Charger '72

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Post Reply
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Charger '72

Post by Crash »

Lees nu alweer een tijdje mee op diverse fora en vooral de projecten volgen bevalt me goed dus ga toch niet achterblijven en zelf ook maar een stukje bijhouden. Heb me auto ongeveer 2.5 jaar geleden gekocht met allemaal gebreken die ik met slechte kennis en enthousiasme niet waren opgevallen.
Enige waar ik opgelet had was voor roest en de auto is gelukkig keihard.
Auto kwam uiteindelijk volledig stil te staan ivm de achter rem trommels helemaal vast gebrand waren ivm slechte leidingen etc.
Toen een garage gevonden die er wel aan wilde werken en mij ook de mogelijkheid gaf om zelf dingen er aan op te knappen terwijl de auto daar stond.
Helaas geen foto's gemaakt van de eerste stappen.
Als eerste op de agenda stond de remmerij volledig vernieuwen en zo ook gedaan.
Daarna alle rubbers vervangen voor polyretheen, nieuwe schokbrekers rond om en de onderkant in de tectyl gekwast.
Airco eraf geschroeft die deed het toch al niet meer.
Daarna begonnen met de motor ruimte en blok in ford blauw gespoten beviel me wel en de oude intake eraf
IMG_0554.JPG
IMG_0553.JPG
IMG_0555.JPG
Nieuwe edelbrock intake erop
IMG_0561.JPG
Electronische ontsteking van MSD / Edelbrock 600CFM carb en wat chromerij aangeschaft.
IMG_0564.JPG
Verder gegaan met de motorruimte ff op te knappen en ff met de scotchbrite in de weer geweest kwam plots een goud kleurtje tegen.
IMG_0642.JPG
IMG_0643.JPG
En ff in de zwarte zijdeglans gezet.
IMG_0647.JPG
Toen verder gegaan met alle bedrading blij elkaar te tapen en netjes in buisjes te stoppen
IMG_0665.JPG
IMG_0728.JPG
Na wat kleine problemen met de electriciteit en spanning de boel aan de praat gekregen.
De gehele zomer redelijk probleem loos rond gereden en een beetje gevoel gekregen wat er nog gedaan moest worden.
Last edited by Crash on 20 Jan 2014, 13:11, edited 1 time in total.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

gedurende de zomer een bakspoeling gedaan wat een zeer groot verschil gaf over de gehele gebruik van de automaat.
Ivm ik een radiator slang niet goed geklemd had was er lucht in m'n systeem gekomen en m'n thermostaat vast geslagen, deze verwijderd en zonder thermostaat verder gegaan. Toen was er 1 vriesplug lek "rechtsachter" terwijl het gehele blok al nieuwe messing pluggen erin waren deze waarschijnlijk niet vervangen ivm de automaat eraf moet.
Dus de automaat eraf
IMG_0774.JPG
IMG_0773.JPG
Wat bleek de linker plug was wel vernieuwd en rechts zat er een roestige stalen in.
Onbegrijpelijk dat men de moeite heeft genomen om de linker te vernieuwe en de rechter te laten zitten doorrotten waarschijnlijk waren de vriespluggen op :sucks: Alles weer gemonteerd en weer verder rijden.
En toen begon het tikken van 1 v/d lifters olie additiefje erbij gegooid en hield het redelijk op. En daarna begon de motor een kloppend geluid te geven wat alwaar aangaf dat de krukas lager schaaltjes aan het slijten waren.
Ter voorbereiding ivm er een hele revisie aankwam een motor reiniger erin gegooid zodat alle olie sludge losweekt en 1 a 2 keer korte stukjes rond gereden om de boel goed te reinigen.
Extra bijkomstigheid m'n dashboard was zo uitgedroogd dat de draden verteerd en direct afbraken als je ze aanraakte en had hierdoor aarde problemen uiteindelijk deed de ruitenwisser het op z'n tijd achterlichten deden het niet meer toeter niet etc etc had wel al een snelkoppeling op m'n accu zitten klem is 6 euro maar geeft wat gemoedsrust als de auto in de garage staat.
accu klem.jpg
accu klem.jpg (5.43 KiB) Viewed 17174 times
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

