben nu keuze 8j 9.5j en 10j met een flinke diepte.
Dus binnenkort passen en meeten kijken wat het beste uitkomt
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 14 Apr 2015, 10:35

En begonnen aan een nieuwe uitlaat eronder lassen 2.5 inch pijp en bochtjes gehaald zodat alles mooi in lijn is met de headers
En 2 x tussendemper flowmaster Super 44 ertussen en geen herrybombs meer dus hoop een mooie sound eruit te krijgen.
En anders komen er nog eindempers op vanavond ff foto's maken
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3720
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 14 Apr 2015, 11:57

En natuurlijk een filmpje voor het geluid...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 15 Apr 2015, 09:58

Heerlijk geslapen eindelijk naar 2 jaar bijna de motor gestart bijgesteld en de inloop gedaan.
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en inloop olie gebruikt van Bradd Penn en deze weer afgetapt en gedurende de nacht de olie laten uitlekken.

Uitlaat wilden we mee verder gaan maar de lasdraad was bijna op hopelijk komt vandaag de nieuwe rol binnen.
Nu kan ik m'n rode bougie kabels op maat knippen het veertje van de gashandel moet strakker of een extra veer monteren

En dan ga ik langzaam richting de APK eerst ff rijden en kinderziektes eruit en dan verder met achteras/ veren en spuitbeurtje.
https://youtu.be/lhuitUfEu8g
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 712
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 20 Apr 2015, 08:38

Zo van het weekend de uitlaat verder in elkaar en afgelast eindstukken moeten er nog op komen maar eerst gaan er 2 kleine 30 graden bochtjes en eerst ff rijden kijken hoe het geluid is en of er dan sierstukken op komen of rvs einddempers.
IMG_2592.JPG
IMG_2591.JPG
IMG_2590.JPG
IMG_2589.JPG
IMG_2588.JPG
IMG_2587.JPG
Volgende stap nog 2 extra beugels maken bij de dempers om deze daar ook op te hangen. Daarna motorkap aan de beurt ivm er een gat moet komen voor het luchtfilter en scoop
scoop 3.JPG
scoop 2.JPG
scoop 1.JPG
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Post Reply