De plannen voor de winter zijn de gehele motor eruit halen en volledig opknappen electriciteit oplossen en bladveren vervangen ivm de auto flink door z'n hoeven lag.
Met wat zoekwerk had een een 727 automaat op de kop getikt voor een koopje, deze moet nog wel gereviseerd worden mettertijd nu voorlopig nog met me 904 rijden. Maar deze persoon had ook een '74 coronet station staan die voor een banger race gebruikt zou worden. Maar zijn dashboard inclusief tellers waren in perfecte staat en de bedrading was ook nog in topstaat en niet in gesnoeid. Deze heb ik voor een zeer schappelijk prijsje meegekregen.
Dit dashboard was bruin maar eerst even gedemonteerd en met wat zijdeglans zwart en leerverf werd deze mooi zwart.
IMG_0894.JPG
IMG_0970.JPG
De klok randjes weer netjes zilver en de klokkenset goed schoongemaakt en was ff zoeken naar een mat clear coat lak maar gevonden en deze deed wonderen op al het hout motief.
IMG_0968.JPG
IMG_0969.JPG
Nu gestaag m'n oude dashboard eruit aan het halen en de "nieuwe" erin te plaatsen.
Ondertussen de motor uit de auto gehaald
IMG_0926.JPG
IMG_0928.JPG
IMG_0927.JPG
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Via dit forum een set 360 koppen gevonden voor op m'n 318 beter te laten ademen.
Daarnaast een gesperde 8 3/4 achteras gevonden weet niet of ik deze meteen monteer ivm ik nieuwe bladveren heb of dit de volgende winter word ivm revisie/ montage 727 bak. En een hele waslijst aan nieuwe onderdelen:
Alle lagerschaaltjes - high volume performance oliepomp - complete pakking set - high volume performance waterpomp - lifters - stoterstangen - zuiger ringen - vriespluggen - motorsteunen - ARP bouten set
Ook na peilen hier op het forum een timing chain tensioner set meegenomen
Image
Na wat leeswerk op diverse fora in Amerika een gepaste nokkenas gevonden van Lunati Voodoo (10200703) die goed samenwerkt met m'n intake/ carb en upgrade van 318 naar 360 koppen. Extra perfomance koppakkingset ivm deze zo dun mogelijk moet zijn ivm compressie verlies vanwege de upgrade.
Nog wat plugjes boutjes alle radiator slangen een koelvin en hitte sokjes voor over je bougie kabels
Image
etc etc etc werd uiteindelijk een flink lijstje en zowat alles gaat er nieuw in ;)
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: Charger '72

Post by SuperFlyTNT »

Aha, dus jij hebt die 240km/u Rallye dash met radio delete... Is het toch nog goed terecht gekomen:)

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

De motor reiniger heeft wel goed z'n werk gedaan want alles slush en koek was lekker los
IMG_0934.JPG
Toen rustig alles aan het loschroeven en merken
IMG_0952.JPG
IMG_0955.JPG
IMG_0958.JPG
IMG_0959.JPG
IMG_0960.JPG
IMG_0961.JPG
Alle vriespluggen eruit geklopt, kruaks eruit gehaald en het geklop was duidelijk want alle hoofdlagers waren koper bruin van binnen dus waren echt aan vevranging toe. Helaas bleek m'n krukas hierdoor ook beschadigd te zijn en deze moest geslepen worden. Om kosten te besparen eerst op zoek gegaan naar een goede 2e hands en moparfrd had er nog 1 liggen.
Koppen kwamen zeer makkelijk los en de pakking was zeer makkelijk te verwijderen dus blokje is nooit echt warm gelopen of iemand heeft de koppakking als is eerder vernieuwd.
Toen even met de vetverwijderaar en verwarmde hogedrukspuit alles schoonspuiten sjonge jonge wat een prut kwam er allemaal uit de waterkanalen zeg.
Maar blokkie is lekker schoon en de cilinders weer ff snel in de olie gezet om roesten te voorkomen.
IMG_0973.JPG
IMG_0974.JPG
Bij verdere inspectie bleken ook m'n krukas lagers de eerste tekenen te vertonen van slijtage en er waren al lichte hapjes uit. Deze had ik ook al nieuw besteld maar wist niet dat je deze niet zonder een stukje speciaal gereedschap kon verwisselen. Na wat verdere info ingewonnen te hebben en ik toch alles zelf wil doen heb ik via een kennis op de draaibank dit stukje gereedschap aan de hand van foto's van bigblockmopar na laten maken. En ipv 200 euro aan kosten om het te laten doen of het stukje gereedschap te kopen was het aan materialen een appel en een ei.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Daarna met de staalborstel op een haakse slijper alle verf en vettigheid eraf tot we weer een mooi kaal blokje hebben.
IMG_0976.JPG
IMG_0977.JPG
IMG_0978.JPG
IMG_0979.JPG
Daarna de 360 koppen onderhanden genomen alles was al helaas gedemonteerd maar in de ontvetterbak en ook schoongeborsteldvan alle verf.
Daarna alle kleppen schoongemaakt volgende stap is deze weer netjes met klep pasta te slijpen/ polijsten dat alles weer netjes aansluit.
IMG_0987.JPG
IMG_0986.JPG
IMG_0985.JPG
Heb wel helaas zeer lichte speling in m'n klep geleiders zitten en zit nog te dubben om er nieuwe in te laten persen.
Daarnaast de smog gaatjes gaan we nog dicht lassen en afvlakken die zie je niet meer.

Volgende stap is alweer het bok in de primer gezet hiervoor de hitte bestendige verf van VHT gebruikt en wilde dit keer een wat zachter blauw en een metallic kleurtje. Vanuit Amerika was dit niet zo makkelijk overgstuurd te krijgen dus uiteindelijk voor de hittebestendige verf van VHT de Ice metallic blue gegaan en dit staat hem wel netjes. Eerste foto is in de primer 2e 3e is de verf gisteren nog ene derde laag erover gedaan en dan komt het wat beter tot z'n recht maar ben zeer tevreden over de kleur.
IMG_0988.JPG
IMG_0990.JPG
IMG_0991.JPG
De bedoeling is dat ik alle delen los ga spuiten omdat ik alle pakkingen/ nieuwe bouten/ vriespluggen wil laten zien.
En hier ben ik ongeveer gebleven zal regelmatig de boel blijven updaten met foto's.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale »

Mooi werk. Pak meteen je klepgeleiderspeling aan, nu je toch bezig bent. Dan heb je er straks meer plezier van... :yeah:
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: Charger '72

Post by charger 73 se »

goed bezig! komen er ook nog andere zuigers in? omdat je met de 360 koppen met de compressie naar beneden gaat..

als je nieuwe geleiders en kleppen monteer heb je ook speling.
fabrieks montage waarden zijn tussen de 0,05 en 0.10 mm en als je met de hand voel lijkt het altijd en stuk meer dan als je daadwerkelijk de waardes kijkt als je het gemeten heb.

de maximale slijtage grens is zelfs 0,4 mm en dat is best veel!

en als ik me goed herriner vielen deze koppen wel mee qua speling.

maar meten is weten! en is zo gepiept :)

en die smog gaatjes tap ik altijd draad in, en draai ik kleine tapeindjes in , werkt perfect.
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Ik weet dat je compressie verlies hebt maar heb zeer dunne koppakkingen los besteld en hoop het hiermee een beetje te corrigeren.
Dat van die tapeinden is wel een goede en ga woensdag even de boel opmeten zodat ik wat betere informatie heb over m'n klepgeleiders.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale »

ga je de cilinders nog laten honen icm nieuwe zuigers(veren)?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Dickdale wrote:ga je de cilinders nog laten honen icm nieuwe zuigers(veren)?
Absoluut m'n oude zuigers zijn nog gewoon goed en ben deze op dit moment aan het schoonmaken en heb een setje KB zuigerveren.
En de cilinders zijn in goede staat maar gaan we lichtelijk honen met een 3-poot om voornamelijk de oude aanslag te verwijderen
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Zo gisteren weer even verder gegaan vriespluggen erin geslagen.
IMG_0996.JPG
IMG_0995.JPG
Daarna begonnen met de zuigers heb ik op volgorde liggen maar op de drijfstang is ook de cilindernummer geslagen.
Is dat iets wat fabriek uit word gedaan of is dat een teken dat iemand in het verleden er al is mee aan de slag is geweest?
Doe 1 voor 1 zodat ik geen onderdelen met elkaar gaan mixen dus gaat wat trager nu nog maar 3 zuigers gedaan.
Eerst markeer ik dat alles hetzelfde in elkaar gaat.
IMG_0999.JPG
Daarna alles de ontvetterbak de bovenkant grofste vuil met een tolletje weghalen.
En daarna met de scotchbrite de rest v/d zuiger en ook met een rakel en scotchbrite de groefjes zeer goed schoonmaken.
En daarna de nieuwe zuigerringen monteren. Ik meteen het doosjes openmaken en kom erachter dat naast de olieschraapveer er nog 2 andere kleuren zijn. Hele handleiding uit zitten pluizen maar nergens staat welke de 2e en top ring moet zijn :hmmm:
Ff wezen googlen en kom ik erachter dat het op de vouwrandjes v/d verpakking zit DOH! :?
IMG_1001.JPG
IMG_1002.JPG
Maar hier het uiteindelijke resultaat "voor" en "na"
En nog 5 te gaan
IMG_0997.JPG
IMG_0998.JPG
Volgende keer de laatste 5 zuigers en waarschijnlijk beginnen om m'n nokkenas lagers te verwijderen en te plaatsen met het stukje gereedschap wat we gemaakt hebben op de draaibank.
IMG_0993.JPG
IMG_0994.JPG
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Charger '72

Post by BigBlockMopar »

De nummering is standaard zo.
Het is geen blanko chevy-meuk waar je zelf aan de 'slag' moet. :)

Let erop hoe je de zuigers weer terug zet op de drijfstangen.
Standaard zuigerpinnen hebben een kleine offset ingebouwd om ze stiller te laten lopen in een motor.
De drijfstangen hebben ook een heel klein oliespuit-gaatje bij het krukaslager zitten. Dit motor altijd richting nokkenas/cylinderwand wijzen bij montage.
Ook de drijfstanglagers zelf zitten met een kleine offset in de drijfstang zelf.
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

BigBlockMopar wrote:De nummering is standaard zo.
Het is geen blanko chevy-meuk waar je zelf aan de 'slag' moet. :)

Let erop hoe je de zuigers weer terug zet op de drijfstangen.
Standaard zuigerpinnen hebben een kleine offset ingebouwd om ze stiller te laten lopen in een motor.
De drijfstangen hebben ook een heel klein oliespuit-gaatje bij het krukaslager zitten. Dit motor altijd richting nokkenas/cylinderwand wijzen bij montage.
Ook de drijfstanglagers zelf zitten met een kleine offset in de drijfstang zelf.
Ok dat is mij nie topgevallen maar zal het wel controleren. Daarnaast ik heb alles gemerkt dat dit precies weer terug gaat zoals het eruit kwam.
Maar daarnaast je weet nooit we er in de afgelopen 40 jaar mee bezig is geweest en iets verkeerds heeft terug gezet.

Thanx voor de tip.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Monster
Posts: 15
Joined: 05 Dec 2013, 18:34

Re: Charger '72

Post by Monster »

Ziet er nice uit man
Dodge D100
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: Charger '72

Post by charger 73 se »

misschien dat je het al wist , als je nieuwe zuigerveren monteert moeten de cilinders wel opnieuw gehoond worden. anders lopen de nieuwe zuigerveren niet in.

denk zeg het maar ff voor de zekerheid :)
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

charger 73 se wrote:misschien dat je het al wist , als je nieuwe zuigerveren monteert moeten de cilinders wel opnieuw gehoond worden. anders lopen de nieuwe zuigerveren niet in.

denk zeg het maar ff voor de zekerheid :)
Thanx voor de tip was hiervan wel op de hoogte maar kan beter teveel info krijgen dan te weinig en achteraf ergens achterkomen.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Niet veel gedaan afgelopen week eerder ziek thuis gezeten :sick:
Draad opgepakt met m'n zuigers schoonmaken en nieuwe veren erop en alles schoongemaakt en ingepakt zodat het klaar ligt om op te bouwen.
IMG_1006.JPG
FF foto'stje van m'n lagerschaaltjes deze waren echt versleten :hmmm:
IMG_1005.JPG
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Zo ff verder gegaan met de tuimerlaars ff ontvetten en schoonmaken met een koper borsteltje.
IMG_1016.JPG
IMG_1017.JPG
IMG_1018.JPG
Ben alleen beetje dom geweest en te overhaast aan de slag gegaan met het boeltje uit elkaar te halen. Want volgens mij zit er wel verschil in hoe je de
boel weer in elkaar moet zetten. Tips zijn welkom anders moet ik bij het andere blok even de kleppendeksels verwijderen en ff spieken.

Overige onderdelen onderweg vanuit de US nieuwe lagerschaaltje hoofd en krukas lagers ivm deze geslepen was.
Nieuwe carter pannetje ivm de oude onder de verf zat en gedeukt was net even teveel werk om het allemaal netjes te maken terwijl je voor $ 80 een nieuwe hebt.
En om de boel wat op te vullen wat chrome werk :roll: olie peilstok dynamo bracket.

Van het weekeinde nog ff kijken naar een paar X-flow koppen van moparfrd.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

En een paar X-flow koppen rijker :D zal vanavond even wat foto's maken.

Ivm de stoterstangetjes iets off-set lopen heb ik 2 keuze's
Of de stoterstangetjes opmeten per klep zal hiervoor een stukje gereedschap moeten maken/ aanschaffen.
Of verstelbare tuimelaars aanschaffen.

Wat is wijsheid?
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale »

1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Dickdale wrote:geen blauwe, maar toch ;) http://www.mopar-forum.eu/viewtopic.php ... b85db4c704
Had die ook al gezien maar voor gebruikte ondanks heel kort vraagt men alsnog de hoofdprijs.
Voor een klein beetje meer heb ik nieuwe heb ik ze zelf direct uit de US.
Vind de moparshop.de extreem duur met z'n onderdelen/ prijzen
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Zo gisteren weer ff de schouders eronder gezet en weer flink wat vooruitgang geboekt.
Alle tuimelaars v/d 360 koppen verders schoongemaakt daarna tuimelaars/ kleppen veertjes weer terug in een doosjes en op de plank.
Mocht ik me vervelen in de toekomst gaan we nog de kleppen polijsten/ sluitend maken op de koppen tenzij iemand nu intresse heeft om deze over te nemen?

Zo nu verder m'n focus op de x-flow koppen ff wat fototje van alle geflowde/ vergroote poorten. En de grotere kleppen.
IMG_1019.JPG
IMG_1020.JPG
IMG_1021.JPG
X marks the spot
IMG_1026.JPG
Huppa meteen met de haakse slijper met de staalborstel er langs alle oude verf verwijderen. Moet nog ff een kleinere borstels halen om wat beter in alle rondingen te komen.
IMG_1029.JPG
Tja nu alles geupgrade is qua intake carb geflowde koppen fel nokkenas zal ik toch ook wel af moeten stappen van m'n standaard spruitstuk die anders alles tegenhoud.
Zal hierover in de techtalk fora nog wel wat vragen ivm de verschillende merken/ ervaringen.

En nog de oude lagerschaaltjes v/d nokkenas rustig eruit getikt
IMG_1030.JPG
Volgende stappen worden nu de Cilinders honen boeltje nog een keer goed schoonmaken en nieuwe nokkenas lagerschaaltjes erin persen
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Meer goodies binnen me nieuwe kleppendeksels
Had dit simpele setje er eerst op zitten.
edl-4495_w_xl.jpg
Daarbij vind ik de volgende wel weer een vooruitgang :happy:
kleppendeksels.JPG
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Post Reply